למה סקר TIM לא שווה כלום

כמדי חצי שנה, מפרסמת חברת TNS/טלסקר אינטראקטיב (ובניו) את סקר TIM שהוא מדד החשיפה היחיד שיש היום בישראל לאתרי אינטרנט. כמדי חצי שנה זה מעניין לראות את התוצאות וכמדי חצי שנה הן לא שוות כלום.

למה?

ובכן הסקר בודק "מותגים". על פי תפיסה זו יש למדוד כמה חשיפה יש למותג MSN, כמה חשיפה יש למותג "וואלה" וכן הלאה. אלא שחלק גדול מהמותגים (עאלק) כולל מספר רב של אתרים. הבולט שבהם הוא MSN שכולל בתוכו (קחו נשימה ארוכה) את MSN ישראל, MSN העולמית, Hotmail ישראל, Hotmail העולמית, MSN מסנג'ר (what the fuck), טיפו, P1000 ו-נטקס*.

המשמעות היא שכאשר אומרים של-MSN יש שיעור חשיפה של 37.4% מתכוונים לזה ששיעור החשיפה של כל האתרים ששייכים ל"מותג" MSN הוא 37.4%. אין דרך לדעת – אני חוזר – אין דרך לדעת מהו שיעור החשיפה של MSN.co.il. ולמה זה חשוב? כי באותה הטבלה מופיעה MSN לצד אתרים כמו ONE (שהוא אתר אחד) או Ynet (שהוא אתר אחד) או גלובס (שהוא אתר אחד).

מכאן שהטבלה הזו לא אומרת שום דבר על שום כלום. לא ניתן להשתמש בה כדי להשוות פופולאריות של אתרים כי לא מודדים כאן אתרים. יותר נכון מודדים גם אתרים וגם קבוצות; גם תפוחים וגם תפוזים, גם כלבים וגם חתולים.

אם היו מודדים כמו שצריך, היו מגלים שהגלוב הוא בעצם האתר הפופולארי בישראל. זה ברור.

* למה נטקס שייך לקבוצת MSN ישראל?

26 מחשבות על “למה סקר TIM לא שווה כלום

  1. יו"ר, אני בעד שהקונצרן יקנה את כל אתרי האספספוף הנ"ל ואז תחת המותג "מאבד תמלילים" יהיה 100% מהגלישה ברשת
    זה פשוט עניין של בעלות!

  2. ולהוסיף חטא על פשע המידע קיים, זו רק החלטה איך מנתחים אותו. כמות המידע שנאספת על תנועה באתרים היא פשוט מדהימה. אני לא יודע מי מכם משתמש בגוגל אנליטיק אבל רק לעבור על הנתונים וההצלבות שהכלי הזה מספק (ועוד בחינם) מעלה את השאלה מי צריך את הסקר הזה בכלל?

  3. נטקס שייך ל-MSN ישראל ??!?? (בהבעה של זעזוע דומה לזו של מישהו שמצא ג'וק קטן בסוף הקפה…)

  4. יובל, זוכר את ערן מהמיקרוגל?
    יש כרגע תוכנית אצל אמנון לוי על רמאים שבודקים קרינה במקרוגל.
    אני מוכן לשים כסף שיש קשר.

  5. כמו שאמרה לי מישהי – הייתי בטוחה שברשימת האתרים הכי פופולריים יככבו אתרי סקס ! איפה הם ? אף אחד לא גולש לשם ?

  6. פינגבק: לינמגזין ~
  7. אני חושב שהסיפור של נטקס הוא שאינטרנט זהב קנו אותו, ומכיוון שיש להם שת"פ עם מייקרוסופט אז הוא גם נכנס לחבורה.

  8. כמו שנאמר "הכלבים נובחים והשיירה עוברת" . סקר TIM זה הדבר היחידי שיש היום שניתן לסמוך עליו – אלא אם תאמינו לשבחים שכל אתר מעתיר על עצמו.
    אם נחבר את כל המספרים שמוסרים האתרים על כמות הגולשים יסתבר שיש במדינת ישראל כבר יותר מ 20 מיליון גולשים…
    יובל, לך תקרא את ההדברים המעניינים וההגיוניים שאומר דורי שדמון על סקר TIM ומטרותיו בראיון עם עידו קינן ב NRG. אז אולי תבין שהביקורת שלך מוטעית!

    http://www.nrg.co.il/online/10/ART1/034/226.html

  9. רונן,

    קראתי היטב. הוא מסביר בדיוק למה הסקר לא שווה כלום עבור אלו שרוצים לדעת מה הפופולאריות של MSN.co.il. זה באמת מעניין אותי שזה עוזר למפרסמים. נורא מעניין אותי.

    בתוצאות הסקר אתם מקבצים אתרים יחד, כמו קבוצת וואלה-הארץ וקבוצת MSN ישראל. למה?
    "אנחנו מעתיקים נוהל שמקובל בעולם. בנוסף לאתרים הבודדים ב-URL העצמאי, נהוג להציג מה שנקרא 'פאבלישרז', קבוצות שישי ביניהן קשרי בעלות ושליטה. ההיגיון מאחורי זה הוא שהיום אתה יכול לקנות חבילת פרסום שמופיעה בקבוצת MSN שתופיע בו זמנית ב-X אתרים שמשוייכים אליהם. זה ההיגיון היחיד שעומד מאחורי זה".

    אבל אתרים גדולים בארץ מוכרים פרסום לפי עמוד בית, לא מספר חשיפות.
    "זה לא כלי שמיועד לתכנון קמפיין באינטרנט, זו לא מטרת הסקר. הסקר נותן המון אינפורמציה למפרסמים לתכנון פרסום אסטרטגי, למשל, איזה פלחי אוכלוסיה נמצאים באתרים".

    מסור ד"ש לדורי. יש לי הרגשה שזה אפשרי מבחינתך.

  10. netex איננה חלק מ-MSN או מאינטרנט זהב. יש להם אומנם שיתופי פעולה רבים, כמו הרבה גורמים בשוק אבל אין שום קשר ברמת הבעלות. בכל מקרה, זה לא ממש מעניין כי גם ככה זה סקר בערבון מוגבל מאוד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *