לגוגל יש צינור

דן פרידמן מדווח ב-ynet על הוול סטריט ג'ורנל שמדווח על מייקל ארינגטון מטק-קראנץ' שמדווח על המשא ומתן שעורכת גוגל לרכישת יוטיוב, דיווחים שהסתובבו באינטרנט כבר לא מעט זמן. הידיעה מציגה את הרכישה (1.6 מיליארד דולר) כפחות-או-יותר העיסקה הכי טובה בשוק: החל מציטוטי אנליסטים ("אנליסטים מסרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי הרכישה תהיה טובה לשתי החברות"), עבור במדדי רייטינג ("בחודש יולי ביקרו באתר youtube 30.5 מיליון גולשים, לעומת 9.3 בגוגל וידאו") וכלה בשיר הלל לפופולריות הרכש העתידי, בחסות ה"about" שלו. הטקסט נחתם בפסקה שהיא שיר הלל לתחקירנות עיתונאית:

רוב הסרטים המוצגים ב-YouTube הם סרטים קצרים, שנעשו על ידי חובבים, אך ישנם גם סרטים ארוכים ומקצועיים יותר. התרחבות האינטרנט המהיר תרמה רבות להצלחה של האתר.

אההה ברור. "ישנם גם סרטים ארוכים מקצועיים יותר". נדמה שמישהו שכח את המשך המשפט: "שנעשו בידי גורמים מקצועיים ועשירים יותר, חברות הפקה למשל, שלא ממש אוהבות לראות גולשים מעלים את החומרים לאתר, בגלל דבר קטן שקוראים לו "זכויות יוצרים" והסיבה היחידה שעדיין לא תבעו את האמאמא של יוטיוב היא שהאתר אולי שווה על הנייר המון כסף, אבל בפועל לא, לכן אין טעם לתבוע. ברגע בו מישהו עשיר – גוגל למשל – יקנה אותם, הוא יקבל חמסה קטנה עם הכיתוב "בזה האתר, זכות יוצרים לא תופר", עם הקדשה חמה מערימות עורכי דין רעבים.

אם היוטיובים יחליטו להתקפל ולהסיר את כל החומרים המפרים מהאתר, הפופולריות שלו תקטן, והערך שלו יצנח. אם יחליטו להיאבק, יפסידו ככל הנראה הררי דולרים, והערך שלו יצנח. אבל מה – "הרכישה תהיה טובה לשתי החברות".

16 מחשבות על “לגוגל יש צינור

  1. כן, אבל…
    חלק מבעלי הזכויות כבר הבינו את היתרון שבשיווק ויראלי עם יוטיוב. NBC מעלים לשם חומרים באופן קבוע. אם גוגל רק ירצו, הם יוכלו להשתמש בכוחם להרגיע את אלו שחיים בעולם הישן ולהסביר להם מי כאן בעלייה ומי בשקיעה.

  2. האמת היא שאם המכירה תתבצע עכשיו יהיה הרבה יותר כיף לתבוע את יוטיוב – עכשיו כולם יודעים שיש ממי לקחת כסף

  3. לדעתי כולנו נסבול בסוף מהדבר הזה שקוראים אותו גוגל אין לכם מושג כמה מידע אישי ביותר נאסף עליכם כל יום ויום…
    בכלל יש למישהו שאני מכיר תאורייה שראשי גוגל הם בעצם חייזרים שרוצים להשתלט על העולם בגלל זה הכל סודי שם והכסף שהם עשו בא מכלום ,ובנתיים הם לומדים את ההתנהגות האנושית.

  4. וכרגיל בעסקאות מסוג זה: אף אחד לא מדבר על מה שעומד מאחורי הקלעים:

    סקויה היא הVC שהשקיעהבשלבין מוקדמים גם בגוגל וגם ביו-טיוב. החברה האלה מנצלים את הold boy network שהם יצרו כדי לעשות אקזיט קל מיו-טיוב בלי הנפקה. הם השקיעו (על פי הפרסומים שאני מודע אליהם) 12 מיליון דולר על יו-טיוב – בשנה שעברה… אני לא יודע מה אחוז ההשקעה שלהם – אבל בכל מקרה עושה רושם שהם עושים אחלה עיסקה. עם עצמם. על גב המשקיעים המחזיקים מניות של גוגל.

    ברוכים הבאים לעולם האמיתי. פה באקדייטינג של אופציות זה רק קצה-קצהו של הקרחון.

  5. אה כן.. לגבי מה יש לגוגל להרוויח מיו-טיוב:

    אפשר לצייר את המספר של הרווחים הטכנולוגים והשיווקיים במחוגה. לגוגל אין סיבה אמיתית לזרוק כסף על יו-טיוב, לדעתי.

  6. אני מסכים עם שבי, הם ללא ספק חייזרים, במיוחד הוויכוח על המטוס הפרטי, הם ללא ספק חייזרים. וזה למה יוטיוב כל כך שימושי להם, יוטיוב נשלטת על ידי התנועה נגד חייזרים, והם יודעים שאם הם ישתלטו על הצינור, הם יוכלו להשתלט על כדור הארץ בלי בעיות.

  7. תמר, את צודקת בהחלט, אבל לדעתי, סיבת הרכישה היא מן הסתם היא סיבה מאוד פופולרית אצל תאגידים, ע"ע מיקרוסופט למשל. לגוגל יש גוגל וידאו. יוטיוב הוא מתחרה רציני (מקום 10 בעולם על פי אלקסה, מקום אחד לפני כל מיזמי ויקיפדיה בכל הלשונות). גוגל קנתה את יוטיוב = אין לגוגל וידאו מתחרים. מיקרוסופט כבר הוכיחה לעולם כמה משתלם לקנות את המתחרים שלה (אם היא לא יכולה סתם לרסק אותם).

    על הנייר, יוטיוב שווים לא הרבה בכלל. אבל לגוגל יוטיוב שווים הרבה יותר…

  8. די לגוגליזציה! 🙁
    זה ממש מדאיג שכל אתר שאני גולש אליו קשור איכשהו לגוגל – או גוגל אדס – או גוגל אנליסטיקס – או סתם עוד חברה שהם קנו.
    גררר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *