"מצא את ההבדלים" – גרסת האייפד

במהלך היום קיבלתי שלוש פניות משלושה גופי תקשורת שונים לדבר על השקת האייפד 2. לכל השלושה עניתי את אותה התשובה: אני לא כתב טכנולוגיה, אני לא עוקב בדבקות אחר כל גיהוק של אפל, אני בוודאי לא מתכוון להתייחס למוצר לפני שהוא יצא וגם אחרי שהוא יצא, לא יעניין אותי להתייצב באולפן כזה או אחר ולהתרשם מהעובדה שהאייפד 2 דק ב-5 מילימטר בהשוואה לאייפד 1.

רק כאשר הגעתי הביתה ומצאתי על השולחן את "ידיעות אחרונות" שנאסף היום בחינם מאיזשהו מקום, הבנתי על מה המהומה. בעמוד 2 של מוסף "ממון" מופיעה כתבה (שזכתה להפנייה גם מהשער של העיתון) תחת כותרת הגג "בקרוב אצלכם: מתכוננים לאייפד החדש". כמה אייפדים נמכרו עד עכשיו בישראל? כמה אלפים? עשרות אלפים? כמה אזרחים יש במדינת ישראל? בסביבות ה-7 מיליון? זה "בקרוב אצלכם"?

מילא. הניתוק וההתנשאות של "ידיעות אחרונות" רחוקים מלהיות חדשים.

מסתבר ש"ידיעות אחרונות" ביצע תחקיר נוקב והביא תמונות בלעדיות של האייפד החדש ישירות מאתר Ubergizmo שפרסם אותם כבר ביום חמישי שעבר, לאחר שהוא עצמו לקח אותן מבלוג יפני. "ידיעות אחרונות" מזמין את הקוראים לצפות בשתי התמונות ולשחק את המשחק החביב: "מצא את ההבדלים".

כיוון שקשה להתרשם מההבדלים, אני לא מבין למה – אבל זה המצב, החלטתי לסייע עם אילוסטרציה אשר תמחיש בצורה טובה יותר את ההבדלים בין שני המכשירים כפי שהם ניבטים מהתמונות הבלעדיות שלקח "ידיעות אחרונות" מאתר אינטרנט שפרסם אותן לפני כמעט שבוע לאחר שלקח אותם מבלוג יפני.

ובכן, הנה לפניכם שני המכשירים. כפי שאפשר לשים לב, האייפד 2 (משמאל) הרבה יותר משוכלל, הרבה יותר חדשני מאייפד 1 (מימין). הוא בעל עיצוב מודרני ומתוחכם, הוא דק יותר (קשה לראות את זה אבל הוא דק יותר), הוא קל יותר (תאמינו לי, החזקתי את שני המלבנים והאייפד 2 קל יותר), יש לו פינות חדות (מה?), ממש פינות חדות יותר מהאייפד מהדור המיושן (מה?!?) והוא כמובן מצויד בכל מיני תכונות חדשות שאנחנו המומים מדי מכדי לספר לכם עליהן.

לאחר פרסום הפוסט, נאמר לי שיש כאלו שעדיין לא מבחינים בהבדלים. הם כמובן אנשים בלתי מקצועיים שאינם מבחינים בגאונות של העיצוב החדש של המכשיר כפי שהוצג באופן בלעדי על ידי "ידיעות אחרונות" שפרסם תמונות מאתר אינטרנט שפרסם אותן לפני כמעט שבוע לאחר שלקח אותם מבלוג יפני.

לטובת אלו שלא מבחינים בהבדל המהותי ביותר, הבדל שבגללו כולנו נרוץ אל חנויות "איי דיגיטל" בישראל ונשלם על המכשיר מחיר מופקע, אני מציע, באופן בלעדי, צילום מקרוב של האילוסטרציה של אייפד 2.

ואם זו לא פריצת דרך עולמית אשר נחשפת כאן לראשונה ב"גלוב", 24 שעות שלימות ומלאות לפני שכולנו נדע מה יש באייפד 2 ומה הם פתפותי ביצים של צהובונים שעושים צחוק מעצמם ומהעבודה, אל תקראו לי סטיב.

16 מחשבות על “"מצא את ההבדלים" – גרסת האייפד

  1. סטיב, אני חושב שהבעיה של העיתון שהוא איננו אייפד ולכן הוא לא יכול להתעדכן באותה המהירות. אני מציע לעשות כתבה שתשווה בין האייפד לעיתון.

  2. יואב, כל אחד צריך לדעת מה הן המגבלות שלו ומה הן היתרונות שלו. אכן, העיתון איננו אייפד ולכן לא יכול להתעדכן באותה המהירות. אבל הוא למשל, וזו רק דוגמה, יכול להציע ניתוח עומק, מקיף, רציני, מקצועי של סוגיה, ניתוח אשר יציב תחרות כמו גם אלטרנטיבה אל מול אלו שהדבר היחיד החשוב להם הוא לומר "אני ראשון!!!!1".

    שלך, סטיב.

  3. זאת לא סתם התלהבות של כתבי טכנולוגיה, ידיעות עומדת להשיק מהדורה אלקטרונית של העיתון לאייפד – ויש לה אינטרס מאוד ברור שגם אתה תקנה אחד.

  4. אגב, שבוע שעבר הייתי בביקור ספונטני באיידיגיטל. מסתבר שהם שינו את שמם לאייקון גרופ. איידיגיטל ישאר רק שמן של החנויות. מבולבלים? גם אנחנו.

  5. פינגבק: פסטיפאד ~
  6. אתה יודע מה הדבר היחידי שלעוס יותר מכתבות נלהבות על מוצרי אפל?
    פוסטים בבלוגים שיורדים על כתבות נלהבות ממוצרי אפל.

    הדבר הגדול הבא הוא טוקבקים שיורדים על פוסטים בבלוגים שיורדים על כתבות נלהבות ממוצרי אפל.

  7. יובל,
    צריך להיות פתפותי ביצים, ולא פטפוטי ביצים..
    חוץ מזה, פוסט מעולה

  8. נהדר, ריגשת אותי.
    רק לא הבנתי למה אתה מכניס ידיעות אחרונות הביתה,
    או למה בכלל להשתמש בנייר הזה. או בדומיו.

  9. הגעתי לפוסט דרך מתקוון, הצלחת להצחיק אותי קצת, תודה.

    הבעיה בה נמצאת ידיעות אחרונות והעיתונות הכתובה בכלל היא לא קלה. סקופים הם כבר לא נחלתה של העיתונות הכתובה והיחידים שמסרבים להבין את המציאות החדשה הם העיתונים עצמם. כשיש סקופ חדשותי הוא בד״כ מפורסם ברוטר עוד בזמן האירוע. כשיש סקופ טכנולוגי, נקבל את המידע מעשרות הבלוגים הטכנולוגיים עוד לפני שהעיתון של אתמול יצא מההדפסה.

    יש בעיה נוספת שמבחינים בה מאד אם קוראים עיתונות. העיתונות בארץ (כתובה ואינטרנטית) הרבה פעמים משתמשים בעיתונים אחרים ובאתרי אינטרנט כדי לאסוף מידע. סוכנות ידיעות? מה פתאום, יקר מדי שאפשר פשוט להשתמש באתרי אינטרנט חינמיים. לשלוח כתב למסיבת עיתונאים בחו״ל? למה אם מסיבת העיתונאים מדווחת בשידור חי ברשת ואפשר להשתמש בסיכומים של מקומות אחרים.

    הקוראים לא טפשים בדרך כלל ויודעים מתי נמכר להם חומר ממוחזר. כל הסיפור הזה הוא בדיוק כמו לצבוע את הבית בצבע הזול – עוד שנה יתקלף ונצטרך לצבוע מחדש אבל חסכנו כסף. הקוראים עוזבים לבלוגים אבל חסכנו קצת כסף.

    בקשר לתמונות עצמן, בתור אחד שחגג את הילולת האייפד 2 והוסיף לה קצת דלק בעצמו אני חייב להגיד ששמחתי לראות את התמונות האלו כשיצאו ברשת כי היתה לי אפשרות לקבל קצת מידע לגבי מה שאני קונה. אפל עשו הפעם עבודה די טובה בהסתרת המוצר הסופי ולמרות שבגדול היה ידוע מה יצא, לא היה כמעט מידע ממשי בעניין. כשיצא בידיעות, זה כבר באמת היה מאוחר נופשי כי קהל היעד כבר ידע על התמונות הרבה לפני.

  10. דבר קטן נוסף, זו טעות שלי או שבאייפד הראשון אין אף מצלמה? למה רשום שיש בו מצלמה? 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *