כך למדתי לשנוא מדפסת HP

במשך הרבה מאוד שנים היתה לי מדפסת HP. אבל ממש הרבה שנים. מדובר במדפסת המשולבת HP pcs 2210. מאוד אהבתי אותה והיא אהבה אותי. אבל כמו כל דבר בחיים, גם מערכת היחסים הזו הגיעה לסופה והגיע הזמן לרכוש מדפסת חדשה. שמעתי כל מיני דברים לא לגמרי סימפטיים על מדפסות HP אבל החלטתי לשמור אמונים למותג שהתייחס אליי כל כך יפה עם המדפסת הקודמת שלו.

אז עשיתי בירורים והגעתי לדגם הזה, Officejet 6500. הדגם מגיע גם עם אפשרות לאינטרנט אלחוטי אבל הגעתי למסקנה שאני לא זקוק לו ורכשתי את הדגם ללא תמיכה באינטרנט אלחוטי. החלטתי לרכוש אותו כיוון שקראתי עליו דברים ממש לא רעים כמו כאן, או כאן ובאופן כללי הרגשתי שאני קונה מוצר טוב במחיר טוב. ובכן, לא.

נתחיל בכך שכדי להתקין מדפסות HP (אני חושש שמדובר בכל המדפסות ולא רק במדפסות HP) צריך לפנות חצי יום עבודה כמו גם חצי טרה-ביית. הדרייבר הוא עצום ממדים ומה שפעם לקח שתי דקות לוקח היום שעה. כולה מדפסת, כן? שלא לדבר על ערימות הפונקציות, תוכנות המשנה ושאר המועקות ש-HP מעמיסה על תוכנת ההתקנה של המדפסת הזו.

מכיוון שמדובר במדפסת משולבת יש בה שלושה מרכיבים מרכזיים: מדפסת, סורק ופקס.

מדפסת: בניגוד למדפסת הקודמת (אותה קניתי מתישהו בסוף שנות ה-90'), שמהרגע שנתת לה הוראה להדפיס היא מיד נכנסה לפעולה, המדפסת הזו לוקחת את הזמן עד שהיא מוכנה להזיז את הישבן השמן שלה. רוצה לומר, אם אתה רוצה להדפיס משהו במהירות, תשכח מזה. היא מזיזה את ראש ההדפסה מפה לשם, משמיעה רעשים, בודקת אם יש דפים, מתחברת לאינטרנט לבדוק את מזג האוויר, שותה כוס קפה ובאופן כללי – היא לא ממהרת לשום מקום. FAIL. מצד שני, כאשר היא כבר מדפיסה, היא עושה את זה במהירות נאה.

סורק: בניגוד למדפסת הקודמת, הסורק מאוד לא משכנע. סריקות שבוצעו מתוך ספרים יצאו מטושטשות לחלוטין. יש כנראה בעיה עם הנורה כיוון שכל חריץ קטן של אור שנכנס לאזור הסריקה מייצר חתיכת אזור שחור בסריקה עצמה. מצד שני האזורים שנסרקים הם מאוד כהים ולא חדים. דרייבר הסריקה שמגיע עם הסורק בסיסי, מעיק ולא פותר את הבעיה. באופן כללי פעולת הסריקה הפכה לסיוט מתמשך בו אתה מנסה למצוא את הדרך הנכונה להוציא סריקה נורמלית ורק לעתים רחוקות מצליח. הדרך היחידה לסרוק כמו שצריך היא דרך מזין הדפים ולא דרך הזכוכית. FAIL.

פקס: הבעיה הכי גדולה. ראשית לא ניתן לשלוח מספר פריטים באמצעות סריקתם דרך הזכוכית אלא רק דרך מזין הדפים. כלומר, אם אני רוצה לשלוח עמוד טקסט עם תעודת הזהות שלי וכן שני עמודים מספר, אני לא יכול להורות למדפסת לסרוק את כולם מהזכוכית ואז לשלוח אותם בבת אחת. מספר רב של פריטים ניתן לשלוח בפקס רק באמצעות מזין הדפים. נסו אתם להעביר תעודת זהות דרך מזין הדפים – שלא לדבר על ספר שלם. FAIL.

בנוסף, בעת התקנת המדפסת הגדרתי שהפקס חולק את קו הטלפון גם עם בני אדם ולמרות זאת אני מבקש שהוא יענה באופן אוטומטי אחרי חמישה צלצולים. למרות הבקשה שלי, הפקס לא עונה. אף פעם. למרות שיש כפתור על המדפסת שעליו כתוב "מענה אוטומטי" ולמרות שהוא לחוץ ונורה קטנה וירקרקה מופיעה לידו, הפקס לא עונה גם אם יהיו 5,000 צלצולים. אז קראתי כל מיני עצות בכל מיני פורומים והסבירו לי שצריך לעבוד על המדפסת ולהגיד לה: "את פה לבד, אף אחד לא משתמש בקו הזה!". סבבה. רק שתוכנת "מרכז הפתרונות של HP" הפסיקה לעבוד. אז הסרתי אותה, והתקנתי אותה מחדש. רק שהיא לא מוכנה לעבוד מחדש. שלוש פעמים הסרתי והתקנתי (כל פעם היא מכבה ומפעילה לי את המחשב) ושום דבר לא עובד. התוכנה לא עובדת. תוכנת ההתקנה מאוד נחמדה והיא אמרה לי: "חכה שניה, אני שולחת את הפרטים ל-HP ונראה איך אפשר לעזור לך". אז חיכיתי, היא שלחה את הפרטים ומיד הודיעה לי: "אין פתרון לבעיה שלך". בלי התוכנה אני לא יכול להפעיל את אשף התקנת הפקס ובלי האשף אני לא יכול לעבוד על המדפסת שלי כדי שהיא תענה לשיחות פקס. FAIL.

מסקנות:
1. המלצות באינטרנט לא בהכרח שוות יותר מלירה וחצי, גם כאשר הן מגיעות מאתרים מקצועיים יותר או פחות. גם אני סקרתי בזמנו כל מיני מוצרי חומרה ותוכנה והמסקנה שלי היא שעד שאתה לא חי עם המוצר חודש ימים, אין לך מושג. חודש ימים – לא פחות.
2. לשמור אמונים למותג זה עניין לרומנטיקנים. עד שלא יוכיחו לי אחרת, אני עם HP גמרתי.
3. אני מחפש מדפסת משולבת שבה שלושת המרכיבים עובדים. המלצות?

**

עדכון (4.2.2011): שלושה שבועות לאחר פרסום הפוסט יצרו איתי קשר אנשי HP. הבטיחו שיתקשרו ולא התקשרו ובסוף כן התקשרו. בעיית הפקס נפתרה (מסתבר שהיתה הגדרה שאני לא הבנתי) אבל בעיית הסורק לא נפתרה. אחרי ששלחתי כמה דוגמאות סריקה, הגיע יונתן (איש התמיכה שאיתו דיברתי) למסקנה שהסורק פשוט מקולקל. מכיוון שמדובר במדפסת חדשה, הוא החליט להחליף לי אותה. כעבור שלושה ימים נחתה אצלי בבית מדפסת חדשה (דגם מעט שונה, E710 – הדגם שאני רכשתי לא נמצא במלאי). כעת, הכל עובד כמו שצריך: המדפסת מדפיסה במהירות, הסורק סורק ללא כל בעיה, הפקס עונה כמו שצריך. נראה לי שפשוט נפלתי על דגם שהיתה בו תקלה טכנית.

אז מה שמגיע מגיע: תודה רבה ליונתן על התמיכה ועל ההחלטה להחליף את המדפסת.

48 מחשבות על “כך למדתי לשנוא מדפסת HP

  1. במדפסות hp עדיף בדרך כלל להתקין את הדריבר המינימלי ביותר דרך האינטרנט. בעיית פקס נפתרת בדרך כלל על ידי איפוס למכשיר.

  2. היה לי גם סיפור עם מדפסת HP משולבת, שהחליטה לא להדפיס כלל.
    אחרי אינספור שעות של נבירות באינטרנט נמצא איזה מסמך שאומר שהמדפסות האלה לא עובדות כראוי עם חלונות XP.
    עזבתי את העיניין.
    כשלא הייתי בבית בא בעלה של דודה שלי וניסה לפתור את הבעיה. הוא לא מומחה מחשבים גדול במיוחד, אז כל מה שהוא עשה היה להסיר את כל ההתקנות של HP מהרג'יסטרי – ופשוט להתקין מחדש.
    ו-וואלה, זה עבד לו. אחרי 7 דקות של עבודה.

    אז שווה ניסיון – למחוק את כל הרשומות שקשורות למדפסות HP ברג'סטרי – ולנסות להתקין מחדש.

    אזהרה:
    אם אתם לא יודעים איך מתעסקים עם הרג'סטרי, אז אל. ותמיד-תמיד תגבו אותו לפני.

  3. אני לא מבין למה אנשים עדיין קונים הזרקת דיו, טכנולוגיה כל כך לא אמינה ויקרה לשימוש. או שמדפיסים הרבה ואז מוציאים המון על דיו, או שמדפיסים מעט והראש מתייבש וצריך לקנות חדש. יש מדפסות לייזר זולות מאד. כמה פעמים כבר צריך להדפיס משהו צבעוני?

  4. אז ככה…
    קודם כל, אל תתקין את הזבל שנותנים לך, הווה אומר – את התקליטור תשאיר בתור תחתית לקפה. כשאתה מתקין את המדפסת, קח את הדרייברים דרך Windows Update, שם תקבל את הדברים המינימליים.

    דבר שני – את ההגדרות עדיף לעשות דרך הפאנל במדפסת עצמה. תשכח מההגדרות דרך הזבל תוכנה של HP.

    דבר שלישי – בפעם הראשונה אחרי שהכנסת את המחסניות דיו, יקח לו כמה דקות טובות (לפעמים 10-15 דקות!) של הרבה רעשים וחירקושים למיניהם וכשיסיים הוא ידפיס דף נסיוני. אין מה לעשות, הוא צריך לסנכרן את כל הראשים. אחרי זה הוא דווקא מדפיס די מהר כששולחים לו הדפסה, ניסיתי את זה שלשום על דגם קרוב לשלך (6500A עם ה-WIFI).

    לגבי פקס – פעם ראשונה שאני שומע דבר כזה. המכשיר בד"כ בודק אם יש דפים ב-Feeder ואם אין אז הוא יחייג למספר פקס ויתחיל לסרוק מהרגע שנוצר קשר עם הצד השני, גם אני הייתי צריך לשלוח פקס עם תעודת זהות וזה עבד.

    לגבי Auto Answer – הכיוון בפאנל בהגדרות, לא רק בכפתור Auto Answer.

    לגבי תמיכה – הסיכוי שהתמיכה של HP שיעזרו לך עם התמיכה שלהם (בין אם בארץ ובין אם הודי שיענה לך משהו דרך המערכת שלהם) שווה לסיכוי שהחתולה שלי ששוכבת לי פה ליד המקלדת יעזרו לך.

    לסיכום: תעבוד עם הפאנל וההגדרות שם, זו השיטה הכי טובה ויעילה להגדיר דברים.

    בהצלחה

  5. חץ (5): אתה לא באמת מאמין שלא ניסיתי לפתור את בעיית הפקס דרך הפאנל, נכון? לא, אני לא חושב שאתה באמת מאמין שלא ניסיתי. לא, זה לא יכול להיות. לא.

    ולא, לא יכול להיות שלא קראת כאשר כתבתי שאחרי שהיא כבר מתחילה להדפיס היא מדפיסה מהר. לא, לא יכול להיות. זו הסיבה שבגללה אתה מדבר איתי על סנכרון ראשון של דיו (מי דיבר בכלל על זה?) או על הדפסה מהירה. כן, ודאי זו הסיבה.

  6. עוד משהו שגילתי בתחילה רק לגבי השוק הישראלי בכל דבר ולאט לאט הרחבתי את זה לכלל העולם. אני עברתי לרכוש רק דברים שהם יענו לעסקיםקטנים/בינוניים גירסאות הפרו (או מסלולי העסקים הקטנים במקרה של שרותי לקוחות למיניהן).
    לא יודע למה אבל משום מה באובראול יש 0.001% פחות תקלות (למרות התשלום יתר).
    מדפסות עסקינן אז ה- Officejet pro עושות אותה עבודה, ביותר כסף אבל באות כבר מוכנות להגדרה של רשת ולא חייבים להסתבך חצי יום בהתקנות (אלא עם כן יש מחשב אחד שיש עליו ויסטה אבל זה סוד)

  7. האם רשת הטלפון שלך היא של של הוט?
    לי יש דגם דומה, שפשוט לא מוכן לקבל/לשלוח פקסים בחיבור לרשת של הוט.
    משיחה ע התמיכה, התברר שזו בעיה מוכרת. ודפ ודפ ודפ?!?!?!?!?1

  8. כמה אבחנות מהמדפסות האחרונות שעבדתי איתם:

    מאז סדרה 6, לא מצאתי אף מדפסת HP שלא היה לה שגעון כזה או אחר.

    מדפסות Brother (הזרקת דיו משולבות): יש שני מצבים. עובד ולא עובד. ברגע שעובר ממצב א למצב ב, אפשר לזרוק לפח, אבל עד אז יכולות לעבור מספר שנים. תכנת השליטה (הנחוצה לסריקה), מבוססת Flash ואיטית, אבל הסריקה בפועל מהירה וברורה.
    התמיכה של Brother במק ולינוקס מוצלחת.

    מדפסות Xerox (לייזר): משעממות להחריד. לאחר מספר שנים גונחות מעט, עם השחיקה של הפלסטיק, אבל ממשיכות לעבוד. ממשק הסריקה מהפנל מסורבל, והתעוד נכתב על ידי מהנדס יפני אנלי עם אנגלית תמוהה, אבל שמיש.
    התמיכה במק ולינוקס בינונית אלא אם כן עובדים עם Postscript (ר"ל מודלים יקרים יותר)

  9. הרשה לי לצטט:
    1. המלצות באינטרנט לא בהכרח שוות יותר מלירה וחצי, גם כאשר הן מגיעות מאתרים מקצועיים יותר או פחות.
    .
    .
    .
    3. אני מחפש מדפסת משולבת שבה שלושת המרכיבים עובדים. המלצות?

    חמש נקודות על עיקביות

  10. הרשה לי להסביר: אני מחפש המלצות מאנשים (לא אתרים) שיש להם מדפסת (יותר מחודש) והם יכולים לדבר מניסיון. ולא מכאלו שעברו לי מדפסת, ניסו אותה שעתיים וכתבו ביקורת.

    שלוש נקודות על הבנת הנקרא.

  11. שלום ליו"ר,
    אני מצטרף לדעתו המלומדת של ראובן מלמעלה, והנה הנסיון הצנוע שלי:
    לפני כ5 שנים החלטתי שאני עובר למדפסת משולבת, ומאז יש לי את אותה מדפסת XEROX PE16 לייזר, שהתקנתה ארכה לא יותר מחמש דקות. דבר שנבדק מאז שוב עם שני מחשבים חדשים. המדפסת היא אמנם ש/ל, כי לי אין צורך ממשי בהדפסות צבעוניות, אבל לפני כחצי שנה קניתי עבור אבא שלי מדפסת לייזר צבעונית של XEROX, מאותו ליין, שגם ההתקנה שלה עברה בתוך לא יותר מרבע שעה.
    הסריקה של שתיהן יוצאת בסדר גמור.
    משלוח פקסים – מאפשר לך לשלוח מהזכוכית, ושואל אותך באדיבות האם סיימת ואפשר כבר לחייג.
    רק את הפטנט של קבלת פקס אחרי מספר צלצולים לא ניסיתי אצלי. אני לא בטוח שקיים אצל XEROX.
    במן האחרון התחלתי להתלבט האם כדאי לי לעבור גם כן למדפסת צבעונית וקשה לי להחליט שכן, כי המדפסת עובדת כל כך יפה שחבל לי לזרוק אותה..
    וואוו, איזו חפירה קטנה יצאה לי. בתקווה שלפחות תעזור.

  12. אז על איזה דגם זירוקס אתה ממליץ?
    אגב, מכיוון שזה בית שיש בו ילדים, לעתים יש צורך בהדפסת צבע. מכיוון שמשולבות לייזר צבעוניות הן עדיין יקרות, רכשתי משולבת דיו צבע.

  13. לפני כחצי שנה רכשתי את המדפסת המשולבת הזולה ביותר לאותה תקופה של קנון.
    אני משתמש פשוט, אבל עד היום לא נתקלתי בבעיות מיוחדות.
    אני מדפיס פעם ב, ובאמת מחכה לפעמים דקהה עד שההדפסה מתחילה.
    נושא ההגדרות עובד נהדר דרך הפאנל, ובמקום להשתמש בכל מיני תוכנות אני שולט בה, ובסורק דרך הפיקאסה.

    לא ניסיתי לשלוח פקס מהזכוכית, אבל אם זה חשוב לך אני מוכן לנסות כשאגיע הביתה.

  14. לי יש את אותו הדגם ואני מרוצה מאד – כי הצרכים שלי שונים מהצרכים שלך. המדפסת אצלי מחוברת לשרת המרכזי שהוא מבוסס לינוקס ולפיכך לא השתמשתי כלל בדיסק שסופק עם המדפסת. מהירות ההדפסה לא משנה לי כלל, כיוון שהמדפסת ממוקמת במיקום הנידח ביותר בבית, אני מדפיס מחדר אחר ואז שולח קורבן מזדמן את אחד הילדים להביא את מה שיצא. ספרים אני לא סורק ועם הפקס לא היתה לי בעיה (יש לי קו בזק). אז פלא שאני מרוצה ולא נתקלתי בשום בעיה?

    אחרי חודש הייתי כל כך מבסוט מהמדפסת שפרסמתי המלצה בזאפ. ובאמת שאף אחד לא שילם לי כסף על זה.

    המסקנה (לפחות שלי) היא לא להסתפק בהמלצות של אנשים אמיתיים, אלא לשים לב גם שהצרכים שלך וגם הצרכים של מי שממליץ לך זהים.

  15. אני מקווה שאתה בין האנשים שברור להם שההבדל בעלויות בין לייזר להזרקת דיו הוא לטובת החברות שמוכרות את מחסניות הדיו, לא?
    לכן אם אתה מדפיס מעל מינימום הדפסות לחודש, עדיף לייזר. אני לא זוכר בדיוק את הסוג של המדפסת (אבא שלי לא בבית כרגע), אבל אם אני לא טועה, זה נראה כמו סדרת ה 6121 שלהם. ונכון, זה בגודל של יותר מקופסת גפרורים, צריך שם מקום גם ללייזר, גם למכונת העתקה וגם למדפסת. לי אין בעיה של מקום למדפסת, היא יושבת גאה ונפרדת.

  16. אם אתה מוכן להשקיע טיפה יותר ולעבור ללייזר, אני ממליץ בחום על זירוקס 6128MFP. לייזר משולבת. מעולם לא היתה לי מדפסת טובה יותר. אני מפחד לכתוב דברים טובים מדי עליה כי ברור לי שאיך שאלחץ 'שליחת תגובה' אני אשמע אותה מתפוצצת בחדר הסמוך. אבל היא עושה הכל, טוב, ומהר. יש לי אותה קרוב לשנה. היא מתחברת בכבל לראוטר, שולחת פקסים, סורקת ישירות ל-PDF, מדפיסה צבעוני ומהר. באמת אחלה.

  17. יובל, אז ככה:
    יש לי את המדפסת הזו ב-ד-י-ו-ק. חוץ מעניין ההתקנה שהסתבכה (הדרייבר שהגיע על הדיסק המקורי פשוט לא מצא את המדפסת, התמיכה הטכנית גרמה לי לדפוק את המחשב כך שהייתי חייב להגיע למעבדה, וכו') הכל פשוט מצויין.
    התומך השני אמר לי להוריד דרייבר עדכני מהאתר של HP, ומאז (על יותר ממחשב אחד) המדפסת עובדת מצויין, כולל מענה אוטומטי לפקס (על קו נייח של אורנג'). אין שיהוי כלל בהדפסה (כלומר היה לי כזה, אפילו ארוך מאוד, עד שהחלפתי למחשב חדש), איכות ההדפסה בסדר גמור, ממשק הסריקה ברשת בסדר וגם האיכות לא רעה (אני לא סורק ספרים, אז לא יודע לענות על זה)
    בקיצור – אני בהחלט ממליץ על המדפסת הנ"ל. יש לי אותה כבר כחצי שנה, ואני עומד לקנות עוד אחת.
    אני מקווה שהביקורת הנ"ל עוזרת לך – אני בהחלט מכיר את התחושה של התלבטות בקניית מוצר חדש, במיוחד טכנולוגי, ובחיפוש הבטחון בהמלצות. אין תשובה אחת לצורך הזה, לצערי, כי ההמלצות באתרי הביקורת רחוקות מלהיות אובייקטיביות כידוע.

  18. יובל אל תדאג,
    אם תרצה ואם לאו ממון רב עובר כרגע מכיסך לכיס HP,
    תודות למאגר הביומטרי ולשרים מוצלחים כגון שיט-רית.
    ברוך הבא למחרימי HP – גם אם מסיבות אחרות ממני…

  19. אני משתמש במדפסת משולבת (עם פקס וסורק) של Canon MX320
    בסך הכל אני מרוצה, האיכות טובה והממשק סביר פלוס. החיסרון היחיד שמצאתי עד עכשיו הוא שהפקס עונה מהר מדי – אחרי 2-3 צלצולים שזה קצת מהר מדי בשבילי.
    להערכתי אני מקבל תמורה טובה לכסף שהמערכת עלתה.

  20. כמו שכבר כתבו – מה פתאום דיו, נפלת על השכל? הלייזר יותר יעיל, זול, איכותי ובפרט מהיר.

    לעצם העניין – XEROX לטעמי הן הכי טובות בשיקלול הכללי (HP ישראל ידועים כספקי שירות גרועים והמוצרים עצמם זולים ולא איכותיים). באופן אישי אמי עובד עם Workcenter 3220 כבר שנה+ (כולל חיבור קווי לרשת הביתית, שירות לכמה לקוחות, חיבור קו פקס ובורר שיחה ומעמה, משלוח אוטומטי של פקס למייל, סריקה מרובת דפים בפידר או בחלון לקובץ טיפ או פידאפ וכו׳ וקודם לכן עם דגם ישן יותר במשך 3 שנים ללא שום תקלה … יש גם דגמים זהים וזולים יותר של סמסונג, אבל משום מה פחות נוחים לתפעול ואם באגים קטנים.

    אם אתה ממש אובד עיצות – צור קשר. 

  21. איזה פחד, איכשהוא אני מקבל את ההרגשה שאצל HP מה שזול באמת זול, ומה שיקר עולה אחר כך עוד יותר ביוקר… אני מחזיר בLaserjet 1018 כבר מסוף 2006. הדרייבר שלה די קטן, אבל יצא לי פעם להתקין אחד לא נכון ולהסתבך עם אפשרויות שפתאום נעלמו לי…

  22. לטובת הקוראים הרבים של התגובה שלי, החלטתי לצרף את המדריך הרשמי (שלי) לרכישת חומרה:

    הבעיה נובעת מהרצון של חברות החומרה לספק שירות ולא חומרה, בתור צעד ראשון לריקון חשבון הבנק של המשתמש (בין אם ע"י מכירת טיונרים ובין אם באמצעות הפיכה לספק תוכנה, שלא נדרשת). לכן בעוד שאנו נהנים מאוד מהחומרה, יש לעשות מאמצים עילאיים לסכל את נסיונות היצרן לשבש את מהלך חיינו תוך שהוא מדגים עד כמה הוא והתוכנה שלו חיוניים.

    1. למרות חוסר הנוחות, מוצר אחד שעושה פעולה אחת בד"כ עובד טוב בהרבה ממוצר שעושה שלוש פעולות.
    2. המלצות מאנשים בזאפ הן בד"כ בסדר גמור.
    3. אם אתה מתלבט בין הזרקת דיו ללייזר, רשום את כל הסיבות למה לקנות דיו, צבע בכחול וזרוק לים. תהנה ממדפסת הלייזר החדשה שלך.
    4. ברכותי, קנית ראוטר/מדפסת/מקרר. רואה את הדיסק המצורף ? צבע בכחול, זרוק לים.
    5. עכשיו אתה נתקל בהערה על נוחות הדיסק והיתרונות בו, הקפד להתעלם ממנה.
    6. מגדיר מדפסת ? מצא את הדגם שנשמע הכי דומה מרשימת הדגמים המובנים בחלונות, זה כמעט תמיד עובד. אם לא, מצא את הדרייבר הכי קטן שיש ברשת. ראוטר ? הכתובת רשומה איפהשהו, כנס מהדפדפן ומשם זה אינטואיציה.
    7. נטרל את כל המאפיינים האקטיביים/אינטרקטיביים שבאו עם התוכנה שהתקנת. התעלמת מסעיף זה ? חזור עליו בעוד חצי שנה, אחרי שטרחו להזכיר לך שהטיונר שלך מלא ושאפשר לקנות עוד אצל (השלם את החסר) בכל פעם שהדפסת משהו.
    8. התעלמת מסעיף 4 ? הסר את כל התוכנות שהותקנו וחזור לסעיף 4.

    בהצלחה

  23. הטריק המלוכלך של BROTHER: אם נגמר לך הדיו, ואפילו רק אחד הצבעים מתוך ה-4, לא תוכל להשתמש במכשיר המשולב אפילו בתור סורק, שלא לדבר על לשלוח פקסים (ואני לא רוצה אישור שליחה, תודה).

    זונות.

    אני לא בטוח איך זה בשאר המכשירים המשולבים ואפילו איך מבררים את זה.

  24. בהיותי מהנדס בנשמתי אני לא מאמין שיש מכונה אחת שיכולה למלא שלוש פונקציות בהצלחה ובמחיר תחרותי. לכן יש לי סורק ומדפסת נפרדים ואני משתמש בפקס וירטואלי. מעולם לא היו לי בעיות עם התקנה ושאר מרעין בישין, אפילו בימים החשוכים בהם נאלצתי להשתמש בווינדוס. הסורק שלי הוא Canon שולחני פשוט והמדפסת HP Laserjet 2605 dn צבעונית. הסורק מצוין אם אין צורך בסריקת עשרות עמודים רבות, והמדפסת יעילה אבל מוגזמת מעט לשימוש ביתי והחלפת טונר מצריכה תכנון פיננסי.

  25. החלפתי ל-lexmark pro705, כמובן שדיו הייתי צריך לרכוש מיד במחיר המדפסת (כמעט), בנוסף עברית יצאה הפוכה + דף ריק בכל הדפסה – התמיכה בארץ היו נחמדים: חפרו בהגדרות של הדרייבר ותיקנו את העניינים (למה ההתקנה לא עושה זאת לעזאזל)
    חוצמזה הסורק והפקס עובדים יפה

  26. קניתי Lexmark X5ooo (לא זוכר מספר דגם מדוייק – איקס חמש שקר כלשהו. נראה לי כל הסדרה אותו דבר).
    Big Fail. משתי סיבות:
    1. מסתבר שלא מוכרים תחליפים לדיו של הדגם הזה. טעות גדולה ויקרה מאד – כל פעם שאנחנו קונים מחסנית דיו מקורית אנחנו ממשכנים ילד.
    2. סיפור חלמאי: כשמתקינים את הדרייבר של המדפסת מותקנת גם תוכנת OCR שמיוזמתה נכנסת לפעולה כל פעם שאני סורק ל-PDF. עוד דבר שהנשמה הטובה הזו עושה לי הוא ליישר את הדף במקרה שסרקתי הפוך (OCR גאוני ממש). רק מה – ה-OCR לא תומך בעברית. כך שאין לו מושג מה למעלה ולמה למטה, וכשאני סורק קבוצה של דפים אני מקבל מסמך PDF עם דפים ישרים/הפוכים לסירוגין. דיברתי עם המשווק של המדפסת ("חייבים להתקין את ה-OCR, אין מה לעשות"), התכתבתי עם החברה ("You must install the OCR, nothing to do") ומבחינתי כיום אני יושב עם משקולת כבדה בבית. זה מבטל את המטרה הראשונית שלשמה קניתי את המשולבת והיא לסרוק מסמכים ולהפסיק לתייק.

  27. לפני כשנה וחצי קיבלתי תלוש מתנה לאופיס דיפו ומאחר ונזקקתי למדפסת\סורק (לשימוש מאוד נדיר) קניתי את המדפסת סורק הזולה ביותר בחנות, של לקסמרק. המדפסת והסורק עובדים במהירות וללא תקלות עד עצם היום הזה למרות שיצא שהדפסתי וסרקתי הרבה יותר ממה שציפיתי.

  28. סתם דבר מצחיק שנתקלתי בו היום
    http://theoatmeal.com/comics/printers

    גם אני לא מאמינה במכשירים משולבים, יש לי מדפסת ליזר שחור לבן של ּbrother הכי זולה שיש, אני מחליפה טונר בערך כל שנה, הכל עובד סבבה ולא היו לי אף בעיות אף פעם.

  29. בקשר לפקס שלא עונה. יש סיכוי גבוה שהבעיה קשורה לזה שהקו (אם הבנתי נכון) חולק שני מספרים – אחד לפקס ואחד לשיחות. יש במקרים אלו נושא של צלצול מובחן (distinctive ring‏) שמסייע להבחין מאיזה קו נכנסת שיחה על פי הצלצול.

    1. קודם תנסה את ההוראות האלו של HP ישראל. מאוד מומלץ גם להתייעץ במקביל עם התמיכה של בזק ולאשר איתם את ההגדרות, בטח יש להם ניסיון בנושא.
    http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?cc=il&lc=he&dlc=he&tmp_geoLoc=true&docname=c02439022

    2. נסה את תהליך הפתרון הארררררררוך הזה של HP באנגלית.
    http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=c01661987&cc=us&lc=en&dlc=en&product=3795406
    ומשהו שנראה דומה, לדגם קצת יותר מתקדם, בעברית
    http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=c02283329&lc=he&dlc=he&cc=il&product=3752459&lang=ru&destPage=document

    3. יש פה מישהו שנראה שהצליח לבסוף.
    http://h30434.www3.hp.com/t5/Scanning-faxing-and-copying/Auto-answer-on-6500-shuts-it-self-off/td-p/64341

    4. ואם תרצה להמשיך לעבוד בזה…
    http://www.google.com/search?hl=en&safe=off&rlz=1B3GGLS_enIL404IL404&q=hp+officejet+6500+fax+auto+answer&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=

  30. מתוך ניסיוני עם HP ישראל יש להם שרות מצוין [מחשבים ניידים ומדפסות] ומוצרים בינוניים.
    אבל כמה כללים שגיבשתי טובים לכולם:
    1. במדפסות המחיר קובע, מדפסת יקרה – מדפיסה טוב וזוללת פחות דיו
    2. לסריקה או פקס של כמה דפים לא מהפידר, כדאי להשתמש בתוכנה של מיקרוסופט שבאה ביחד עם כל חבילת אופיס בכל גרסה. שמה בישראל: microsoft office scanning (נראה לי). תוכנה מצוינת לסריקות

  31. ודאי שאסור לקנות HP.
    אולי תהנה לקרוא את הפוסט הבא https://ophir.wordpress.com/2009/01/24/give-me-the-head-of-hp-printers-product-manager/

    בכל מקרה, קאנון MX310 עובדת סבבה גם בXP וגם ב WIN7.
    די פשוטה אבל לא מתחכמת.
    לא ניסית לקבל לענות לפקסים אוטמטית אבל נראה לי שתלך למשהו כמו my.fax.co.il וחייך יהיו פשוטים יותר.

  32. לי יש דגם אחר של HP בשם C7283 מסדרת Photosmart (אין כל קשר בינה לבין smart) שמעבר למצוין לעיל (יובל עד לתחילת ההדפסה ועוד) מטריפה אותי בעוד 2 נקודות:

    1. המדפסת מכילה 6 ראשי דיו (שחור + 5 צבעים). 99.99% מההדפסות הנן בשחור/לבן בלבד ללא פיקסל אחד צבעוני. למרות זאת ראשי הדיו הצבעוניים נגמרים חדשות לבקרים. תמיכת HP: גם בהדפסות שחור/לבן המדפסת משתמשת בדיו הצבעוני (?!?!?!?!?!?). ההמשך יפה. בשלב מסוים כשאני מתעלם מאזהרות המדפסת שדיו צבעוני מסוים עומד להיגמר, המדפסת מאיימת עלי כי בהדפסה הבאה היא לא תוכל יותר להשתמש בראשי הצבע (יש!!!) ולכן ההדפסה תעבוד בשחור לבן בלבד (מצוין) ללא שימוש בראשי הצבע (מצוין גם כן). לאחר זמן הדפסות שחור/לבן מפסיקות לעבוד כי אין דיו בראש הצבעוני (WTF).

    מזל שאני קונה תחליפי ראשי דיו בעלות נמוכה מאד.

    2. אחת לזמן (לא הרבה) המדפסת מתחילה לבצע תחזוקה עצמית המלווה בקקפוניה של רעשים וקרקושים שאינם ניתנים לעצירה. גם פקס דחוף שמנסה להתקבל לא מפריע למדפסת לסיים בכל מחיר את התחזוקה. גררררררר……

  33. מדפסת Brother MFC-295CN
    משולבת מעולה. זולה למדי (פחות מ-300 לדעתי), כל שלושת הפונקציות פועלות מעולה, ודיו חלופי (שעולה משהו כמו 30 שקל לראש) עובד בה פיקס.

    מעבר לזה, הדרייברים שלה קלילים ולא משגעים את המחשב. ממליץ בחום.

  34. יובל, אני שמח לשמוע שהבעיות שלך נפתרו עם החלפת המדפסת התקולה. אגב, E710=6500A

    תגיד, לא היה יותר יעיל לפנות לתמיכה של HP עם גילוי התקלה במקום לרטון באינטרנט?

  35. קיבלתי מתנה מדפסת HP J5783 והיא פשוט סיוט. כל פעם שצריך להדפיס דף היא מחייבת אותי בהדפסת test page. לא הצלחתי להיפטר מזה, למרות שעשיתי הכל לפי המדריכים ולפי מה שכתוב במסך של המדפסת. התוכנה איטית ותופסת בלי סוף מקום במחשב, בלי שום סיבה ממשית. הבעיה הכי גדולה – אני מחכה שהיא תתקלקל כדי שאוכל לזרוק אותה מהבית בלי ייסורי מצפון, אבל אני משתמש בה כל כך מעט שזה לא הולך. אני חושש שהיא תישאר איתי לנצח.

    ביום-יום אני משתמש במדפסת לייזר של ברת'ר DCP-7030 (במחשב XP) יש בה סריקה, הדפסה שחור לבן וצילום, אין פקס. התקנה מהירה, תכונה ידידותית ושימושית. הדפסה מהירה. יש לי אותה שנה וחצי טפו טפו, בלי עין הרע.

  36. גם אני נפלתי בפח של HP
    לפני כחצי שנה קניתי משהו זול 2050 – במחיר של 180 ש"ח בלבד. ובאמת התאכזבתי מהסריקות הגרועות ביותר.
    אחרי שהחליפו לי אותה הבעיה לא נפתרה, עד שמוקדנית גלויית לב הודתה: קנית מוצר זול. זה מה שקבלת…
    השבוע, החלטתי לעשות מעשה: קניתי את ה 6500 במחיר 700 ש"ח!!
    התוצאה: אותו זבל בשינוי אדרת…
    בעיית הסריקה זהה – והיא הנקודה הקריטית אצלי: כל מה שאני מבקש הוא לסרוק מסמך שחור לבן פשוט שבסורק הפרמיטיבי הקודם שלי נעשה ב4 שניות והתקבל בקובץ PDF בן 30 KB בסה"כ, ואילו אצל HP זה לוקח 20 שניות ואתה מקבל מסמך מטושטש עם 500 KB נפח !!!
    ניסיתי לשחק עם כל כל כל ההגדרות. שום דבר לא עזר!!
    אני כבר מתכונן למדפסת המשולבת הבאה – ככל הנראה לעולם לא עוד מבית HP
    אשמח לקבל המלצות בפרט על הקטע של הסריקה!

  37. המדפסת המשולבת (מדפסת פקס וסורק) של קנון אותו זבל.
    כל דיו שנגמר משבית את כל המערכת.
    הדיו נגמר מהר מידי , כשהדיו נגמר המדפסת והפקס והסורק לא פועלים.
    מחיר הדיו כמו מחיר המדפסת.

  38. הטור הזה מלפני 6 שנים, אבל מתאר היטב את המצב גם כיום.
    בכל המדפסות האחרונות שהתנסיתי עם HP, אותן בעיות:
    דיו יקר אש, תפעול איטי, רשרושים אינסופיים, מסך מגע קטנטנן ולא נוח – לכו תלמדו אדם בן 64 לחפש שם את פונקציית ההעתקה, ובעיקר הרבה תקלות קטנות יומיומי מעצבנות.
    המדפסת עצמה חמודה, בעברית, הכל נורא ידידותי, אבל שווה לפח.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *