פיצוחים

נו, ראיתם את "המפצחים", התוכנית החדשה של מיקי רוזנטל? על המשטרה? עם הרציחות? בטח ראיתם, הרי זה בערוץ 2. וכבר אמר מוסיף: רוזנטל הוא ג' יפית של המשטרה. אבל כמו ג' יפית המקורית, הוא לא כל כך משכנע.

בתכנית ששודרה לפני שעה קלה תואר תיק רציחתה של אשה מבוגרת בירושלים. אחרי שחקרו את חבריה בסניף רק"ח בירושלים (הם ערבים, זה ברור שהם חשודים), עצרו השוטרים את מנהל הסניף – יהודי כבן 60 – וזאת אך ורק מהסיבה שיש לו יד תותבת (הכנס פלאשבק ל-"הנמלט"). מישהו שם חשב שסימני הנשיכות על הגופה נראים דווקא כמו סימנים של אצבעות פרוטזה. אז הם נזכרו לבדוק אם יש לו אליבי – והיה לו. אחרי מגוון סצינות מבדרות (החוקרים מחפשים בדירה בלי כפפות, מתווכחים עם אנשים בטלפון) הם הצליחו להגיע לקשיש מקריית-ים. אז מתחילה סאגה שלמה של נסיון לסחוט ממנו את טביעת השיניים שלו באמצעות שני גושי גבינה צהובה. אכן, שעתה הגדולה של המשטרה.

אבל התכנית משבוע שעבר, התכנית הראשונה ששודרה, מציגה מציאות עגומה בהרבה. מדען מבריק (כך מסתבר) רוצח את בת זוגו ואת אמה, וחוטף את בנו לחו"ל. החוקרים מבזבזים זמן, מספרים על המון ממצאים ועל "זירה מדברת", אבל בעצם אין להם שום רמז, ולו הקל ביותר, היכן החשוד והילד. אפילו את גופת האם לא מצאו. בפרץ אדיר של מזל הם מוצאים את הרכב השכור בו נמלט החשוד למצרים, אבל אפילו זה לא עוזר – כי הם כבר מזמן לא שם. בשלב זה, בעצם, אין להם מה לעשות. אכן, שעתה הגדולה של המשטרה. מה שהציל את התיק מהתייבשות בארכיון היה הילד החטוף, שלא ידע שאמו מתה, וניסה להתקשר אליה ממקום המחבוא בשוויץ. לולא זה, הרוצח והילד לא היו נמצאים עד היום.

אחר כך מראים לנו השוטרים בגאווה את שיטות החקירה האגסיביות שלהם. אלא שהחשוד בכלל לא מדבר, ודי צוחק על החוקרים האומללים. אפילו הקלטה של הבן אומר "אתה הרסת לי את החיים" הם השמיעו לו – בלופ אינסופי – בלי שום תוצאה. כל זה לא הפריע להם, כמובן, לקבל הרשעה ברצח כפול. להזכירכם, גופת האם לא נמצאה מעולם. כל מה שיש זו המכונית שלה ובה כמה טיפות דם.

אז יש מצלמת-כתף עצבנית נוסח NYPD, עריכה מהירה, וכמה תמונות על המסך בו-זמנית, סטייל 24, עם מונה שמראה כמה זמן החקירה נמשכת (טיפ: "54 יום אחרי תחילת החקירה" זה לא כל כך מרשים). יש תסריט עם שוטרים שמשחזרים איך היו מופתעים מגילוי של איזה פרט שולי. מה שאין זה את הפרסומת למשטרה שהבטיחו לי. אם ככה נראית תוכנית שאמורה לפאר את המשטרה, איך תיראה תוכנית שאמורה לבקר את המשטרה? אה, נזכרתי. ככה.

13 מחשבות על “פיצוחים

  1. אחרי סאגת תאיר ראדה – אם אני מיקי רוזנטל הייתי מנסה לעשות משהו על מג"ב ותפיסת גונבי מתכות רכב ומסיעי שב"כחם, כי הציבור אוהב סיפוקים מיידיים, שגם נגמרים בגנב או מבריח באזיקים ומובל למאסר, במקום בערימת
    שוטרים שמחפשת מכנסי ג'ינס אחרי חודש במזבלה.

  2. וזה רק מוכיח שבישראל ממש לא יודעים לעשות טלוויזיה. בארה"ב למשל-הסדרה "48 השעות הראשונות" היא סדרת השוטרים הכי טובה שראיתי עד עכשיו(לפעמים ביס דוקו).
    http://www.aetv.com/the_first_48/index.jsp
    היא מעולה כי היא נמנעת בדיוק מהפינות של רוזנטל מעריץ המשטרה, או של אחרים שונאיה.
    אני חושב שבכלל הגיע הזמן להוריד קצת מכמות המסטיפיקציה שדוחפים לנו בנוגע למשטרה, הזרוע הזאת היא סך הכל נותנת שירות מסוים ולא יותר מזה, והיא לא יכולה להביא לאיזו גאולה של החברה הדפקטיבית שלנו.

  3. מיקומה של התוכנית הזאת בביפ. שם היא תרגיש בבית ליד רינו 911.

    רינו 911
    עונה חדשה לסדרה המדוברת. תיעוד מאורעות היום של צוות שוטרים מאד לא מקצועי ומאוד לא אמין. המצלמה עוקבת אחרי השוטרים הנועזים מרגע קבלת הקריאה עד למעצר הנכסף. לייד המשטרה הזו, אפילו משטרת ישראל נראת טוב יותר

    "אפילו משטרת ישראל נראת טוב יותר". האמנם?

  4. תומר, אני לא כל כך אוהב את הסדרה אבל יצא לי לראות לפחות פרק אחד במלואו, כן, המשטרה שמה נראית יותר טו ממשטרת ישראל.

  5. רועי: אני מוכרח לציין שלא ראיתי יותר מחמש דקות את רינו911 כי זה מטומטם מידי לטעמי. הממיר אצלי כמעט ולא מגיע לערוץ "ביפ", אבל אותו הדבר תקף גם ל־"אגו". ל־"הוט אקסטרה" הוא מגיע בזכות סדרות איכותיות שמוקרנות שם (אבודים עונה 3. מתחילה ההקרנה בשבוע הבא).

  6. אם אתה יודע לכתוב כאן תגובות, אין סיבה שלא תדע להוריד בביטורנט ותתחיל לעשות לעצמך VOD פרטי. ובבים דווקא יש את סאות'פארק, הסימפסונים, מלקולם באמצע נותנים בראש, גם סיינפלד. אני מאוד מרוצה מביפ.

  7. בואו לא נשכח שרוזנטל היה סגן עורך הטבלואיד ידיעות אחרונות עד שפנה לטלוויזיה וניסה את מזלו בפוזת הבולדוג האנטי-ממסדי. הבעיה היא, אם לתרגם מילולית מאנגלית, שכלבים זקנים הם קצת מאותגרים כשהם צריכים ללמוד טריקים חדשים. או, אם לתרגם מתנ"כית – "ככלב שב על קיאו". בקיצור, עוד רפי גינת ידיעותי שכזה, חובב משטרה לצד היותו לוחם צדק יעני, אבל לעניים וקצת יותר רזה.
    אגב, רוזנטל הוא אביו הרוחני וחברו הטוב של העורך הבא של ידיעות, שילה דה-בר. לידיעת כל המצפים לגדולות, לנצורות ולמהפכים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *