היבטים נוספים לפרשת ענת קם

אני מניח שכולכם קראתם מאות ואלפי מילים בשעות האחרונות הקשורות לפרשת ענת קם, אבל נראה לי ששום טקסט אינו מתקרב ברמתו לטקסט שהפיק יואב יצחק.

תחת הכותרת: "העבירות: גניבה, ריגול שוחד" מסביר יצחק שהסיבה לפתיחת החקירה היא טקסט שפורסם הממממ ובכן, באתר של יואב יצחק. האמת היא שהחקירה נפתחה בכלל בגלל צ'ינגפינקי. תודו שהתגעגעתם אליו. אבל אפילו זה לא החלק ההזוי בטקסט.

יצחק מציין כי לפרשה החמורה, ריגול חמור, במטרה חמורה, לפגיעה חמורה בבטחון המדינה (החמורה), יש היבטים נוספים. הנה אחד מהם:

ענת קם התקבלה לעבודה באתר וואלה – ענת קם העבירה בספטמבר 2008 את המסמכים לעיתונאי אורי בלאו (הארץ), שמיהר לפרסם אחדים מהם בעיתון הארץ. בין לבין התקבלה לעבודה באתר וואלה (שנשלטת על-ידי בזק בינלאומי ועיתון הארץ), מה שמעלה חשד לעבירה של קבלת שוחד. היבט זה בפרשה טרם נחקר.

יצחק כל כך מאוהב בתיאוריה שלו, שהמילה "שוחד" הגיעה עד כותרת הטקסט שלו.

יואב, תן לי לספר לך משהו. לתת עבודה למישהו בוואלה היא לא הדרך הכי מוצלחת לשחד אותו. אם כבר, זו הדרך לגרום לו לשלוח יד בנפשו.

למעשה, יש לי תיאוריה משלי. לאחר שהמסמכים הועברו לאורי בלאו, יצר עמוס שוקן קשר עם השב"כ. השב"כ הורה לשוקן לתת לענת קם עבודה בוואלה בתקווה שתקפוץ מהקומה הרביעית היישר אל עבר רחוב אבן גבירול. משהסתבר שקם אינה מבצעת את המעשה שהיה צפוי שתעשה, הטיל עליה האתר לעבוד בערוץ הברנז'ה בתקווה שתתלה את עצמה. למרבה הצער, גם תוכנית זו לא התממשה. היבט זה בפרשה טרם נחקר.

אני יכול למצוא היבטים נוספים בפרשה שלא נחקרו ולא ברור לי למה. בשל צו איסור פרסום על התיאוריות שלי, אני מנוע מלפרט אותן אך מהיכרותי עם המבקרים בגלוב, אני בטוח שתוכלו לעלות על רובן בעצמכם.

אתן רמז אחד לתיאוריה אחת (מבין מאה וחמישים התיאוריות שיש לי). מעורבים בה חתול, דבק נגרים וזמרת מפורסמת.

31 מחשבות על “היבטים נוספים לפרשת ענת קם

  1. ובכן, ריטה, שהחתול שלה היה צורח בכל פעם שפתחה את הפה לשיר, הדביקה לו את הרקטום בדבק נגרים בעונת הייחום. שיילמד!

  2. יש לי תיאוריה סופר ביזארית, משונה ובלתי תיאמן: הפיקוד הגבוה של הצבא הורה לחסל אנשים חפים מפשע, ומי שנרדפת בסוף היא הש.ג.

  3. נוטה להסכים עם זו ש.. (הי זו ש…) זה לא יאמן כמה זעקות גוועלד על ריגול – על מנת למהר ולטשטש את התוכן שמאחורי כל הרעש. וענת קם? זה שם של כוכבת, לא?

  4. ונגיד העובדה שהיא התחילה לעבוד בוואלה! ברנז'ה כחודשיים לאחר השחרור שלה, שזה אומר איפשהו בשנת 2007 (מראה מקום: קורות החיים שהיא שלחה לעיתונאים השונים והועלו על ידי כולם בשלל הכתבות עליה), ואילו פרסום הכתבות של בלאו החל ב-2008, לא מפריעה לו לתזה?
    (שלא לדבר על כך שעוד בשנת 2005, לפני גיוסה, היא כתבה כתבות לוואלה!).

  5. אני אומר שכל הפרשה הזו נועדה בשביל שיואב יצחק.
    בהתחשב באורכו של שירות הנשים יוצא שענת קם התחילה לצלם מסמכים עוד בשרשרת החיול, למה אף אחד לא בודק את זה?

  6. סקופ!
    מיקה קרני ייצרה פרפקטום מובילה
    היא הדביקה פרוסת לחם על גבו של החתול שלה מיטשל,
    ומרחה על הפרוסה חמאה.

    אפילו פורסם ערך בנושא בוויקיפדיה
    אבל ידידיה של קרני ביקשו להוריד את הערך מהאתר, לכן יש אותו באנגלית ולא בעברית.

  7. תיאוריה מספר 318: פרשת ענת קם היא חלק ממסע יחסי ציבור מקומי לצורבים של חברת LG. עם שחרורה מהכלא, תופיע ענת קם בפרסומות "צרבתי מסמכים באמצעות הצורב של LG ופתחתי מהדורות חדשות ברחבי העולם".

    היבט זה בפרשה טרם נחקר.

    ממשרד יחסי הציבור של LG לא נמסרה תגובה עד ללחיצה על SEND של טוקבק זה.

  8. תיאוריה מספר 58: היעלמותו של אורי בלאו אי שם בבריטניה ממומנת בחלקה על ידי לשכת התיירות הבריטית וחברת בריטיש אירוויז. בשבועות הקרובים יצאו בסלוגן חדש: "דפקת את צה"ל? לונדון היא המקום בשבילך".

    היבט זה בפרשה טרם נחקר.

  9. תיאוריה מספר 102: מטרת צו איסור על פרשת ענת קם היא להסתיר את העובדה שהכל החל בתרגיל בביטחון שדה של רב"ט בלאומליך שיצא מכלל שליטה.

    היבט זה בפרשה טרם נחקר.

  10. פרשת ענת קם היא פרומו לסדרה חדשה בקשת/רשת/למיאכפת: פקידות האלופים. ים כוסיות במדים. ים. וגברים מסוקסים במדים. ומדפסות במדים. והמון המון גלילים של נייר טואלט ירוק צפרדע. ואפילו זרקו כמה מחבלים פלסטינים לא חמושים ברקע בשביל האוטנתיות.

  11. תיאוריה מספר 19: פרשת ענת קם היא קנוניה שמאלנית שמטרתה להשחיר את פני השב"כ. לא, לא בגלל שהוא מתנכ"ל לבלאו או לקם. לא. המטרה היתה לחלץ מח"כ ישראל חסון הצהרה שתזכיר לכולנו איזה אפסים מאופסים מגיעים לדרגת סגן ראש השירות.

    היבט זה בפרשה דווקא נחקר ונמצא כמדויק.

  12. החיילים שחיסלו את שני המבוקשים/מחבלים/אולי לא/ הביטו להם בלבן או לא הביטו?
    והמחבלים/אולי לא/ הם הביטו?

  13. אני רוצה להביא בפניכם דו"ח שהעתקתי על מצה ממחלקת הגימטריה בשב"כ בנוגע לאורי בלאו וענת קם:
    "אורי בלאו וענת קם" ביחד זה 922. לפי מחשבון הגימטריה המשוכלל שלנו מספר זה שקול לביטוי "אני רוצה את ספוגי". לאחר מחקר מעמיק גילינו שספוגי בגימטריה זה 159, כלומר "קטן." קטן הוא ההבדל בין "אמת" (441) ו"שקר" (600) מה גם שענת קם (660) שקולה בגימטריה ל"נוזהת קצב" מה שמחזק את הקשר למפלגת העבודה, עיראקים וקול ישראל בערבית, לכן אנחנו חוקרים את פואד בפרשה, אבל לא הצלחנו להבין מה הוא אומר.

    נחזור לענת קם (660). מצד אחד זהו ביטוי השקול לארץ הקודש, מצד שני לנצר סרני ומצד שלישי לסיריל קרן. עכשיו אתם מבינים למה איננו מסכימים שיכנס לארץ בלי חקירה, ולמה אנחנו חוקרים את התנועה הקיבוצית.

    אורי בלאו (256) שקול לצירוף המילים "מקום בחיים" שאולי אומר שהוא הסתדר, אבל גם ל"אל ג'זירה" מקום העבודה הבא שלו. 256 זה גם אלי ג'רבי ואבי דיכטר, מה שמראה שאולי זו קונספירציה פנימים של כוחות הביטחון, אבל גם אדי בטלר – דבר המרמז על כך שאולי מטרתם הסופית של החשודים הייתה שנפסיד בארוויזיון וזו הסיבה שאינכם רואים לאחרונה את צביקה פיק וצדי צרפתי. חוקרי האיפכא מסתברא גילו שאורי בלאו זה גם "איזהו גיבור" אבל מכיוון שאיש לא כובש את יצרו בפרשה זו זה כנראה לא נכון.

  14. צר לי לנפץ את הבועה של תיאוריית הש.ג…. המסמכים כבר פורסמו וכבר עשו הדים, כך שפרשת הריגול רק הייתה מעלה אותם באוב (אם כבר) והיא לא נחשפה כדי לחפות על המידע עצמו (נו, באמת).

    ההגדרה של המעשים תואמת להגדרה של ריגול ועל כן היא נאשמת בזה. השאלה היא רק האם זה מתוך מטרה לפגיעה בביטחון המדינה או לא. במקרה הזה אז האישום חמור יותר וכך גם העונש.

    זה העניין עם חוק, אם כבר נתפסת – אתה לא מעליו (בסופו של דבר הוא מגיע גם אליך – יעידו הפוליטיקאים הרבים שאיכלסו ומאכלסים את ספסלי הנאשמים).

    היא לא הש.ג. היא זו שתכננה וביצעה את המעשים. אין צורך לשנמך את האחריות שלה למעשיה שלה. חוץ ממנה כמובן שצריכים להטיל אחריות גם על מי שהעביר אותה סיווג, אפשר את הקלות של אותו ריגול, וכך הלאה (שם זה בטח כן יעצר בש.ג.).

    גם ממש לא נראה לי העניין של פקידה שמעתיקה על קבצים פקודות משימה גנריות, מיקומי כוחות ועוד ועוד ועוד חומרים נוספים על דיסק אישי. לוקחת אותו הביתה, ומעבירה אותו לעיתונאי – ושומרת עותק אצלה. ולפי החשדות היה במחומר הזה הרבה יותר מפקודות על חיסולים שהיו.

    למה לא נראה לי? לא, לא בגלל שהיא כהנא חי, שמאל רדיקלי, או ימין פלשתיני, אפילו לא בגלל שהיא מבצעת פשע, אלא בגלל שאני לוחם במילואים, וכך גם אחי, וכמה מחברי ומבני המשפחתי הנוספים – והמידע הזה לא צריך להיות בידי העיתונאי או הפקידה וכל מי שנחשף למה שהם יודעים.

    אני מקווה שאם היא אשמה היא תשב בכלא שנים רבות מאוד על סיכון החיים שלי ושל אחרים.

    ודבר נוסף, הצבא לא הורה לחסל חפים מפשע, הצבא הורה לחסל מחבלים – גם אם הם יצאו לפיקניק משפחתי שנייה אחרי שירו קסאם על שדרות (והנה לכם עיר אזרחית למהדרין). אזרחים אולי ייפגעו אך לא זו המטרה.

    סמנטיקה? אולי אבל לפחות ככה אף אחד לא חושב שצה"ל "מבזבז" טילים, שעות טיסה, וחיי חיילים על פריצה לפגיות וניתוק אינקובטורים מהשקעים (הרי טענות של מוסר וחוק לא ישכנעו את הבלתי משוכנעים).

    באופן אירוני מעט, לטעמי, זה בדיוק אותה סמנטיקה שבוחנת לא רק האם ביטחון המדינה נפגע, אלא האם זו הייתה ההמטרה של קם או רק השלכה של מעשיה.

    (התנצלות על האריכות)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *