קריאה לעזרה

חברים, אני זקוק לעזרתכם.

אני מחפש דוגמאות לשימושים חתרניים במוצרים, כלומר בטכנולוגיה. אלו הם שימושים שהמתכננים המקוריים של המוצרים לא שיערו בנפשם שמישהו יוציא אותם אל הפועל.

כך לדוגמה, בארה"ב החלו הסטודנטים להשתמש ב-iPod כאביזר להעתקות במבחנים. קפטן קראנץ' השתמש במשרוקית שניתנה במתנה בקופסאות דגני בוקר כדי לעשות האקינג של מערכות הטלפוניה האמריקאיות (מזמן, ממש מזמן). ביפן נוהגות נערות יפניות להיכנס לחנויות ספרים, לדפדף במגזנים יקרים ולצלם באמצעות הטלפונים הסלולריים שלהן את הכתבות. לאחר מכן הן יוצאות מהחנות מבלי שהן רוכשות את המגזין עצמו. קוראים לזה digital shoplifing (כמובן שיש את אלו שמשתמשים בטלפונים הסלולריים כדי לצלם אנשים, ובעיקר נשים, במצבים אינטימיים).

אלו הן רק כמה דוגמאות ואני משוכנע שיש עשרות, אם לא מאות דוגמאות נוספות לשימושים חתרניים/חליפיים/מקוריים (במובן זה שהמתכנן לא חשב שזה מה שיעשה עם הטכנולוגיה שלו).

אודה לכם אם תגיבו לפוסט זה ותספרו על מקרים שכאלו. אודה לכם אף יותר אם למקרים עליהם תספרו יש תיעוד במקום מסוים (בניגוד ל'שמעתי על מקרה' ול'אני נוהג להכות את אחותי עם המקלדת') – בין אם באתר אינטרנט מבוסס, עיתון, כתב עת, ספר וכדומה.

מודה לכם מראש.

93 מחשבות על “קריאה לעזרה

  1. אני משתמש במובייל ג'ימייל בתור קורא ספרים אלקטרוני
    הורדתי את הארי פוטר האחרון וקצת כבד לי להדפיס אותו(638 עמוד)
    אז שלחתי אותו לג'ימייל שלי
    וכשאני תקוע בצבא אני קורא אותו בסלולרי דרך ג'ימייל דוקס

    אם מאוד חשוב לך התיעוד אני יכול לתעד את העניין ולשלוח לך…

  2. אין לי שום תיעוד אבל שימוש בסלולרי כפנס לעת מצוא רווח בכל מקום. המקרה הברור מאליו הוא מציאת המפתח הנכון (והחור של המפתח) בחניונים חשוכים. יש עוד המון סיטואציות.

    שימוש נפוץ נוסף (ושוב, לצערי, לא מתועד) הוא שימוש ב לפתיחת בקבוקי בירה. מצית, סלולרי, אבזם של חגורה וטנק הן הדוגמאות שקופצות לי לראש.

    אבל אני מתאר לעצמי שזה לא מה שאתה מחפש.

  3. אתמול החל בערוץ 3 שידורה של הסדרה הבריטית 'שוגר אהובתי', הפרק התחיל בכך שהגיבורה משתמשת במברשת השיניים החשמלית כתחליף לויברטור.

    אה, והאמא שלה משתמשת בשיפוצניק כתחליף לבעלה.

  4. חיילות ביחידה מסוימת בצה"ל נוהגות לפרק את המע"ד (מערכת דיבור, השפופרת של מכשיר הקשר), להוציא את הגומיה שמחזיקה את הדיאפרגמה ולשים אותה על הכיסוי של הדיסקית. הגומיה יושבת על כיסוי הדיסקית כדי להחזיק את המשרוקית (אם החיילת יומרנית ו/או נמצאת בקורס הדרכה/קצינות), או סתם בתור דאווין (אם החיילת כנה).
    האם עלי לציין שמדובר בהשחתת רכוש צה"ל, שהחיילות נענשות אם תופסים אותן, ושמגרש האימונים באותה יחידה שורץ גומיות מיותמות שנשמטו מדיסקיות?

  5. מוסיף – אתה מפוטר.
    אדר – גיגלתי עוד קצת. לזה בדיוק אני מתכוון.
    זה משנה – המממ.
    גרטרוד – הממממממ.
    mio – משתמשים בסלולרי כדי לפתוח בירה? המממממ.

  6. בתקופת הצבא, עד שפיחמתי את המיקרוגל, המדים וכמעט את המגורים שלי – ייבוש מדים במיקרו.

    היו שתי מגבלות – הראשונה שלא היה לי טיימר במיקרו, השניה שאחרי משמרת לילה הייתי לעיתים עייף מידי (צריך להפסיק כל כמה דקות, לאוורר את האדים שהצברו ולבדוק דרגת יובש). שילוב השתיים מייצר פחם. ועשן. ושכנים צועקים שדופקים בדלת. ומעירים אותך. אוף. בדיוק חלמתי על סטארטאפ. מיקרוגל ו.. אה..

    ולפני שצוחקים – שווה לגגל. היישום בפיתוח, כאשר הבעיה המרכזית היא גופי מתכת (ריץ' רץ' לדוגמה). הפתרון – דגמ"ח א' לכוווולם.

  7. יש אנשים שמתשמשים במחשבים ניידים לתחתית משקה שלהם( יהונתן).
    יש אנשים שמשתמשים במחשב כבריחה מהמציאות (שחקני world of warcraft).
    יש אנשים שמשתמשים במחשבים ישנים כמעצור לדלת.

  8. עיפרון כסיכה לשיער אסןף.
    מפצח אגוזים משמש לפתיחה של פקקים מתברגים של קבוקי שתיה.
    שקיות אינפוזיה לניילון צבאי.
    עט ביק כמכשיר פריצה למנעול.

  9. ב"טוראית בנג'מין" גולדי הון נאלצת לנקות את השירותים עם מברשת השיניים החשמלית שלה.

    בקבוקי מים מינרליים שמוספים למכשירי עישון, זה נחשב?

  10. טל: אני משתמש במחשבים ישנים בתור מדפים ומחזיקי עיתונים.

    ואצלי גם פחיות קולה משמשות כעציצים (וזה דבר מצויין, מאחר והמים שנאספים בתחתית הפחית מתאדים בקצב איטי מאד ובכך למעשה מזינים חזרה את הצמח).

  11. ובהמשך לאדר, מרוצי מכסחות דשא.

    ותחפש קצת על WD-40. יש אנשים שמאמינים שזה מרפא בעיות פרקים וכל מני כאלה (לא באמת, האמריקאים האלה, אני אומר לך.)

  12. מברשת שיניים שהופכת אחרי שיוף על המיטה, לדוקרן (היה בפרק של אוז בטלויזיה)

    בקבוק מולוטוב – שימוש בבקבוק זכוכית מלא בדלק ובחומצה גפרתית, פקוק היטב, עם סמרטוט טבול ומיובש בתמיסת מלח ברטוליטי. טוב להתקפות פרטיזניות.

    שימוש בקיסם אוזניים (כזה עם צמר גפן משני הצדדים), כקיסם לשיניים (שבירה באמצע ויצירת שפיץ).

    שימוש בגפרור כקיסם לשיניים או לאוזניים.

    משהו מהוואי בית ספר:
    שימוש בפלסטיק של עט כדורי (ע"י הוצאת מילוי הדיו והחלק הקונוןסי התחתון של העט) כדי להפוך אותו לכלי יריה של כדורוני נייר.

    שימוש בדבק מגע, בנוזל טיפקס או גז מזגנים כדי להתמסטל.

  13. יש לי מחשב שמשמש כהדום לרגליים (הוא משמש גם כשרת קבצים משפחתי, למקרה שאמא שלי רוצה לראות פרק של סיינפלד או חברים, אבל אני משתמש בו בעיקר כהדום, כי, וול, הוא נמצא מתחת לשולחן שלי).

    בימים חמים אני גם משתמש בסאב וופר כמאוור לעת מצוא, מכיוון שהוא מאוד חזק (אני מנתק ממנו את הרמקולים ושם אותו על פול ווליום, עושה עבודה מצויינת. מעיף עליך אוויר בקצב המוזיקה!)

    מוסיף- לול! 😀

  14. אההה וגם אני משתמש בפלאפון שלי לפתוח בירה. לכן רצוי לקחת את הישן לבילויים, כי את המסך שלו כבר שברתי פעם אחת בדיוק ככה שהייתי שיכור ולא שלטתי בתנועות שלי כ"כ, אז עליו לא כל כך אכפת לי שזה יקרה שוב, על החדש דווקא כן.

  15. אה. זה ברור. שימוש במחשב כמעמד לעציצים (ותודה לאמא הפולניה שלי שהביאה אותי הלום)

    לגופו של עניין, נראה לי שיובל יותר יתעניין במכשירי תקשורת כיס (לא זוכר איך קוראים להם) שהיו נפוצים בשנות התשעים, בעיקר בארה"ב. הם תיקשרו ביניהם באמצעות אינפרא רד (ולכן דרשו קו ראיה). ברור שהם שימשו מייד להעתקות במבחנים. בהמשך, על אותו הרעיון, היו מחשבונים מדעיים גרפיים. התקשרות האינפרא רד נועדה במקור להעביר כל מני תיכנותים, אבל מיד הם הוסבו לאמצעי העתקות.
    השימוש בפלאפון כפנס לעת מצוא כבר הפך כל כך שגור, שיש פלאפונים חדשים שמגיעים עם הפונקציה הזו בילט-אין.
    דוגמא נוספת היא השימוש במכונת צילום צבעונית לזיוף שטרות.

  16. אני משתמש בפלאפון בתור שלט (בלוטות') למחשב, שבעצמו מתפקד כמדיה סנטר ומחובר לטלוויזיה (geexbox). תיכננתי גם לתעד את זה בקרוב.
    זה נחשב?

  17. מי המטומטם שישתמש בפותחן לבירות? זה לפרימטיבים. שימוש אמיתי במשהו שלא לשימוש האמיתי שלו- לפתוח בירה עם השיניים.

    שימוש בנייר כדי לרצוח[איזה בושות זה שמישהו יעשה לך חתך בצוואר בעזרת נייר אה?].

    שימוש בפלאפון דור 5 עם מייבש כבישה ועוזרת פיליפינית כדי לדבר עם אנשים. יענו יש למכשיר מיקרופון ורמקול ומדברים עם אנשים אחרים. משו מטורף לגמרי.

  18. נזכרתי במשהו שראיתי בערוץ דיסקברי ב YES:
    כשתיכננו את מערכת הטלפוניה הסלולרית בארה"ב, תיכננו אותה לדיבור בלבד.

    בתוך המפרט, היה משהו שהיה מיועד לטכנאים: העברת הודעות טקסט בין מנוי מספרי למנוי מספרי אחר. קראו לזה SMS

    זה היה פיצ'ר לא מתועד במכשיר הטלפון הנייד ובמערכת, עד שאזרחים גילו את זה ויותר מזה – גילוי שזה לא עולה כסף להשתמש בזה. הם התחילו לשלוח הודעות אחד לשני בחינם במקום לדבר בשיחה קולית יקרה.

    כשחברות הטלפוניה גילו שהאזרחים עושים שימוש בשירות לא מתועד שלא עולה כסף, הם התחילו לגבות על זה כסף.

    השאר זה היסטוריה.
    מי יכול לחשוב היום על טלפון סלולרי בלי SMS ?

  19. ה SMS לא נולד בטעות, זה ערוץ שהוא חלק מובנה מהרשת הסלולרית, ומתועד לחלוטין. הוא אמור לשמש להעברת הודעות בקרה של הרשת. השימוש בו התחיל בלי הרבה התלהבות של חברות הסלולר, זה נכון.

  20. תום סלע (17), זו הייתה שיטת ייבוש הכביסה המועדפת על אמא שלי ,שכמובן תמיד שכחה לכבס את החולצה הלבנה היחידה שהייתה לי לפני טקסים/את המדים לפני פעולה וכו. ולכן כשהייתי ילדה הייתי בטוחה שאמא שלי המציאה את מייבש הכביסה…

  21. ראיתי מאמר (משהו המדריך של mit לפריצה) שמסביר איך להשתמש במברשת שיניים חשמלית בשביל לפרוץ מנעולים.

    האתר הבא קופץ לראש:
    http://www.hackaday.com/category/gps-hacks
    http://www.hackaday.com/category/cellphones-hacks

    דאודורנט הופך ללהביור מאולתר. פלנלית וחוטר משמשים לניקוי נרגילה. מסכת אב"ך מחוברת לבאנג. ראיתי הוראות על לקחת שעון יד ומשקפי צלילה לשנות את השעון שבמקום צלצלול מעורר, הוא ידליק נורת לד וככה לעשות מכונה להשראת חלומות מוחשיים (לוסיד דרימס).

    שמעתי שפעם היה אפשר לקחת שלט לפתיחת מכוניות, לחבר לו בפנים קאונטר איפשהו (אני לא ממש מבין בזה) והוא היה עובר על כל הצירופים ופותח המון מכוניות ברחוב.

    אה, ופלסטלינה בשביל לשכפל מפתחות.

  22. 1. שימוש במגהץ להכנת טוסטים: שמים את הטוסט המיועד (כולל גבינה, רוטב פסטה וטיפהל'ה אורגנו) בנייר אלומיניום ומגהצים אותו משני הצדדים. יוצא אחלה טוסט.

    2. בסדיר היינו משתמשים באנטנות של הטנק להדליק ניאונים (נורות פלואורסנטיות, אלו הארוכות): מצמידים עם איזולירבנד את הניאון לאנטנה, בוחרים תדר פנוי, ויוצאים לשידור. הניאון דולק. אחלה תאורה.

    3. אם כבר מדברים על חפצים מוזרים כפותחני בקבוקים: ברובה הגליל המקורי, זה עם הדורגלים, הדורגלים משמשים גם לפתיחת בקבוקים וזה חלק מהמפרט המקורי….

  23. וגם לספיגת כתמי דם מהכביש אחרי תאונות ולפתיחת סתימות בביוב. לא נראה לי שקוקה קולה קוותה לאיזה מין השימושים הללו מעולם.

  24. זה קצת מסובך אבל זה עבד וזה חתרני
    מכיר את מכשירי המזיכרה האלקטרונית עם הקסטה. כאלה אמיתיים, פיזיים שנמצאים ליד הטלפון. אז המכשירים המשוכללים של אותה תקופה היו יכולים לקבל הוראות מרחוק על ידי שימוש בלחצנים של הטלפון. המכשיר היה יודע לזהות את הטונים השונים של טלפון הצלילים וככה היית יכול לשמוע את ההודעות מטלפון אחר, להעביר קדימה, למחוק וכדומה. מה אני אגיד – אמריקה. הבעיה היתה לאלו שהיו מתקשרים אל המזכירה האלקטרונית שלהם מטלפון חוגה. ולצורך זה סופק מכשיר קטן שמכונה : טון דיילר. מדובר ב שני עשר לחצני הטלפון ורמקול. את הרמקול מצמידים לאפרכסת ולוחצים על המיספרים וכך מפעילים את המזכירה מרחוק ושומעים הודעות בסבבה.
    הנה כזה : http://mysite.verizon.net/paul-f/softouc5.jpg
    אז מה הקונדס:
    לטלפונים ציבוריים מסויימים היה ניתן לחייג בחינם עם המכשיר הזה. פשוט להצמיד את הכלי לאפרכסת ולחייג. אפילו לחו"ל.

  25. ביליארד, אחרי שרבנית ציידה אותי בהדרכת כלות בפלאנלית ומילמלה משהו על שבעה נקיים, אין לי אלא להניח שאצבע יד ימין היא הגרסה הנשית לחוטר.

  26. 1.בהמשך לבלונדינית- קוקה קולה לניקוי המנוע (וורקס לייק א צ'ארם)
    2.שקיק סוכרזית כמייצב רהיטים רעועים- בד"כ דוחפים כמה מתחת לרגל המתנדנדת של השולחן.
    3. אי שם בשנות השמונים בנות היו מגהצות את השיער
    4. קומקום חשמלי- להכנת ביצה שלוקה

  27. -טלפון סלולרי כשלט רחוק להפעלת מטעני צד / חיסול מהנדסים.

    -צפייה בסדרות שירדו מהאינטרנט דרך הטלויזיה בסלון באמצעות חיבור מחשב נייד אחד, כשמחשב נייד שני + VNC משמשים כשלט רחוק.

    -אבא שלי שוטף משאיות מלמעלה באמצעות קטפת (מיכלסון) (cherry picker).

  28. אני מכין סלים מענפים של עצים 😐

    אה כן וניסיתי פעם להכין שיריון ממארז של מחשב שעבר לגור בתוך רמקול ז"ל

  29. הדבר הראשון שאני חושב עליו הוא שימוש בשיחות הווידאו של סקייפ כדי לצפות בטלוויזיה מרחוק. מסתבר שיש אף גאדג'ט יפני (היפנים האלה וכו') שנועד בדיוק לזה:
    http://www.reghardware.co.uk/2006/07/07/skype_tv_adaptor/

    שימוש משעשע בארגז של זיון המייקרוסופטי כמעמד למכשירי אייפוד בחנות:
    http://macdailynews.com/index.php/weblog/comments/12095/

    שימוש בשלט של וויייי בתור שרביט מנצחים:
    http://news.softpedia.com/news/DJ-Wiimote-45598.shtml

    ומשהו יותר מתאים לדעתי – הבחור הזה משתמש בשירות שיתוף תמונות בתור כלי לסקונד אופיניון רפואי בכך שהוא מעלה תמונות CT שלו ומבקש מיודעי דבר להסתכל עליהם:
    http://carolyncasl.wordpress.com/2006/08/25/eye-problems-ct-scan/
    (בתגובה האחרונה לינק לתמונות בפליקר)

    שימושים בטכנולוגיה קלאסית יכולים להיות שימוש במנורות עבור חימום, ושימוש במאוורר בתור דוחה יתושים (התכשיר הכי יעיל!)

    האם הבטחתי את מקומי בהול אוף פיים של הדוקטורט היו"רי? 🙂

  30. מאחר וכמה תגובות כבר חרגו מטכנולוגיה…

    שימוש בתבנית אלומיניום, שנועדה במקור לקרח (כאלה שממלאים במים ושמים בפריזר), אחרי פירוק חוצץ קוביות הקרח, כתבנית לחימום צ'ולנט בטוסטר (כי המיקרוגל התפחם כאמור בתגובה 17).

    תקופה הזויה ביותר הצבא. כן כן.

  31. פירוק מנגנון הצתה של מצת אלקטרוני וחיבורו לאנטנה טלסקופית.

    רצוי לשים שכבה עבה של איזולרבנד בצד שלכם, ופרסטו.. יש לכם שוקר חשמלי צעצוע.

  32. שקע מצת הסיגריות במכוניות כמקור מתח

    ובאותו כיוון – USB + אינסוף דברים.

    סטיקליייט (או במקור, לייטסטיק) כמחוון לחכות דייג בלילה.

    רדיד אלומיניום להגנה מפני קריאת מחשבות.

    דיסק DVD לכתיבת data ולא רק וידאו.

    בקבוקי משקה ליצירת טילים.

    מתי לעצור?

  33. פלאש של מצלמה לשוקר חשמלי.
    יצא לי לגלות כששיחקתי עם מצלמה חד-פעמית כזו שנגמר לה הפילם.
    אגב, זה כואב.

  34. שימוש בקופסא של הדיסקים (הדבר הזה מפלסטיק שבו הם באים כשקונים חבילה של 100 דיסקים) בתור מעמד לניירות טואלט

  35. יובל, אם אתה רוצה איזו דוגמא רצינית, השימוש הכי גדול שלא למטרה שלשמה הוא תוכנן: המודם! שימוש ברשת הטלפוניה להעברת נתונים (אי שם בשנות השמונים) הוא שימוש שמקימי רשת הטלפון לא התכוונו לו בכלל, ובגלל זה כל המגבלות של הרשת האנלוגית: רוחב הפס של הטלפון (של הדיבור, מה שאנחנו שומעים) הוא 3kHz, שזה די קטן, אבל מתאים בדיוק להעביר את הדיבור האנושי ולסנן כל מיני רעשי רקע. היה צריך לדחוף על זה המון מידע, מודם ה56K הוא ממש פלא טכנולוגי, להעביר כמות כזאת של מידע על 3kHz זה דבר לא שפוט בכלל (והאותות החשמליים שמעורבים בזה נראים כמו הגהנום).

    מה שעשו עם הDSL הוא פשוט לשנות את הרשת: הורידו את הפילטר של ה3kHz, הרחיבו את רוחב הפס וככה שידרגו פי כמה מאות את המהירות, אבל למעשה הסירו את המגבלות, מודמי הDSL הם הרבה יותר פשוטים מבחינת הפעולה שלהם מאשר המודמים האנלוגיים.

  36. ובהמשך לאדר, מרוצי מכסחות דשא.

    ותחפש קצת על WD-40. יש אנשים שמאמינים שזה מרפא בעיות פרקים וכל מני כאלה (לא באמת, האמריקאים האלה, אני אומר לך.)

    יש מאמר קורע מצחוק בנושא מכסחות דשא אצל דייב בארי. מסתבר שיש ארגון שעורך מדי שנה, למטרות בידוריות, מצעד ותחרות הצתה של מכסחות דשא או משהו כזה. קראתי לפני מיליון שנה, לא זוכרת מה ואיך.

  37. כמובן שיש שימוש מוזר מאוד בטכנולוגיה, שאני בטוח שמי שיצר אותה לא התכוון אליו- להשתמש במחשב במשרד בשביל לעבוד!
    ניסיתי את הזה היום כשהבוס נכנס אלי לחדר, נראה מאוד מוזר. חזרתי לשוטט באינטרנט אחרי כמה שניות.

  38. אינטרנט כאילו. הרשת לא נולדה כדי לעזור לכתיבת דוקטורטים אלא למשימות צבאיות.
    קוקה קולה שנועדה לרפואה.
    "מדבקות צהובות" – ראה בספר של יובל דרור.

  39. ירון, יש לי תחושה מעורפלת שהיו"ר יודע מה כתוב בספר (המשובח) שלו.

    אמנם הוא זקן נוטה למות (יש פוסט איפשהו מהיומולדת שלו, אין לי כח לחפש), אבל בכל זאת…

  40. להשתמש בלפטופ ובסלולרי כתנור נקודתי זה נחשב? כי זה מה שהייתי עושה כשגרתי בשנה הראשונה במעונות וההסקה הייתה מקולקלת (עניין שולי שנמשך במשך כל השנה. שזה אומר, מה, ארבעה? חמישה חודשים של חורף ירושלמי?) – פשוט נכנסת עם הלפטופ למיטה כדי ללמוד ולא לקפוא מקור. כשכבר היה מאוחר מדי ומיציתי את הספיידר-סוליטר, הייתי מתחילה לנהל שיחות ארוכות אל תוך הלילה – עניין של חמש דקות עד שהסלולרי היה מתחיל לחמם.

  41. ועכשיו משהוא ברצינות, שלפי דעתי לא תועד עד היום.

    לפני הרבה שנים, בסוף שנות השמונים, היתה מערכת שאיפשרה לך להתקשר למספרי טלפון מאיזור חיוג אחד בארצות הברית לאיזור חיוג אחר בשביל להתחבר לטרמינל או BBS באיזור חיוג אחר. למערכת קראו pc pursuit. מערכת נהדרת שחסכה הרבה כסף למי שהיה צריך לבצע חיוג מודם מחוץ לאיזור החיוג שלו.

    בנוסף לגישה למערכת בעזרת מודם באיזור החיוג (מדינה) בארצות הברית, היתה גישה למערכת דרך ממשק X25. ומכיון שהממשק היה זמין מארצות אחרות, pc pursuit נהפכה אחד הכלים הנוחים ביותר לביצוע WAR DIALING.

    והסקופ…המערכת הנ"ל נוצלה על ידי נחשון אבן חיים, הידוע בכינויו הפיניקס (כן בחור יהודי שגם למד בארץ במשך תקופה קצרה), ושאר החברים בקבוצת ההאקרים האוסטראלית עד שנתפסו בשנת 1990.

    מכיון שכותב התגובה פה היה…המממ…בו נקרא לזה "עד" למעלליהם של אותם ידידים אני אעצור פה ולא ארחיב.

    יום טוב!

  42. עוד קטן

    ה-GMAIL איפשר לבצע העתקה של מידע ממסמכי PDF מוגנים (מה שחסום באקרובט), ולאחר שפורסם המידע גוגל חסמה את האופציה.

  43. לא כל כך חתרני ואולי המתכנן כן התקוון לזה אבל יצא לי לראות בחורה שחיברה את מצלמת הוידאו ישירות לטלוויזיה בשביל לראות בלייב איך היא לבושה מהגב.

  44. באתר הזה

    אפשר למצא לא מעט דוגמאות.
    אחד החביבים עליי הוא מערכת איתוראן שמבוססת על סלולרי שמוחבא ברכב (מחובר כמו דיבורית רגילה רק במיקום ניסתר) כשהרכב נגנב מתקשרים לחברת הסלולר ומבקשים את האיתור.
    יש עוד טוויסט – אם מכוונים את הסלולר למענה אוטומטי אפשר לצותת לגנבים. (או לאשתך שלקחה את הרכב לפגוש את המאהב שלה).

  45. mio, אכן כן. כשעבדתי בתאגיד הרשע בדיוק עלו על העניין שאפשר להשתמש בסלולרי ככלי האזנה (לאשתך, לבעלך ולמגעילים מהמשרד) ואף הוציאו עדכון תכנה שמנע את הפעלת המענה האוטומטי במצב שקט/רטט. יובל, אם זה משהו שיכול לעזור לך אני מניחה שאוכל לדרדס ממי מוקירי זכרי שעוד נותרו בתאגיד הרשע איזשהו תעוד על העניין.

  46. הזכירו פה סמסים – קשור לזה סידור האותיות על המקשים של הטלפון – סיפור מעוד מעניין בפני עצמו – זה התחיל בתור דרך לבצע המרה של שם איזור חיוג לספרות – (השימוש המקורי) עבר לדרך יצוג והגדרה של שמות עסקיים למספרים (1-800-doctorB( והפך לסטנדארט המקלדת להקלדת טקסט בטלפונים סלולארים – עוד מידע על זה פה:

    http://en.wikipedia.org/wiki/Telephone_keypad

    סיפור דומה (יותר ידוע ושנוי במחלוקת מבחינה היסטורית) הוא מדוע נו משתמים במקלדות qwerty – אבל את זה יובל בטח כבר מכיר.

  47. זכור לי במעורפל שבימי הפאלם פיילוט עם המסך הירוק היתה אפליקציה שמשחירה את המסך כדי שיהיה אפשר להשתמש בפאלם בתור מראה. בשיעורי מתמטיקה משעממים בתיכון, היינו מנסים לראות איזה מילים אפשר לכתוב עם מחשבון פושטי בעזרת ספרות (אפשר גם בעברית וגם באנגלית).

  48. שימוש בפורומים כשרת מדיה.

    כשניהלתי פורום ב-ynet גילינו שיש אנשים שמעלים תמונות לפורומים ואח"כ מקשרים אותן לאתרים שהם מנהלים.

  49. מר רוזנבאום, ynet הוא ממש לא הראשון שנתקל בתופעה 🙂

    עשו לי את זה באיזה פורום שניהלתי הרבה לפני שynet היה קיים ^^

  50. בימינו, כשכל אחד שם באתר שלו מצגת פליקר שרצה מתוך שרת ווידג'טים, קצת קשה להבין: מה כבר יכול להיות מסובך בשיבוץ של תמונה בתוך דף הטמל?
    אני שמח ששאלתם.

    ברגע שבוטל החוק "דרך שתי נקודות עובר רק בזק" (1994 אני חושב), פתחתי חשבון אצל ספק אינטרנט, ואחד השרותים שהוא סיפק היה תיקייה זמנית לקבצים (שהיה צריך להעלות אותם כל יום מחדש כדי שלא יימחקו).
    את התיקיה הזאת יכלו לקרוא גם בלי סיסמה דרך FTP (שזה מין פרוטוקול תקשורת עתיק וטפשי במיוחד, שכיום הוא פשוט פירצת אבטחה שרק אנשים עתיקים וטפשיים במיוחד לא מודעים לה).

    בשביל מה היה צריך את זה? פשוט לרוב האנשים עוד לא היתה תוכנת דואל שתמכה בקבצים נלווים (attachments) וזו היתה הדרך המקובלת להעביר קבצים.

    Web (מה שקוראים בעברית "אינטרנטים") עוד היה דבר כל כך חדש, שהספקים עוד לא הבינו שאתר זה מוצר שאפשר למכור, והספק שלי לא ממש הבין שהוא נותן לי מקום לאיחסון תמונות, שאפשר לשבץ אותן בדפים על שרת web במקום אחר תוך שימוש בכתובות מסוג ftp://

    כלומר, אם יש שרת web שנותן לי לכתוב שם דפי הטמל אפילו אם הוא לא מאפשר לי לאחסן תמונות, אני מסודר. אבל איפה מוצאים את השרת הנדיב הזה?

    באתר hyperreal.org (מחלוצי החלל ובכלל) היה מין סקריפט בסגנון עדות "ספר אורחים" בשביל הודעות על רייבים והופעות. כולם אז התנהגו יפה, ובטח שעוד לא חשבו אז על סינון של הטמל נגד התקפות שקוראים להן כיום cross scripting (כי דפדפנים עוד היו טפשים מכדי להתקיף משהו).

    וכך יצא שהלהקה העברית הראשונה שהופעה שלה פורסמה ב-web היתה Witchcraft (חלוצי חלל בפני עצמם), והתמונה שלהם היתה הראשונה בהיסטוריה של לוח הרייבים של הייפר-ריל. חבל רק שהיה צריך להעלות אותה ל"אתר" כל בוקר מחדש.

  51. נמצאת ברשותי מכונת גילוח חשמלית שהוסבה למכשיר חשמלי ליצירת קעקועים. זהו מכשיר שמשמש אסירים לביצוע קעקועים בבתי סוהר. ראש מכונת הגילוח (הלהבים) הוסר ועל החלק הפלסטי הוצמדה באמצעות התכה מחט תפירה רגילה. המכשיר פועל באמצעות סוללות רגילות. כמובן שאם מכשיר זה משמש מספר אסירים הוא הופך למכשיר מסוכן למדי להפצת מחלות כמו HIV ו HCV . אם זה מעניין אותך אשמח להעביר אליך את צילומי המכשיר.

  52. mekron -נשמע מרתק. אשמח אם תשלח לי צילומים. כתובת המייל שלי מופיעה בראש הטור השמאלי מיד מתחת לריבועים האלו שאסור ללחוץ עליהם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *