סיינטולוגיה בקייטנה

מגיעה ילדה שהרגע סיימה כיתה ג' לפעילות בקייטנה. זו קייטנה של המתנ"ס של היישוב, היא מתקיימת בבית הספר. באמצע היום, בין פעילות אחת לשניה מגיע מדריך. מנהל הקייטנה נותן לו להיכנס. המדריך מושיב את הילדים ומדבר איתם. שעה הוא מדבר איתם. הוא מדבר איתם על "אכפתיות" ו"חברות" ובסוף הפעילות בת השעה הוא נותן לילדים חוברת ומבקש לצלם אותם. הוא גם מחלק להם פוסטרים עם הוראות: צלמו את עצמכם מחייכים לצד הפוסטר ושלחו אותו את התמונה אלינו.

החוברת נכתבה על ידי רון האברד, מייסד כת הסנטולוגייה. ההורים מעולם לא שמעו שבמהלך הקייטנה יבוא מדריך מטעם הכת וירצה בפני הילדים שלהם. הם מעולם לא נתנו אישור לאף אחד לצלם את הילדים הקטינים שלהם, שהרגע סיימו כיתה ג'. גם ילדים קטנים יותר ששוהים בקייטנה זוכים לאותו הטיפול. כולם שווים בעיני האח האברד.

זה לא קרה לילדה שלי, אבל זה מה שקרה להורים בכמה יישובים, שהמייל הזועם שהועבר בין כמה מהם הגיע גם אליי. אם זה היה קורה לילדה שלי, מנהל הקייטנה היה חוטף ממני מכות.
I shit you not.

ומה בחוברת? הנה כמה דוגמיות.

אל תהיה מופקר

(טוב שאומרים לילדים בכיתה ג' עם מי לקיים יחסי מין)

בלתי שפויים

(הבלתי שפויים אינם יכולים ללמוד. נפלא)

חסרי אמונה

(חבורה עלובה למדי. נו, נהדר)

כאלו אנשים נחמדים

(מה זה נחמדים? ארקדי הוא המותק של העולם)

האושר מתחיל בתוכי

(ולסיכום: קצת הפחדות)

אין המדובר במשהו חדש. בלמהנט דיווחו על העניין כבר לפני חודש אבל העניין נמשך. המסרים המחבקים בחסות כת הזויה שנציגיה חודרים לתוך קייטנה של ילדים, מבלי לבקש או לקבל את אישור ההורים, הם לא פחות מאשר פשע מתועב שמבוצע כנגד ילדים קטנים אותם מנסים להפוך לסוכני מכירות של הסיינטולוגיה.

אם אתם הורים לילדים ואלו נפלו קורבן למעשה השפל הזה, אל תנהגו כמוני; אל תרביצו למנהל הקייטנה. גשו למשטרה והגישו תלונה, שלחו מכתב למשרד החינוך, שלחו מכתב לכל ההורים, הקימו קול זעקה. ואז, תרביצו למנהל הקייטנה.

64 מחשבות על “סיינטולוגיה בקייטנה

  1. מתוך היכרות שלי עם החוברת, אין בה הטפה דתית מכל סוג שהוא. יש בה הבעת דעה בנושאים מסויימים, לרוב דעות לא ממש שנויות במחלוקת (אין שם כבוד גדול לא-תאיזם), כמה הערות תמוהות, אבל לא משהו שיש מה להתלונן עליו. בנוסף, אין שם איזכור של הסייטולוגיה, של פעליו של ל.רון האבארד, ולכן אין שום סיבה לחשוב שמישהו יקרא את החוברת, ומיד יעשה סיינטולוג.
    אני לא חושב שצריך לפסול כל מה של.רון היה חתום עליו, רק בגלל שהוא חתום על הסיינטולוגיה. זה שמדובר בכת\דת די עקומה, לא אומר שלחשיבה של היוצר שלה אין שום ערך. אני ממש ממש לא רואה שום רע בחוברות האלה.

  2. וזה שמצלמים ילדים בלי אישור הוריהם זה בסדר?
    וזה שנציג של כת, נאורה ככל שתהיה, מדבר עם ילדים שעולים לכיתה ב' – זה בסדר?
    לא רק הדת עקומה ידידי, גם אתה.

  3. זה ממש לא משנה אם הסטלנוגיה מוזכרת בישיר או בעקיפין לא צריך להיות לה שום איזכור במקומות כאלה.

  4. אין ספק שמתפקידה של הקיטנה להעביר שיעורי חינוך מיני לילדים בני 8 (בלי לידע את הוריהם, כמובן), ללמד אותם איך לדחות את השונה (שאלוהים ישמור אם האנשים האלה יגיעו לקיטנה משלבת , חו"ח) ולזלזל באופן בו הם מנהלים את חייהם (חבורה עלובה למדי). רק חסר שם את החברים של שרי, שישכנעו את הילדים הדחויים בקייטנה, או את אלה שקרה משהו למי ממשפחתם שזה קורה באשמתם כדי שמנהלי הקיטנה יוכלו לסיים את חובתם החינוכית לקיץ.

  5. הבעיה שהם , כת הסיינטולוגיה, עושים משהו במחתרת כי הם יודעים שלא יתנו להם להכניס את דברי הכת לגנים ולבתי ספר, אז הם משקרים ואומרים שזה לא כת ומחלקים פליירים.
    בתי הספר נופלים בפח ושוב השקר הצליח.
    לכו מפה!!!!

  6. בקייטנה לא אמורים להיות בבריכה,בים, לשחק בכדור, לטוות מקרמה?
    איזה מן קייטנה זאת שבה מרצים?

  7. שיטות הגיוס של הכת המסוכנת הזו הן מיסיונריות באופיין – פונות במתק שפתיים אל המכנה המשותף הרחב אל ההסכמה. כל מי שהשליך חכה לים יודע שבלי פיתיון אין דגים. גם הסיינטולוגים. הם מתוחכמים עשירים ונראים כמו טום קוז ואודטה. חלק מדואר הזבל שלכם שמציע קורסים על מנת לנהל יותר טוב, להצליח יותר בעסקים הוא שלהם.

  8. שיעור מאלף על הסיינטולוגיה, יחס הציבור אליה ו(חלק מ)שיטות הפעולה שלה אפשר למצוא בדפי השיחה המרובים של הערך סיינטולוגיה בוויקיפדיה העברית. זו צריכה להיות קריאת חובה, אני חושב, יותר מהערך עצמו.
    (אפשר גם לראות שם איך אנשים משכילים לא מבינים מהו מחקר מדעי במדע שאינו פיזיקה ועוד כל מיני דברים).

  9. האנשים המוצלחים ביותר הם נחמדים? באמת?

    guruyaya – לא משנה מה יש בחוברת וכמה אתה מסכים איתו. זה משנה מי הילד שלי וכמה שאני מסכים. גם לא ארצה שיבוא יהודי לדבר על דת עם הבן שלי בקייטנה ויצלם אותו בלי שיודיעו לי. את הערכים של הילדים שלי תן לי להנחיל להם בעצמי, תודה.

    רוחמה – גם השיווק הרב שכבתי זו כת. "זה באמת עובד!", "בוא למפגש ותנסה בעצמך!", "אנחנו רק רוצים ממך קצת כסף כדי שתתחיל ואז אתה תרוויח ברמות שלא ישוערו!" וכיוב'.

    mekron – כמו אודטה? מצוין. ככה הם ימשיכו לא להכנס לשום מקום 🙂

  10. mekron, שיטות הגיוס של כל רוב הדתות הן מיסיונריות באופיין. זאת ,פחות או יותר, ההגדרה של מיסיונריות. גם הנודניקים שעומדים ליד הקניונים בימי שישי ומציעים לך להניח תפילין הם מיסיונרים שפונים במתק שפתיים למכנה משותף וכו'.
    העניין הוא שמבוגר יודע איך להתמודד עם זה ולהתעלם. לילדים אין את הכלים להתמודד עם הטפות לסוגיהן, ולכן חלוקת עלונים מהסוג שיובל מראה כאן, היא פשוט פשע. מה גם שלא נראה שהם התאימו את התוכן לגיל הנמענים.
    ועוד משהו: מילא טום קרוז, אבל אודטה? באמת? זו הדוגמא שלך למישהו שנראה טוב?

  11. לא קרוז וגם לא אודטה אינם כוס הלימונדה שלי.
    אבל שניהם בשליחות הסיינטלוגיה – הוא בקולנוע והיא בטלוויזיה ובעיתונות.

  12. לא ברור מדוע אין עדיין בנמצא עורכי דין שיגישו תביעות יצוגיות כנגד הקייטנות והעמותות מטעם הסיינטולוגיה. יש להם כסף (כך שתיאורטית ניתן לגרום להם לשלם על הנזק) והחוק בארץ הוא ברור לגבי הפעילויות הללו.

    לעורכי הדין שקוראים את הגלוב – אני חשבתי שיש בארץ אינפלציה בעורכי דין שרק מחפשים עבודה כל היום. הנה לכם Lead,וסיכוי לתיקים שללא ספק בעלי ערך תקשורתי שאתם מחפשים, בנוסף לשירות לחברה.

    אגב, הקשר בין טכנולוגיה והכת המסוכנת הזאת הוא מכשיר ה e-meter. צריך לקרוא כדי להאמין באיזו שיטות פרימיטיביות הם משכנעים את שטופי המוח האומללים שנפלו ברשתם ומשלמים הון כדי לעבור "אודיטינג" עם "מטפל" בסיוע מודד המוליכות החשמלית הזה.

  13. זה כלום לעומת הסילקן טייגר. בשיטה הגאונית הזו הקורבן (דיסייפל) צריך לתת מתנות (אופרינגס), לתמוך האורח החיים הראוותני של המאסטרים ולהיות עבדים מיניים שלהם. כל זה בכדי להיפטר מהאגו ולהגיע להארה.

    גאוני – פשוט גאוני: כל הכיף של משטר טוטליטארי בלי השפמים, מדי העור והמלחמה עם ארצות הברית.

  14. ההבדל בין הסיינטלוגים ובין מסיונרים אחרים הוא, שסיינטולוגיה אינה דת, אלא מפעל עולמי לסחיטת כספים, במסווה של דת. באף דת לא עולה כסף לדבר עם כהן הדת שלך – אצל סיינטולוגים כן. בכל דת יש מי שייתן לך ספר קדוש – תנ"ך או המקבילות הרלוונטיות – רק בסיינטולוגיה אתה חייב לקנות אותו מה"כנסייה". מכל הדתות, רק "Scientology" הוא סימן רשום, כזה שהכנסייה תובעת אותך על השימוש בו אם מה שכתבת לא לרוחם. עם כמה שהמסיונרים גרועים, הסיינטולוגים גרועים מהם פי מאה.

  15. חוצפה שלא תיאמן, ובהחלט ראוי להוקעה, מילא משנתם הרדודה והרדוקטיבית, אבל כפי שכבר נאמר כאן, מדובר במסחטת כספים באיצטלה של שיטה לשיפור העולם, לא מוצלח בכלל

  16. זה פשוט מפחיד. הילדים עוד עלולים להאמין למה שהם קוראים!
    כשהייתי בת שלוש, הלכתי לגן ילדים בקיבוץ, והייתה שם גננת דתיה שאמרה לי שאם אמא שלי תאכל בשר חזיר ותערבב חלב ובשר, היא תמות. חזרתי הביתה בוכיה והתחננתי בפני אמי שלא תאכל בשר וחלב, פן תמות. ואמא שלי לא ידעה נפשה מרוב זעם על אתה גננת.
    אמנם אותם ילדים מבוגרים מעט יותר, אך לא בהרבה. אין שום דבר הוגן או "טוב" אפילו במעט בסוג כזה של מיסיונריות, שלפחת בדתות מסווה את עצמה ב"אהבה", וכאן אפילו לא מנסים להסוות את העובדה שזה פשוט משטר הפחדות.
    יחסי מין גורמים לנו אושר בגלל שהם תורמים להמשכיות הגזע? מזל שלילדים קטנים רבים יש נטיה שלא לקרוא חוברות משעממות שמחלקים להם.

  17. בתקופה שהחבר שלי השתחרר (אגב, משרות קרבי), בכנס משתחררים שלו היו מבחני אישיות שנועדו לעזור למשתחרר למצוא עבודה. כל מי שעשה את המבחן קיבל טופס עם גרף בו מצוינת מידת ההצלחה שלו בכל אחד ממספר פרמטרים, ומאחורי הדף היתה רשימה של קורסים לשיפור עצמי אליהם הוא יכול ללכת על מנת לשפר את הפרמטרים בהם קיבל ציונים נמוכים יותר.

    כשהוא הראה לי את זה, הדבר נשמע נחמד בסך-הכל, עד ששמתי לב שהקורסים והמבחן נערכים ע"י כת הסיינטולוגיה. עוד אחת מהמלכודות שלהם.

  18. האגדה מספרת שאי אז ישב עורך המדע הבדיוני האגדי ג'ון וו. קמבל (הבן) במשרדו עם שני סופרים צעירים שהוא גילה וטיפח. מפה ומשם התגלגלה השיחה להתעשרות, וקמבל אמר שהדרך היחידה שבה אדם יכול להרוויח הרבה כסף במהירות בארצות הברית של התקופה (שנות ה-50) היא לייסד דת חדשה.

    אחד הסופרים היה רוברט היינליין והוא יצא משם וכתב את "גר בארץ נוכריה" שבו מתואר מישהו שמייסד דת חדשה.

    הסופר האחר היה ל. רון הבארד שיצא משם וכתב את הבסיס לסיינטולוגיה.

  19. ל-vaiden , ניצן, מתגובה 20
    למה אתה משווה בין הסינטולוגיה לסילקן טייגר? מה אתה יודע על הסילקן טייגר?
    האם אתה מוכן להתכתב איתי בנושא , במייל?

    vaidar1@walla.com

  20. אני רוצה לחזק את הסיפור של "מישהו" :

    אחד הכיסויים של הסיינטולוגיה הוא "מכון דימור". פעם גיליתי על המגבים בכלי הרכב שברחוב כרטיס עם שאלון של אותו מכון.
    בכרטיס הופיעו כל מיני שאלות למילוי כגון "האם אתה מרוצה מחייך" וכו' וכו', ובסופו הומלץ לשלוח ל"דימור" את השאלון לקבלת "יעוץ".

    נכון מופלא? שאלון פסיכולוגי לחיפוש פראיירים עם בעיות בטחון עצמי שאותו אתה שולח מרצונך החופשי ישר אל הסיינטולוגים. גאוני.

  21. המבדקים הפסיכולוגים שעורכים הסיינטולוגיה או "מבחני האישיות" אינן מוכרים כלל בקהילה המדעית.

    למרות ששמו הוא Oxford Analsys Test או OCA בקיצור, אין לו שום קשר לאוניברסיטה היוקרתית.
    למעשה הייתי אומר ששמו נועד לבלבל.

    זהו שאלון ספציפי אשר נוצר ע"י הסיינטולוגיה בשביל הסיינטולוגיה ומשמשת בעיקר בלדוג מצטרפים חדשים.

  22. יובל, יש אפשרות לשמוע את תגובות ההורים והיכן היתה הפעילות? קצת דחוף לי, אני אשמח אם תחזור אלי באופן אישי

  23. הסיינטולוגיה היא כת מסוכנת ויקרה: עולה יותר מ-100,000 שח להגיע לשלב הראשון ("קליר"), ואחר-כך יש שלבי OT בהם עוזרים לך (תמורת כמה עשרות אלפי שקלים עלובים) להיפטר מנשמות שנדבקו אליך.. חפשו בגוגל "קסנו" XENU ותמצאו שפע של מידע על הכת המטורפת הזאת

  24. איזו היסטריה! איזו התלהמות!
    מה אתם מבוהלים כל כך?
    לא מסכימה עם פעילויות שונות של הסיינטולוגים אבל אתם נסחפתם לגמרי.
    מה קרה? מישהו חושב אחרת מכם?

  25. לילי, מה קרה? מה זאת התגובה ההיסטרית הזאת שלך?
    אז יש קבוצה (גדולה) של אנשים שמבוהלים מהסיינטולוגיה ואת לא.
    אז מה? אז הרבה אנשים חושבים אחרת ממך?
    ממש נסחפת עם התגובה הזאת.

  26. לסיינטולוגית לשעבר –

    גם את מהפסיכים האלו שקוראים לעצמם אודיטורים?

    אעל על תאנימו ל'סיינטולוגית לשעבר' כה הסיינטולוגים מנסים לזהות את כל המתנגדים שלהם!!!!!

  27. כמה בורות על סיינטולוגיה.
    אתם יכולים לקרוא בבלוג שלי נתונים על הנושא ( blog.tapuz.co.il/scio )
    מישהו אמר כאן שסיינטולוגיה היא מסחטת כספים.
    אתם לא צריכים להאמין לי שמדובר בקשקוש, אתם יכולים לבדוק עם מס הכנסה האמריקני שבדק את הנושא במשך שנתיים, והכיר בסיינטולוגיה כדת לגטימית פטורה ממס הכנסה (לאור העובדה שכל הכספים בסיינטולוגיה מושקעים בפורייקטים חברתיים כגון שיקום אסירים, שיקום נרקומנים, מלחמה באנלפבתיות ועוד ועוד) – ולפיכך בארה"ב סיינטולוגיה היא דת לכל דבר ועניין מאז ראשון לאוקטובר 1993. הסיינטולוגיה קיבלה הכרה גם במקומות רבים נוספים (בבלוג שלי יש מסמך עם מסמכי הכרה רשמיים מעשרות מדינות).

    בקיצור, במקום להסחף בהתלהמות ריקנית, עשו קורס סיינטולוגי בהתכתבות, או בואו למרכז בת"א לעשות קורס ערכים ושלמות אישית, קורס התמודדות עם עליות וירידות בחיים, קורס לשיפור התקשורת הבינאישית, קורס לשיטות אפקטיביות ללמידה (עוד פרטים באתר הארגון של ת"א, http://www.scn-tav.org.il ) – ואחרי שתעשו את אחד או יותר הקורסים האלה, תגידו אם החיים שלכם השתנו לטובה (בגדול!) או לא.

  28. אורי, אין בעיה, אני אבוא לאיזה קורס שתרצה. מצד שני, מכיוון שגם ה'דת' שלך מבינה שהכל בחיים הדדי, אבקש בתמורה שאתה וה'כנסייה' שלך תתחייבו בפני על כך שבכל דרכי בסיינטולוגיה לא אצטרך לשלם אפילו אגורה, לא אוכרח לעשות דבר נגד רצוני, לא אתבקש לחתום על שום מסמך, אוכל לדבר על מה שארצה עם מי שארצה ואם ארצה לעזוב לא יאונה לי רע. אחרי הכל, כמעט עם כל הדתות האחרות (חוץ מהמוסלמים עם העניין של לעזוב) זה מגיע בילט-אין.

    עשינו עסק?

  29. אורי (43) – אתה משקר.

    כל הכספים בסיינטולוגיה מושקעים בפורייקטים חברתיים כגון שיקום אסירים, שיקום נרקומנים, מלחמה באנלפבתיות ועוד ועוד) – ולפיכך בארה"ב סיינטולוגיה היא דת לכל דבר ועניין

    בארה"ב ארגונים ללא מטרת רווח פטורים ממס, וגם תרומה להם פטורה ממס. אם הסיינטולוגיה היתה ארגון כזה, לא היה לה שום צורך בהכרה כדת, כפי שהצלב האדום האמריקאי אינו דת, צבא הישועה אינו דת, וכך גם שאר אלפי ארגוני הצדקה שם. הסיינטולוגיה ביקשה הכרה כדת בדיוק מפני שהכספים שהיא סוחטת ממאמיניה השוטים אינם נתרמים ברובם לצדקה.

  30. לעומר ולרואה שחורות,

    ראשית – עומר, אני לא יודע באיזה עולם אתה חי. לכל דבר יש עלויות (הדפסת ספרים וכו'), ואם אתה רוצה שרק יתנו לך מבלי לתת תמורה מינימלית, אתה אולי חי בסרט מצוייר. אם אתה רוצה, כן, יש הרצאות ואודיטינג בסיינטולוגיה חינם ללא תשלום וללא שום התחייבות משום סוג בכל יום שישי ב-14:00 בצהריים (בארגון בת"א). כמו כן מדי פעם יש גם הרצאות נוספות בימים אחרים בשבוע (בענייני זוגיות וכו'). אבל בינינו, אם אתה חושב שהחיים הם משהו חד כיווני שאתה רק מקבל ולא נותן, לא תגיע רחוק בשום תחום.

    רואה שחורות: כנס ללינק אצלי בבלוג, יש אצלי צילומי מסמכים. הסיינטולוגיה אינה פועלת למטרות רווח. השכר של האדם הבכיר ביותר בסיינטולוגיה כבר פורסם מספר פעמים בעיתונות (ומדובר במשכורת ממוצעת של מעמד הביניים בארה"ב, בטח שלא משכורת של אדם שמנהל ארגון של עשרות אלפי חברי צוות ומיליוני תלמידים). לא מאמין – חפש בגוגל. ואם אתה עדיין לא מאמין, לך חפש.

  31. אתה כתבת שהסייטולוגיה הוכרה כדת בגלל שהיא אינה פועלת למטרת רווח. זה לא נכון, כיוון שזה לא הקריטריון לכך, וראה הדוגמאות שהבאתי.
    ועכשיו לעניין. ארגון הסיינטולוגיה מפעיל רשת עצומה של ארגונים המכנים את עצמם "שלא למטרת רווח", אך מסמכים פנימיים של הסיינטולוגיה מגלים את האמת – אלה ארגוני-קש הפועלים במסווה. כולם "בעלי זיכיון" של ABLE (ר"ת של Association for Better Living and Education), ארגון המתואר כ"יחידת הניהול של הכנסייה" וכ"מגזר של סיינטולוגיה", במסמך שבלינק, שהוגש למס ההכנסה האמריקאי ב-1993. בשלב זה אני לא יודע אם אתה מפיץ דיסאינפורציה ביודעין או שאתה באמת לא מודע לאופי האמיתי של הארגון הזה.
    כל זה נוגע רק לעניינים הכספיים, אלה של. רון האברד אמר לגביהם: "הדרך הטובה ביותר להרוויח מיליון דולר היא לייסד דת חדשה". אני לא נכנס כאן לטקטיקות של הסיינטולוגיה: הגשת תביעות נגד כל מי שמתבטא נגדה, פעילות נגד עיתונאים (כולל מעקבים ואיומים) וניסיונות לצנזר (על ידי צווי מניעה) כתבות וסרטים שאינם לרוחה. זה האופי האמיתי של הארגון שאתה כותב בזכותו. הוא דומה יותר למאפיה מאשר לדת. אתה שולח אותי לחפש בגוגל; הלוואי שאתה היית מחפש קצת בגוגל. אבל מן הסתם תפטור את כל המתבטאים נגד הסיינטולוגיה כשונאים, או כגזענים על רקע דתי. אני, אישית, לא מחבב אף דת; אבל אין לי ספק שהסיינטולוגיה גרועה מכל דת המוכרת לי.

  32. לסיום הייתי רוצה לצטט שופט עליון בבריטניה, שאמר על הסיינטולוגיה שהיא ארגון "מושחת, אפל ומסוכן" ("corrupt, sinister and dangerous") כאשר זו ביקשה מעמד של דת בממלכה המאוחדת.
    אני יכול לצטט גם שופט אמריקאי שאמר (ב-84') שהסיינטולוגיה היא ארגון "סכיזופרני, ביזארי ופרנואידי, ארגון שמטריד את אויביו ומנצל לרעה את אמונם של חבריו."

  33. אורי,

    אני לא תמים. אני יודע שכל דבר שמישהו עושה צריך לשלם עליו. מצד שני, זו דת ודתות לפעמים עושות דברים בחינם. אתה יודע – בהתנדבות. לעשות אודיטינג בחינם זה כמו לבוא למישהו ולהגיד לו "המנה הראשונה של הסם בחינם, על השאר תצטרך לשלם."

    אני יהודי. מעולם לא ביקשו ממני כסף על זה. מעולם לא אמרו לי שאני צריך להשתתף בקורסים כי אני לא בסדר. מעולם לא אמרו לי שאני צריך לקנות ולקרוא ספרים כי אני לא בסדר. מעולם לא אמר לי הרבי שלי* "אתה חייב לקנות ספר/קורס ואני היחיד שמוכר אותו" כי אז הייתי קורא לרבי שלי נוכל שרוצה להרוויח כסף על חשבון האמונה שלי.

    למה אני לא יכול להיות סיינטולוג ורק להאמין כמו שאני יכול להיות יהודי ורק להאמין?

    אגב, על שאר הדברים לא היית מוכן להתחייב וגם לא נתת סיבה למה. אני אצטט את עצמי:

    אבקש בתמורה שאתה וה'כנסייה' שלך תתחייבו בפני על כך שבכל דרכי בסיינטולוגיה לא אצטרך לשלם אפילו אגורה, לא אוכרח לעשות דבר נגד רצוני, לא אתבקש לחתום על שום מסמך, אוכל לדבר על מה שארצה עם מי שארצה ואם ארצה לעזוב לא יאונה לי רע

    מחקתי את הדבר היחיד שהתייחסת אליו. מה בקשר לשאר?

    * לכולנו יש רבי משלנו, לא? 😛

  34. לעומר שלום,
    סיינטולוגיה וסיינטולוגים עושים המון דברים בהתנדבות.
    אני אישית הייתי גם בטבריה במלחמת לבנון השניה וגם בשדרות לפני חודש בערך בכדי לעזור ליושבי המקלטים – מבלי שום מטרה להפיץ או להפוך מישהו לסיינטולוג (המזהה היחיד שלנו כסיינטולוגים היה החולצות הצהובות שלנו).
    מעבר לכך – אתה יכול לקרוא עלון שב"ס על קרימינון, ארגון שמבוסס על חומרים מהסיינטולוגיה ( http://www.ips.gov.il/NR/exeres/9036CA8A-6B12-4C64-A074-72C43042CAA9,frameless.htm?NRMODE=Published ) ולסיינטולוגיה גם רשת עצומה של גמילה מסמים (נרקונון) כולל מתקן הגמילה הגדול בעולם (ארוהד, קליפורניה) – ויש לי חדשות בשבילך וגם לשני שמכנה עצמו רואה שחורות וחושב שאלה ארגונים במסווה: 99% מ-"הלקוחות" של הארגונים לא היו ולעולם לא יהיו סיינטולוגים כי חלק מתנאי הקבלה לסיינטולוגיה זה שאין לך עבר פלילי ושלא השתמשת בסמים קשים משך תקופה ארוכה.
    זה מספיק התנדבותי בשבילך או שאתה רוצה עוד? (ויש עוד הרבה… רק תבקש)

    אני מכיר אנשים שבאים לאודיטינג הקבוצתי פעם בשבוע, וזה כל מה שהם עושים. אם זה מה שאתה רוצה – זכותך. אנחנו בסיינטולוגיה מאמינים בחליפין. אדם שלא נותן חליפין בעבור משהו שהוא מקבל, בד"כ גם לא יפיק תועלת גדולה. אבל אדם לא חייב לקנות משהו. אתה יכול לבחון את הדברים בעצמך. ואתה גם מוזמן לקרוא את הבלוג שלי – יש בו הרבה התייחסויות לנושאים כספיים ועוד.

    חתימה על דברים – אתה חותם שאתה יודע שאתה מצטרף למשהו דתי, בכדי שלא תבוא אח"כ ותגיד "לא אמרו לי לא סיפרו לי לא…". אתה חותם שאתה יודע בדיוק ממי אתה הולך לקבל שירותים. לי זה נשמע מאוד הוגן ושקוף. אם זה היה משהו אחר היית יכול לטעון שיש כאן מסווה.

    בכל זמני בסיינטולוגיה לא הוכרחתי לעשות משהו נגד רצוני. מה זה בכלל לעשות משהו נגד רצונך? מישהו יכול להכריח אותך לעשות משהו? זה ממשלה? נגד רצונך זה כשמכריחים אותך לשלם מס הכנסה או מע"מ, זה נגד רצונך. אם אני רוצה להפסיק להיות סיינטולוג או לא לעשות משהו או להחליט שלא מתאים לי יותר, אני יכול לעשות את זה בשניה זו ממש ואם מישהו ינסה להכריח אותי בכוח, הוא יזכה לביקור מהמשטרה.
    בקשר לעזיבה, אני מכיר אנשים שעזבו יפה. החליטו שלא מתאים להם יותר לעשות קורסים אז הפסיקו. אף אחד לא עשה להם משהו, רדף אחריהם וכו'. למעשה אני נשוי לאחת כזו, ומדי פעם היא באה איתי לאירועים סיינטולוגיים, אומרת שלום יפה לאנשים, וזהו.

  35. אורי,

    מצטער להרוס לך, אבל לא דיברתי על פעילות התנדבותית למען אנשים מחוץ למעגל הסיינטולוגי, אז כל הפסקה הראשונה שלך לא ממש מדברת לעניין.

    אנחנו בסיינטולוגיה מאמינים בחליפין. אדם שלא נותן חליפין בעבור משהו שהוא מקבל, בד"כ גם לא יפיק תועלת גדולה.

    אז אתה מגדיר את ה'דת' שלך כמשהו חומרני, כמעט קפיטליסטי. זה לא בדיוק ההיפך מדת?

    אתה חותם שאתה יודע שאתה מצטרף למשהו דתי, בכדי שלא תבוא אח"כ ותגיד "לא אמרו לי לא סיפרו לי לא…". אתה חותם שאתה יודע בדיוק ממי אתה הולך לקבל שירותים.

    באמת? זה נשמע לי כמו חוזה משפטי. אתם ה'דת' הראשונה שמחתימה את החברים שלה על חוזה משפטי. האם החוזה הזה ניתן למו"מ? למה מתחייבת ה'כנסיה' מצידה?

    בכל זמני בסיינטולוגיה לא הוכרחתי לעשות משהו נגד רצוני.

    בקשר לעזיבה, אני מכיר אנשים שעזבו יפה.

    אני שמח בשבילך ומקווה שככה זה ימשיך. אני, מצדי, שמעתי סיפורים מעניינים מאוד על אנשים שרצו לעזוב ואיימו עליהם באמצעים אלו ואחרים. אין לי באמת כוח למצוא לך לינקים, אבל אם תתעקש אני אעשה מאמץ.

  36. עומר שלום,
    יש המון פעילויות "בתוך המעגל", כמו שאתה מכנה אותו שהן בחינם או זולות מאוד (כמו לדוגמה, כל יום שישי בבוקר אנשי עסקים מתאספים ולומדים כמה שעות של טכנולוגיה עסקית + תירגול, וכל זה ב-20 שקל בכדי לכסות הכיבוד).
    אבל עם כל הכבוד – הותיקן (מוסד קטן באיטליה, אם אתה מכיר) הוא אחד הגופים העשירים בתבל. איך קרה כדבר הזה לפי התיאוריה שלך? ומה קורה בארץ עם מסחטת הכספים החרדית? ניסית פעם להתחתן בארץ, ראית כמה כסף אתה צריך להעביר לרב מתחת לשולחן? מיליארדי שקלים עוברים כל שנה בכפיה, בלי שאתה רוצה ובלי שבחרת בזה. בכל פעם שאתה הולך לעבוד, אתה מממן משפחות של תלמידי חכמים שהחליטו שעבודה זה לא בשבילם.
    אז אתה בא ומתקומם לי על זה שיש דת אחת הגונה שגובה תמורה מדוייקת וידועה, מעל השולחן, עם חשבונית, בעבור השרות אותו היא מספקת לך – לא שקל יותר ולא שקל פחות?
    ארגון סיינטולוגיה משלם שכירות, משלם ארנונה, משלם חשמל, וכו' וכו'. מי שמתעלם מהדברים האלה כנראה תקוע בעבר הרחוק. אני ממליץ לך לנסות לתת גדי כשיבואו המעקלים מהעיריה, נראה מה הם יגידו על הצעת החליפין הזו. 🙂
    מעבר לסרקאזם, אני תמיד הרגשתי שאני מקבל תמורה מלאה למה שאני נותן. ושוב אני מזכיר שהכסף הזה לא הולך לכיס הפרטי של אף אחד ושזה נבדק ואושר על ידי רשויות המס האמריקאיות. כל הכסף חוזר לקהילה. לארגונים כמו קרימינון. בכדי שתוכל ללכת ברחוב בבטחה, ושהסיכוי של הילדים שלך ליפול לסמים יהיה נמוך יותר. כך שאתה מרוויח פעמיים – אתה גם משפר את חייך בעזרת קורסים ואודיטינג (הסבר מה זה אצלי בבלוג), וגם תורם לשיפור חברתי שחוזר אליך מכיוונים אחרים.

    בקשר ל"חוזה", תחשוב מה שאתה רוצה, אני לא הולך להתווכח על דעות. אמרתי לך מה העמדה שלי בנושא – ולפי דעתי זה טוב מאוד שמבהירים לכל אדם שבא לעשות קורס, שהוא עושה קורס בסיינטולוגיה, ושזו דת ושידע בדיוק לאן הוא נכנס. זה מונע אי הבנות. זו דעתי, ואם דעתך שונה – זכותך.

    בקשר לסיפורים על עזיבות רועשות, ברור שמי שעוזב ברעש גדול, נותן ריאיון ארסי לתקשורת ובדרך גם תוקע סכין בגבם של מי שהיו חבריו, לא יהיה בן-אדם אהוד במיוחד על ידי אותם חברים. לעומת זאת, מי שבא, עושה קורס אחד, שניים, או עשר, ומחליט שהספיק לו ובזה זה מסתיים – מעולם לא שמעתי שהיתה עם זה בעיה.
    נסה אתה לעזוב מקום כלשהו ברעש גדול תוך כדי שאתה משמיץ ומלכלך, ואני מבטיח לך שלא משנה מי יהיה הגוף אותו עזבת – הוא יתגונן ויגיד את דעתו עליך (גם בצורה משפטית, אם אתה מוציא דיבה על אותו גוף או שביצעת דברים פליליים), וזה לגטימי.

  37. אורי – אני קורא בעניין רב את הדיון בינך ובין עומר ור"ש. באופן כללי אני חושב שדבריך המלומדים הם אוסף של הסברים ותירוצים לא משכנעים (או במילים קצת פחות עדינות: "חרא של שוורים").

    באופן קצת יותר ספציפי אני חושב שכל מי שמאמין בדבר הזה ומטיף בלהט לאנשים נוספים להצטרף לחבורת האנשים שמאמינים בדבר הזה, זקוק לאשפוז, וכמה שיותר כפוי, ככה יותר טוב.

    אבל היי, זה רק אני.

    שיהיה לך הרבה בהצלחה עם זינו והחבר'ה.

  38. אני לא בטוח שזינו גרוע באופן משמעותי מזה שהיה מוכן לשחוט את הבן שלו כי הוא קיבל ציווי מהשמים, או מהבן של אלוהים שמת וההוכחה שהוא חזר לחיים היא שהקבר היה ריק אחרי יומיים, או משאר הדברים האנטי-הגיוניים שאנשים דתיים מאמינים בהם. הבעיה היא התנהלות הארגון והאגרסיביות שלו כלפי אזרחים תמימים, כמו גם הדרך שבה הוא מנצל את המאמינים ומשתלט על חייהם. זה לא דומה לכנסיה הקתולית, זה דומה לכתות קיצוניות.

  39. אורי- מה שאני לא מבין זה, שאיך זה שבעולם של אנשים שטוענים שהם רוצים להיות חופשיים, אנחנו רק ממשיכים וקושרים את עצמנו עוד ועוד לגופים טוטאלים שמכוונים את חיינו מלמעלה. אמרו פה הרבה דברים על הסיינטולוגים. לדעתי חלק לא מבוטל מהאשמות שהוטלו על הסיינטולוגים אפשר להטיל על מדינות, חברות מסחריות, וכמובן שדתות אחרות. ברור לי שאני יוצא חתיכת אנריסט (מה שאני ממש לא) ועדיין, אני אשמח אם תסביר לי למה לעזעזל אתה קושר את עצמך לכבליו של עוד מוסד טוטאלי? לא מספיק שאתה מחוייב לשלם מיסים, לצאת למלחמות, לא לבקר במקומות מסויימים בעולם, להישמע לחוקים שלעיתים נוגדים את השקפת עולמך, לטבוע עד הראש בבירוקרטיה אין סופית שכולה קקי מרוכז, להילחם בהגמוניות מטורפות ששמות עליך זין ענק בזמן שהן טוענות שהן רק מעצימות אותך, להיות מנוע מלבצע פעולות הומוניטריות או לדווח על דברים מסויימים בגלל שזה פוגע בביטחון או איזו שטות כזו, ו(המועדף עלי) לחתום נאמנות למשהו שלא בטוח שהוא כל כך נאמן אלייך? אתה רוצה להגיד לי שהתשובה שלך לזה שכל החיים אומרים לך מה לעשות, מה נכון ומה לא, מי טוב ומי רע, זה להצטרף לעוד ארגון שעושה את זה?
    בן אדם, בשביל מה לעזעזל נתנו לך חופש? כדי שתזרוק אותו? כדי שתתן אותו לאיזו כנסייה שבתמורה תעניק לך משמעות? אני באמת לא מפקפק בהרגשת העוצמה והאושר שנותנת לך הכנסייה הסיינטולוגית, (לא כמו היו"ר שבהחלט נתן את דעתו הניחרצת בעניין), וגם ממש אין לי כח לפרק את השיח הסיינטולוגי ולהראות את הראש המכוער של הקפיטליזם מבצבץ מתוכו. אני פשוט שואל אותך, למה וויתרת על ההרפתקאה האנושית היחידה שנשארה בעולם הטוטאלי שלנו, לנסות להיות באמת חופשי?

  40. תולעת יקרה (אוי זה נשמע מוזר :)),
    אענה לך בשיא הכנות, וזה לא הולך להיות מכתב "קליט" – אני לא מרגיש שהחופש שלי נפגע, להפך.
    זה כמו בסרט "המטריקס", האם אתה (את או אתה?) זוכר שהעירו לראשונה את ניאו והוא שאל, "האם אני מת?", אז ענו לו, "רחוק מכך. זו הפעם הראשונה שאתה באמת חי".

    הרבה אנשים אומרים שצריך מחשבה ביקורתית ותמיד להטיל ספק בכל ספק, וכו', אבל האמת היא שהם נופלים במניפולציות הזולות ביותר. העקרונות שלהם הם מילים יפות ותו לא.
    מאז שאני סיינטולוג אני מרגיש שהעיניים שלי נפתחו. בכל נושא, לא רק בנושאי סיינטולוגיה. לפעמים זה עצוב ולפעמים זה קשה לראות את המניפולציות והציניות ששולטות בעולם, אבל זה חלק מהכאב של להיות עם עיניים פתוחות. וזה גם חלק מהחופש. כי (לדעתי) עדיף לחיות בעולם האמיתי והקשה, מאשר באיזה עולם וירטואלי שמישהו יצר בשבילך.

    אני אתן לך דוגמה בכדי שתבין מה אני מנסה להגיד: נגיד אני רואה שטח עירוני מוזנח. פעם הייתי חושב שזה בסה"כ שטח עירוני מוזנח. הייתי חושב, "שמישהו כבר יעשה משהו עם השטח הזה". היום אני הולך לבדוק אם העיריה מזניחה אותו בכוונה ונותנת לכל מיני מסוממים לשהות בו, בכדי שאנשים יגעלו ממנו ואז יוכלו למכור אותו בזול לאיזה מקורב, במקום להקים שם גינה ציבורית ולטפח אותו. מבין את המניפולציה?
    פעם לא הבנתי, היום אני מבין.

    או, לדוגמה, כלובי הדגים שפגעו בשונית האלמוגים באילת. כמו סיגריות, כמו ריטלין, כמו סרטן כתוצאה מסלולר – גם כאן, יש צד שהאינטרס שלו זה לזרות חול בעיניים של מי שמנסה למצוא את האמת. נגיד – האם כלובי הדגים פגעו או לא פגעו בשונית? ובעלי האינטרסים והממון דאגו שיהיו חוקרים ומחקרים שיגידו שאין שום קשר בין הדברים, ואפילו רתמו למאבקם פעילים סביבתיים כדליק ווליניץ (וזה מזכיר לי את אותם סיינטולוגים שנופלים בפח ומאמינים לתעמולת האימים הזו – ויוצאים נגד הארגון ממנו הם צמחו). ומה היה בסוף?

    הוציאו את כלובי הדגים ולראשונה זה שנים נרשמה התאוששות דרמטית בשונית האלמוגים באילת.
    רואה את המניפולציה?

    ומאז שאני בסיינטולוגיה אני רואה את המניפולציות האלה (בכל תחום), אני רואה מבעד למסך העשן שכל מיני גורמים אינטרסנטיים מנסים לפזר, ובעיניי זה חופש, למרות שזה כרוך בכאב – לדעת שיש אנשים לא כלכך טובים בעולם שלנו, שמוכנים לעשות הרבה דברים מרושעים בשביל כמה ג'ובות. אנשים שמוכנים שתרעיל את עצמך עם כל חומרים ושתחשוב שיש לך כל מיני מחלות גנטיות או חוסר איזון כימי במוח (מונח שיווקי, לא מדעי), כשבעצם הם יודעים טוב מאוד שהיו פתרונות אחרים הרבה יותר פשוטים. אבל הכי משתלם להפוך אותך לצרכן שבוי למשך שארית חייך…
    אולי אתה לא מאמין שיש אנשים שביודעין מעדיפים שתהיה תעלומה (למה יש כלכך הרבה סרטן בישראל? איך זה שפתאום כלכך הרבה ילדים "חולים" בהיפראקטיביות?), אבל אני מבטיח לך שיש אנשים שיודעים היטב את התשובות, ויש להם אינטרס כספי מובהק שכל השאלות האלה תשארנה בגדר תעלומה.

    ובגלל שהם מכירים כלכך טוב את עצמם, והם יודעים שסיינטולוגיה פותחת את העיניים למי שבא בשעריה, הם משתמשים בטיעונים האלה שהם מכירים כלכך טוב מעצמם, כנגד סיינטולוגיה (מה לא אומרים עלינו? שאנחנו מיסיון, שאנחנו מאמינים בחייזרים, שאנחנו מרסקים משפחות, שודדים כסף.. כל מה שאתה רק מעלה על דעתך, העיקר שאנשים יבהלו ולא יבדקו בעצמם).
    אפילו סיינטולוגים נופלים לפח הזה (כמו שדליק ווליניץ נפל בנושא כלובי הדגים)..
    ויש כאלה שלא.

    כמו במטריקס – האדם השבוי הכי מוצלח שיש – הוא זה שלא יודע שהוא שבוי. זה שחי בעולם הנפלא שלו ולא מבין שמשחקים בו. שהוא סתם פיון קטן ושבור במשחק של הגדולים.

    כלכך הרבה פעמים אמרו לי שאני שבוי, שמנצלים אותי, שהגורו שלי היה נשוי 8 פעמים ושהוא יסד את הדת ההזויה שלי כי זה לא משתלם לכתוב ספרי מדע בידיוני, שאם היה קמצוץ אמת בדברים האלה – כבר הייתי רואה אותו.
    אבל מה איתך, שלא חושד בכלום, שבטוח שהוא אדם חופשי? יכול להיות שאתה הוא זה שמשחקים בו?

  41. אורי – לא ברור לי על מי המרקסיזם בחצי גרוש שלך עושה רושם אבל כדי לראות מניפולציות לא צריך להיות סיינטולוג. אני שמח בשבילך שגילית את עצמך ואת "האמת", אבל עשה לי טובה, חלאס עם הבולשיט כי לאט לאט (אבל בהתמדה) אני מפתח אלרגיה ואל הרוחניות הילדותית שלך.

    בוא נסכים שלא להסכים וכעת חפש לעצמך מקום אחר בו תפיץ את דעותיך החשובות.
    רק בריאות וד"ש למורפיוס.

  42. יובל יקר, מי בכלל דיבר אליך?
    כל עוד יש אנשים ששואלים שאלות רציניות – הם יקבלו תשובות רציניות.
    מהמכתב הקודם שלך התעלמתי, והיתה סיבה טובה לכך.
    מצחיק שבן-אדם שמחשיב עצמו "דמוקרטי", מנסה לסתום פיות של אחרים.
    אם לא מתאים לך הדיון אתה מוזמן להצמיח כנפיים ולעוף למקום אחר.

  43. יקירי הגלוב הזה הוא הגלוב שלי וכאן זו לא דמוקרטיה אלא דיקטטורה נאורה והדיקטטור החליט שאתה עולה לו על העצבים.
    אתה מוזמן להצמיח לעצמך כנפיים ולחזור לחור שממנו זחלת.
    שא ברכה.

  44. הי אורי, נדמה לי שלהגיב כבר לא תוכל (האמת אני לא ממש מצטער), אבל לקרוא את תגובתי אני כניראה כן יתאפשר לך.
    אם לא הבנת את מה שכתבתי בפעם האחרונה אז אני אסביר במילים יותר פשוטות: העולם שלנו מלא במוסדות שמסדירות לנו את החיים. אני לקחתי מוסד חביב ונחמד בשם מדינת ישראל שבו אני חי. נחמד פה לפעמים, לפעמים פחות, ותמיד חם. אבל מה שברור זה, שאני לא חופשי לעשות מה שאני רוצה ולעיתים אני מאוד לא מרוצה ממה שקורה פה וממה שעושים לי אישית. מדינת ישראל, כמו כל מדינה, לא פעם פוגעת בריבונות שלי על גופי, ובאוטונומיה שלי להחליט מה טוב למר תולעת ספרים. יש הטוענים שגם כשאני חושב שאני מחליט משהו אני בעצם עושה מה שהמדינה רוצה ממני, אבל זה נשמע לי קצת יותר מידי. עכשיו, מה שאתה עושה, זה להסתכל על השרשראות שיש לך על הרגלים ואז מחליט לכבול את עצמך שוב גם בידיים. ברכותי, אתה נופל לאותה מלכודת שנפלו כל המשטרים הטוטאליטרים של המאה העשרים. איך זה להיות בולשיוויק נאור?
    דרך אגב, לא רק ששמתי לב לכל הדברים האלה, אני גם נלחם בהם. בדרכים מתוחכמות בהרבה ממה שאתה אי פעם תוכל לחשוב עליהם משום שאתה שבוי בראייה חד מימדית וצרה ששמה הסיינטולוגיה, שאתה קשרת את עצמך אליה. אתה הכנסת את עצמך למטריקס. ובחדווה שלא הייתה מביישת את עמי ותמי בבית הממתקים, או איזה ילד ס.ס בגרמניה בשנות השלושים.
    הסיבה שאתה לא רואה את מה שכל כך ברור לעין היא שאתה שבוי בשטיפת מוח שמוכרת לך בדיוק מה שאתה רוצה לשמוע. בשיא הרצינות, אתה חושב שמה שבן אדם אחד אמר יכול להיות אמת כל כך על אנושית ואולטמתיבית שתתאים לכל כך הרבה אנשים בעולם? איך אתה מגדיר את עצמך נאור בזמן שאתה הפונדמנטליסט הכי גדול שיש? העולם הוא מקום חולה, וממש לא חסרות לנו עוד אידיאולוגיות מהותניות המוחקות כל תודעה אישית וחופשיה. תודה. ד"ש לאלביס

  45. וואו, רק עזבתי את הגלוב לסופ"ש וכבר יובל הוציא את ה-Banhammer?

    נו, שוין. אני מזמן למדתי שיש נושאים שכדאי לא לדבר עליהם, כמו דת, פוליטיקה ודברים נוספים ששטפו לאנשים את המוח איתם.

  46. תולעת ספרים-אחת התגובות הטובות. קבל טפיחה על השכם דך האינטרטנט.
    עוד על הנושא הזה בראיון של ג'ייסון בגיי, אחד הפורשים הכי מפורסמים בתולדות הכת. ראיון מבריק שהסיפא שלו בהבנה של בגיי על העוצמה של הסיינטולוגיה ככת שבה האדם מכניס את עצמו למלכודת של הבנה ואושר שלא קיימים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *