הארץ שלהם

במסגרת מלחמתו של "הארץ" בסקר ה-TGI (שהוא אכן בעייתי) מפרסם היום העיתון את מספר המנויים המדויק שלו – כ-59 אלף (גילוי נאות – שלא לומר: דבר-אחד-שאתם-לא-יודעים-עלי-עכשיו-נשארו-לי-רק-עוד-ארבעה! – אני אחד מהם).

באופן כללי ניתן לומר שמספר המנויים הזה מעיד על מספר בתי האב בהם נקרא העיתון, כי הרי זוג נשוי למשל לא יעשה מנוי אחד לבעל ואחר לאישה. לכן, נכפיל את מספר המנויים הזה בשניים ונקבל כ-118 אלף קוראים קבועים. ומה עוד ניתן לסכם ב-118 אלף איש? למשל את מספר האנשים שהצביעו למרצ בבחירות האחרונות.

אגב, נכון שצריך קצת יותר נתונים כדי להכניס את הדברים לפרופורציה (כאן יש סוג של פרספקטיבה מעניינת), אבל סתם בשביל המשחק: מנוי לעיתון "הארץ" עולה 220 שקלים לחודש. אם לעיתון יש 59,830 מנויים קבועים שמשלמים מחיר מלא (על פי נתוני העיתון 70 אלף עד 94 אלף גיליונות נמכרים מדי יום בנקודות המכירה בקיוסקים או ל"מנויי ניסיון" וכדומה), אז מדי חודש הם מכניסים לו יותר מ-13 מיליון שקל, או כמעט 158 מיליון שקל בשנה. וזה כאמור רק מדמי המנוי הקבועים, כשכידוע עיקר ההכנסות של העיתונים מגיעות מהפרסומות שמופיעות בעמודים השונים, וממודעות הלוח. עכשיו נותר רק לברר כמה כסף מקבל בחודש כתב מן המניין או עורך בדסק החדשות של העיתון.

22 מחשבות על “הארץ שלהם

  1. גו'ני דו, אתה קולט שהיו"ר בדימוס היה כתב בכיר בהארץ, עכשיו הוא כתב על בידיעות אחרונות, וכשהוא יעזוב את ידיעות הוא יהיה הבעלים של ישראלי. קיצר אין מה לברר. וביתי הוא אחד מבתי האב שמנויים על העיתון. הוא העיתון הכי על רמה שיש. למרות שכשהייתי קטן יותר אהבתי את מעריב והכתבות הפרובוקטיביות שלו, היום אני לא יכול להתחיל את היום שלי בלי "הארץ".

  2. ג'וני, המספרים שלך לא מתאימים לגמרי.
    חלק ניכר מהמנויים לא משלם מחיר מלא, בין אם זה הנחות לסטודנטים, אגודת העיתונאים וכו'. מחיר הכרות בחודשים הראשונים הוא פחות מ-100 שקלים בחלק מהמקרים.

  3. כמו שמפורט בקטע שאליו קישרתי הנתון של 59,000 המנויים לא כולל את "מנויי הניסיון", שאני מניח שאליהם משוייכים המנויים שהזכרת.

  4. יהונתן, למרצ הצביעו 118,302 איש.

    ואם כבר, אז המודד למנדט בבחירות האחרונות היה 24,619 קולות, ככה שארבעה וחצי מנדטים הם ממש לא 80 אלף אנשים.

  5. בתור עורך זוטר ברחוב שוקן, אהבתי את החישוב, פחות את התוצאה.
    לשאלתך: כ-7,000 שקל (ברוטו) לחמש משמרות בשבוע (מה שנקרא משרה מלאה).
    אני מניח שהכתבים הבכירים מקבלים משכורות 5 ספרתיות

  6. רועי – כשתגדל תבין שלא יורדים על אדם בגלל משכורתו וכמו כן ש7000 ברוטו נחשבת בישראל היום כמשכורת לא נוראה ( גם אם זה מספיק לכלום וחצי בערך). החיים לא קלים מחוץ לבית של ההורים

  7. 14- אני לא יורד עלייך, אני פשוט מעוצבן על כמה שהמדינה לוקחת, ויודע שמברוטו של 7000 אתה יכול להגיע לנטו של…. 4000-5000.

  8. אני כל כך רגיל לקרוא את 'הארץ' בתחביר פיירפוקס שכשאני קורא את העיתון האמיתי אני לא מצליח להבין כלום.

    מה שבטוח 59,830 בפיירפוקס זה 038,95 שזה עוד פחות.

  9. כן, גם אני חשבתי שזה סודר עד שהבנתי שבמקום לסדר את האתר שלהם הם התקינו לי דרייבר במוח שעוזר לי לקרוא את האתר שלהם ולחשוב שזו עברית תקנית.

  10. מי שקרא היום את מאמר המערכת המביך (בלשון המעטה) של הארץ בגנות הרשעת רמון לא יכול היה להימלט מהחשד שהעורך של הארץ אינו דייוויד לנדאו אלא רבקה פאלוך. חשד סביר בהתחשב בעובדה ששניהם באים מאותם שטיבלאך (זה מעזרת הגברים וזו מעזרת הנשים) היא יועצת של אולמרט שהעידה עדות שקר במשפט רמון ושיבשה הליכים והוא מבאי ביתו של ראש הממשלה.
    לא יודע איך זה מתבטא ב-TGI אבל נדמה לי שאני לא היחיד שביטל בשנה האחרונה את המנוי על הארץ והיום מצטער על כך – משום שאינו יכול לבטל אותו שוב.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *