להציל את אילנה

שוקיג כתב פוסט העוסק באילנה בר החולה בלוקמיה וזקוקה להשתלת מח עצם. קרוביה פתחו בלוג במטרה להציל את חייה, באמצעות איתור תורם מתאים. כדי לסייע למטרה חשובה זו, יש לפנות לבית החולים תל השומר או בניין מד"א בחיפה עד יום רביעי, ולבקש להיבדק על מנת להיכנס לרשימת התורמים הפוטנציאליים. עובדה מעניינת היא לוגו הבלוג – "הבלוגוספירה יכולה להציל חיים".

גם שוקי מציין זאת בפוסט שלו. זו "הזדמנות מצויינת לבלוגספירה הישראלית להוכיח שיש בה תועלת". לא למין האנושי; לבלוגספירה, שהרי אנחנו אחרים, שונים, בעלי מאפיינים יחודיים. האם הכוונה היא להראות שהבלוגר לא מתעניין רק בסטטיסטיקות שלו, אלא גם במצוקה של אחרים? מדוע יש צורך לשרטט קו בין הבלוגר לאדם? האם הבלוגספירה היא קהילה מגובשת ותומכת, והאם היא צריכה כלל לשאוף להיות כזו? האם לא סביר ומוצדק יותר לכתוב "האנושות יכולה להציל חיים"? ומה בדבר אותם אנשים שלא יודעים לפתוח בלוג, שאין להם אינטרנט, שגם אם היו מצליחים לגייס את כל המשאבים לצורך פתיחת בלוג, לא היו יודעים כיצד לפרסם אותו באופן שיעביר היטב את המסר? האם הידע (וכן, גם פתיחת בלוג בבלוגלי דורשת ידע וכך גם הפנייה לבלוגרים המייצרים תנועה רבה) יחרוץ את הדין בין חיים למוות? עושה רושם שכן.

כל מי שהיה בהודו או שמע סיפורים מאנשים ששהו שם, יודע שהקהות מצליחה לכסות גם על המציאות הקשה ביותר. הילד הראשון שרץ אחריך ברחוב מקבל מטבע, גם השני, העשירי כבר לא, ובאחרון אתה כלל לא מבחין. זו הסתגלות, תתרנות רגשית שתופסת אותך כשאתה רואה יותר מדי, מרגיש יותר ממה שאפשר. אחרי כל כך הרבה מיילים בנוגע לילד שצריך השתלה, לאישה שזקוקה לתרומה, לנער שממתין לנס – קשה להחליט את מי להעדיף, את מי לפרסם, את מי לקדם. הרי כולם ראויים, והצורך לבחור – כי גם סירוב לבחור הוא בחירה – מעמיד את כולנו במצב קשה, מכאיב ומייאש.

ולמרות ההרהורים המבאסים – לכו להיבדק. לא כי אתם שייכים לבלוגספירה שיכולה להוכיח (למי בדיוק?) שהיא לא מרוכזת בתחת של עצמה, אלא כי אתם בני אדם.

17 מחשבות על “להציל את אילנה

  1. ראשית, המון תודה יובל על הפוסט.

    שנית, אשמח מאד להגיב לדברים שהעלית 🙂 :

    האם הכוונה היא להראות שהבלוגר לא מתעניין רק בסטטיסטיקות שלו, אלא גם במצוקה של אחרים?

    (לא לענות, רק להעיר שבתור אדם שגם קשר קצת לבלוגים וגם לומד ביו-סטטיסטיקה, אני מוצא את הערה מבדרת בכמה רמות שונות)

    מדוע יש צורך לשרטט קו בין הבלוגר לאדם?

    תשובתי: אני שמח על השאלה (נענה אח"כ)
    האם הבלוגספירה היא קהילה מגובשת ותומכת,
    תשובתי: בסוף השבוע נדע.

    והאם היא צריכה כלל לשאוף להיות כזו?

    ניראה לי שכן.
    מדוע? בגלל שאנו בעידן פוסט-מודרני (אויי ויי, הרגע הבנתי את הדו משמעות, איפה מוציאים פטנט !).
    בגלל שבעידן שלנו, המשמעות של ליכוד סביב דת, מתמוסס. ליכוד סביב אומה – מתמוסס. והאמון כלפי התשקורת (… נו, השם מדבר בעד עצמו)
    ומה נישאר לנו ?
    האופציה האחת – שעדר האינדבידואלים שהוא "אנחנו" (התרבות הישראלית, הלא דתית חרדית) יהיו נטולי לכידות. וזה מעלה בעיות (מתחיל מזה שאנשים לא נותנים תרומת דם בשביל לגלות אם הם יכולים להציל חיים של אמא לילדים ונכדים. ונגמר בזה שאנו מגלים עכשיו שפוליטיקאים יכולים להרשות לעצמם 80 אלף ניצולי שואה שהמדינה לא מטפלת בהם בכבוד הרב הראוי).
    האופציה השניה – האם יש אופציה שניה ?
    אני לא יודע – אבל אולי בסוף השבוע נגלה שיש כזו. אולי נגלה שמספיק בלוגרים יזיזו את התחת הווירטואלי שלהם ויחליפו לינק לבלוג.
    ואז מה יקרה ? זה בטח יהיה נחמד אם זה יקרה – כי כמה אלפי אנשים ידעו שיש דבר כזה בדיקת דם למאגר מח העצם. וגם אם הם לא ילכו למרכז התרמה השבוע, אז (כמו בפירסום קלאסי) פעם הבאה שהם יראו דוכן – הם כן יעצרו ויעברו בדיקת דם.
    אבל זה יהיה אפילו יותר מנחמד. לי, אישית, זה יתן תקווה .

  2. האביר שלא היה וירדן –
    אני מעביר את השאלה לגבי איסוף דם בדרום –
    כשתהיה לי תשובה, אני אשמח להעלות אותה כאן ובבלוג.

  3. תמר. תודה לך שגיליתי כאן בזכותך את הנושא.
    הפעלתי את מי שאני מכיר בשביל לתת יד. ברביעי אני אנסה להגיע ולהביא איתי חבורה מהפריפריה להבדק. מפרסם אצלי והודעתי לאחרים. כמו שאמרו- אני חושב שמעולם המושג "בלוגוספירה" לא היה רלוונטי יותר. מבחן התוצאה ימדד בקרוב.

  4. אני מנסה להיכנס לשם מלא זמן ובלוגלי לא עובד.
    טל, אתה יכול לתת פה פרטים לגבי לאן בדיוק בתל השומר ללכת?

  5. אהלן.
    ראשית – המון תודה לתמר !
    (במקור שלחתי בקשה לפירסום בגלוב ליובל וממנו קיבלתי תגובה שהפוסט התפרסם – אז פיספסתי לבדוק מי כתב את הפוסט עצמו, סליחה)

    אפי פוקס: מחמם את הלב, כל הכבוד. (אגב – איפה זה פריפריה מבחינתך ?)

    MrM: גם אני לא מצליח להיכנס לבלוגלי ( 🙁 ). כשיחזור השרת – אני אפרסם את ההוראות כאן.

    טל.

  6. MrM, אוף – איבדתי את הראש.

    גם בלי שהאתר יעלה, פשוט תטלפנו לאורן (הבן של אילנה), והוא יספק בשימחה כל פרט שיעניין אותכם:
    052-549-0362

    טל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *