דרוש: אחד שיודע להתבטות

מודעות דרושים, ומי שעוקב אחריהן לצערו הרב יודע זאת היטב, הן ז'אנר ספרותי בפני עצמו. לעתים קרובות הן מנוסחות באופן שמבהיר לך שאם אתה לא יצירתי, כריזמטי, מנהיג מלידה, בעל ראש גדול, מסוגל לעבוד בצוות, רגיש, רומנטי, מוכן לעבוד בשעות לא שגרתיות ובעל טנדר – לא תוכל לעבוד כשוליית מסגר ב"מוסך אבשלום".

לכן די הופתעתי כאשר נתקלתי במודעת הדרושים הזו:

בדרך כלל נהוג לכתוב שדרוש "כושר ביטוי יוצא מגדר הרגיל!" או "כושר ביטוי מעולה!" אבל נראה שמנסח המודעה הוא איש כן במיוחד: הוא יודע שאין כל צורך בכושר ביטוי יוצא דופן; מספיק שאתה פותח את הפה ומסוגל לומר משו ואנחנו ניקח אותך לעבודה. כמובן שהעובדה שהוא כותב "יכולת התבטאות" ולא "כושר ביטוי" מלמדת שגם מנסח המודעה לא סובל מעודף כישורים בתחום הביטוי, מה שמסביר מדוע הוא סבור ש"יכולת התבטאות" היא רף גבוה דיו.

כל זה מעלה את השאלה מה היה קורה אם כל מודעות הדרושים היו מציגות את רף הדרישות האמיתי לתפקיד המדובר. אני מניח שהן היו נראות כך:

"עובד/ת לשירות תמיכה טכנית בספקית אינטרנט בינונית: סבלנות מפלדה מגולוונת, יכולת לחזור על המשפט: 'תכבה את המחשב ותפעיל. כן אני אחכה איתך על הקו' 350 פעם ביום וללא נטיות אובדניות. עדיפות למועמדים בשם בוריס".

או:

"דרוש עובד/ת לחברת קייטרינג. שתי ידיים – יתרון".

ואולי:

"למוסד חינוכי בצפון הארץ דרוש מנהל/ת כוח אדם: ידע באקסל חובה. עדיפות תינתן למועמדים שיוכיחו שהם שקרנים, קמצנים ובאופן כללי אנשים לא נעימים".

14 מחשבות על “דרוש: אחד שיודע להתבטות

  1. גרביל המחמד שלי נמרץ, דינמי ויכול להתבטא (אבל מעדיף שלא בדרך כלל).

    אגב, קוראים לו בוריס.

    אגב 2, לעניות דעתי אפילו אמבות *יכולות* להתבטא בדרכן שלהן המאוד מינימלית.

  2. לחברת תקשורת מהגדולות דרוש:
    טכנאי שרות
    דרישות:
    עמידה בזמנים – יתרון
    חריץ – יתרון
    איש מכירות שטח:

  3. אני מרגיש שהנקודה האמיתית פוספסה כאן –
    "איש\ת"- מה יצא מזה – "אית"? "אישת"? האם "\ת" מסמן "גם זכר גם נקבה" ולא משנה מה מופיע לפניו? מה נסגר?

  4. בדיחה לצהרי יום ב':

    אדם בא לראיון עבודה בסוכנות בילוש. לאחר מספר שאלות בסיסיות, נותנת לו המזכירה מעטפה חתומה ומורה לו לתת את המעטפה החתומה בקומה 3 למר גלוזמן. המועמד יוצא לחדר המדרגות, לא מתאפק ופותח את המעטפה. בפנים הוא מוצא דף ועליו כתוב "ברכותינו! עברת את השלב הראשון. גש עם הדף שאתה מחזיק למר דובדבני בקומה 4."

  5. למדינה דרוש\ה מנהיג\ה.
    ניסיון צבאי – חובה.
    ניסיון בקבלת שוחד – יתרון.

    מועמדים עם יושר אישי יפסלו.

  6. אנשי תוכן עם ניסיון בחיפוש גוגל, וקופי פייסט. שכר נמוך להחריד ופיטורים לאחר חצי שנה מובטחים למתאימים

  7. מודעה עינינית וקולעת.
    האיש נדרש לדבר הרבה אבל להשתמש מכסימום ב-500 מילים. שזה מתאים לאנשי מכירות, מנהלים ופוליטיקאיים (כמובן לא אותם 500 מילים אבל חלקם חופפות).
    הוא צריך להיות נמרץ ודינמי אבל רק בשעות הנוחות לו יתר הזמן הוא יספר לחברה שהוא משמש כסגן בכיר במערך השיווק של חברה מובילה בעולם.
    בקיצור- העבודה הזאת לא מתאימה לי אני רדום סטטי ומשתמש רק ב 200 מילים.
    חבל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *