אם תחשבו על זה – זה יקרה

זהירות פוסט ארוך.

זה התחיל בכתבה שמתפרסמת היום במוסף "הארץ" על שרי אריסון. היא מתארת את האמונות הפגאניות המגוחכות של אריסון שבמישמש פוסטמודרני אוספת לחיקה קריסטלים לצד גלגול נשמות, סיינטולוגיה לצד תקשור עם מלאכים. היא מתארת כיצד אריסון מכריחה את ההנהלה הבכירה של בנק פועלים לעבור אינסוף סדנאות מגוחכות כדי שגם הם, המנהלים שעובדים באמת ולא ירשו כסף מאבא, יהיו בתדר הנכון של היקום ויעסקו בתקשור רוחני. הכתבה מצליחה להמחיש את האבסורד בהתנהגות העסקית הכוחנית והדה-הומנית של אריסון שמתבטאת בפיטורי מאות עובדים לצד תרומות במליוני דולרים להלבנת המצפון.

הכתבה על אריסון, שהיא דחוסה בדוגמאות, עדות לאינספור הסיפורים המלמדים על סוג האנשים שאריסון מקיפה את עצמה והדרך הרוחנית שבה היא עושה עסקים, מתחברת מצוין לקישור ששלחה לי לימור. הקישור הוא לסרט שנקרא "הסוד" (אורכו של הסרט שעה וחצי אבל כבר אחרי 30 דקות תבינו את העניין. הקישור הוא לסרט עם כתוביות בעברית).

כמו "הבליפ" לפניו (למרות שאני לא בטוח איזה סרט קדם), גם ל"סוד" יש הנחת מוצא אחת: אם תחשבו על זה – זה יקרה. לטענת הסרט, הבעיה של כולנו היא שאנחנו לא חושבים מחשבות טובות. אנחנו מתרכזים ברע ולא בטוב. אם רק נחשוב על הדברים שאנחנו רוצים, אם נתרכז באנרגיות טובות, דברים טובים יקרו. למה? כי "היקום" מסתדר לפי התדר שאנחנו משדרים החוצה. אם רק נשדר ל"יקום" את המחשבות הנכונות "היקום" יתן לנו את מה שאנחנו רוצים. אנחנו צריכים לבחור מה אנחנו רוצים מתוך הקטלוג של "היקום". איך? אנחנו צריכים "למשוך" את הדברים שאנחנו רוצים. אם נחשוב על אהבה נמשוך אהבה, אם נחשוב על כסף נמשוך כסף. קוראים לזה "חוק המשיכה של היקום" וזהו "הסוד" שעל שמו נקרא הסרט.

כך לדוגמה, מסופר על הומוסקסואל שכל הזמן הציקו לו בעבודה, ברחוב, בכל מקום. הוא התחיל לחשוב מחשבות טובות ופתאום הוא גילה שהעובדים שהציקו לו פוטרו או שהם פשוט הפסיקו להציק לו. גם האנשים ברחוב שנהגו כלפיו באלימות נעלמו. למה? כי הוא חשב מחשבות טובות, הוא משך את הדברים הטובים אליו. מאידך, אם תחשבו כל הזמן על כך שאתם בחובות, עוד חובות ימשכו אליכם. למה? כי "ליקום" לא אכפת משום דבר. הוא מביא אליכם את הדברים שאתם מושכים וזאת מכיוון שאתם "מגנט"; באמצעות כוח המחשבה שלכם אתם מושכים אליכם דברים.

"הסוד" הוא השרלטנות הרוחנית במצבה המזוכך והטהור ביותר.

באמצעות משפטים כמו "אתם המיכאלאנג'לו של חייכם" מוסבר לצופים שהם היוצרים היחידים של החיים שלהם. גורמים חיצונים שמשפיעים על כולנו לא משפיעים על מחזיקי הסוד. הם עסוקים בלחשוב מחשבות טובות. כך לדוגמה, בסרט רואים מישהו שנועל את האופניים שלו בכמה מנעולים וכאשר הוא חוזר הוא מגלה שהם נגנבו. למה? כי הוא משך את הגנב בכוח התדר השלילי של מחשבותיו. מצד שני ילד שכל הזמן חושב על אופניים חדשים בסוף מקבל אותם. העובדה שסבא שלו נראה כמו איזה קרוב משפחה של אריסון, גם לא מפריעה.

מעבר לעובדת היותו של הסרט מגוחך, הוא מספק כר אידיאולוגי נרחב למיליונרים הרוחניים של העולם, בהם גם ישראלים, שהופכים בעת האחרונה לגורו בלירה. אלו אנשים שמחפשים משמעות בתוך ים הכסף שבו הם שוחים ובמקום להודות כי זכו בכסף בשל מזל, חוכמה עסקית, עיתוי מבריק, כישרון או רחמנא-לצלן, ירושה, הם מסבירים – באמצעות סרטים שכאלו – כי כל אחד יכול. אחרי הכל, קצת מחשבות טובות וגם אתם תוכלו למשוך הכל. בעולם הזה אין מזהמים, אין פושעים ואין מחלות (אהה כן, אפשר גם לרפא מחלות אם תחשבו על "בריאות"). זהו עולם שבו לכולם יש הזדמנות שווה למשוך את מה שהם רוצים מ"היקום". אין בעולם הזה אנשים לא מוכשרים או לא משכילים, אין בעולם הזה אנשים שעברו התעללות, שנאנסו, שהפכו מכורים לסמים או שנולדו לתוך מציאות שהדרך להיחלץ ממנה היא כמעט בלתי אפשרית. יש רק אנשים שלא מספיק רוצים לחשוב מחשבות טובות.

על פי ההיגיון הזה, אם רק אחשוב מספיק מחשבות חיוביות על מישהי שאני ממש מעוניין בה, היא תהיה שלי. לא, זה לא משנה שאני נשוי עם ילדים, זה לא משנה שהיא צעירה ממני ב-15 שנה, זה לא משנה שהיא גרה באוסטרליה, זה לא משנה שהיא לא יודעת שאני קיים. כל הדברים האלו הם זוטות והם רק מראים שאתם לא מספיק מאמינים.

כמה מטומטם וכמה אגוצנטרי צריך להיות אדם כדי לחשוב ש"היקום" מסתדר על פי המחשבות שלו? השאלה מנוסחת לא טוב שכן לא צריך להיות מטומטם ולא אגוצנטרי, צריך להיות עשיר. כשאתה עשיר, היקום מסתדר לפי המחשבות שלך, דברים קורים כי אתה רק מבטא אותם בקול רם. אין פלא לכן ששרי אריסון חושבת שאם רק נחשוב מחשבות חיוביות דברים טובים יקרו. אחרי הכל – זה עובד בשבילה.

56 מחשבות על “אם תחשבו על זה – זה יקרה

  1. אני ברגע זה הפסקתי לחשוב על האוברדרפט שלי, מעניין אם הוא יהיה שם מחר.
    אוף, עכשיו אני לא יכול להפסיק לחשוב על זה

  2. כשהגעתי לאתר של "הסוד" בפעם הראשונה, אפילו לא לחצתי על הפליי.
    בפעם השניה ששלחו לי קישור, ראיתי 5 דקות בדילוגים, הקאתי וסגרתי את החלון.

    אני לא מבין למה אתה מתאמץ כל כך יובל…
    כל בנאדם עם קצת שכל ישר יראה שזה קשקוש.

  3. אני מתאמץ בדיוק מכיוון ששלחו לך את הקישור פעמיים. בגלל שיש אנשים שמאמינים שהיקום שקיים 13.7מיליארד שנה, עובד אצלם. הוא יסתדר לפי מה שהם רוצים. הוא על ה-payroll שלהם וכל מה שהם צריכים לעשות זה להפעיל אותו.

  4. מוסיף זה לא ילך לך, שום מחשבה שתחשוב לא תכניס אותי ל… היי, מי אלה האנשים האלה? הי! די! עזבו אותי! לא עשיתי כלום!

  5. לא כל העולם מסתדר בהתאם למחשבות החיוביות שלך ולרצונות שלך. זה באמת אגוצנטרי מידי.
    אבל לדרכי חשיבה חיובית בהחלט יש אפשרות לסייע לאנשים להוציא עצמם מכל מיני מצבים שהיו נקלעים אליהם אם היו מסתכלים על העולם בצורה פחות אופטימית.

    אחרי הכל, אתה חווה את העולם דרך החושים שלך. יש לך השפעה לא מבוטלת על האופן שבו מתעצבים חייך. על אירוע מסוים אתה יכול לחשוב שהוא נפלא וחשוב ובאותה מידה אתה יכול להעיר בציניות שהוא נטול חשיבות. זה בהחלט תלוי בבחירה שלך.

    אז יתכן והגברת אריסון לקחה את האקזיסטנציאליזם עד אבסורד, אבל לתפישה יש בהחלט מקום חשוב.

  6. אלעד – זה בדיוק העניין. שכמובן שלמחשבות חיוביות יש חשיבות ולתפישה שלנו את המציאות יש חשיבות, אבל כאשר לוקחים את הטיעון הזה עד הקצה והופכים אותו לחזות הכל הוא הופך לריק. כמו כל קלישאה.

  7. "הלוואי שהמסנן ספאם של הגלוב לא ייסנן את התגובה שלי.." "הלוואי שהמסנן ספאם של הגלוב לא ייסנן את התגובה שלי.."…..

  8. דרור אחזה בידיה אגד דפים ובהם מילון השפה החדשה שבה עתידים לשוחח בקבוצת אריסון. הכוונה, הסבירה נרגשת, שמעתה ואילך לא יהיה אני, אלא אנחנו. לא כפייה, אלא הסכמה. אין רוצים – יש שואפים. אין דורשים – יש מבקשים.

    לקח לי קצת זמן להבין מאיפה השפה החדשה של קבוצת אריסון מוכרת לי, אבל אז זה בא. זו בדיוק השפה שמתארת איין ראנד בעולם הטוטליטרי של "המנון".
    עולם מזוויע לדעתי, אבל כל אחד והצ'אקרות שלו.

  9. ד"א, מתוך הנחשה שגברים חושבים 95% מהזמן על סקס, אז ילדים, נגיד בני 12, גם חושבים 90% מהזמן על סקס, אז רובם היו אמורים לאבד את הבתולים בכתה ז', לא?

    התחלתי לראות את הסרט ודווקא די התרשמתי, נורא השקיעו. אבל בולשיט. אני חושב שדוגמא מצויינת לזה הוא ג'ון לנון. והמבין יבין.

  10. על זה אמר ישוע הנוצרי: יותר קל לגמל לעבור דרך קוף של מחט מלאיש עשיר לבוא בשערי גן עדן.

  11. היי יובל,
    שמע, קראתי את הכתבה על אריסון ודי התעצבנתי ממנה. היא מריחה יותר מדי מ"תראו את המיליארדרית הפלצנית הזו והשטויות שהיא מדברת". אני קצת עצוב שהעורך של מוסף הארץ חשב שהצהוב הזה ראוי לפרסום, כי אין שם שום דבר חוץ מרכילות סלבס מהזן הנמוך ביותר באצטלה של ביקורת האליטות.

    ולעניינו: החשיבה שאנחנו יכולים להשפיע באמצעים חזקים ולא-יומיומיים על היקום היא בדיוק מה שעומד בבסיס כל הדתות וגם המדע. המדע פשוט מנסה לעשות את זה בצורה שיטתית, ומצליח, לעומת רוב השיטות האחרות שמנפנפות בידיים ומצליחות פחות. אבל כבר אמר בחור חכם אחד – אין הבדל בין מדע מתקדם מספיק לבין קסם. הוא התכוון שאין הבדל נראה, אבל אני רוצה לטעון שאין הבדל מהותי בכלל.

    אגב, גם הגישה שכסף רב יכול לעשות הכל ביקום לא רחוקה מזה. נכון, כסף רב הוא כיום כוח חזק יותר מדת או מדע, אבל גם הוא מוגבל בסופו של דבר. הוא יכול להשיג לך את האוסטרלית הצעירה שאתה חושק בה, אבל הוא לא יכול לתת לך, כשלעצמו, סיפוק בחיים.

    אני חושב שהניתוח שלך לא נכון. לדעתי אריסון פונה לכיוון הזה דווקא בגלל שהכסף שלה, מרוב שיש כל כך הרבה, איבד את המשמעות שלו. היא כבר לא פועלת לפי פירמידת הצרכים – לעזאזל, היא כבר לא רואה אותה בטלסקופ. לדעתי זה יכול לגרום לאדם לאבד את שיווי משקלו, כך שיחפש משמעות וסיפוק במקומות אחרים.

    ובשורה התחתונה – בכל זאת היא תורמת הרבה כסף למטרות חיוביות. זה יותר מרוב עשירי הארץ שרק גונבים את המשאבים ששייכים לציבור (כמוה) אבל לא תורמים כלום.

  12. יובל, לדעתי אתה מתפרץ לדלת פתוחה. הרי כתבתי:

    אלו אנשים שמחפשים משמעות בתוך ים הכסף שבו הם שוחים

    ואכן, אריסון מחפשת משמעות ומוצאת אותה בקריסטלים. אין לי בעיה עם זה. מתחילה לי להיות עם זה בעיה כאשר מנהל סניף בנק פועלים צריך ללכת לסדנה של השלום בתוכי רק כי בעלת הבית מחפשת את עצמה.

    וכן, היא תורמת הרבה כסף למטרות חיוביות. היא גם מפטרת הרבה מאוד אנשים למטרות חיוביות. בחורה חיובית, אין מה לומר.

  13. אפשר גם לא ללמוד. אם יגידו לילדים בבית ספר יסודי שהם לומדים כדי שתהייה להם עבודה בעתיד, ומאוד סביר שבעתיד בעבודה הם ילכו ללמוד כל מיני שיעורים פחות כיפיים מספורט ושירה, אז אני מניח שאחוז הנושרים מבתי הספר יגדל באופן משמעותי.

  14. מאזינה – לחשוב מחשבות חיוביות זה הדבר הכי אחראי שאפשר לעשות בחיים כי המחשבות החיוביות מושכות דברים חיובים. אם רק היית חושבת מחשבות חיוביות לא היית כותבת תגובה כזו שלילית.

  15. ואני חשבתי שכשאתה מחזיק בבנק בסדר גודל של בנק הפועלים (ובאשכיהם של לקוחותיו ומנהליו) אז היקום באמת מסתדר על פי הרצונות שלך.
    וחוץ מזה "..המנהלים שעובדים באמת ולא ירשו כסף מאבא" אומר שאולי גם אתה מאמין שאם רק ירצה, יכול כל אדם מהישוב להיות מנהל בנק הפועלים ובאמת לעבוד תמורת משכורת העתק.

  16. אחלה טקסט.
    רק אל תתן לממבו-ג'מבו הרוחני לבלבל אותך. זו בדיוק אותה אג'נדה קפיטליסטית ישנה של תעבוד-תצליח, והכסף מחכה כבר מעבר לפינה.

    יש לכולם, חוץ ממי שאין לו כסף (והוא הרי לא עושה החלטות, בשום מקום), אינטרס שתחשוב שאם תתאמץ מספיק – היקום יעזור לך. אחרת בשביל מה לטחון לילות במלצרות ובתחנת דלק? זו הדרך היחידה שהשיטה יכולה לעבוד בה. והיא באמת עובדת לא רע. מי שיש לו ממשיך להתעשר, ומי שאין לו קורא כתבות צבע על כאלה שיש להם, ומדי פעם קורא ליקום שיעזור קצת עם המשכנתא.

  17. *שרי אריסון מעבירה לי חמישה מליון דולר* *שרי אריסון מעבירה לי חמישה מליון דולר* *שרי אריסון מעבירה לי חמישה מליון דולר* *שרי אריסון מעבירה לי חמישה מליון דולר* *שרי אריסון מעבירה לי חמישה מליון דולר* *שרי אריסון מעבירה לי חמישה מליון דולר* *שרי אריסון מעבירה לי חמישה מליון דולר* *שרי אריסון מעבירה לי חמישה מליון דולר* *שרי אריסון מעבירה לי חמישה מליון דולר* *שרי אריסון מעבירה לי חמישה מליון דולר* *שרי אריסון מעבירה לי חמישה מליון דולר* *שרי אריסון מעבירה לי חמישה מליון דולר* *שרי אריסון מעבירה לי חמישה מליון דולר* *שרי אריסון מעבירה לי חמישה מליון דולר* *שרי אריסון מעבירה לי חמישה מליון דולר* *שרי אריסון מעבירה לי חמישה מליון דולר* *שרי אריסון מעבירה לי חמישה מליון דולר* *שרי אריסון מעבירה לי חמישה מליון דולר* *שרי אריסון מעבירה לי חמישה מליון דולר* *שרי אריסון מעבירה לי חמישה מליון דולר* *שרי אריסון מעבירה לי חמישה מליון דולר* *שרי אריסון מעבירה לי חמישה מליון דולר* *שרי אריסון מעבירה לי חמישה מליון דולר* *שרי אריסון מעבירה לי חמישה מליון דולר* *שרי אריסון מעבירה לי חמישה מליון דולר* *שרי אריסון מעבירה לי חמישה מליון דולר* *שרי אריסון מעבירה לי חמישה מליון דולר* *שרי אריסון מעבירה לי חמישה מליון דולר* *שרי אריסון מעבירה לי חמישה מליון דולר* *שרי אריסון מעבירה לי חמישה מליון דולר* *שרי אריסון מעבירה לי חמישה מליון דולר* *שרי אריסון מעבירה לי חמישה מליון דולר* *שרי אריסון מעבירה לי חמישה מליון דולר* *שרי אריסון מעבירה לי חמישה מליון דולר* *שרי אריסון מעבירה לי חמישה מליון דולר* *שרי אריסון מעבירה לי חמישה מליון דולר* *שרי אריסון מעבירה לי חמישה מליון דולר* *שרי אריסון מעבירה לי חמישה מליון דולר* *שרי אריסון מעבירה לי חמישה מליון דולר* *שרי אריסון מעבירה לי חמישה מליון דולר* *שרי אריסון מעבירה לי חמישה מליון דולר* *שרי אריסון מעבירה לי חמישה מליון דולר* *שרי אריסון מעבירה לי חמישה מליון דולר* *שרי אריסון מעבירה לי חמישה מליון דולר* *שרי אריסון מעבירה לי חמישה מליון דולר* *שרי אריסון מעבירה לי חמישה מליון דולר* *שרי אריסון מעבירה לי חמישה מליון דולר* *שרי אריסון מעבירה לי חמישה מליון דולר* *שרי אריסון מעבירה לי חמישה מליון דולר* *שרי אריסון מעבירה לי חמישה מליון דולר* *שרי אריסון מעבירה לי חמישה מליון דולר* *שרי אריסון מעבירה לי חמישה מליון דולר* *שרי אריסון מעבירה לי חמישה מליון דולר* *שרי אריסון מעבירה לי חמישה מליון דולר* *שרי אריסון מעבירה לי חמישה מליון דולר* *שרי אריסון מעבירה לי חמישה מליון דולר* *שרי אריסון מעבירה לי חמישה מליון דולר* *שרי אריסון מעבירה לי חמישה מליון דולר* *שרי אריסון מעבירה לי חמישה מליון דולר* *שרי אריסון מעבירה לי חמישה מליון דולר* *שרי אריסון מעבירה לי חמישה מליון דולר* *שרי אריסון מעבירה לי חמישה מליון דולר* *שרי אריסון מעבירה לי חמישה מליון דולר* *שרי אריסון מעבירה לי חמישה מליון דולר* *שרי אריסון מעבירה לי חמישה מליון דולר* *שרי אריסון מעבירה לי חמישה מליון דולר* *שרי אריסון מעבירה לי חמישה מליון דולר* *שרי אריסון מעבירה לי חמישה מליון דולר* *שרי אריסון מעבירה לי חמישה מליון דולר* *שרי אריסון מעבירה לי חמישה מליון דולר* *שרי אריסון מעבירה לי חמישה מליון דולר* *שרי אריסון מעבירה לי חמישה מליון דולר* *שרי אריסון מעבירה לי חמישה מליון דולר* *שרי אריסון מעבירה לי חמישה מליון דולר* *שרי אריסון מעבירה לי חמישה מליון דולר* *שרי אריסון מעבירה לי חמישה מליון דולר* *שרי אריסון מעבירה לי חמישה מליון דולר* *שרי אריסון מעבירה לי חמישה מליון דולר*

  18. יש בזה מן האמת. כשאני מנסה לפתוח אימיילים בוואלה וחושב "האימיילים ייפתחו עכשיו" אני מצליח להיכנס בנסיון השלישי, שיפור גדול לעומת הנסיון החמישי בלי המחשבה החיובית.
    nadavs

  19. מצטערת להפריע לדחקיאדת ה"שרי תביא לי מיליון/אין לי אוברדראפט/יעלם לי הספאם" שנולדה בתגובות, אבל הסוד והגישה שעומדת מאחוריו היא סכנת חיים בעיני.

    בעבר הדי רחוק של הגלוב, בתקופת כדור האור בבטן, מוסיף, אם אני לא טועה, העלה את עניין הסדנאות ששרי אריסון מפזרת בבתי הספר על תקן חינוך משלים. להגיד לילדים שיתכן שהם מוכים, או שמתעללים בהם התעללות מינית או אחרת, שיתכן שהם או מי ממשפחתם חולים במחלה קשה שמי שחושב ורוצה דברים רעים קורים לו דברים רעים זו חוסר אחריות שגובלת בהתעללות. להגיד לילד (וגם לאדם מבוגר,למען האמת) שאבא שלו אלכוהוליסט ומכה את אמא שלו או שלאמא שלו יש גידול סרטני, שאם נרצה ונבקש רק דברים טובים היקום יתן לנו אותם זו התעללות. לרמוז (או לומר מפורשות) לאדם שהוכה כי הוא הומו שאם יחשוב מחשבות חיוביות לא תהיה אלימות בחייו זו אלימות שאינה שונה בהרבה מהאלימות הפיזית שהוא סופג.

    נכון, הבריאות הנפשית של ההנהלה הבכירה של בנק הפועלים לא ממש מטרידה אותי ובוודאי שלא מדובר באנשים שנמצאים במצבים שתארתי קודם (בעיקר בכל הנוגע לניסיון חיים ולמבנה אישיות) אבל מטרידה אותי השאלה איך נתפשת אם חד הורית שלא מצליחה לגמור את החודש בעיני בוגרי הסדנאות הללו. או איך נתפשים אלפי מפוטרים,שקמו בבוקר וגילו שהמחשבות השליליות שלהם* הרסו להם את החיים.

    *ולא חלחלה של שרי אריסון ובעלי המניות

  20. כשאתה עשיר (ביחס לשאר העולם – מה שנקרא 'לא בחרפת רעב'), יש זמן להתעסק בזוטות.
    בגלל זה כל השטויות האלה, כמו סיינטולוגיה והאור, נפוצות כל כך.

    ואני עד עכשיו לא מבין איך זה שמישהו (סיינטולוגים) באמת מאמין שאם קיבלת מכה ברגל מסלע, פשוט תצמיד אליו את הרגל וככה הכאב יחזור לסלע.

    מה שמפליא אותי זה שהמדינה עוד לא קיטלגה את הדברים האלה ככתות והתייחסה אליהם בהתאם.

    אגב, מסכים בפה מלא עם הבלונדינית וגם עם אלעד (8).

  21. עם כל הציניות שמסתובבת, הייתי רוצה להביא קצת מחשבות מהצד השני.
    לא קראתי את הכתבה, ראיתי את הסוד. אני מסכים שההצגה של הדברים בסרט קיצונית לעיתים, אך עם האידיאולוגיה שמאחוריה אני מתחבר ברמה כלשהי.

    מהרגע שמתחילים לחשוב על העולם ועל הדרך שלנו להיות בו בצורה חיובית יותר, רוב הדברים יהיו חיוביים גם כן. כל אחד רואה את העולם דרך המשקפיים שלו. הטיעונים שלא ניתן לראות אונס, מלחמות ורעב כדברים חיוביים נכונים, אך מפספסים את העיקר.
    וזה גם לא אומר שצריך להפסיק להלחם על מה שחשוב, וללכת על מה שמאמינים ולחשוב שהכל טוב ויהיה בסדר וכולם נחמדים.

    פשוט כיף יותר לחיות ככה.

  22. אייל, אני חייבת לציין שאין טיפה של ציניות במה שכתבתי* או בדעתי על התופעה. אני מסכימה על אלעד (8) שהאופן בו אנחנו תופשים דברים ומתייחסים אליהם משפיע על חיינו. אני חושבת גם שלאדם יש אחריות על חייו ועל גורלו. הבעיה, האמיתית והרצינית מאוד בעיני, היא שדווקא אריסון ושות' הם הצינים, שבמסווה של אהבה מכשירים כל שרץ.

    *נו, טוב, רק בכוכבית האחרונה

  23. הלו בלונדה, אם תמשיכי עם כל המחשבות השליליות שלך המדינה עוד באמת תכנס לזבל!

    (ואגב, מישהו רעאה ארץ נהדרת? איזה ענק הקטע עם הירשזון)

  24. לבלונדינית הסודית ולאייל לוין, לבת ולבן ולמי שמתעניין
    גם לי יש בעיה עם הרעיון שאנשים מביאים עליהם את צרותיהם, בעולם שנולדים בו ילדים אוטיסטיים, או עם איידס, שיכורים עוברים באדום ודורסים משפחות שלמות וחברה שלי, שדאגה כמו משוגעת לבן שלה בלבנון ובסוף הוא נהרג. ראיתי את 'הסוד' והסתובבתי כמה ימים בהיי מדהים. ואז כל מיני דברים בכל זאת לא הסתדרו: למשל איך אמורים להזהיר ילדים מפני משהו בלי 'להזמין' אותו קצת לקרות?… אבל לא ויתרתי. פתאום באמצע איזה לילה של תהיות שמעתי בראש "דייייי!!!!" – כמה חיובי אתה יכול להיות כל הזמן. חלאס. גועל נפש! ואחר-כך המשכתי בחיים עם תכנית למצוא את האיזון – לשאוף לסבבה אבל לתת מקום גם לבעסה. מפה לשם החיים ממשיכים ואני עוד מתכננת למצוא זמן לסדר את הראש. אני כן חושבת שהרעיון שם נכון, אבל משהו לא מסתדר לי. משהו לא מסתדר לי. משהו לא מסתדר לי… הא! ראיתם??!

  25. גם אני התחלתי לראות את הסוד אחרי שאמרו לי שאני חייב, וגם הסבירו לי שאעשה זאת בראש פתוח…

    אזס הראש נסגר מהתעמולה האמריקאית הרגילה – תחליפו חשיבה חיובית בטוסטר וקיבלתם את ערוץ הקניות…

    סכריני ודביק.. חשיבה חיובית דבר חשוב, אבל הגיעו מים עד נפש…

    יובל – כל הכבוד על הפוסטו מישהו היה צריך להגיד את זה!

    אורי

  26. הערות ליו"ר:
    1. בהכירי את האוכלוסיה 'הרוחנית' שגרה באיזור פרדס חנה-כרכור, מומלץ לך לא להתקע בלי חלב או ביצים בימים הקרובים.
    2. חידון נושא פרסים: 2 אנשים בעלי רקע משפחתי דומה, השכלה דומה ורמה סוציואקונומית דומה מעוניינים להתקבל למשרה כלשהי. אחד מהם חושב "אה… אין לי סיכוי להתקבל". והשני, חושב לעצמו, "המשרה שלי. אני יכול לזכות בה." – מי לדעתך יזכה במשרה?

  27. מסכימה איתך לגמרי ושוקלת לפנות לרשויות המתאימות.
    איפה פה המנהל של האינטרנט הזה?

  28. iala – גם אחרי שקראתי את הכתבה ואת התגובות, אני עדיין לא מבין מה הבחור רוצה ממני. אני אלוהים? התת-מודע שלי הוא אלוהים? אם אני חושב מחשבות חיוביות וזה לא קורה אז כנראה שהתת-מודע שלי חוסם את זה ולא, נגיד, שזה לא קרה כי לא הגיוני שזה יקרה?

    אני הכי אוהב שבניו אייג' (ובכתות) נותנים פתרון קסם ואז אומרים "אה, רגע, אבל אם לא תאמין בזה מספיק, זה לא יקרה; רואה? לא האמנת מספיק".

  29. היי עומר,

    מה שאתה הבנת זה מה שגם אני הבנתי.

    הבאתי את הכתבה רק כי היא העלתה הסבר מעניין, בעיני, ללמה למרות הרצון והמחשבות החיוביות שלנו דברים לא קורים. אין לי מושג אם הוא צודק או לא. אין לי גם דרך לבדוק את זה כמו גם שאין לי דרך לבדוק את אמיתות הרעיון שמציע ה"סוד". כרגע זה מתוייק אצלי בגדר "מעניין".

  30. iala – כל מה שהוא אומר שם זו אמירה נבובה של "תחשבי חיובי ודברים טובים יקרו לך; או שלא".

    בואי ננסה את זה על משהו אחר – אני אומר שבקרוב ניכנס לעזה. או שלא. נחשי איזה אחד מן השניים יקרה. אני לא יכול ולא צריך כי אני בין כה וכה צודק. זו בדיוק הלוגיקה שחוזרת על עצמה תמיד – לא משנה מה יקרה, אני (כמנהיג התפיסה) לעולם איני טועה.

  31. האמת שניסיתי את זה כשגרתי בת"א. כל יום בדרך חזרה הביתה האמנתי שתהיה לי חניה. דמיינתי את החניה שלי, ידעתי איפה היא תהיה, מתי ולמה. בסוף החלטתי שעדיף לדמיין שבעיר לא צריך רכב. תנחשו מה? בעיר באמת לא צריך רכב.

  32. יש לי פה הסתייגות. בפועל, אכן מדובר בממבו ג'מבו מהסוג המעצבן ביותר הקיים. אני לא חושב שהיה צריך פתיח של 5 דקות רק כדי להגיד לי על חוקי המשיכה, טוב שלא הסבירו לי על חוקי שימור התנע של המחשבות החיוביות.

    בפועל, יש פה שעה וחצי של קדיחה בשביל להעביר רעיון שהוא באמת לא רע – מחשבות חיוביות כן יכולות לעזור בחיים.

    יניב (45) נתן פה את הדוגמא על שני האנשים שמתמודדים על אותו תפקיד כאשר האחד מגיע בגישה חיובית והשני מגיע בגישה שלילית. ביננו, רובינו יודעים שהגישה של האדם די משפיעה על מה שהוא משדר ועל הרושם שהמראיין מקבל.
    אם תשב נינוח, רגוע ובטוח בעצמך, תהייה רהוט, לא תגמגם ותדע לענות לכל השאלות – אפילו אם אין לך את התשובה הסיכוי שלך הרבה יותר גדול מאשר אותו אחד שיגמגם, יבהה בשולחן, יפכור (אני אוהב את המילה הזו) באצבעותיו וישדר – אל תקחו אותי.
    ההבדל הוא כמובן בגישה – ההוא שכבר עבר 20 ראיונות ולא התקבל ועכשיו מגיע לראיון מתוך האינרציה בלבד לא ממש ישדר קחו אותי.

    זה גם לא רק שם. אוברדראפט למשל, היא אחת המלכודות הכי נוראיות שיש – להשתחרר מאובר דראפט זה אחד הדברים היותר קשים שיש כשאתה שכיר עם משפחה (וגם כשאתה לא). אם תהייה שקוע כל הזמן במחשבות על המסכנות שלך ועל האובר דראפט שלך אתה עלול לעשות שטויות – שטויות, שרק ינפחו את האובר דראפט שלך. מצד שני, אם תסתכל על זה כמשימה נטו (המטרה שלי היא לסגור את האובר דראפט) ולא בתור גורם מעכב (בגלל האובר דראפט הזה אני לא יכול לנשום כלכלית אז אני אוותר על זה וזה וזה ונקווה לטוב) סביר להניח שתוכל לחשוב על דרכי פעולה שקולות יותר, בהירות יותר וכמובן, מוצלחות יותר.

    בסופו של דבר, יש פה את אותו סיפור כמו בספר מרכבות האלים – קודם הגיעו לרעיון – ואחר כך ניסו לבנות את ההוכחה סביבו.
    זה לא קשה – כי יש מעט מאוד אנשים שנקלעו לעוני והצליחו לצאת ממנו. האחוז קטן עוד יותר ברגע שמחפשים אנשים שהגיעו מעוני מרוד למצב אמיד / עשיר.
    אותם אנשים, לרוב עשו משהו, איזשהו צעד שהוא ברמת הימור, מה שקראנו בצבא – צל"ש או טר"ש – אלה שהצליח להם התעשרו, אלה שלא הצליח להם – הם הדוגמאות השליליות בסרט.

  33. בהקשר של הנאמר להנאתך מאות מאמרים בנושאים אושר, אהבה, הצלחה, שמחה, מודעות, תת מודע, ביקורת, דפוסי התנהגות, חשיבה, התמודדות, בטחון והערכה עצמית, כח המחשבה, פתרון בעיות, כוח הרצון, חשיבה חיובית, פילוסופיה, ניהול ועוד.

    http://eip.eliadcohen.com

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *