שלישיית הטרילוגיה

ברוכים הבאים קוראי ה-RSS (בפוסט הקודם כל כך הרבה אנשים התוודו שבלי RSS לא היו מתקרבים לגלוב, שאני מרגיש צורך מיוחד לברכם. כלומר, להתחנף אליהם). לקראת שאלת השאלות בתחום סרטי הקולנוע אותה אציג בתחילת השבוע, אני מחמם את הקנה עם שאלה מקדימה:

מהן שלושת טרילוגיות סרטי הקולנוע האהובות עליכם בכל הזמנים?

הנה הרשימה (הזמנית – אולי תשתנה אם מישו פה יצליח לשכנע אותי) שלי:

1. מלחמת הכוכבים (מלחמת הכוכבים, האימפריה מכה שנית, שובו של הג'די. לא השלישייה החדשה)
2. הסנדק.
3. אינדיאנה ג'ונס.

(אינדיאנה ג'ונס נכנס למרות שהסרט השלישי עם שון קונרי די מביך. על המקום השלישי נלחמו גם "שר הטבעות" ו"המטריקס". הבעיה עם המטריקס היא ששניים מבין שלושת הסרטים הם בינוניים ומטה. הראשון מפוצץ את המוח. "שר הטבעות" די מוצלח בעיני אבל אני פשוט נהנה יותר מאינדיאנה ג'ונס).

בבקשה. תורכם.

21 מחשבות על “שלישיית הטרילוגיה

  1. אני לא אומר שחזרה לעתיד היא לא טרילוגיה ראויה (גם במקרה הזה, הסרט השלישי הוא בעיניי הכי חלש), ועדיין הקסם של האריסון עושה לי את זה יותר מהקסם של הגמד הקטן.

  2. המחסל, או כפי שכונה בארץ, "שליחות קטלנית". לדעתי, ורבים לא מסכימים עם זאת, אחד מסרטי הפעולה/מד"ב הטובים ביותר שנוצרו אי פעם. בעיקר בחלק של הפעולה.

  3. שר הטבעות במקום הראשון, ללא ספק.
    תמיד כשיוצא סרט שמבוסס על ספר מאוד אהוב שקראתי יש לי חשש ללכת לראות אותו. רוב הפעמים אני נורא מתאכזבת אבל במקרה הספציפי הזה (והוא נדיר) רואים שגם הבמאי מאוד אהב את הסרטים והם יצאו טובים כמעט / לפחות כמו הספר. (וזה נדיר לאללה! אפשר לספור את מספר ה"סרטים ע"פ ספרי פנטזיה / מדע בדיוני שהם טובים כמו הספר" על יד אחת ועוד להחזיק בה ארטיק).
    כשיצא החלק השלישי הלכתי לראות ברצף את כל הטרילוגיה בקולנוע, וזה היה אחד הערבים הכי מדהימים של החיים שלי. גם ידיד שלי ואני עשינו פעם סופ"ש לבן עם כל הטרילוגיה המורחבת (12 שעות, זה היה קשה אבל שווה את זה).

    שמעתי שעושים(עשו?) חלק שלישי לאקסן מן, אז זה יהיה במקום השני.
    במקום שלישי הייתי אומרת בחזרה לעתיד, אבל עוד בוקר מידי בשביל לחשוב כמו שצריך ובטח יש טרילוגיה יותר מוצלחת שאני לא נזכרת בה עכשיו אז אני משאירה את ההחלטה לאח"כ.

  4. יובל, האמת שזה לא בסדר שאתה מגביל יותר ויותר את היקף הרשימות. התחלת עם עשר ה…, עברת לחמש ה… ועכשיו אתה מבקש לבחור רק שלוש טרילוגיות. מעבר ללחץ הנפשי שהדבר גורם לקוראי הגלוב, קיים חשש שבשאלה הבאה נתבקש לדרג את הסרטים האהובים עלינו ברשימה שכוללת סרט אחד. אנא, קח זאת לתשומת לבך.

  5. עגננוניסימו – דווקא רציתי לכתוב שלושת אבל אם אתה אומר ש"שלוש" זה יותר טוב, אז אני אשנה 🙂

    אודי – ברור שלא התבלבלתי. יש מישהו שקורא לסרט הראשון בשם: "תקווה חדשה"?

    מוסיף – אל תדאג, בשאלת השאלות לגבי סרטי הקולנוע שתופיע כאן, ממש כאן, בתחילת השבוע, יש חמש אפשרויות. וחוץ מזה, עם כל התלונות שלך, לא נתת את **שלוש** הטרילוגיות שלך

  6. תקווה חדשה הוא שם ידוע ושגור בפי כל חובב מד"ב מצוי ואני מעיד על עצמי כי אני הייתי קורה לסרט כך (צר לי להעיד על עצמי דברים שכאלה אבל כשחייבים אז חייבים).

    לגבי הטרילוגיות:

    1. שר הטבעות
    2. מלחמת הכוכבים
    3. סרטי ג'יי ובוב השקט (וזאת כדי להפיג את הרצינות התהומית שאתם שרויים בה ולמרות שיש יותר משלושה סרטים: קלרקס, מולרטס, צ'ייסינג איימי, דוגמה, מכים שנית והפסיון של הקלרקס בקרוב)

  7. חשבתי שזה ברור-

    1. הסנדק
    2. מלחמת הכוכבים
    3. בחזרה לעתיד

    יובל, לדעתי אתה צריך לסנן הודעות המתייחסות באופן חיובי לשני החלקים האחרונים של "המטריקס", שכן הדבר פוגע ברגשתיהם של חלק מהקוראים.

  8. רק הסרט "מוכרים בלבד" (קלרקס) ראוי להתייחסות מבין כל סרטיו של קוין סמית.

    אף אחד לא אומר שום דבר על אוסטין פאוורס?

  9. מוסיף, אתה לא מתבייש להטיף ומזכיר את אוסטין פאורס באותה נשימה?
    אגב, גם אני חושב ש"מוכרים בלבד" הוא הטוב ביותר אבל אהבתי גם את הטראש האחר…

    גיק אבל בכל זאת יכול לכסח ליובל דרור את הצורה….

    😉

  10. יובל, לא היו 4 אינדיאנה?

    כך או כך הסנדק ראוי למקום הראשון (למרות שעדיין לא זכיתי לראות את 3 במלואו),

    שר הטבעות לשני ויש סיבה טובה. מלבד העובדה שהסרט היה עיבוד מצוין. גם לספרים (זהירות דברי כפירה) היו צדדים חלשים – היתה כתבה שהסבירה כמה זה לא סרט לנשים – לי אין בעיה עם זה- אבל כמויות הפאתוס שנשפכות שם והבלדות לגיבורים הנופלים קמים הורגים ונהרגים לא נשמעו בארץ המזרח תיכונה מאז שבבתי הקפה ביפו שרו שירי הלל לסלאח א-דין.

    האם ציינתי שאין כל איזכור מינימלי למשהו כלשהו שעלול להזכיר הומור או סקס, רק אהבה טהורה שמביאה אותי לחשוש שטולקין (כותב הדברים נמצא בתוכנית ההגנה על עדים באיידהו), היה אפעס קצת לא בסיידר בראש. נכון שאלה היו ה-bed time stories לילדים שלו אהל, נו באמת חבר'ה, בעיבוד לספר אפשר לשלוף איזה ציצון, איזה: מוטו הזדקר וחישב לפרוץ ממכנסי עור האיילה ההדוקים שלו

    מלחמת הכוכבים דרך אגב לוקה בבעיה דומה, הפאתוס, השחור והלבן, דובוני האיכפת לי המרקדים בסוף השלישי, הריסון פורד במכנסי עור הדוקים (למרות שהומור ואיזכורים לסקס יש)

    והנה לכם טרילוגיה קצת אחרת
    http://www.satyajitray.org/about_ray/apu_trilogy.htm

    ועוד מישהו שהכריע בנושא
    http://www.pointlesswasteoftime.com/film/trilogy.html

  11. לדעתי הסנדק היה שעמומון.
    וגם מה ששר הטבעות לא היה רע, הוא פשוט עריכה ואפקטים.
    בלעדיהם הוא שום דבר מיוחד.
    בחזרה לעתיד טרילוגיה אדירה, וגם אינדי לא רע.
    אבל צריך להוסיף לרשימה את קיל ביל, שללא ספק יהיה אדיר כשייצא השלישי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *