אירן זה כאן

באמצע השבוע שעבר צפיתי באייטם בחדשות ערוץ 10 ולרגע הייתי צריך לצבוט את עצמי כדי להיות משוכנע שאני לא חולם. ברצינות, חשבו על כך לרגע. האם לא יכול להיות שאייטם כזה הוא סוג של הזייה, חלום משונה במיוחד?

אחרי שהבנתי שאני לא חולם, הגעתי למסקנה שאירן זה כאן. אנחנו יכולים לספר לעצמנו אינסוף סיפורים על היותנו מדינה מערבית, דמוקרטית מתקדמת, להדגיש את ההישגים הטכנולוגיים והמדעיים האדירים שרשמה ישראל ב-60 וקצת שנותיה, לקחת מבקרים למכון ויצמן ולהתגאות בטפטפות הישראליות שמפריחות מדבריות ברחבי העולם.

אנחנו משקרים לעצמנו. כל מה שבזוי ודוחה בעינינו במדינות הכי ירודות ומפגרות, חי וקיים גם כאן, בצורה שורשית, באופן פומבי, בריש גלי.

ככל שאני חושב על זה אני מבין שכאשר אני אומר "אירן זה כאן", אני עושה עוול לאירנים. הם לפחות מאמינים באל אחד. הסגידה וההערצה לאיפרגן של האליטה העסקית, הפוליטית והכלכלית בישראל היא עבודה זרה, עבודת אלילים דלוחה, פגאניות מנוונת בלב ליבה של "המדינה היהודית הנאורה".

עוד על כך בטקסט שלי שהתפרסם הבוקר ב"עין השביעית".

32 מחשבות על “אירן זה כאן

  1. אני לא חושב שמדובר בעבודת אלילים או משהו כזה.
    מהצד כל העניין נראה יותר כמו טרנד, בדומה למה שהייתה הקבלה בזמנו.
    כי תראה מי היה בהילולה – כל אותם אנשים מצליחים שיכולים להרשות לעצמם להתעסק (פיזית ונפשית) עם דברים שלא קשורים לשרידה היומיומית שלהם כמו עבודה ולימודים.
    ושלא תבין לא נכון, עדיין ההילולות האלה גורמות לבלוטת הגועל לעבוד שעות נוספות.
    ומילה לגבי האפקטיביות של כל העניין – גם ההילולה הכי גדולה עם הרב רנטגן לא תמנע מפגש נזיפה עם האדמו"ר אנגיופלסטיקה.

  2. אלון, אני מזמינה אותך לבוא ולראות את ההילולה הזאת בעצמך, כי לומר שאין שם אנשים המתמודדים עם הישרדות יומיומית וקשיי פרנסה זה פשוט טמטום. זה לא אירוע באיזה גן מעוצב לאנשים מעונבים, זאת חינגה מלוכלכת, מזיעה, מסריחה, ממוסחרת וצפופה של אנשים פשוטים במקרה הטוב וטיפשים במקרה הרע.
    הגבול בין זריקת נרות לתוך אש ותפילה לקברו של צדיק מת כזה או אחר לבין עבודת אלילים מטושטש עד לא קיים. כי כשאנשים מתפללים לקבר של אדם מת ולא לאלוהים שלהם, כשהם קונים קלפים, מים קדושים וקמעות שונים ומשונים למיניהם, הם לא "טרנדיים". הם נעים בין טיפשות לבלבול.
    אם לא מתאים לך לנסוע חמישים דקות מת"א לנתיבות אתה גם יכול להצפין לעמוקה ומירון.

  3. בעצם הצלחתי להשיג את תגובתו של תומר לוי:

    זה גועל נפש מה שקורה בהילולה של הרנטגן, גוררים את כל הצמרת העסקית של ישראל לאיזה חור בדרום שאפילו ה-GPS לא יודע למצוא, ובסוף כל האוכל כשר למהדרין ואי-אפשר להשיג כוסיות.
    שנה הבאה אני נשאר עם קיסריה והרצליה.

  4. 4 – תלוי איזה חלק של ההילולה. החלק שנמצא באולם אירועים הוא למוזמנים בלבד, כמה שידוע לי. יש חלק אחר של ההילולה שהוא יותר ציבורי, כמה שאני זוכר מהתקופה שעבדתי ליד אותו מקום

    יובל, את האמת, אני לא כל כך מבין על מה אתה כועס. אלו אנשים שבאים ומשלמים מכספם בשביל לשמוע עיצה או לקבל ברכה. אתה מאמין ב-X, הם מאמינים ב-Y, מה הבעיה עם זה? זה לא שאיפרגן כופה את עצמו על מישהו. אם נוחי רוצה להתייעץ עם איפרגן על רכישה של גוף כזה או אחר, בנוסף לייעוץ המקצועי שהוא מקבל, אז זו זכותו וזה כספו שלו.

    קח את אריסון לעומת זאת ותראה תמונה הפוכה: אריסון מכניסה ישירות לגרון של הילדים שלך ושל הקוראים כאן את הזבל הזה של "מהות החיים" תוך עקיפת משרד החינוך (היה על זה כמה כתבות בעבר) וכתבתי על זה פוסט בעבר כמה זה יכול גם לדפוק.

    תנסה להסתכל על זה מפרספקטיבה אחרת: אותם אנשים מגיעים כי זו אחלה הזדמנות לעשות ביזנס, יש כל מיני גורמים שבימים רגילים זה סיפור מההפטרה לארגן פגישה עם 3 מנכל"ים שונים ופה בין בורקס לעוף אפשר לארגן ביזנס לא רע ולדעתי זו הסיבה שכולם באים.

  5. אנחנו לא עובדי אלילים!
    גם אנחנו מאמינים באל אחד- ברנטגן
    ובנביאו עלי אדמות- נוחי דנקנר
    בורא הסלקום, ויוצר השופרסל

  6. בעיקר בעקבות ההשוואה לקרני הרנטגן, אין לי אלא לשלוף שוב את שני הציטוטים של קארל סאגאן שנוצרו כנראה בעקבות מקרים כאלה. הם קצת חופפים בחלק, אבל נראה לי ששניהם במקום:

    We live in a society exquisitely dependent on science and technology, in which hardly anyone knows anything about science and technology.

    וגם

    We have also arranged things so that almost no one understands science and technology. This is a prescription for disaster. We might get away with it for a while, but sooner or later this combustible mixture of ignorance and power is going to blow up in our faces.

  7. לא ברור לי איך כל האנשים המכובדים האלה באים אל הרב רנטגן. הם לא יודעים שרנטגן זה קרינה מייננת? יש מלחמות שלמות עם סלקום ופלאפון על המיקום של האנטנות שלהם, שבכלל עובדות בתדרים נמוכים ולא מייננים, בשעה שהרנטגן זה קרינה מסרטנת באופן מוכח ובלתי ניתן להכחשה! הגיע הזמן שמישהו יעצור את הרב המסוכן הזה.

  8. מלבד העובדה שמיקי חיימוביץ נראית מצויין. (אני מודה התגעגתי)
    כל השאר היה בילבול מוח אחד גדול. ישראל עוד מדינה במזרח התיכון לטוב ולרע (כשמדובר במזרח התיכון אתם יודעים לאן נושבת ברוח).

    נישקת מזוזה הבוקר?

  9. אבל מה אתה רוצה מהאיראנים?
    זה בגלל הערבוב של הדת בעסקים ובפוליטיקה? קשה להגיד שהם המציאו את הקונספט.

  10. אני אתקן לכם משהו קטן שלדעתי לא מובן כהלכה, ואני מסתמך בזה על (קצת) ידיעה אישית.
    הרנטגן הזה הוא איש עסקים ויועץ עסקי (פיקח מאוד ככל הנראה) שבמקרה לבוש כמו רב וחי באיזה חור בדרום.
    נוחי כנראה נדלק עליו לפני מספר שנים ומתייעץ איתו, וכל השאר באו אחריו (בטח גם כדי להתקרב לנוחי…).
    זה שהוא רב ויש לו זקן לא אומר בהכרח שהוא טיפש או פרימיטיב. והרנטגן וכל הקשקושים האלה זה בשביל ההמונים לא בשביל אנשי העסקים. הם יודעים טוב מאוד מה הם עושים ולמה הם באו (לא בשביל ברכה).

  11. לא בטוח שהבנתי עד הסוף, אנחנו אירן בגלל התופעה, או בגלל הכיסוי התקשורתי של התופעה? (בכל מקרה, נראה לי שבאירן היו מוציאים את כולם להורג, גם את הפאגאנים וגם את מי שכיסה את הפגאניות בסימפטיה)

    וחוץ מזה, למיטב ידיעתי (שמסתמכת בעיקר על זכרוני מכתבת תחקיר ששודרה בעובדה לפני כמה שנים) את השם שלו לא קיבל הרנטגן בגלל שרנטגן זה נס שהמאמינים בו לא מבינים, אלא בגלל שבעזרת טכנולגיית הרנטגן אפשר לראות מה דברים בתוך הגוף ובתחילת דרכו הרנטגן התיימר ליכולת כזאת.

  12. אני לא מבין למה להאמין באל אחד עדיף על פני אמונה במספר אלים?
    למה מונותאיזם עדיף על פני עבודת אלילים? (לא במובן של השתחוות לפסל, אלא בכך שיש יותר מאל אחד).

  13. כמה דברים:
    1. איפי – אמרת ש"כשאנשים מתפללים לקבר של אדם מת ולא לאלוהים שלהם, כשהם קונים קלפים, מים קדושים וקמעות שונים ומשונים למיניהם, הם לא "טרנדיים". הם נעים בין טיפשות לבלבול". וזה ממש לא נכון לגבי אנשים שכן מתפללים לאלוהים שלהם, נכון? הם ממש לא לוקים בפסיכוזה. ואגב, גם בבית הכנסת של סבי, בצפון תל-אביב הישן, היה (ועדיין) מסריח וצפוף. וגם בבית הכנסת העלק-רפורמי לא רחוק משם. נו, כולם פסיכוטים הזויים? (אני לא בטוח שהתשובה היא "לא").
    2. יואב – יש משהו במה שאתה אומר. הכיסוי התקשורתי נתן לכל האירוע מעין נופח מיסטי, אולי כמו שמארגניו ניסו לשוות לו, כשבעצם אף אחד לא יודע מה באמת גרם לכל כך הרבה בכירים במשק להתקבץ במקום שכזה. כי להגיד פשוט מפגש עיסקי זה הרבה פחות מעניין.
    3. יובל – אם אירן זה כאן, אותם אנשים היו תלויים עכשיו בכיכר רבין. שלא לדבר על כך שהיו כמה הרוגים במלחמת המים.

  14. מאחורי כל באבא כזה יש מאות אלפי אנשים שמאמינים באמונה שלמה בדברים שלהם, ומאחורי כל אותם אנשים עומדת מערכת החינוך הכושלת שלנו – שגם מימין וגם משמאל, נתנה כסף למוסדות כאלה.

    חינוך להשכלה יפתור את הבורות הזו ותפחית את הסבל של האנשים שתולים את כל עולמם בשרלטנים אלה, לכן חייב להעשות צעד פוליטי שיסדיר את מערכת החינוך בארץ ואת תיקצובה.

  15. אני מצטער איתמר, אך הטיעון הזה "לא מחזיק מים".
    האם אתה חושב שלמיסטיקנים הולכים רק כל אותם "מאמינים"? כי אם כן, אז אתה טועה לחלוטין. מגיעים אליהם מכל סקטור שתנסה לחשוב עליו: עני כעשיר, חכם כטיפש, בעלי מקצוע חופשיים וגם, כן גם מדענים ואנשים רבים מאוד שבחיים לא ציפית למצוא אותם שם, אתה תמצא אותם.
    מדוע? כי היאוש מכרסם כל חלקה טובה ולעיתים דווקא אותם אלו שלא ציפית שהם יבואו, באים כדי לחפש איזו נחמה, אולי איזה פתרון או משהו, גם כשהוא אינו קונבנציונאלי וגם אם יש סיכון שמדובר בשרלטנות.

    גם במדינות אירופאיות רבות (שקשה לאמר שאינן משקיעות כספים וחינוך להשכלה) קיימת תופעה כזו, רק שפה יש באבות וכל מיני מיסטיקנים שנראה שיצאו מאיזה סרט ערבי סוג ז', שם זה מכשפות וכל מיני "מדיומים" למיניהם.

  16. Rigorous Scientific Examination

    That's the only answer I give to those who say "this and that guy has powers." If the person doesn't want to check why or how or even prove to the world that he's the real deal, he's a fake.

    And when the rest of the world accepts my attitude, I think we'll be the better for it.

  17. לגבי אנשי עסקים שבאים לאיתלולה הזו אין לי הרבה מה להגיד, אמרת הכל.
    הבעיה העיקרית שלי היא הפוליטיקאים שרובצים ברפש הזה ואחר כך מקבלים החלטות גורליות בכנסת ובממשלה. מאבי דיכטר ושאול מופז ועד ביבי, כל הפוליטיקאים שהולכים לקבל ברכה או עצה הורסים במו ידיהם את הדמוקרטיה וההפרדה המינימלית שעוד קיימת בין דת למדינה. אני לא מקבל את התירוץ ש"בסך הכל מדובר בפוליטיקה". החיבור של דת לגורמי השלטון (ובכלל זה מפלגות כמו ש"ס שמבזות את התהליך כולו) יוביל לאבדון בטוח.

  18. הכל טוב ויפה, אבל מה אתה רוצה מאתנו?

    פגניות =/= מיסטיקה

    אם כבר, הפגניות קרובה לעקרונות המדע יותר מהיהדות, או כל דת משיחיסטית.

    רק פילוסופים אשכנזים לומדים אצלכם בפקולטה, דוקטור?

  19. בדיוק רציתי לתבוע את עלבונם של הפגאנים, אבל אני רואה שהקדים אותי פגאני אמיתי 🙂

    הרעיון של הדבקת "פגאני" לכל דבר שאינו מונותאיסטי זה זלזול ובורות שמקורו בדמגוגיה אבנגליסטית או משהו מהמשפחה (ואת זה אני אומר כאתאיסט אוהב-דעת ולא כפגאני, כי אני לא).

  20. גם אותי קוממה פז שוורץ, שאינטרס כלשהו גרם לה לכרוך את פישר באותה הילולה. במקום זה היא היתה יכולה להציע, ברוח הטלוויזיה המסחרית שנתברכה בה ארצנו, להכניס את כבוד הרב לבית האח הגדול.

  21. ניסיתי להיזכר בסיפורים המלוכלכים שמאחורי הקלעים – אתם יודעים כתבות התחקיר הישנות על הולדת החצר המייננת ותראו מה מצאתי

    1. למי שחשב שאתרי מאמרים חופשיים ברשת שווים משהו:
    http://he.shvoong.com/medicine-and-health/alternative-medicine/1828916-%D7%94%D7%A8%D7%91-%D7%90%D7%99%D7%A4%D7%A8%D7%92%D7%9F-%D7%94%D7%A8%D7%A0%D7%98%D7%92%D7%9F/

    2. ו-WTF הדבר הזה אמור להביע? זה באמת נענע? האם החדשות אבדו לעד
    http://news.nana10.co.il/Article/?ArticleID=369987

  22. לא, אירן זה לא כאן. לא צריך להגזים. למרות זאת, הסיטואציה מקוממת מאוד – עשרות מנכ"לים מדושני עונג, שבעי תענוגות ומורמים-מעם (בעיני עצמם) נוסעים לשדרות לחלות את פניו ולשמן את ארנקו של הרב איפרגן, בזמן שעשרות אלפי עובדים, החל בבני נוער ובמשוחררי צבא וכלה במבוגרים לפני גיל פרישה, מועסקים בחברות שלהם בתת-תנאים; וזה נכון לגבי כלל משתתפי ה"הילולה" – החל בעמוס שפירא ובנציגי השירות והתמיכה האומללים של סלקום וכלה בדנקנרים ובע(ו)בדיהם בבנקים ובמפעלי המלח.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *