תוכנית היו"ר להחזרת דרום הארץ

בעקבות ההצלחה של תוכנית היו"ר הקודמת, להפיכתה של אילת ללונדון, ובעקבות התגובות הנלהבות שהתקבלו מתושבי הדרום שהגיבו באופן ענייני, סביר ומידתי לתוכנית ששלב שש בה הוא: "מביאים בריטים", החלטתי לחשוף בפעם הראשונה, את התוכנית החשובה, האמיתית וההכרחית באמת, שעד כה היתה אחד הסודות השמורים בקונצרן (אפילו מוספיניו לא מודע לה). את התוכנית אציג בשבוע הבא בפני ועדת הכלכלה של הכנסת לכבוד "שבוע ישראל למדבר ולדרום" ולאחר שתאושר, תהווה תחליף לתוכנית הקודמת.

שם התוכנית: "התוכנית החשובה, האמיתית וההכרחית להחזרת דרום הארץ לידי הפלשתינאים" (או בקיצור הההולדהל"ה. אנחנו עוד עובדים על השם).

רקע:
בדרום הארץ אין כלום. שום דבר. מדבר. במדבר אין כלום. שום דבר. יש שם חום אימים, זבובים ובדואים. אלו שלושה דברים שאנחנו פשוט לא צריכים. אולי זבובים. כידוע, הדבר היחיד שיש בדרום הארץ חוץ ממדבר, זבובים ובדואים זה בסיסים של צה"ל שסובלים מחום אימים, זבובים ובדואים. אזור דרום הארץ, בניגוד לכל התוכניות, לא מצליח למשוך תיירים. לא שמעתי על אף תייר שירד מהמטוס ואמר "וואלק, אני חייב לבקר בבאר-שבע! חייב!!". גם בשאר המקומות, לכאורה מוצלחים יותר בדרום הארץ, אין שום סיבה להחזיק.

ים המלח לדוגמה, כן? המקום הכי נמוך בעולם וכל זה? מי רוצה להיות הבעלים של המקום הכי נמוך בעולם? מילא תביאו את המקום הכי גבוה, אבל הכי נמוך? שלא לדבר על זה שהוא מתייבש, בולע אנשים ומכוניות ואי אפשר להטביע בו את אשתך; היא צפה. ומה יש ליד ים המלח? מצדה. ומה יש במצדה? אנשים שהתאבדו. וואלה, באמת כיף גדול. תשים את זה על ברושור ומיד אנשים באים בהמוניהם: בואו לראות את המטבח של האנשים שהתאבדו!

שלא לדבר על זה שהדברים היחידים שבאמת קורים בדרום הם תאונות דרכים עם גמלים ואנשים שטובעים כשהם הולכים לראות שטפונות. רק הוצאות יש לנו על כל האזור הזה כשאנחנו שולחים לשם את יחידה 669 לחלץ אנשים. הוצאות ואפס הכנסות. אתם יודעים כמה דלק בולע מסוק? לא לחינם בשנות ה-50' התכנסה ועדה ממשלתית סודית ("ועדת חרגון"), שהציעה להחזיר את דרום הארץ למדינות ערב, מקריית גת ועד שמה למטה, ולסיים את הסכסוך הישראלי-ערבי. התוכנית לא יצאה אל הפועל כי בדיוק בן-גוריון בנה צריף בסביון (לימים, בשל עיוות היסטורי-ציוני, נטען שהוא הקים אותו בשדה בוקר), ולכן התנגד לתוכנית וטרפד אותה.

לבסוף, וזו כבר בעיה קיומית, אם תיקחו את מדינת ישראל ותעמידו אותה, אילת זה הרגליים והחרמון זה הראש, מיד היא תתקפל ותישבר. זה סיכון בטחוני.

פרטי התוכנית:
בשל הסיבות שפורטו לעיל, הההולדהל"ה מציעה להחזיר את דרום הארץ לפלשתינאים עד לשנת 2012. מסיבות שזה לא המקום לפרטן, הוחלט למתוח את קו הגבול החדש, שיהיה ידוע בשם "קו גבול תכלת", צפונית לקריית גת. ואולם, כיוון ששוכנענו, שבקריית גת יש בכל איזשהי תועלת – מפעל אינטל – הוחלט להעביר את קו גבול תכלת כך שמפעל אינטל ישאר בגבולות מדינת ישראל. הנה כאן בתמונה, קו גבול תכלת ובעיגול האדום, מפעל אינטל.

מפת מדינת ישראל תראה לאחר יישום התוכנית כך:

כפי שניתן להתרשם, מדובר בגבול ששורטט בקפידה על ידי מומחי הההולדהל"ה תוך התחשבות באינטרסים החיוניים לישראל ובמטרה להעיף כמה שיותר מהדרום לכיוון הפלשתינאים. קו הגבול החדש יגרום לכך שאם מעמידים את מפת מדינת ישראל על הרגליים, היא לא תתקפל ותישבר ובנוסף נפטרנו מערימות של אנשים ממורמרים. שלא לדבר על זה שהפלשתינאים יהיו שמחים ועד שהם יבינו כמה הם נדפקו נבנה חומה גבוהה ונעשה עליהם פיפי מלמעלה.

עלות התוכנית היא 35.5 מיליארד ליש"ט (אני מציע שתתרגלו למטבע) ואין לי ספק שדנקנר, תשובה, לבייב ואריסון ישמחו לקחת חלק במכרזים שתוציא המדינה להקמת קו גבול תכלת והפצצת דרום הארץ בפצצות זרחן.

לאישורכם אודה.

32 מחשבות על “תוכנית היו"ר להחזרת דרום הארץ

  1. אכן, הקו היה צריך לחצות במאוזן, לעבור בית הר גילה ובית ג'אלה ולצלול לים דרך הרודיון (לא כולל מערת המכפלה). כל מה שיש שם זה כמה קיבוצניקים זועמים, בארשבעים מקופחים, כמה מלונות באילת, שטחי אימונים וכור אחד. נסתדר מצוין בלי זה.

    אני מציע לפחות לבנות מנהרה מתחת לנגב שתחבר את סיני עם ירדן, כך שכל המסתננים מאריתריאה שרוצים לחדור למדינה או בעצם רק לברוח מהרעב באפריקה, יחדרו ישר לירדן ויהפכו לבעיה של מישהו אחר…

  2. אזהרה:
    אין לשתות בירה בעת קריאת פוסט זה, כי הלפטופ שלכם יתמלא בירה אחרי שתחנקו מרוב צחוק.
    באמת, ניסינו, ועכשיו אנחנו מנקות את הלפטופ.

  3. מאחר ולא עשית זום אין מה שהשארת לנו זה את נומוניקס ואת המפעל החדש העברת להם.

  4. אם כבר עשית מפה 1.1, למה המשכת להחזיק בשטחי יו"ש?
    יכולנו לזרוק גם אותם החוצה ולגמור עם זה.
    עכשיו, עם הצ'ופצ'יק בדרום הר חברון, שוב המדינה לא תעמוד משהו על הרגליים. ואם כבר אנחנו בנושאי יציבות, עדיף גם לוותר על הגיבנת שנוצרת כתוצאה מהחזקת רמת הגולן. נכס מיותר בעליל.
    כולם יודעים שחוץ מחום, זבובים, בסיסי צה"ל וכמה קיבוצניקים זועמים אין שם כלום. אולי מוקשים! גם זה בערבון מוגבל.

  5. שמאלן עאלק (7): אני ממש שמח לקבל הערות כאלו. ראה, לגבי שטחי יו"ש וגם רמת הגולן, זה באמת עניין שחשבנו עליו רבות וזו אחת ממטרות פרסום התוכנית – כדי לקבל הערות מהציבור!

    ללא קשר, ההולדהל"ה סבורה שיש היגיון במה שאמרת ולכן קבל מפה מעודכנת, גרסה 1.2. בגרסה זו הוספנו כסא באזור של הצ'ופצ'יק כדי שהמדינה תוכל לשבת ולא ליפול. לדעתי זה פותר את הבעיה וגם מספק שני אזורי תיירים שאליהם יוכלו הישראלים להגיע בשבתות, להחנות את הג'יפים שלהם לצד החומה, לעלות על שתי הרגליים של "הכסא" ולעשות לפלשתינאים פיפי על הראש.

    good thinking!!

  6. יניבמולי (12): אני מאוד (מאוד) מתרשם מיכולות השרטוט שלך. למעשה, אני חושב לפטר את השרטט שלנו, שיש לי הרגשה שהוא קצת מחפף. ראה עצמך מועמד לתפקיד.

  7. אני רק רוצה לוודא:
    1. המשכורת כשרטט לסניף האוניברסיטה של בנק הבועלים (צריך להתרגל כבר עכשיו).
    2. את הפסולות הרעילות תמשיכו לשלוח לרמת חובב. צריך גם תעסוקה וגם להמשיך ולהרעיל את הבדווים בסביבה. כלומר אין זיהום סביבתי אבל למה ללכלך את א"י?

  8. לכבוד היו"ר,
    כפי שרמזתי כבר מזמן – השיטה היא ארבע מדינות לשני עמים:
    1. פלסטין לפלשתינאים ובני בריתם.
    2. יהודה למתנחלים ובני בריתם.
    3. תל אביב לצפונבונים.
    4. שאר ישראל לשאר העם.

    התוכנית שהעלית בהחלט יכולה להתאים במידה מסוימת ותחת הנחות כלשהן. אנחנו מוכנים לדון איתך על זה.
    בברכה,
    ועדת הפיל הלבן.

  9. ברגע זה קלטתי שצעתי להחזיר את היו"ר לפלסטינים.
    אנא קבל את התנצלותי הכנה, אנחנו מוכנים לכלול את פרדס-חנה במדינה שלנו.
    כל מדינה זקוקה לכפר רג'ר משלה.

  10. תשמע, יואב, הייתי רוצה לנצל את הבמה ולהביע דעה שהיא אולי לא פופולרית,
    אבל יצא לי לבלות מספר שעות בכרכור לפני כמה זמן, והמצב לא לגמרי נורא מזעזע.
    זו מין אווירה פריפריאלית פסטורלית כזו. באמת חביב. חבל, חבל להחזיר.

  11. אנחנו מאוד מודאגים ממצב הבנייה באיזור "דרום הארץ" להלן
    סיבה עיקרית – בגלל החום והזבובים והבדואים אי אפשר יהיה להקפיא את הבנייה
    שום דבר לא קופא שם
    אנחנו מציעים קודם לספח את אלסקה או סיביר או K2 (שמענו שגם שם קר מאוד) ואז תוכלו להקפיא ולהחזיר
    בושה שמציעים תוכנית להחזיר משהו מבלי לחשוב על הקפאה
    נ.ב. יש למישהו אש?

  12. יובל ושאר הקוראים – אפשר בקשה אישית?

    איכפת לכם אם נעלה את הקו קצת למעלה שיהיה לגמרי מעל לקריית גת?

    אומנם אנחנו מפסידים את מפעל אינטל, אבל מצד שני חמותי גרה בקריית גת וחבל לי לא לנצל את ההזדמנות.

  13. שתי שאלות:
    1. מתי זה יקרה? זה חשוב כי אמא שלי גרה בבאר שבע ואשתי מאד לא רוצה לנסוע אליה לפסח.
    2. מה יהיה עם שטחי האימונים של צה"ל? אני שואל, כי "אסון רמת דוד" לא נשמע סקסי כמו "אסון צאלים". צריך שיהיה איזה שטח אש עם שם קליט כזה.

  14. דורון-
    השאלה הראשונה היא עדיין בתחום העמימות הבטחונית,
    אך בנוגע לשאלה השנייה- אל חשש!
    ועדת שמות מתכנסת מאוד בקרוב, וזה יהיה הדבר הראשון על סדר יומה!

  15. יכול להיות שיש בעיה.
    הסורים מוכנים לקבל את הגולן בשלבים.
    מה נעשה אם גם הפלסטינאים ירצו לקבל את הדרום בשלבים ולא יהיו מוכנים להכל בבת אחת? הוועדה צריכה להחליט גם בנושא הזה.

  16. רגע רגע, מה עם כל ההשקעה בלהפוך את אילת ללונדון? לא חבל? תעבירו אותה ככה בלי המיזוג וכו'.

  17. טוב, נו, בהיעדר חוש הומור כבר הואשמתי בטוויטר, אז החלטתי ללכת עם זה עד הסוף.
    לא, תושבי הדרום (וגם אני התל אביבי המנותק) לא "הגיבו באופן ענייני, סביר ומידתי לתוכנית ששלב שש בה הוא: מביאים בריטים", הם הגיבו למשהו אחר לגמרי. הם הגיבו לעובדה שבחרת להגחיך תכנית שהיא בבסיסה הגיונית מאוד.
    דווקא צחקתי בקוראי את התכנית המקורית אבל חשבתי שהיה משהו בעייתי בפוסט ההוא. תחום העיסוק שלו, והפתיחה שהתייחסה לסיקור הנלהב של כלכליסט (אגב, אני לא מצאתי התלהבות בסיקור ההוא) הציבה אותו במסגרת תחום עיסוק ידוע ומקובל של היו"ר ושל הגלוב – ביקורת נשכנית, לעתים מרושעת, וגם הומוריסטית, על המתרחש בעיתונות הכלכלית. מן הפתיחה הזו התקבל הרושם שמטרתך לנעוץ סיכה בבלון ההתלהבות של כלכליסט ובשמחה שבה הוא מנופף בתכנית שלטעמך היא מטופשת על-ידי הצבת מראה עקומה בדמות תכנית מגוחכת אף יותר.
    על הרוח הזו שנשבה מהפוסט (אולי בטעות) הגבתי אני, ולתחושתי, עליה הגיבו גם האחרים, חסרי הומור שכמותנו.

  18. כבוד יו"ר הקונצרן,

    לדעתי נכנעת מהר מדי ללחץ ההמונים – מה שגם פוגע בדימוי הדיקטטורי שלך ובפרט מחמיץ הזדמנות נהדרת לשמר מובלעת גיאוגראפית סטרלית ומנותקת ממרכז הארץ.

    את המובלעת הזו ניתן היה לנצל כסוג של ״אי השדים״ שאליו השלטון היה מגרש גורמים חתרנים ו/או בלתי רצויים, כגון: מבקרים של התאגיד, אשכנזים, משלמים מיסים ושומרי חוק ושאר חולירות ומוקצים … !!! 

  19. למה להיות מקובעים?
    הצעתי היא לתת למי שירצה את כל איזור גוש דן , יו"ש
    ,ירושלים צרות סביב לה, כל החוף כולל חיפה, כמובן ואדי ערה, ובסדר, גם את הגליל.
    אבל רק בתנאי שאנו נקבל את המכתשים, חצי האי סיני, (נתפשר על ההר הגבוה ומפרץ שלמה אם צריך), וגם את הגולן והכנרת, כולל החרמון , חצבני, ובניאס ודן.) אלו מקומות ששווה לחיות למענם ולהכריז עליהם אתרי שימור כמובן!! מי שלא רוצה לעבור , ממש לא צריך!!

  20. בקשה ושאלות:
    האם אפשר לשנע (כן כן! לשנע!) קבוצות אוכלוסייה שונות לאזור דנן לפני מתיחת הגבול? למשל, חיילים במדים, חיילים על אזרחי, אנשי צבא קבע, אנשים שמלכלכים ברחוב וכן הלאה. כדאי לשקול זאת. חילופי אוכלוסין היו פעם דבר מקובל ושכיח, אולי אפשר להחזיר עטרה ליושנה.
    ולשאלות: האם הגבול יהיה פתוח? לשני הכיוונים?
    וגם: מה יעלה בגורל אנשי הדרום שבזמן מתיחת קו הגבול יישבו בארומה בשינקין ויטנפו על התל אביבים עוכרי ישראל שכל היום שותים אספרסו ולא עושים צבא? האם הם יישארו בתל אביב? ישונעו דרומה?

  21. שחר – הערה אחת ואחזור לקריאה שקטה: השחוק בעניין, והלגלוג, הוא לא על התוכנית לא על מתכנני התוכניות ומקבלי ההחלטות והפוליטיקאים בגרוש למיניהם. התוכנית הספציפית הנ"ל, רצויה ורצינית, היא רק innocent by stander, שנפגעה מאש ידידותית ותו לא.

    עד כאן ההסבר הרציני והמחושב.
    ונחזור לחלק הכיפי יותר…

  22. חברים,
    הדיון צריך להתחלק לשניים:
    הויכוח האידיאולוגי העומד מאחורי חלוקת הארץ לשני העמים, ההיגיון שמאחורי המהלך וההתבוננות על מצבם של העמים והפתרון האידיאלי וההגיוני. הפרספקטיבה השנייה היא החלוקה הגיאוגרפית לשטחים לפי מפות וקווי טופוגרפיה הגיוניים. קיימת סוגייה אידיאולגית שצריך לפתור ואחריה את סוגיית המיפוי והחלוקה הגיאוגרפית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *