ג'פניקה רוצה לראות לכם

ביום חמישי בערב, אחרי שנגמרה ההרצאה (היה שוס! תודה לכל מי שבא) רצתה כל משפחת דרור ללכת לאכול משהו. כמה נוח היה שממש לצד הפאב שבו ישבנו היה סניף של ג'פניקה, זה שצמוד לאוניברסיטת תל-אביב. אנחנו מחבבים את ג'פניקה בין השאר כי הסניף של אזור התעשייה בקיסריה מוצלח במיוחד.

אחרי שהמלצרית לקחה מאיתנו את ההזמנה, היא הציגה בפנינו את האפשרות להצטרף למועדון של ג'פניקה! נו, מועדון זה נשמע באמת יוקרתי אבל אמרתי לה שתיתן לנו לחשוב על זה. אחרי שגמרנו לאכול, הלכתי להביא את האוטו ובעודי בדרך קיבלתי הודעה שג'פניקה ממש שמחה שהצטרפתי למועדון ושאני מוזמן להוריד את האפליקציה שלהם. מסתבר שבהיעדרי, התקבלה החלטה להצטרף למועדון.

רק למחרת החלטתי לבדוק מה זו האפליקציה של ג'פניקה. זו היתה הבדיקה הקצרה בעולם. כך נראה מסך ההרשאות של האפליקציה רגע לפני שהתקנתי אותה.

זה לא מסך הרשאות של אפליקציה להזמנת סושי (שהדעות באשר לאיכותו חלוקות, אני יודע, אני יודע); זה מסך הרשאות של תוכנת ריגול של ה-NSA. מישהו בג'פניקה ירד מהפסים. רק אחרי שהחלטתי שלא להתקין את האפליקציה, קראתי את הביקורות על האפליקציה עצמה:

בקיצור, אפליקציית המעקב של ג'פניקה, שמביישת את אפליקציות הפנס הידועות לשמצה, היא בנוסף לכל, כך עולה מהביקורות, גם אפליקציה מחורבנת במיוחד.

ולג'פניקה עצמה אני רוצה לומר: לא רק שלא הרווחתם אותו כלקוח דיגיטלי, הפסדתם אותי כלקוח בסניפים שלכם.

5 מחשבות על “ג'פניקה רוצה לראות לכם

  1. אפשר להזמין אוכל מכל מסעדה דרך האתר. למה הם דוחפים את האפליקציה לכל אחד (וזה לא רק ג'פאניקה)? למה הם בכלל מוציאים כסף על פיתוח אפליקציה? בדיוק בשביל זה: שאיבת מידע אישי, מעקב, ודחיפת פרסומות. לחליפין חברה כלשהי הציעה להם פיתוח אפליקציה בזול כדי שתוכל לשאוב את המידע הנ"ל.
    עכשיו צא ובדוק מה ההרשאות שדורשים רוב משחקי החינם המותקנים בטלפון ובטאבלטים כדי להעסיק את הילדים. קטסטרופה.

  2. יובל, יש אפשרות שתכתוב פוסט על הנושא של ההרצאה (או קישור לטקסט שמדבר על הנושא)
    זה נורא מעניין וכמו שאתה מבקר את תחום הטכנולוגיה אני בטוח שזה לא יהיה משעמם.

    תודה רבה!

  3. אני לא מומחה בתחום האפליקציות אבל לפי מיטב הבנתי (ולפי דיונים אחרים) זאת כנראה הדרך היחידה בה אפליקציה יכולה לעשות שימוש בכלים בסיסים כמו למשל להוציא שיחות או להתחבר לרשת wifi או לצלם דרך האפליקציה ואחר כך להציג את התמונות.
    כלומר – למרות שזה מוצג כך, אין כאן כוונה לרגל אחרי המשתמש, אני חוזר – אני לא מומחה.
    לסיום , נסה להתקין את אפליקצית טוויטר , אני חושב שיש להם בערך שני מסכים שלמים עם רשימת הרשאות למיניהם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *