AdSense בגלוב: סיכום אירוע

ה-20 בפברואר 2007 היה היום הראשון שבו החל לפעול מנגנון הפרסום של גוגל בגלוב. המטרה היתה כפולה: לנסות ולהבין כיצד גוגל עושה את הכסף הגדול שלה ולנסות ולראות האם זה באמת עובד, האם זה מכניס כסף, האם זה כדאי.

תשעה חודשים אחרי, אני מתכבד להציג בפניכם את תוצאות הניסוי.

במהלך התקופה לחצו הגולשים 1,840 פעם על פרסומות שונות. אחוז ההקלקה הממוצע בתקופת הניסוי עמד על 0.40%. אחוז הקלקה זה נמוך משמעותית מההצהרות שנשמעו מאנשי גוגל ישראל בעת השקת המוצר. הצהרות אלו דיברו על אחוז הקלקה ממוצע של 2%-5%. בפועל, אחוז ההקלקה נמוך בהרבה מ-0.40% וזאת מכיוון שבחודשיים הראשונים להופעת אד-סנס בגלוב אחוז ההקלה היה גבוה ואכן הסתובב סביב ה-2%. מי שמדבר על 5% לא יודע איפה הוא חי.

ככל שעובר הזמן כך לוחצים פחות על הפרסומות של גוגל. מתחילים להתרגל אליהן, מתחילים להתעלם מהן. הדרך היחידה, כך לפחות אני רואה את הדברים, להתגבר על אחוז ההקלקה הנמוך הוא להפוך את הפרסומות לאגרסיביות יותר; לשלב אותן בתוך הטקסטים, מתחת להעדר, לתת להן צבעים בוהקים ובאופן כללי לחרבן את חווית הגלישה. לכך לא הסכמתי.

במהלך תשעת החודשים האלו זרמו לקופת הגלוב כ-650 דולר או כ-72 דולר בחודש. גם במקרה הזה הנתונים משקרים שכן כמחצית מההכנסות זרמו בחודשיים-שלושה הראשונים. בשלושת החודשים האחרונים ההכנסה הממוצעת מפרסום בגלוב עמדה על כ-32 דולר. מכיוון שגוגל משלמת רק כאשר הסכום המצטבר מגיע ל-100 דולר, וגם אז משלמת שוטף פלוס 60 (או משהו כזה), צריך לחכות די הרבה זמן כדי לראות כסף מהחברה. זאת ועוד, חלק לא מבוטל מהפרסומות מכניסות סכומי כסף מגוחכים להקלקה (3-8 סנט להקלקה). התוצאה היא שגם כאשר כבר מישהו מקליק, סכום הכסף שנכנס הוא זעום במיוחד.

טעינת הפרסומות גוזלת זמן בלתי מבוטל בעת טעינת האתר. התאמת הפרסומות בשפה העברית אל התוכן המופיע באתר חלקית ביותר ולעתים קרובות חסרת כל היגיון. התקנון של גוגל הוא שערורייתי ודכאני.

מסקנות:

א. באופן אישי לא הייתי מציע לבעלי בלוגים לשלב פרסומות AdSense בבלוג שלהם. יכול להיות שלבעלי אתרים הנהנים מתנועת גולשים ניכרת או לאתרים ממוקדים יותר זהו דיל לא רע. עבור בלוג ממוצע, התמורה שמקבל בעל הבלוג אינה מצדיקה את המחיר שמשלם בעל הבלוג ובעיקר שמשלמים הגולשים.

ב. הניסוי נגמר. הפרסומות של גוגל עפות. הפוסט הזה, חוזר.

ג. אם מישהו רוצה לפרסם בגלוב הוא מוזמן לשלוח אלינו מייל. נשמח לבחון מודל אחר.

33 מחשבות על “AdSense בגלוב: סיכום אירוע

  1. שאני אבין. אתה הורדת את פוסט 2098 ???

    אני זוכר שקראתיו כשפורסם. אני מזועזע וחייב להודות שלא העליתי על דעתי שיתכן ובאיזו שהיא סיטואציה ישנה אפשרות קלושה שמי מהפוסטים בגלוב יורד ועוד מטעמי צנזורה עצמית…

    הכסף סינוור את רפובליקת הבננות הזו – מצפה לפוסט הסבר והתנצלות כנה. אם לא…

  2. כתבת שחלק לא מבוטל מההקלקות מכניס סכומים מבוטלים אך הממוצע הוא לא רע – 0.35$ (650/1840).

    האם תוכל בבקשה לחשוף את אחוז המבקרים בגלוב המגיעים ממנועי חיפוש? (האחרים הם פחות או יותר קוראים קבועים).

  3. האחוזים האלו תואמים לאחוזים אצלי. הבעיה לדעתי כמו תמיד היא השוק העברי הקטן שגורם לכך שאין באמת תחרות על השטח הפרסום בבלוג. בבלוג האנגלי שלי, שהוא גם הרבה יותר ממוקד, האחוזים מעט יותר טובים והרווח להקלקה גדול בחצי.

    מה שעוד יותר מעיד על הבעיתיות של גוגל בארץ הוא שהרווח להקלקה באוגדן, המכיל בסופו אוסף מילים אקראי ללא הקשר, זהה לזה של הבלוג. אז איפה היתרונות של המיקוד?

    ועדיין אדסנס הוא כלי הפירסום הטוב בארץ לבלוגים, קודם כל בגלל שעומדת מאחוריו חברה אמינה, ושנית בגלל שכל המפרסמים האחרים לא מצליחים להבין שאני לא מתכוון לכער את האתר שלי בצורה סופנית עם הפרסומות פלאש שלהם בשביל לעשות שקל יותר.

  4. ככל שזכור לי, הפרסומות הופיעו בבאר הצידי, שמעלם כאשר נכנסים לפוסטים אינדווידואליים. אני צורך את תוכן הבלוג שלך דרך מייל, שמוביל אותי ישירות לעמוד של הפוסט, כלומר אני לא נתקל בכלל בפרסומות. לכן אני תוהה האם חישבת את אחוז ההקלקה מהעמוד הראשי, או מסך כלל הטראפיק באתר?

  5. יובל – תודה.

    מרק – "יתרונות של מיקוד"? סליחה על הבורות הגלובית אבל באיזה מיקוד מדובר? מהו התחום/הנישה (הפרסומית) של הגלוב? לגבי האוגדן אני מניח שהרוב המוחלט של המבקרים מגיע ממנועי חיפוש ("אוסף מילים ללא הקשר"). מצד שני מדובר בכסף (כמעט) חינם שכן אין ייצור תוכן באוגדן אז מה רע גם בסכומים יותר קטנים.

  6. אלעד, כל פוסט בפני עצמו די ממוקד. המיקוד זה מה שגוגל מבטיחה "מודעות שרלבנטיות לתוכן".
    כרגע בפוסט על מצלמה a610 מופיעות שתי פרסומות לחנויות צילום, פירסומת לטיול מאורגן, פירסומת לאוכל דל שומן, ופירסומת לאתר קליפים. במדד הרלבנטיות של מרק גוגל נכשלים, או שהם יצרו אצלי ציפיות יותר מדי גבוהות.

    באוגדן אין יצור תוכן, יש רק תחזוקה, וגם תחזוקה דורשת מאמץ.

  7. יובל, אני מקווה שסגירת חשבון אחד (Adsense) לא פתחה חשבון אחר, עם גוגל.

    אוף, אני מנסה לחפש באתר וזה לא עובד, יש למישהו מושג למה? סתם… סתם… עובד!

  8. מצטרף לגורו.

    בפוסטים הבודדים, שהם 100% מהקריאה שלי בגלוב, היו רק שתי פרסומות מוחבאות בתחתית. רק מי שמגיב קורא אותם, ומי שמגיב כבר התבקש כזכור לא ללחוץ על פרסומות 🙂

  9. לא רק זה, הם גם סוגרים חשבונות על ימין ושמאל.

    כמו שאמרת, חברה מרובעת מאוד.
    מה שמעניין בסיפור הזה הוא שהצמדת את הפרסומות ל"כפתור שליחה תגובה" וגם כתבת פוסט שמודיע לכולם "לא ללחוץ".
    לדעתי למישהו אחר היו מסירים את הפרסומות מהאתר אבל אולי זה בגלל שאתה עיתונאי.

    הרווחת 🙂

  10. מה, יש או היו פעם פרסומות בגלוב?

    ממש לא היה לי מושג.

    אולי בגלל ה- Proxomitron.

    והדף של הגלוב תמיד עולה לי בטיל.

    ותחשבו על זה.

  11. לא נראה לי שנפנוף בתוכנות חסימה מועיל במשהו. אם כבר, Proxomitron לא עודכנה מאז 2003, ועדיף להשתמש ב-Privoxy. אני אישית חוסם רק פרסומות פלאש, כי הן המעצבנות באמת.

  12. נראה לי שיש פה שילוב של פחד מקריסה (מה יישאר לגוגל ומגוגל אם הם יאלצו לסגור או לשנות לחלוטין את מנגנון הפרסומות אצלם אם עוד אנשים יתבעו אותם על חוסר פיקוח קליקים?) ואנשים שם ששמחים להיתלות בפחד הזה כתירוץ להתחפש לרובוטים.

  13. אני לא מסכים לדעה המוצגת כאן. 32 $ לחודש זה סכום קטן, אבל הוא יכול לממן למשל את אחסון הבלוג (פלוס משכורות לכותבים מצטיינים). אם למשל ברשימות כל בלוג היה מניב סכום שכזה, נדמה לי שהם היו פחות בבעיה.

    גם אני צורך את הבלוג דרך ה-RSS ולא רואה שום פרסומות וכך הפרסומות הוחבאו.

    אני חושב שאילו היית מנסה להוסיף את פרסומות גוגל במקומות טיפה יותר אטרקטיביים הסכום היה משולש. זה לא כסף גדול, אבל זה כבר דמי כיס חביבים. (פיצה שבועית (-: )

    האדסנס לא מעיקים ולא מאיטים את הקריאה בבלוג.

    אבל… בסיכומו של דבר, הבלוג הזה הוא נדמה לי שהוא אחד הפופלאריים ביותר בארץ כבלוג עצמאי ואם הוא לא הניב רווחים מגוגל אדסנס, אז כנראה שמזה אי אפשר להתעשר. אולי כדאי בכל זאת ללכת על מודל הסטרט אפ.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *