חשיפת הבלוגר הניגרי

** עדכון מיוחד… עדכון מיוחד… מבזק דחוף… כותרת ראשית… עדכון מיוחד **

הבלוגר הניגרי, אומבוטו גמבטה, שנוהג לפרסם תכניות מפורטות וסודיות להתעשרות מהירה וקלה, הציג היום בבלוג שלו, "אשמח לתת לך 15%", תכנית סודית שהודלפה לו על ידי אדם בכיר במערכת הביטחון, האוצר, הפנים או איכות הסביבה, שתאפשר לאזרחי ישראל התעשרות מהירה.

גמבטה סיפר בבלוג שלו (שלא ניתן לכם לינק אליו, כי זה לא אינטרנט פה, בעצם כן, אז מה?) כי בימים האחרונים העביר לו מקור ישראלי רם דרג עדכון סודי. גמבטה אינו מספר מיהו המקור הישראלי רם הדרג ומה הדרג שלו. ככל כנראה הוא רם. הוא לא מספר האם המקור רם הדרג הוא מהצבא, מערכת הביטחון, משרד האוצר או מפעל הפיס. הוא מאיפשהו. הוא לא מספר למה זה לקח "ימים" כדי להעביר את העדכון. כנראה שהוא סימס לו אותו. בלי T9. הוא לא מציג את המסמך עצמו. בכל זאת, מדובר בגמבטה והוא אף פעם לא טועה או מטעה.

על פי גמבטה המקור הישראלי רם הדרג שלא ברור עד כמה הוא רם, מאיזה דרג, מאיפה הוא ומה הוא בדיוק העביר, אמר לו שבדרך כלל הוא לא נוהג להעביר עדכונים שלא ברור מה נכתב בהם ועל ידי מי ואולם אלו זמנים קשים ולכן הוא נאלץ לחרוג ממנהגו ולהעביר מסמך שלא ברור מי כתב אותו, לאיזו מטרה, מי קרא אותו או מה כתוב בו. "אני חושש ששטייניץ רציני", הוא אמר, כתב, סימס בדרך כלשהי לגמבטה שסירב למסור פרטים נוספים בשל חשאיות המהלך.

לפי המסמך, שאמינותו לא ברורה כי אין לנו אותו, לגמבטה יש אותו אבל הוא לא הראה אותו לאף אחד וגם לא אמר מי העביר לו אותו או מי כתב אותו אבל הוא אומבוטו גמבטה ואומבוטו גמבטה אף פעם לא טועה, שר הפנים של מדינה אפריקאית גורש לא מזמן ממדינתו לא לפני שהוא הספיק לקחת איתו 12.5 מיליון דולר אותם הפקיד בחשבון בנק סודי. גמבטה מספר כי על פי העדכון הסודי, אם רק תעבירו לשר הפנים של המדינה האפריקאית, שאת שמה לא נקב בשל סודיות העדכון, את מספר חשבון הבנק שלכם, ישמח השר לתת לכם 15% מהסכום המדובר או בחישוב פשוט, 19.8 מיליון לירות שטרלינג.

על פי התכנית, שמפורטת במסמך שעליו מדווח גמבטה, כדי שתוכלו להתעשר עליכם להעביר בנוסף צילום של תעודת הזהות, הדרכון, תעודת הלידה, תעודת נישואין וייפוי כוח לבצע פעולות שונות בחשבון הבנק שלכם אבל זה לטובתכם.

על פי גמבטה, למרות שהתכנית נראית רצינית, יש עדיין כמה מכשולים כמו מס הכנסה, ביטוח לאומי והשר להגנת העורף ואולם לדבריו המסמך הוא ככל הנראה חלק ממאמציו של שר הפנים של המדינה האפריקאית לצאת לדרך חדשה וכולנו רקמה אנושית אחת גדולה. גם זה בעצם לטובתכם. טוב נו, זה גם קצת לטובתו אבל זה בעיקר לטובתכם. וזה סודי. אז ששששששש!

לפרטים נוספים על התוכנית הסודית שבפרסם הבלוגר הניגרי, לחצו כאן.

** עדכון מיוחד… עדכון מיוחד… מבזק דחוף… כותרת ראשית… עדכון מיוחד **

***

עדכון: שאלו אותי למה אני מפנה תשומת לב מיוחדת ל"מעריב". ובכן, הנה הסיבה. חלפו פחות מ-24 שעות מהרגע שבו אתר "מעריב" נתן את הכותרת הראשית (אני חוזר, הכותרת הראשית) לסיפור של סילברסטיין, והנה מה שמופיע בעיתון "מעריב":

הבלוגר (שקודם היה אמריקאי, עכשיו הוא יהודי), "עורר הדים רבים". זה לא, נניח, אתר "מעריב", שהחליט לתת את הכותרת הראשית לדיווח לא מאומת, לא ברור, לא הגיוני, של בלוגר יהודי, אמריקאי או ניגרי. לא. זה הוא! הוא שעורר הדים רבים! ומה קורה בהמשך הטקסט? לעג מוחלט, השחרה והשמצה של אדם שרק לפני כמה שעות היה המוקד והבסיס היחיד לידיעה ראשית, היסטרית ומתלהבת של אותו העיתון ממש.

"מי שממקום מושבו בסיאטל מנצל את הבלוג שהקים להשחרת פניה של ישראל כשהוא מסתמך לא פעם על מקורות עלומים ולא אחת גם מפרסם דיווחים מוטעים….", כותב "מעריב". וואלה?

"מעריב" הוא לא עיתון. "מעריב" הוא סמרטוטון ועורכים אותו אנשים שמוציאים שם רע לאנשי מקצוע אמיתים. לצערי, יש עדיין אנשים שקוראים "מעריב" ואומרים "אבל קראתי בעיתון!" ולא מבינים שמה שנשאר מ"מעריב" הוא זיכרון דהוי של עיתון מפואר שהוקם על ידי ענקים. מה שנשאר היום ב"מעריב" זה פליט ריאליטי ודובר של ראש הממשלה.

9 מחשבות על “חשיפת הבלוגר הניגרי

  1. לא הייתי מזלזל בסילברסטיין. כבר היו לו כמה היתקלויות די מוצלחות שאי אפשר לתלות בהסתברות פשוטה אם הוא רק מנחש דברים.

    מה שכן, בפעם ה1234523805 – למה אתה קורא מעריב?
    ממתי מעריב הוא סטנדרט כלשהו לאמינות עיתונאית?
    להתגולל על מעריב זה כמו שתתגולל על … בלוג של איזה ניגרי שרלטן.

    הרף לך.

  2. אם מעריב היו קוראים את המקור המלא בפורום הם היו מגלים שאותו חבר עלום שם ידיד ותיק של הפורום עוד מוסיף על ההסתייגות של מנהל הפורום וכותב "כל הכתוב להלן מבוסס על פרסומים ישראליים רשמיים, על פרסומים זרים בחו"ל ועל דמיון הכותב".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *