Cut to the chase

מה מקור המשפט הזה שבכותרת? מי צ'ייס שכל הזמן מורים לחתוך אותו ומה הוא עשה שכולם משתמשים בו כמטבע לשון? צ'ייס המסכן. כיוון שלא השקעתי במשפט הזה יותר מדי מחשבה לא הבנתי שמדובר במשפט שנלקח מעולם הקולנוע: "תגיע כבר לסצינת המרדף", ובהשאלה הוא נאמר כדי להסביר לך: "יאללה, תגיע לעיקר, תגיע למרדף", שהרי כולם יודעים שהחלק החשוב בסרט הוא המרדף. איזה משפט מגניב.

יש כל כך הרבה מרדפים בעולם הקולנוע. אלפים. אחד המרדפים הקדומים ביותר נמצא בסרט "שוד הרכבות הגדול" משנת 1903, אחד הסרטים החשובים בהיסטוריה של הקולנוע. יש בו הכל: אלימות, שוד ואפילו כמה סצינות בצבע שנצבעו בעבודת יד. וכן, יש בו גם מרדף קצר שבו השוטרים רודפים אחרי השודדים.

ביוטיוב מצאתי מישהו שהחליט לקחת את האתגר ברצינות ולדרג את עשרת מרדפי המכוניות הגדולים ביותר בעולם הקולנוע.

אני מכיר את כל הסרטים האלו ואת כל המרדפים שבהם וללא ספק מרדף המכוניות ב"אחים בלוז" הוא אחד ממרדפי המכוניות הגדולים ביותר בכל הזמנים. קלאסיקה הורסת. (ואגב, סטיב מקווין. אוחחחח). אבל ברשימה הזו אין את מרדף המכוניות בסרט "רונין" שהוא עבודת אומנות, כמו גם מרדף המכוניות בסרט "זהות אבודה" שמתנהל ברחבי פריס.

קולנוע. לפעמים הוא תענוג.

13 מחשבות על “Cut to the chase

  1. חבל שברשימה הזאת באמת יש בעיקר סרטים ישנים. יש בחדשים כמה מרדפים יותר יפים ממה שמופיעים שם.
    מה שכן, עלה בי זיכרון מעומעם של מרדף מכוניות בסרט בו הגיבור מגיע למבוי סתום לכאורה בחניון על גג של בניין, ויוצא ממנו על ידי זה שהוא לוקח את האוטו ברברס ונופל איתו כמה קומות יפות למטה.
    אם מישהו זור על מה אני מדבר ומוכן להזכיר לי, עליו הברכה

  2. יובל, מדהים איך פתאום, רגע לפני כיפור, עוד מישהו שעושה רשימה מדורגת הופך ל'מישהו שהחליט לקחת את האתגר ברצינות".
    מה, רשימות סוף השנה עשו לך את זה?

  3. שליחות קטלנית 2: יום הדין. אמנם כל הסרט הוא מרדף אחד מרהיב ביופיו, אבל המרדף שבו ג'ון מתחיל על אופנוע 50 סמ"ק עד ששווארצנגר אוסף אותו לתוך טנדר מקרטע, כל זאת בזמן שמסעית ענק רודפת אחריהם וקופצת מגשרים – זה ללא ספק המרדף האהוב עלי בכל הזמנים.

  4. סצנת הפתיחה של Transporter (הראשון; ההמשכים היו לא משהו), ובכלל זה סרט האקשן מהטובים שיש: מרדפים, מכות ודברים שעושים 'בום', והכל בערי ונופי צרפת, כולל ההומור הדק.

  5. שליחות קטלנית 3.
    המרדף בין העגורן הענק הנהוג על ידי קריסטינה לוקן בתפקיד הטרמינטורית ומשמיד בדרכו את המדרכות, הכבישים, הבניינים, המכוניות וכל מה שעומד בדרכו תוך שהוא רודף אחרי טרנטת הטיפולים בבעלי חיים שבה נוהג ג'ון קונור שנעל בתא המטען את קייט שותפתו לעתיד.
    במקביל מנחה הטרמינטורית בשלט רחוק עוד איזה 10 מכוניות משטרה ללא נהג המצטרפות למרדף.
    ואז ארנולד שוורצנגר מצטרף לחגיגה כדי להפריע לה ומצליח להפוך את העגורן תוך שהוא מחורר אוטוסטרדה שלמה פלוס מינוס.
    מומלץ.

  6. צחי, נכון! הוא באמת מעלה אותו על האופנוע שלו. מתי היה קטע עם טנדר מקרטע? אני זוכר את המשפט "it can't go any faster" בבירור.
    משאית היא כלי רכב גדול המשמש להעברת סחורות ממקום למקום. מסעית, לעומת זאת, היא משאית שמשמשת למסע הרס וחורבן (חלש, אני יודע, ניסיתי לצאת מזה בכבוד).

  7. הטנדר היה כשהטרמינטור רדף אחריהם עם משאית מלאה חנקן נוזלי, ישר לתוך מפעל הפלדה. או שהטנדר הזה התהפך באמצע והם תפסו איזה רכב אחר. אבל שם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *