פייסבוק נגד גוגל – המלחמה מתחממת

הערב הייתי אצל "לונדון את קרשנבאום" ודיברתי על המאבק המתחמם של פייסבוק נגד גוגל. אני מוצא את המאבק הזה מעניין דווקא בשל המעורבות של מיקרוסופט בתוך פייסבוק ומשום שנראה שמיקרוסופט הבינה שבאמצעות פייסבוק היא יכולה, סוף סוף, להיאבק בגוגל ואולי, לשם שינוי, לצאת כשידה על העליונה.

גם ההשלכות הסוציולוגיות מרתקות אותי: המעבר מגלישה יחידנית: אנחנו מול הרשת במטרה למצוא מידע, לגלישה חברתית: אנחנו בתוך הרשת, מעורבבים ברשת, מחפשים מידע על חברים, מעדכנים מידע על עצמנו. אני מודה שבמשך תקופה ארוכה הייתי סקפטי בנוגע לפייסבוק ואני עדיין מתקשה להבין לגמרי את העוצמה של האתר, אבל כבר אי אפשר להתעלם מהמספרים שהוא מביא ומהגידול המרשים שהוא מציג.

הנה הקטע מלונדון וקרשנבאום:*

* לצערי, ובאשמתי, נפלה טעות באייטם. ירון לונדון התייחס לסרגי ברין ולארי פייג' ואז רצה להתייחס לביל גייטס. אני קטעתי אותו וקבעתי שהוא מתייחס לשון פנינג (חשבתי שהוא אומר לפני 10 שנים בעוד שהוא אמר 10 שנים לפני גוגל). למעט זאת, אני חושב שהשיחה מעניינת.

13 מחשבות על “פייסבוק נגד גוגל – המלחמה מתחממת

  1. צורת ההגייה של ירון לונדון את המילה 'גוגל' מבהילה אותי כל פעם מחדש.

    חוץ מזה, אכן אייטם מוצלח מאוד.

  2. מיכל: לא אמרתי שהוא טועה, אלא שצורת ההגייה הזו זרה לי: לא הישראלים מבטאים כך את המילה, וגם לא האמריקאים (לא בגלל השווא, אלא בגלל המבטא).

  3. יאמר לזכותך, ד"ר יו"ר, שגם פנינג שינה את פני האינטרנט (ואחריו הגיע בראם כהן ועקף אותו בסיבוב).

    אני אוהב את זה שקירשנדון לא ממש מבינים כלום באינטרנט ועדיין יושבים ושואלים שאלות טובות. זה מראה עד כמה שהם עיתונאים מנוסים ושקולים. למרות זאת, עדיין הייתי שמח לראות דיון אמיתי אצלם באולפן בהשתתפות של יותר מנציג אחד שמבין מה הוא אומר.

  4. היי יובלצ'יק, כמה הערות למען הסדר הטוב (ולמען השלמת הידע של קוראי הגלוב):

    1. Facebook כבר רווחית. החל מהשנה
    2. המפרסמת הגדולה ביותר של פייסבוק היא Zynga, חברת המשחקים הסוציאליים, ששפכה שם משהו כמו 50 מליון דולר בפרסום בשנה האחרונה. בכלל, לדבר על פייסבוק בלי לדבר על המשחקים שבה קצת מחמיץ את הפואנטה. זו הפעילות הכי פופולרית שם, משאבת הזמן הכי גדולה שם, ומקור ההכנסה המוביל של הפלטפורמה.
    3. החידוש הגדול ביותר של FACEBOOK, לפחות מבחינת חוויית המשתמש, היא שזו הפעם הראשונה שכל כך הרבה אנשים מוסרים בגלוי ובחפץ לב את הפרטים המלאים על חייהם האמיתיים, בלי חשש להיחשף.
    4. FACEBOOK כבר הודיעה שהיא רוצה להיות ה"לוגין של האינטרנט". זאת האג'נדה האמיתית שלה. יותר ויותר אתרים מוותרים על הצורך בפרופיל משתמש ועושים שימוש ב-Connect with Facebook. המהלך האסטרטגי המוביל של פייסבוק ל-2010 הוא להוציא כמה שיותר מהפונקציונליות של האתר כ-API חיצוני לאתרים אחרים, כך שכל עמוד אינטרנט יוכל לכלול בתוכו פונקציונליות של פייסבוק. כמטאפורה, פייסבוק רוצה להפוך את כל האינטרנט לחלק מהאתר שלה.
    5. המודל העסקי שכנראה יביא לפייסבוק את המכה הוא Facebook Credits. כסף פייסבוק, שבו יוזרים יעשו שימוש למגוון רחב של אפליקציות (כרגע בעיקר משחקים, וכנראה כל שירות אינטרנטי בעתיד). בבחינת "אם אנחנו כבר יודעים הכל עליך, למה שלא נהיה אמצעי התשלום המועדף שלך לשירותים וקניות באינטרנט". אישית, אני מאמין שהם יצליחו בזה.

    שבוע נפלא, ואחלה אייטם.

    דורון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *