עסקת השנה באינטרנט הישראלי

נתקלתי בהודעה לעיתונות הזו, שמספרת בהתרגשות ש:

חברת ’נטקס’ הודיעה היום כי חברת-הבת ’נטקס ניו מדיה’ רכשה בסוף השבוע את ’kafe’ – פורטל בן דף אחד המכיל קישורים ויזואליים לעשרות אתרי אינטרנט בתחומים שונים. היקף העסקה – 2 מיליון שקל.

ובכן, הנה הוא, אתר kafe, שנטקס שילמה עבורו 2 מיליון שקל.

הנה שלוש מחשבות קצרות:

1. מאוד התרשמתי מהתגובות החמות שקיבלה העסקה באתרי האינטרנט השונים שדיווחו עליה. "ליאור" כותב בתגובה לידיעה בכלכליסט: "עסקה מצוינת". "דן" כתב בתגובה ב-TheMarker IT: "עסקה חכמה". "אלי" הוסיף תגובה אצל מעיין כהן: "רכישה חכמה". "עידו" ציין בתגובה בטלנירי: "נשמעת כמו עסקה טובה מאוד". לדעתי, מאז הכרזתה של מדינת ישראל לא היה קונצנזוס מחמם שכזה שתשלום של 2 מיליון שקל עבור דף אחד שיש בו קישורים מהווה את עסקת השנה, החכמה של השנה, הטובה מאוד של שנה באינטרנט הישראלי. כבוד.

2. לדעתי הסיכוי שנטקס שילמה 2 מיליון שקל על האתר הזה דומה לסיכוי שמפלגת העבודה תקבל יותר מעשרה מנדטים בבחירות הבאות (אני יודע, אני אופטימי). זה אפשרי, אבל צריך ממש דמיון מפותח בשביל להאמין לתסריט שכזה.

3. בהנחה שנטקס אכן שילמה 2 מיליון שקל, יש לשקול ברצינות לשלוח את חברי הדירקטוריון של החברה לבדיקה אצל אנשים שמתמחים בבדיקות של אנשים שקונים אתר שיש בו קישור לתפוז, Ynet ובנק הפועלים, ב-2 מיליון שקל. ללא קשר, מכיוון שאני אלוף בלזהות הזדמנויות עסקיות, אני מעוניין להציג לחברי הדירקטוריון של נטקס, אתר חדש, שלי כמובן, שצומח בחודשים האחרונים באלפי אחוזים, והופך לאחד האתרים הפופולאריים ביותר בישראל. זו כתובתו. אני מחכה להצעות ואני מציע לכם להזדרז: גוגל כבר הביעה התעניינות.

68 מחשבות על “עסקת השנה באינטרנט הישראלי

  1. יו"ר, מרגישים שאתה חובבן. הקישור באתר שאתה מציע למכירה צריך להיות ל-google.co.il ולא ל-google.com. בשביל קישורים לחו"ל לא תקבל 3 מיליון שקל. אם אתה רוצה אני יכול לייעץ לך עוד תמורת תשלום נאות. הנה עצה ראשונה חינם – אם לא תפרסם בטוויטר לא ירגישו אותך ברשת.

  2. אומנם אני לא סובל את נטקס, אבל הטיעונים שלך מגוחכים.
    הם קנו את התעבורה ואת המותג, לא את כמות הקישורים.

    זה כמו להגיד: איך גוגל שווה מילארדים ויש להם דף בית עם טופס פשוט?!

  3. גילפ – אין מצב שקפה דר-מרקר שווה כ"כ הרבה.

    בהערת אגב, אבא שלי, שבינו לבין הטכנולוגיה אין הרבה, מרבה להשתמש באתר הזה. מוזר, אבל נכון.

  4. גולש פשוט – איזו תעבורה? אחרי שקראתי את הכתבה שאלתי את כל מי שאני מכיר על האתר הזה, אף אחד לא שמע עליו, גם אני לא, ולי אין חיים.
    130,000 משתמשים ייחודים ביום? 130? אלף? יוניקים? ביום?
    מממ לא יודע נשמע מוזר.

  5. כחלק מפרויקט שאני עוסק בו, יצא לי ללמוד על שימושי מחשב של קבוצות בעלות קשיי נגישות לאינטרנט. בקרב קבוצות אלו (לדוגמה קשישים ובעלי מוגבלות) אתר קפה הוא אתר חשוב המשמש לרבים מהם כאתר הבית

  6. אייל – האתר הזה מלא במליון אייקונים בגודל מזערי, קשישים ובעלי מוגבלות מסתדרים עם זה?

  7. אין ספק שמדובר בעסקת השנה לפחות מצד המוכרים.
    אבל אתה קצת מזלזל בכוחו של עמוד האינטרנט הנ"ל.
    תתפלא אבל יש ציבור נרחב שמשמתמש בדף הזה כדף הבית שלו.

    אני למשל לא מבין עד היום את מי ששמשתמש בדואר וואלה ולא בג'מייל אבל עובדה שרבים בציבור משתמשים בו.
    וכנראה שנטקס כן חושבים שזו הדרך שלהם להחזיר את הציבור להשתמש במנוע שלהם.

  8. יובל, אתה תמיד יודע הכל, הא? "אין מצב ששולמו 2 מיליון שקל"…
    נטקס היא חברה בורסאית. היא הוציאה הודיעה רשמית לבורסה בה נקבה בסכום זה. אם מדובר בהמצאה – משמע שמדובר בהודעה שקרית, שהיא עבירה על החוק כשהיא מגיעה מחברה בורסאית. עדיין נראה לך שאין מצב?

    ולא, אני לא מנטקס ולא מקפה. סתם אחד שראה במו עיניו את ההודעה לבורסה.

  9. חתול: כן, בעזרת אמצעי הגדלה (תלויי תוכנה או חומרה). אני מודה שאני לא הצלחתי אף פעם להבין למה דווקא זה האתר שהכי נוח לאוכלוסיות הללו, אבל זו הסיבה שאני לא מפקפק בנתוני התעבורה שלו. אוכלוסיית משתמשי האינטרנט היא מגוונת יותר ממה שאנחנו מניחים.

  10. הפכת להיות אימת האינטרנט:-) זו תדמית מצויינת ונישה חדשה בתחום. עזוב את ניסיונותיך הנוגים בתחום הלינקים. קונספט פרשן ווב כעסן יכול להכניס לך כמה מיליונים, ראה דוגמת רון קופמן בתחום הספורט. אני נהנית תמיד לקרוא, רק רועדת מפחד לא להיתקל בך פעם באיזה רחוב אינטרנטי חשוך.
    מיסי.

  11. אני קצת פחות תמים, מכיוון שאני לא מאמין שמישהו באמת חושב שזה שווה 2 מיליון. יש לי הרגשה שהרכישה (המצוינת אם יורשה לי) נועדה לכסות על איזה העברת כספים או רכישת הפסדים לצורך מס או אחת מהקומבינות המועדפות על ידי קוראי הטוש.
    חוץ מזה יובל, ברצינות, אם נשתמש בתקדים המכירה של האתר המהולל, אז הם קיבלו 2 מליון תמורת למעלה ממאה קישורים שזה קצת יותר מח"י תלפים שקלים לקישור. על פי החישוב הזה שני הקישורים שלך שווים בקושי כמה רבבות.

  12. אחד (14): אהההה, הם חברה בורסאית! אההה, הם הוציאו הודעה רשמית!
    למה לא אמרת קודם!!!
    עכשיו העסקה הרבה יותר הגיונית בעיניי.

    אייל (15): אני לא מפקפק בנתוני התעבורה. אני מפקפק שנתוני תעבורה של אתר, סליחה, עמוד אחד, שיש בו קישורים – וזה כל מה שיש בו – שווים בישראל למישהו 2 מיליון שקל. אני לא יודע אם מישהו סיפר לכם אבל 2 מיליון שקל זה הרבה – הרבה מאוד כסף.

  13. הם גם קנו מגרש בהרצליה פיתוח, בצד של הים.

    תגיד, מה הסיפור של הדיקסי הזה? לא באמת קנית דומיין בשביל הבדיחה, נכון? כי זה אומר שעלות הכתיבה של פוסט בודד אצלך היא 80 ש"ח, ולכן זה אומר שמדובר בבלוג היוקרתי ביותר בארץ, ושבאמת אפשר להרוויח כסף מבלוגים.

  14. הייתי מרים גבה בדיוק כמוך, ואולי עוד כמה איברים, אבל לפני כחודש אחד מעורכי הפורטלים הגדולים בארץ סיפר לי שהוא מקבל יותר גולשים מ-Kafe מאשר מ-google.
    הרמתי גבה כבר אז והיא נותרה כך מורמת, מה שמשווה לי מראה מעט אידיוטי בחודש החולף

  15. יובל, תנועה עדיין שווה כסף. גם אני הרמתי גבה אחרי שביקרתי באתר, אבל מבט באלקסה מלמד שבעצם לאתר הזה יש הרבה יותר תנועה מנטקס עצמה, למשל. דווקא בגלל המוגבלות הטכנלוגית של האנשים שמשתמשים בו סביר להניח כי גם הנאמנות לאתר הזה היא גבוהה מאוד ולכן אולי זאת לא עיסקה כל כך רעה. אגב, אני דווקא מצאתי את זה חביב שמשהו היה צנוע מספיק כדי להשאיר את העמוד ככה כל כך הרבה זמן למרות שבאיזה שלב כבר היה ברור שיש דרך להרוויח מהקהל השבוי הזה יותר כסף.
    ולסיום: בחיבור ישיר לפוסט שלך על הסטודנטים מתחילת השנה, נשמע שלפעמים באמת אנחנו לא מבינים איפה אנחנו חיים.

  16. ראשית, מי שרכש את החברה היא לא נטקס עצמה אלא חברת בת בשם 'נטקס ניו מדיה'. זה חשוב כיוון שלקשת יש 25 אחוז מהבעלות על חברת הבת הזו וגם אופציה לרכישת עוד 25 אחוז. הכסף לא יוצא רק מנטקס.

    שנית, לא ראיתי הודעה של חברת נטקס לבורסה במערכת מאיה ואני לא ממש בטוח שהם חייבים בהודעה כזו לאור העובדה שמדובר בחברת בת שיכול מאד להיות שנחשבת כחברה כלולה ואז אפילו הדו"חות שלה לא צריכים להיות מצורפים לדוחו"ת של החברה האם.

    שלישית, באופן מפתיע משהו, אם נסתכל על גוגל טרנדס נראה שיש אכן תנועה רבה אל אתר kafe.co.il. מה יש לאדם נורמלי לעשות שם? אני ממש לא יודע. מהצד השני, אני גם לא מבין מה לאדם נורמלי יש לעשות בוואלה או ב-NRG.

    השאלה הגדולה היא אם בנטקס ניו מדיה חושבים שאפשר לקבל תשואה כלשהי על ההשקעה. כיוון שאני מניח שלנטקס יש יכולת לעשות מוניטיזציה לתנועה, אז בהחלט יכול להיות שמדובר בהשקעה משתלמת. למרות שמנית חברת האם ירדה ביותר מאחוז לאחר שהתקשורת פרסמה את הידיעה.

    למרבה הצער, גולשי האינטרנט לא תמיד מתוחכמים או גיקיים מספיק. מספיק לקרוא את התגובות ב-Ynet או לעבוד במוקד תמיכת אינטרנט כדי להבין שהגולש הממוצע הוא… ממוצע. ובתור ממוצע הוא יגלוש באינטרנט אקספלורר 6, ישתמש בוואלה מייל ובנטקס. גם לשירותים האלו יש מקום ומשתמשים, כמסתבר.

    כמתכנת, זה מוזר לי. ככלכלן, אני לגמרי מבין את זה.

  17. ואף אחד לא חושב שאולי זה מה שהם מוכנים לשלם כדי לחסל מתחרה פוטנציאלי? הרי לא סתם במקרה נטקס השיקה לפני כמה חודשים את "עמוד הבית החדש".

  18. כמה דברים ברצינות:

    א. kafe הוא אתר עם הרבה תנועה. אני יודע את זה כי יצא לי להתקל בו בסטטיסטיקות של כמה אתרים ולראות כמה תנועה הוא מביא. Google Trends for Websites הוא כלי מאד לא אמין.

    ב. "היקף העיסקה" הוא ביטוי די חמקמק. כשמשלמים למישהו במניות שערכן מנופח, גם זה "היקף". השאלה הכי חשובה כמדברים על סכומים זה כמה כסף אמיתי עבר, מה שלא ברור במקרה הזה.

    ג. יש הרבה אתרי אינטרנט מוזרים שמצליחים לעשות כסף ולעיתים קרובות עושים את זה מאד בשקט. אתרים מהסוג של Kafe עושים את זה באמצעות קישורי Affiliates, וסוג הקהל שמשתמש בהם – כנראה פנסיונרים – כבר קונה באינטרנט ומוסר פרטים, שזה בעצם החידוש הגדול.

    בקיצור: למרות שכל העסק נראה תמוה ומוזר, לא צריך לפסול על הסף.

  19. אוקיי, אני דווקא מבין דבר או שניים באיפיון ובנגישות.
    שמישהו מהמגיבים לעיל יסביר לי בבקשה איך האתר הזה תורם לנגישות.
    הוא צפוף, בעל עומס ויזואלי מחריד, לא היררכי וגם דורש mouse-travel לא מועט.

  20. יהונתן (31): 10,500 דולר לשנה. לא כולל מע"מ. לינק שני ב-25% הנחה.

    * הצעה זו תקפה לשעתיים הקרובות ומיועדת רק לעורכי דין שנותנים שירותי ייעוץ משפטי לקונצרן.

  21. אני עם שוקי. בשקט בשקט, לפחות על פי הנתונים שלי יצא לראות, האתר הזה הוא אחד מיצרני הטראפיק הגדולים שיש היום לאתרי התוכן, יותר מפייסבוק, start ונטקס גם יחד, כך שזה גם לא מופרך להסיק על התעבורה שלו.
    זו ה"פריפריה" של האינטרנט הישראלי, שלא מוכרת ל"מרכז" שעסוק בלדבר על טוויטר, בעוד שאין לטוויטר יותר מכמה אלפי משתמשים בארץ.

  22. אילנה – אולי קצת ארחיב את התמיהות שלי.

    כמו שכתבתי קודם לכן, אני לא חולק על נתוני הגלישה, יהיו אשר יהיו. אני לא מבין שני דברים.

    הראשון הוא איך עושים כסף מעמוד שיש בו קישורים להרבה מאוד מקומות באינטרנט הישראלי, ולכן הוא משמש כאתר בית נוח למשתמשים רבים, אבל שאין בו תוכן משל עצמו ולכן אין גם שום סיבה להקליק בו על פרסומות – כי הפרסומות לא קשורות לתוכן שממילא לא קיים בו.

    השני הוא מי קונה עמוד אינטרנט שיש בו קישורים שכל אחד יכול להרים בשעה וחצי עבודה ב-2 מיליון שקל במקום להרים עמוד דומה – אבל יותר טוב – אצלו באתר? הרי אין כאן "טכנולוגיה", אין כאן "עיצוב" – אין כאן בעצם כלום. יש כאן ערימה של קישורים. אז בהחלט יתכן שגולשים רבים התרגלו לאתר הזה אבל גולשים רבים יכולים להתרגל לאתר אחר במידה והוא יהיה קל יותר, נעים יותר, נח יותר לשימוש ומושקע יותר.

    בקיצור, העסקה הזו לא הגיונית בעיניי גם מהטעם שאני לא מבין איך בדיוק יחזור הכסף למי שכתב צ'ק על 2 מיליון שקל (וכאמור, אני לא מאמין שאף אחד כתב כזה צ'ק) וגם מהטעם שלרכוש כזה אתר מצביע יותר על הרוכש מאשר על הנרכש. ולא מצביע בהכרח על דברים טובים.

  23. ואם להוסיף תמיהה על תמיהות – אתרים המייצרים תנועה בלבד נמכרים כיום לפי מכפילים אחרים לחלוטין. יש אתרים בינלאומיים שמייצרים תעבורה יומית של מיליונים שנמכרו במאות אלפי דולרים בודדים.

    אבל גם נכון שאל לנו לדמיין את התמורה, שני מיליון שקלים, כשקי כסף עמוסי שטרות המחליפים ידיים. אולי זה שווה ערך: למשל, זה שווה ערך לתשדירים ספורים בלבד בהפסקת פרסומות באח הגדול (קשת).

  24. מדהים. שניה אחרי שגמרתי להיות בהלם מכמה שהעמוד של KAFE מכוער, מוזנח ודבילי, הבנתי כמה הוא יכול להיות שימושי. ואני לא פנסיונרית.
    מעולם לא שמעתי עליו, לא ראיתי אף אחד משתמש בו, גם לא אנשים מבוגרים, ובכל זאת – כנראה שיש לו קהל די גדול של אנשים שאוהבים את העניינים שלהם פשוטים. חלק גדול מהם צמוד להרגלים, ולא יחליף את העמוד הכעור גם בשביל אחד יותר יפה או יותר יעיל.
    נגיד שאתה חנות שמוכרת טרנזיסטורים קטנים וישנים, כאלה שרק משמיעים רדיו וגם זה בקושי, ויש לך קהל לקוחות נאמן ולא קטן שמפרנס אותך היטב ובלי הרבה רעש במשך המון שנים. לידך יש עשרות חנויות שמוכרות נגנים מאלף ואחד סוגים, הרבה יותר מתוחכמים, באותו מחיר, אבל אין לך תחרות איתן, כי הקהל שלך לא נכנס לשם ממילא, הוא אוהב טרנזיסטורים, כל השאר מבלבל אותו.
    במקום לפתוח עוד חנות טרנזיסטורים ולנסות לגנוב לך את הלקוחות, מישהו החליט שהקליינטורה שלך שווה לו כסף.

  25. חייבים, אבל ח-י-י-ב-י-ם, לראות את ה-html של הדף הזה.
    רק הסקריפט שמחליף את שורת הפרסומת שבראש העמוד שווה 2 מיליון ש"ח. חבל שלא ידעתי שהאתר למכירה. חבל שב-dixi אין כזה סקריפט.

  26. יובל, דווקא לפי אפיון סוג המשתמשים באתר הזה כפי שעולה מהתגובות פה (לא שחייני אינטרנט מיומנים) מוביל אותי לחשוב שפרסומת שתוצב כאייקונים גרפיים נוספים בשורה המתאימה במקום אטרקטיבי תוביל להרבה מאוד הקלקות ואולי גם רכישות. כדי להזיז אנשים כאלה מאתר הבית שלהם זה צריך להעשות בחוסר טאקט יוצא דופן.

  27. נטקס זה לא החברה המוזרים האלה שב 1998 חילקו דיסקט בתערוכת קומפיוטקס עם פלאגין לאקספורר 5.5 שמאפשר חיפוש אוטומטי על ידי הקלדה של מילות מפתח בשורת הכתובת ומאז נמצאים במאבק משפטי על זה שיכירו בהמצאה המטורפת שלהם בתור פטנט ושלפני איזה שנה הוכר הפטנט שלהם ומאז הם לא עשו עם זה כלום בעצם?

    מי בכלל משתמש בשטות הזו?
    למה הם קיימים עדיין?

  28. נכון, זה נשמע מוזר, אבל מניסיוני בכמה מערכות אינטרנט בגודל בינוני-גדול שעבדתי בהן, כשהיינו מפלחים את מקור הכניסות לאתר היינו רואים שבאופן מאוד מפתיע משהו כמו 10%-20% מהכניסות היה מגיע מה-kafe.co.il המצ'וקמק. לא יודע אם זה אומר שהוא שווה 2 מיליון שקלים אבל בהחלט יש דרכו הרבה מאוד תנועה.

  29. ליאור (42): כולם חוזרים ואומרים את זה ואני עדיין שואל: "אז מה?". אז אנשים נכנסים לקפה ומשם לוחצים על קישור לחברת חשמל. מה זה אומר? מדובר במסלקת קישורים, כנראה יעילה ומוצלחת אבל האם היא שווה 2 מיליון שקל? אני מתקשה להאמין וכאמור אני עוד יותר מתקשה לראות איך מחזירים את ההשקעה (במידה ואכן שולמו 2 מיליון שקל. גם בזה אני מסופק).

  30. יובל, איזו התחמקות.
    תגובתי אליך לא הייתה בנוגע לדעתך על הגיון העסקה אלא על כך שפקפקת ששולם הסכום שהוצהר. ואני אצטט: "לדעתי הסיכוי שנטקס שילמה 2 מיליון שקל על האתר הזה דומה לסיכוי שמפלגת העבודה תקבל יותר מעשרה מנדטים בבחירות הבאות (אני יודע, אני אופטימי). זה אפשרי, אבל צריך ממש דמיון מפותח בשביל להאמין לתסריט שכזה."

    משום מה בחרת לא להתייחס לעובדה הפשוטה שמכיוון שמדובר בחברה בורסאית – היא לא יכולה להמציא איזה סכום שבא לה ולהודיע אותו רשמית לבורסה מבלי שזו תהיה עבירה על החוק – ולכן סביר מאוד להניח שה-2 מיליון זה באמת 2 מיליון.

    אבל ה-know it all שלך כנראה תמיד תמיד צודק

  31. והנה קופי-פייסט של המייל שהגיע אתמול ממערכת מאיה:

    דיווח מאתר מאיה, הבורסה לניירות ערך ת"א

    חברה: נטקס (ה"ק – חידוש מסחר ב- 10:55)
    נדון: רכשה את KAFE.CO.IL ב-2מ'שח, תגדיל מהותית הגלישה באתרי החב'
    בברכה,
    אתר מאיה, הבורסה לניירות ערך

    http://maya.tase.co.il/bursa/report.asp?report_cd=488451

    יש שם לינק לקובץ PDF בו סכום הרכישה מוצהר רשמית. אבל כנראה שהודעה רשמית לבורסה לא מספיקה ליובל דרור כדי להאמין…

  32. אחד (44): טוב, כי אנחנו לא מכירים חברות גדולות, רציניות, בורסאיות לגמרי, שהוציאו הודעות לבורסה ואחר כך התגלה שאופס, לא ממש מדויק. כנראה חלמתי על כל החברות האלו. אבל שמע, אם הודעה לבורסה היא התנ"ך החדש (לפחות שלך), אז אני מיד משיל את נעליי מעל רגליי.

    בכל אופן, אני אשמח לראות את הצ'ק על ה-2 מיליון.

  33. האתר בהחלט נועד לבעלי מוגבלויות. העובדה שהם מוגבלים לא אומרת שצריך לנצל אותם בצורה כזו נפשעת (מה זה האתר הזה לכל הרוחות! זה נראה כמו משהו מראשית ימי האינטרנט, אם לא לפני)
    זה המקביל האינטרנטי לתופעה שבה ארגונים ומוסדות מארגנים הסעות לעובדים ו\או לזקנים ועלי נכויות כדי שיצביעו עבורם בבחירות.
    מישהו בדק אם ספירת הטראפיק של האתר כוללת קולות של אנשים שנפטרו?
    (יובל, הייתי בודק בארכיונים שלך אזכורים להקמת האתר הפרהיסטורי הזה)

    אני דורש ועדת חקירה!

  34. ואני תוהה למה בעצם אתה מאמין לנתון הזה של שני מיליון…

    (דרך אגב סתם הערה-גם מניסיוני כתומכת, האתר קפה משמש דף הבית של הרבה מאד גולשים שיצא לי להציץ במחשב שלהם. לא סטטיסטיקה ולא כלום. סתם התרשמות. )

  35. בטח אם נחפור אחורה נגלה שהם קנו את האתר כבר לפני שנה ב10 אלף, והעסקה הנוכחית היא הלבנה.

    ולעניין המה מיוחד באתר הזה, איני יודע. ראיתי אותו כדף בית בכמה מקומות ואני בכלל לא בטוח למה. משום מה ראיתי אותו כדף בית אצל כמה טיפוסים פלצנים, ככה שאני חושב שמדובר או בהצהרה מודרניסטית, או שהם מהופנטים מהעושר הויזואלי.

    אבל בתאכלס, הכי פשוט להסתכל על אתר קפה, כמו עסק של קפה. ארומה למשל. יש לארומה הרבה תחרות מקומית, טיפה תחרות מחו"ל, ופעם גם תחרות עולמית בדמות סטארבקס. מה מיוחד בארומה? כנראה שום דבר. עניין של נוחות. אם הייתי מול מחשב הייתי מרחיב. אני בסלולרי, אז, לא. תעשו את שאר החישובים לבד.

  36. יובל, אני מבין שקשה לך לקבל את זה, אבל אם dixi.co.il יוגדר כדף הבית של מאה אלף פראיירים הוא יהיה שווה הרבה כסף. הנכסים של אתר אינטרנט כוללים את ההצלחה שלו לשווק את עצמו לאנשים שרוצים משום מה להשתמש בו.

    אני חושב שכדאי לך להקים עוד כמה כאלה. זה יאפשר לך לשפר משמעותית את תכנון המס שלך.

  37. זאת אומרת, יובל, אתה טוען (או לפחות מניח) שההצהרה הרשמית, הברורה והחד משמעית לבורסה של נטקס שהיא קנתה את קפה ב-2 מיליון ש"ח היא שקרית? עזוב "אשמח לראות את הצ'ק" וכאלה. שקר או לא?

  38. לא, "אחד" (אני מניח שיש לך שם, ומקום שבו אתה עובד. יש לך בעיה להציג את הנתונים האלו שאתה מתחבא כל כך חזק?).
    אני, בניגוד אליך, לא מניח שום דבר. אתה מניח שאם יצאה הודעה לבורסה הרי שהיא לכל הפחות תורה מסיני. אני לא מניח כאלו הנחות. לא לגבי הודעה לבורסה ולא לגבי אף הודעה אחרת. תחת זאת אני משתדל להשתמש במשהו שנקרא "השכל הישר". תנסה פעם.

  39. אוקיי. השכל הישר שלי אומר שאם חברה בורסאית משחררת הודעה רשמית וברורה לבורסה – סביר מאוד להניח שהיא לא עוברת על החוק ומפרסמת בה מידע שקרי, שכן זה עלול להכניס אותה לצרות. אתה, לעומת זאת, מסיק מסקנות לפי "וואלה, לא נראה לי ששווה לשלם כל-כך הרבה כסף בשביל אתר כזה מעפן, ולכן ה-2 מיליון זה בטח בלוף". כי היו"ר כנראה תמיד יודע הכל.

    וכן, יש לי שם ומקום בו אני עובד, אבל הם לא רלוונטיים לנושא, כי אני לא בעל אינטרס. כבר ציינתי שאין לי קשר לא לנטקס ולא לקפה. אני רק אדם שנחשף להודעה לבורסה בנושא.

  40. מר אחד הנכבד, היה מאוד נחמד לדבר עם אדם שבאופן תקיף כל כך מתנהג כמו פחדן גדול כל כך, אבל אני חושש שאם נמשיך בכך אני עוד אתרגל להנאה הצרופה בשיחה עם שפן סלעים כמוך. צא בבקשה מהכינוי (הבנאלי עד אימה) שלך ובוא נכיר מה ה"אחד" תמיד יודע.

    לגופו של עניין, אני מאוד שמח שאחרי עשרות הודעות הוספת את המילים "סביר מאוד להניח". אכן, סביר מאוד להניח. אבל יכול להיות שגם לא. 2 מיליון שקל באים לידי ביטוי בהרבה מאוד דרכים ואני מתקשה לראות 2 מיליון שקלים במזומן שעוברים מיד ליד בעסקה הזו (למרות שלא אמרתי שזה לא אפשרי – רק שצריך הרבה מאוד דימיון בשביל זה. אבל עזוב אותך מדברים שכתבתי. מה שחשוב באמת הוא מה שאתה כתבת!!) כאמור, אשמח לראות את הצ'ק.

    עד אז, שיהיה לך בהצלחה בקריאת הודעות לבורסה. אל תשכח להשתחוות.

    (ואתה צודק, אתה באמת לא קשור לקפה או לנטקס. ואין לך אינטרס. אתה סתם עיתונאי שבא להשחיר את פניו של עיתונאי אחר. בקטנה. ד"ש לחברים במרקר)

  41. מי שעושה כאן את העבודה בהשחרת הפנים שלך הוא אתה עצמך. נפלט לך משהו לא לגמרי חכם בקשר לאמיתות ההודעה לבורסה, ובמקום להגיד בפשטות "טוב, אולי הייתי קצת נמהר מדי" אתה נכנס למגננה על גבול הפרנויה.

    שני מליון ש"ח במזומן ככל הנראה לא יעברו, אבל "היקף העיסקה הוא שני מליון ש"ח" לא טוען את זה. לא משנה אם אני עיתונאית מתוסכלת, הבעלים של נטקס או סתם אחד שמחפש אותך. מה שמשנה הוא שהעיסקה אכן התבצעה. על מידת החוכמה בה אשר להתווכח, ונראה לי שכמה מגיבים עשו את זה לא רע.

  42. נכון, אני עובד בדה מרקר – מה שמראה שאין לי אינטרס שקשור לעניין. איזה עיתונאי השחרתי בטענתי שלפסול את ההצהרה על שווי העסקה זה מעשה שטות? אם מדובר בך – למיטב ידיעתי אתה כבר לא מגדיר את עצמך כעיתונאי, ולא ניסיתי להשחירך. באמת סוג של פרנויה. אני יודע שאפשר לזהות IP, כך שמן הסתם גם אין כאן ניסיון להסתרה מיוחדת, מעבר לשמי – שאינו קשור לנושא שלשמו התכנסנו (וגם אין לי עניין שדווקא הפוסט הזה יופיע אם וכאשר מחפשים את שמי בגוגל).

    חבל מאוד שבמקום להתייחס עניינית לנושא ולטענות אתה מעדיף להשמיץ ("שפן סלעים". הראית לי!) ולעקוץ את בחירת הניק שלי (נו, באמת). כל אלו לא קשורים לנושא, לטענה שלי כלפיך ולדיון הזה. השורה התחתונה היא שיצאת נחפז ונמהר (למרות שאתה לא מפסיק לבקר עיתונאים בדיוק על התנהגות כזאת) עם הצהרה טפשית, ואח"כ התפדחת לרדת מהעץ. מרגול התייחסה יפה לדברים – קשה מאוד לפקפק בשווי העסקה (גם אם לא מדובר בצ'ק של
    2 מיליון), להודעה רשמית לבורסה יש משמעות, ולא צריך להשתחוות בפניה כדי להודות שאם היא לא נכונה – מדובר בעבירה, ולכן סביר מאוד להניח שמדובר באמת.
    מומלץ להפנים לפעם הבאה.

    בברכה,
    שפן סלעים

  43. אנחנו עוד נראה מי ירד מאיזה עץ.

    רק בשמחות, שפן, רק בשמחות.

    [תוספת מאוחרת: שפן, כאשר תרצה להזדהות אשמח להמשיך לשוחח איתך. עד אז, תהנה לך בין הסלעים]

  44. ואו, עוד לא יצא לי לראות את יובל מגיב בכזו תוקפנות. מה גם שהביקורות פה לא היו בלשון חריפה או על נושא חשוב במיוחד.
    אולי יש כאן חשד לגבי האדם שבו מדובר, והזעם קשור למדון אחר.

  45. יוסי – שום תוקפנות. אני פשוט לא סובל צבועים: הם מדברים גבוהה על שקיפות, הגינות, ומתינות אבל מתחבאים מאחורי כינוי, מטיפים מוסר, מציבים תנאים ודורשים הבטחות.
    מי שרוצה להטיף לי מוסר, יתכבד ויזדהה ואז נראה מי האיש ומה פועלו (אגב, במקרה הזה אני יודע מי האיש ומה פועלו).

  46. יובל – אבל כבר שנים שאנשים כותבים תגובות לפוסטים שלך תחת שמות בדויים, ומקצתן ביקורתיות (למשל לי אף פעם לא יצא לכתוב תגובה חיובית בחיי, ואני תמיד מסתתר כדי שלא ידעו שאני מתעסק בשטויות, או סתם מתוך שִפנּות סלעים, כמו שקראת לזה).

  47. יואו, איזה ניג'סים. אז יצאה הודעה לבורסה. ביג פאקינג דיל. בואו נחכה לדוחות הרבעוניים (או השנתיים או העשוריים) של נטקס ושות' ואז נראה כמה באמת כסף עבר.

  48. מה שבטוח יובל – זה שאתה עושה אחלה פרסומת לאתר נטקס ולאתר קפה. ואני בהחלט מסכים עם כל מי שכתב כאן שנטקס קנתה את הטראפיק של קפה ולא את האתר עצמו. לדעתי חבל שלא ציינת את העובדה הזאת והתעלמת ממנה בניתוח שלך – לא מתיאם לך, ראה את הבלוג של גל מור בנושא.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *