העולם יחרב בשנת 2792

החדשות הטובות הן שיש לאנושות כמעט 800 שנה עד שהיא תיכחד. החדשות הרעות הן: שהיא תיכחד. סבטלנה ערוסי, חוקרת איטלקיה ממכון פטוצ'יני שבעיר ניוקי שבאיטליה, טוענת שאחרי שנים של מחקר, פענחה קוד סודי אשר שולב בסדרת הציורים האלמותית "דו-רגל מהורהר" (כתום וכחול) של האמן היפני ממוצא יגוסלבי, סאשה ז'ינסינג, מהמאה ה-12.

שני הציורים, שצוירו בהשפעת הזרם האספרנציוקלווינסטיפיסטי, היוו השראה לסרטים, כתות וגם קופסאות שימורים אך בשנים האחרונות הם מהווים מקור למחקר אקדמי מקיף ונרחב בשל הטענה כי ז'ינסינג הכמין בתוך הציורים קוד סודי אשר חוזה את התאריך בו יגיע העולם לקיצו. בהיותו אדם דתי, אשר האמין שכל החתולים נולדו שווים, סבר סאשה ז'ינסינג שהעולם יגיעו לקיצו באירוע קיצוני בו העננים יתחילו להמליט פרות. למרות זאת, עד כה לא היה ידוע מתי אירוע זה יתרחש.

ערוסי מספרת כי הקדישה את חייה לפיענוח קוד זי'נסינג וכעת, כך היא סבורה, הצליחה. הנה הציור הראשון בסדרה המופתית, דו-רגל מהורהר (כתום), המאוחסן בתנאי טמפרטורה מיוחדים באתר פליקר (ניתן ללחוץ על הציור לגרסה מוגדלת):

כפי שניתן לראות מעל שתי עיניו של דו-רגל מהורהר (כתום) שילב ז'ינסינג מעוין ירוק, מעט עקמומי. ולטענת ערוסי המעוין הזה, הפרופורציות שלו ומיקומו במרחב הגיאומטרי ביחס לדובה הגדולה, מהווה את המפתח לתעלומה כולה. "אם מחשבים את השורש הריבועי בחזקת פאיי בשלישית של מיקום המעויין ביחס לגבעול הדרומי הנמצא מתחת להרים הירוקים, מקבלים נ.צ. המצביע על מיקום מדויק בציור השני", הסבירה ערוסי במסיבת עיתונאים שנערכה ביבנה.

הציור השני, דו-רגל מהורהר (כחול), טוענת ערוסי, מצביע על העיתוי בו יתרחש האירוע הקוסמוקליסטי. הנה הציור (ניתן ללחוץ על הציור לגרסה מוגדלת):

כפי שניתן לראות בדו-רגל מהורהר (כחול), ענני הפרות מתקדרים מעל ראשו בשעה שהעצים שהוא עומד עליהם מדגדגים לו בכפות הרגליים. לטענת ערוסי, באמצעות ניתוח דופלר באינפרה-בז', הצליחה לזהות את הספרות 2, 7, 9 ואז שוב 2 בפינה השמאלית אמצעית של הציור. "הספרות 2 ו-2 מצביעות על הסימטריה שליוותה את סאשה ז'ינסינג במהלך עבודתו והפכה לסימן היכר שלו, סימטריה המרמזת על העיוות הגופני המחריד איתו התמודד כל חייו: העובדה שנולד עם שתי ידיים", אמרה בראיון בלעדי לגלוב.

לדבריה, על ידי חישוב מספר העלים התלויים על העצים ומדגדגים לדו-רגל מהורהר (כחול) את כפות הרגליים, הגיעה למסקנה כי מבול הפרות המומלטות, אשר מוצג בציור המופתי, יחל ב-4 בדצמבר 2792 ויסתיים עד השעה רבע לאחת. או אז, יקרוס העולם לתוך עצמו, בשל משקל הפרות.

ולשאר חדשות היום: ניתוח ציור של דה-וינצ'י חוזה כי העולם יגיע לקיצו בשנת 4006.

20 מחשבות על “העולם יחרב בשנת 2792

  1. הבטיחו שהסבל מסתיים ב21/12/12 ועכשיו דחו?

    צריך רגולטור לשטויות הללו, רצוי אידיוט עם מוטיבציה…

  2. הורג אותי שעדיין יש כאלה שמאמינים שהעולם יכחד באיזו קטסטרופה גלובאלית בעוד שנתיים ועוד בטוחים שיש איזו קונספירציה אינטרה גלקטית שמעוברות בה נאס"א וגוגל וכולם מסתירים מידע מהציבור. הנה משהו שכתבתי בנושא. התגובות השאירו אותי פעור פה. כמו שאמר איינשטיין: "יש שני דברים אינסופיים – היקום והטמטום האנושי. ואני לא כל כך בטוח לגבי היקום".

  3. אני תוהה: האם במחלקות ללימודי תקשורת ועיתונות באוניברסיטה, חוקרים מה מניע עורך להעלות כתבה הזויה כזו לעיתון מכובד לכאורה? זה נראה כמו משהו שיותר מתאים לנשיונל אנקווירר.

  4. הפוסט עולה על הכתבה ב-"הארץ" לפחות בהיבט אחד: הוא טורח לפרט על מה מבססת החוקרת את הטיעונים המוזרים שלה. ב-"הארץ" הסתפקו בשורה אחת סתומה ("הרמזים שהובילו אותה לממצאים אלה מופיעים בחלון בצורת חצי ירח, הנמצא מעל לראשיהם של ישו ותלמידיו בתמונה").

    אבל "הארץ" בסך הכל עשו קופי-פייסט – זה לא אשמתם; הידיעה המקורית ב-"הטיימס" פירטה קצת יותר, אבל לא בהרבה. אולי הידיעה המקורית שלה, ב-"לה רפובליקה", טרחה קצת בקטע הזה של העיתונאות?

  5. אגב,
    לא כתוב בכתבה בהארץ שהעולם הולך להחרב בשנת 4006, אלא רק שכך אומר הצופן (לא שהכתבה שכנעה אותי שלנאונרדו באמת טרח להכניס פנימה את הצופן הדבילי הזה, אבל עדיין יש הבדל)

  6. אני תוהה: האם במחלקות ללימודי תקשורת ועיתונות באוניברסיטה, חוקרים מה מניע עורך להעלות כתבה הזויה כזו לעיתון מכובד לכאורה? זה נראה כמו משהו שיותר מתאים לנשיונל אנקווירר.

    אני אתן מן הסתם ליובל לפסוק סופית בעניין הזה, אבל התשובה לשאלה שלך היא כן, למרות שהתשובה בדיוק ללמה תופעה כזאת קורית היא לא חד משמעית, הספקולציה שלי היא שזה קשור לשינוי בנורמות העבודה הפנימיות של המערכת, ביחד עם השינוי במידה החד משמעית(פחות או יותר) של מה נחשב ראוי להיקרא "כתבה". עורכים היום הם הרבה פחות סמכות ממה שהיו פעם, הם הרבה יותר שליחים של מישהו שקובע מעליהם את הטון של המערכת, מישהו שמן הסתם עריכה אינו המקצוע שלו בארגון. זה קשור כמובן לצורך התמידי למלא טורים ושורות בעיתון, או לחילופין לעדכן באתר, ובזול, והנה יש לנו תופעת קופיפסטה כזאת.

  7. לא יודע, לי זה יותר נראה כמו דו רגלי מסומם, או לפחות מודלק משו. לדעתי זה משנה את כל הפרשנות והופך אותה על ראשה. או אולי מקפד את ראשה….. לא קל כל העניין הזה של מחקר אומנותי. חייבים לדבוק בעובדות כל הזמן ולהיות אובייקטיבים…. ושפויים כמובן.
    ודרך אגב, יו"ר, לבנות יש עתיד. אבל תפסיק לקחת אותם למקדונלדס כל הזמן, זה קצת הורס להם את הדימיון
    🙂

  8. איך, אבל ממש איך שראיתי את הכותרת הנ"ל ידעתי שתבוא תגובה ציונית הולמת מערבות פרדס חנה. אומנם לא ידעתי לצפות כי יופיעו זוג דו-רגלים, אך הקונספט היה ברור.
    ברור?!

  9. ואני טוען שזו קונספירציה ברורה. ניתן לראות בציור העליון כי הוא נחתך באמצעו כך שיראה רק את הדו רגלי המהוהר הכתום, ולא את סביבותיו. את ספק כי בחלקים שנחתכו מוצנע הפתרון לתעלומה, ובטוח שהפתרון יציג תוצאות אחרות לחלוטין, שיבטלו את ההשפעה של המעוין הירוק לחלוטין.
    ובכלל, מעוין ירוק, איזה שטויות. הרי רואים בבירור שיש משמעות הרבה יותר עמוקה לעלים הירוקים למטה מצד ימין. והיו"ר עוד רוצה שנאמין לו שזה אתר קציני ומכובד בזמן שהוא מסתיר מאיתנו מידע. בושה.

  10. קרעת אותי. אני יושב בשרותים עם הלפטופ וקורא את זה, ופשוט נחנקתי מצחוק. לא יודע אולי זה השעה, או שהפוסט הזה פשוט טוב.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *