אבל למה דווקא תפוז?

עולם היחצ"נים הוא עולם נפלא.
בניגוד לעיתונאים אחרים שממררים בבכי כאשר הם מדברים על יחצ"נים, אני מעולם לא שנאתי אותם. הם יכולים להציק, זה נכון, אבל גם עיתונאים יכולים להציק. זה חלק מהעבודה. לעומת זאת, צריך להכיר אותם היטב כדי להבין את סבך האינטרסים שגורמים להם לעשות דברים מסוימים.
הנה דוגמה. עיתונאי הטכנולוגיה בישראל עסוקים בימים האחרונים בדבר אחד: i-mode של סלקום. זה הדבר. אלוהים יודע למה. בכולפן, קיבלתי לתיבת הדואר האלקטרוני שלי תמונה של מכשיר סמסונג שתומך ב-i-mode הזה.

imode

הסיבה פשוטה; מכיוון שכולם מדברים על הדרעק הזה אז אם במקרה אני כותב עליו, שתהיה לי תמונה של מכשיר סמסונג. סביר.
אלא שחדי העין והמבט יראו שעל צג ה-i-mode מופיע אתר מאוד מסוים. קוראים לו "תפוז". נו אז? ובכן, מי שמכיר את משרד יחסי הציבור שמיחצ"ן את סמסונג יודע שהוא גם אחראי על יחצ"ון תפוז. מה שנקרא "שני תפוזים במכה אחת". ללמדכם ילדים: שום דבר לא קורה במקרה, הכל יד מכוון, ויש מזל שאלוהים לצידנו. המממממממ.

8 מחשבות על “אבל למה דווקא תפוז?

  1. אבל בתור עיתונאי טכנולוגיה אחראי, עליך לחשוף בפני הציבור כי מדובר בחדשות של אתמול, וליתר דיוק בחדשות של 1999. הרי סלקום משווקים כאן טכנולוגיה הנמצאת בערוב ימיה בשוק היפני, ואילו באירופה נכשלה מבחינה מסחרית (תרגום: אף אחד לא רצה את זה). ואם יורשה לי, זה פשוט דרך מתוחכמת לגבות מהמשתמש האומלל עוד כסף, הפעם על כניסה לכל אתר ואתר בנפרד, וכל זאת במסווה של משהו חדש ומלהיב. וכבר אמר סטינט: דיפלומט הוא מישהו שיכול להגיד לך ללכת לעזאזל בצורה כזו, שאתה תשמח לצאת לדרך.

  2. מה שכתבת נכתב בהרבה מקומות בשבוע האחרון. מכיוון שטרם הזדמן לי להחזיק מכשיר i-mode ולבחון את ביצועיו, אני נמנע מלהביע את דעתי הבלתי-מתפשרת-חד-משמעית-החלטית-עד-שאשנה-אותה לפחות עד שאבדוק את העניין אישית.

  3. ואני מוסיף- ברכות על אתר הבית / בלוג החדש. אני עוקב אחריך עוד מימי ניוזלטר החדשות של ראשית ימי האינטרנט ואוהב מאד את הכתיבה שלך. בהצלחה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *