סוף הדמוקרטיה

מפלגת "האיחוד הלאומי" מוסרת ש"במקום שבו מכים חברי כנסת – שם נגמרת הדמוקרטיה".

כמובן שיש גם טענה נגדית.

ש"במקום שבו מכים חברי כנסת מהאיחוד הלאומי – הדמוקרטיה מתחילה".

אני מתלבט בין שתי הטענות. הממממ.

21 מחשבות על “סוף הדמוקרטיה

  1. במקום שבו שורפים ספרים ישרפו גם מחברות. מה הקשר?

    חברי כנסת הם כאחד האדם ומכים כל מי שמפעיל אלימות נגד שלטון החוק שמייצג את הקונצנזוס החברתי-דמוקרטי ופועל למענו.

    אגב, שאלה משפטית מעניינת היא האם יש חסינות לפעולות צה"ל והמשטרה לאור התיקון לפקודת הנזיקין האזרחיים שמחריגה פעולות שבוצעו בשטחים מחובת האחריות שיש לישראל…

  2. אני תוהה איך קבוצה של אנשים שבנו בתים על אדמה של מישהו אחר, והתנגדו בכוח למשטרה שבאה לפנות אותם, תוך הפעלת אלימות ופגיעה של ממש באנשי כוחות הביטחון, והשתוללות עד כדי כך שפגעו גם בחיילים השומרים על היישוב – איך הקבוצה הזו מעיזה להציב את עצמה כמגינת הדמוקרטיה. באמת שאני תוהה. אם יש למישהו הסבר, אני אשמח.

  3. לא הייתי שם אז לא ברור לי בדיוק מה הלך שם – על מה ולמה הוכה ח"כ איתם בראשו עד זוב דם ? מדוע שברו לח"כ אלדד את היד ? האם באמת הייתה לכך הצדקה ? האם הם פעלו באלימות כנגד כוחות הבטחון ? אם כן, הרי שיש לסלקם מכל תפקיד ציבורי לאלתר. ואם לא – מישהו בהחלט צריך לתת תשובות.

  4. ציטוט אדיר מפי ח"כ אלדד – "מתייחסים כאן לבני-אדם כמו שלא מתייחסים לערבים". זה מה שמכונה בתקשורת "דליפה".

  5. אני חושב ששתי הטענות משלימות האחת את השניה. הרי עד היום לא טענו את טענה מס' 1 כשחברי כנסת ערבים ושמאלנים נפגעו בהפגנות, ולכן משהו היה כנראה פגום בדמוקרטיה הישראלית. משהתחילו להכות את אנשי "האיחוד הלאומי", לפחות קידמו קצת את השיוויון בישראל.

  6. יהונתן: אתה טועה ומטעה את הציבור. המשפט המקורי, כידוע לכל בר דעת, הינו "במקום שבו מוכרים ספרים שם ימכרו גם בני אדם".
    גם כן יועץ משפטי.

  7. משום מה הענין כולו מזכיר לי איזה סרט שראינו לאחרונה –
    עתניאל בן יהונתן (ניאו, לצורך הענין) נהנה מחיים של רווחה, עליונות על החוק, יכולת לקבוע עובדות בשטח, טלפון ישיר ללשכת ראש הממשלה ולאלוף, אמ-16 מקוצר, הנחות והטבות הורעפו עליו מכל עבר.

    לפתע פתאום מישהו מכריח אותו לבלוע גלולה, ראשו סחרחר וכל עולמו חרב עליו. בעינים סומאות וידיים מגששות הוא מנסה להתרגל לעולם החדש, האמיתי, שהוא נקלע אליו, מנסה להסתגל למדבר של הממשי –

    ביקום האמיתי אם אתה מרביץ לשוטר הוא לא מחבק אותך בדמעות אלא מוריד לך אלה על הראש;

    ביקום האמיתי לא ניתן להתיישב על אדמה לא שלך, זה בניגוד לחוק;

    ביקום האמיתי אי אפשר לספר שקרים וליהנות מתקשורת מפנקת: מצלמות הטלוויזיה מקרינות בכל מהדורות החדשות שלך את "מיטב הנוער", ה"שמנת הציונית" מקלל מגדף בועט יורק משליך סלעים וחומרים כימיים ובאופן כללי מתנהג מאוד לא נחמד;

    ביקום האמיתי אי אפשר להתנהג לחיילים כמו שעד עכשיו התנהגנו לערבים;

    ביקום האמיתי משלמים ארנונה מלאה ולא 10%, מס הכנסה רצחני, אין גני ילדים חינם, תאילנדים חינם, גדודים שלמים שמלווים אותך לחוג מקרמה, כבישים דה לוקס שלא תצטרך לראות ערבים בדרך, וילות 180 מ"ר מול הים ב-100 אלף דולר;

    ביקום האמיתי צריך לחפש עבודה, להזיע בפקקים, לשלם מיסים (הרבה) להתרגז מהפוליטיקאים, לגור בדירה קטנה.

    קשה, קשה.

  8. היה צריך להתחיל להרוס את הבתים שהם עדיין עליהם, ברגע שחצי בית הרוס והם נמצאים על חצי גג אני רוצה לראות מי לא ירד בשקט.
    על חארות כאלה שמרביצים לחיילים לא צריך לרחם.

    מילא אם זה היה אנשים שגרים שם, אבל זה היה בסך הכל בניינים רקים

  9. גם הצלם של ערוץ 2, שחטף אלות לפנים ולא בטעות – גם הוא משתלב בכל עניין החולירות שמרביצים לחיילים ? היו שם כמה וכמה שוטרים חמומי מוח ואגרסיביים יתר על המידה, עם מבט של רצח בעיניים. צריך לבדוק את ההחלטה להגיע לעימות ישיר שמסכן הן שוטרים והן אזרחים, גם אם יש לעצור אותם ואפילו אם הם חולירות. וכל מי שבעד לכסח בצורה כוללנית וללא הבחנה ילדים שזורקים אבנים – שיבדוק טוב טוב איך זה משתלב בתפיסה השמאלנית-ליברלית-אוהבת האדם שלו.

  10. יובל- האחים שיצרו את ה"מטריקס". however, אני מניח שלשעבריקו מתכוון רק לתקופה שבה הם יצרו את הסרט הראשון, ולא לתקופה שבה הם ויצרו את הסרט השני והשלישי.

  11. עמית – אני לא ממש אוהב אנשים. יש אנשים רבים שיעידו על כך. מצד שני, אני די חובב את החוק. מי שהגיע לשם מבחינתי צריך לשים עליו אזיקים ולשלוח אותו לבית סוהר. אם הוא מתנגד – נבוט על הראש. אין לי בעיה עם זה.

  12. ואני אומר- הערבים קיבלו נבוט בראש (וגם כמה כדורים) מהמשטרה, השמאלנים קיבלו נבוט בראש מהמשטרה, אז הגיע הזמן שגם המתנחלים יתחילו לקבל נבוט בראש. זה קטנוני, אבל זה מה יש.

  13. לעמית,
    אני נגד לכסח ילדים, אבל במידה והילדים האלה היו פלשתינאים לא היו מכסחים אותם פשוט היו יורים בהם. בוודאי שלמבוגרים פלשתינאים באותם שטחים כבושים אין כל סיכוי להגיע למצב שהם מרימים יד על שוטר או חייל. זה נקרא גזענות, אפרטהייד, מוסר כפול. פיזור הפגנות צריך להעשות באותה צורה עבור כולם. ומי שאלים – נוהגים כלפיו באלימות. נכון שהאלימות מוגזמת אבל מי שמתרגל לירות בכל מי שזז מה זה בשבילו אלה בראש?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *