MSN לא רלוונטי

נראה כאילו מיקרוסופט לא מצליחה להכניס אוויר בגוויה שנקראת MSN. השיקו אותה פעם אחת, השיקו אותה פעם שניה, שיפצו את המנוע חיפוש שלה, השקיעו בפרסום, אפילו אמרו שישלמו לגולשים שיגלשו באמצעותה פלוס יחלקו פרסים – שום דבר לא עוזר.

לא שזה מפתיע. אי אפשר לרמות את כולם כל הזמן. המנוע של MSN לא טוב יותר מזה של גוגל ולא מציע שום ערך מוסף אמיתי שיגרום לי לפנות דווקא אליו. אם מיקרוסופט לא תעשה משהו דרמטי בשנה הקרובה, היא עלולה לאבד את הזירה הזו לחלוטין.

המצב בישראל לא שונה בהרבה. MSN ישראל הוא אחד האתרים הכי מיותרים שאפשר לחשוב עליהם. מדובר באתר בעל פוטנציאל אדיר שנראה כאילו מנהליו מתעקשים להשאיר אותו במקום החמישי (אם לא התשיעי) כי זה יעלה להם יותר כסף לקחת אותו למקום השני. זה אתר משעמם ומכוער בצורה דרמטית שעבר מתיחת פנים רק בגלל שגוגל הגיעה לישראל ומתיחת הפנים הזו לא שינתה את העובדה הבסיסית שמדובר באתר משעמם ומכוער בצורה דרמטית. לפני שלוש שנים בערך השתכנעתי ש-MSN ישראל עוד תפתיע את השוק המקומי ואפילו כתבתי את זה (לשמחתי, אני לא מוצא את הלינק לפדיחה הזו). טעיתי בענק. MSN ישראל היא חתיכת אכזבה שאם תיעלם מחר מהאינטרנט הישראלי אף גולש לא יזיל דמעה.

29 מחשבות על “MSN לא רלוונטי

  1. אני לא יודע. יש שמועות שיש שם גולשים ואפילו לא מעט. אלו גולשים שהייתי רוצה לתפוס אותם בצווארונם, לטלטל אותם ולשאול אותם – WHAT THE FUCK??? מה אתם מחפשים כאן אנשים?!?!?!

  2. לדעתי הם מגיעים לשם כי באופן מפתיע מישהו את הכתובת לדיפולט במקרה, לדפדפן שהוא הכניס ב-מ-ק-ר-ה כדיפולט למערכת ההפעלה שלהם.

  3. MSN תמיד יהיה רלוונטי כל עוד מיקרוסופט שולטת בדסקטופ. קיראו כאן פוסט מעניין של ניק קאר בדיוק על זה: http://tinyurl.com/fhsug
    זה שהסניף הישראלי מקפיד לירות לעצמו ברגל בעקביות ראויה להערכה, נובע לדעתי מהתפיסה הקיבעונית של שוק האינטרנט המקומי כשוק שבו מספר השחקנים המשמעותיים נספר על יד אחת, ולכן זה ממש לא משנה אם אתה במקום השני או החמישי. זה בדיוק הקיבעון שצריך לשנות, ואם נצליח, אז באמת MSN ישראל, אם לא יתעורר שם מישהו ויוציא את האצבע הקולקטיבית מהתחת, יהפוך לפחות רלוונטי.

  4. אבל, אבל, מה יהיה על כל ילדי טיפו המסכנים? אם יסגרו את msn טיפו יאבד לנצח וכל הילדים המעיקים הללו יחזרו לשוטט ברחבי האינטרנט. אני חושב שהקיום של msn מוצדק, רק בשביל השמרטפייה הזו שנקראת טיפו.

  5. יובל: אני חושב שאתה טועה. לא פעם ולא פעמיים כשאני מגיע לבתים של חברים או בני משפחה (או מציץ מעבר לכתפם של גולשים במקום העבודה) והאקספלורר על המסך, האתר שעליו הוא פתוח הוא MSN ישראל. שוב, זה בגלל השליטה של מיקרוסופט בדיפולט. זה שהאתר הזה לא מעניין ולעולם לא עניין אותי או אותך, זה לא העיקר כאן.

  6. 50% זה מהדיפולט ו-50% זה מזה שכשיוצאים מהוטמייל הוא מפנה אוטומטית ל-MSN. מה שהופך גם את המקום החמישי שלהם לאשליה: אף אחד לא קורא את התכנים ולא רואה את הפרסומות, כי כולם עסוקים בלבחור אתר אחר מהמועדפים.

  7. ל MSN יש שוק הרבה יותר מנופח מהמציאות.
    למלא אנשים זה האתר הראשון שנפתח כאשר הם פותחים את "האינטרנט" (קרי: אקספלורר), אבל אח"כ הם גולשים במהירות לאתרים אחרים כמו google, למהנט, וואללה ודומיהם.

    הם אמנם לא נשארים ב MSN יותר מאשר חצי דקה, אבל זה מספיק זמן בשביל שכתובת ה IP שלהם תרשם במדד הרייטינג של הפרסומות (ומי יודע, אולי זה באמת מספיק זמן בשביל שהפרסומת תהפוך לאפקטיבית) ושאח"כ האתר יכנס לרשימת האתרים המובילים במדינה.

  8. חבל שלא ציינת שהסיבה היחידה שMSN הוא מקום חמישי היא כי הרבה אנשים לא יודעים איך להחליף את דף הבית שלהם ולכן הם נשארים תקועים עם MSN

  9. כל הסיפור בין אמזון וגוגל הוא מאוד מעניין. לפי מיטב ידיעתי, בזוס הבעלים של אמזון היה אחד המשקיעים הראשונים בגוגל. למרות זאת נראה שגוגל מתחילים להוות איום קיומי על אמזון ואיביי. האיום הזה מחייב את השתיים לבחון בריתות עסקיות עם מתחרותיה של גוגל – על מנת להגביל את התפשטותה.
    בכל מקרה המהלך הזה מקנה למנוע החיפוש של מיקרוסופט הצלחה תדמיתית לא קטנה.

  10. אני רק שאלה: אם MSN גוזרים כתבות שמופיעות באתרים אחרים באינטרנט, למה שמישהו יקרא דווקא את MSN ולא את האתר האחר בשיטת kill the middleman? למהנט/הארץ/נרג לוקחים מהנייר, אבל זה לא אותו דבר, כי הנייר עולה כסף ובטח שיעדיפו את הגירסא המקוונת.

  11. זה ילדים, בדרך כלל בגילאי 12-14 שחושבים שהיכולת המופלאה שלהם ליצר "גליטרים" (אנימציות גיף מנצנצות להחליא) ולכתוב בדיחות בסיגנון המצילה – אניטה-בעתי, שוות אתר.

    התוצאה הסופית היא משהו כזה: http://tipo.co.il/zone/index.asp?zone=74021548292545

    אגב, אם את נכנסת עם פיירפוקס במקרה והעיצוב מבהיל אותך, אל תמהרי לעבור לאקספלורר – הם שומרים על תאימות.

    אבל, למה להפציץ בלינקים, יש המוני אתרים כאלה, זה שסיפקתי עוד נמנה על השפויים יש גם כאלה שעלולים לגרום לחולה אפילפסיה לחטוף התקף רק מההיבהובים שלו. הכי פשוט, כנסי אל דף הבית שלהם ותגללי עד למטה. בחלק התחתון תמצאי את הבוקסה הכה חשובה "האתרים השולטים" (לפחות בכתיב נכון). אני מזהיר מראש – תמונות קשות.

    בכל מקום בדפים שלהם שאת רואה את הלוגואים של נענע מרחפים להם, דעי לך שלא מדובר באוהבי נענע מושבעים אלא בכאלה שניסו לשתול הודעות בפלאנט נענע או בפורומים וזה פשוט לא עובד להם.

    ככה סתם בשביל הידע הכללי, ילדי הטיפו הינם גילגול של ילדי הבננה בום (http://www.boom.co.il ) פורטל, שכמו טיפו, העניק את היכולת לבנות דף בית אך לא סיפק מקום איכסון לקבצים. ילדי הבננה בום השתוללו ברחבי הפורומים באינטרנט והעלו שירשורי ענק של תמונות בשביל האתר שלהם. תגובת הפורטלים הייתה חסימת התמונות ולפתע כל האתרים לבשו ירוק. כשאני אחזור הביתה, אם עוד יהיה לי כוח, אני מוכן אפילו לחפש את הגיליון של Pc מגזין שבו אחד הקוראים כתב מכתב תלונה למערכת של המגזין.

  12. קודם כל תודה על ההסבר + הדגמות. אכן תמונות קשות (וגם הסאונד לא משהו). אתה חושב שהרשויות (בי"ס/ מורים/הורים/שרת החינוך) מכירים את המחדל? בהמשך לפוסט על השרים המקבלים פיצויים על התיקים שלהם אני הייתי ממליצה לפצות את יולי תמיר ב3 בוגרי תיכון שמסוגלים לאיית.

    אלוהים שיעזור לי!

  13. תראי, בלונדינית סודית (חייבים למצוא לך ניק יותר קצר – מה דעתך על הבלס"דית), פעם אלו היו ימים אחרים, הטלוויזיה היתה בשחור לבן, לא היו מחשבים לאנשים בבתים, ואם לא היית משחק כדורגל אז ישבת עם החברה וקישקשת. אנחנו אהבנו במיוחד את הדיון הנצחי של מה בא קודם הביצה או התרנגולת. למסקנה לא הגענו אבל לפחות השכנים חשבו שאנחנו אינטיליגנטים.

    תופעת לוואי אחרת של אותה התקופה הייתה קריאה, קראנו הרבה – בעיקר ספרים – ופה בדיוק טמון ההבדל (לדעתי הלא מקצועית). כשאדם קורא ספר הוא קורא טקסט שנערך, עבר הגהה, נערך שוב וכן הלאה. צורת ההתנסחות הנכונה והכתיבה ללא שגיאות כתיב נקלטות במהלך הקריאה בתת מודע. כל זה, יש בו כדי להשפיע לאחר מכן על הכתיבה של אותו אדם ועל צורת ההתנסחות שלו.

    כיום, יש כמה פקטורים שמשפיעים על הכתיבה. היות וכולם כבר יודעים שהשיטה דפוקה נעזוב את זה ונגיע ישר לאינטרנט.

    כפי שבוודאי ראית מאתרי הטיפו, ניסוח וכתיב אינם דבר שהם מצטיינים בו בדרך כלל. מה שהם כן מצטיינים בו זה להביא גולשים שיקראו את מה שהם כותבים. בנוסף תמצאי אותם משרבטים גם בפורומים, בתוכניות המסרים ובצאט.
    כמו שאמרתי קודם לכן, הקריאה משפיעה על האדם. אך הפעם, במקום לקרוא טקסט ערוך שעבר הגהה – קוראים הזאטוטים גיבוב טקסט לא ערוך ומלא שגיאות. אותן השגיאות נקלטות במוח בסופו של דבר ואף יוצאות לאחר מכן כטקסט "לגיטימי" על ידי אותו כותב. אם מישהו יעיז להעיר לו על ניסוח או על שגיאות כתיב, הוא בטח יפטיר משהו בסיגנון: "חחחחח שטויות אחי החי חשוב שמבינים(שגיאות במקור)". במקרים חמורים יותר הוא אף ישלוף את קלף הדיסלקציה – במעין "דיסלקציה היא נכות ולא צוחקים על נכים".

    הבעיה לדעתי, ופה שוב אשמה מערכת החינוך ומדינתנו הרקובה, שזו איננה דיסלקציה אמיתית אלא דיסלקציה מהזן העשיר, במילים אחרות אמא ואבא קנו לי התעלמות משגיאות כתיב. למורה אין הרבה ברירה לאחר שהקלף הזה נשלף והיא צריכה להתעלם מהן. הילד לומד ששגיאות כתיב אינן חשובות ורץ להמשיך להתנסח באינטרנט בצורה עילגת. ילדים אחרים קוראים את הטקסטים הללו ושוב חוזר הניגון.

    רציתי להגיד בהתחלה שהנה נסגר מעגל, אך לרוע המזל זה יותר נראה כמו תוכנית פירמידה.

    אז מה קדם למה? העילגות או האינטרנט

  14. A9 לא עברו ל MSN הם עברו ל LIVE. שזהו מנוע חיפוש שונה לחלוטין . מה שמוזר לי זה שמיקרוסופט מפתחים מנוע חיפוש טוב ויחד עם זאת אומרים שבIE7 החיפוש הדיפולטיבי הראשוני יהיה MSN ולא LIVE.

  15. ניצן, חוששתני שהמצב חמור הרבה יותר. במו עיני ראיתי איך תלמיד בכתה י, כותב על הלוח בכתה את שם העיר בה הוא גר "בער שבע" ואף אחת משתי המורות שהיו באותו זמן בכתה בכתה לא חשבה שיש איזזושהי סיבה להתייחס לנושא. למרבה הצער אני חושבת שהפעם אי אפשר להאשים את האינטרנט, מדובר בבעיה קשה הרבה יותר

  16. זה נובע מאותה סיבה בדיוק, המורים היום מפחדים להעיר למישהו על שגיאות כתיב כי תמיד יקום החכמולוג שישלוף את אישור הדיסלקציה שההורים קנו וינפנף בו אל מול עיניהן.

    התוצאה הסופית היא – שהמורה תצא הרעה בכל הסיפור אל מול הכיתה, איך היא מעיזה להעיר למישהו עם בעיות דיסלקציה על שגיאות כתיב.

    אני לא קונה את זה, והסיבה העיקרית שבגללה אני לא קונה את זה היא שראיתי לא מעט "דיסלקטים" שכאלה, שלאחר שהתחילו לקרוא ספרים (בעיקר הארי פוטר ודומיהם) פתאום הכתיב שלהם השתפר בצורה מופלאה.

    כל זמן ששיטת החינוך בארץ תמשיך להתעלם משגיאות הכתיב בגלל החשש של המורים, העסק יהפוך ליותר ויותר גרוע.

    אני זוכר בשנות הלימודים שלי, איך היינו מחוייבים להגיש דו"ח קריאה מדי פעם שהיה למעשה חיבור על ספר שקראנו, מה אהבנו בו ולמה אנחנו ממליצים לאחרים לקרוא אותו. לצערי אני לא רואה שזה מתבצע בימנו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *