טלי חרותי-סובר היא עיתונאית רצינית

אני עוצר לרגע את העיסוק בדברים שבאמת מעניינים אותי כדי לכתוב על דברים שפחות מעניינים אותי אבל מצחיקים אותי.

היום (21.3.2019) פרסם אביב הורביץ ממאקו, את הטור השבועי שלו "מי נגד מי" ובתוכו חשף סיפור מעניין על טלי חרותי-סובר, יקירת הגלוב, חברה קרובה של היו"ר ועיתונאית משכמה ומעלה.

מסתבר, שחרותי-סובר, שלפני חודשיים פרסמה טקסט מטונף ומטנף במיוחד על המכללה למנהל, העומד בראשה ובית הספר לתקשורת שבעבר שימשתי כדיקאן שלו, קיבלה בחלוף שלושה שבועות (כך רומז הורביץ) צ'ופר על הטקסט המטנף: קורס כמו-אקדמי שאותו היא מעבירה במסגרת הפרויקט הייחודי, Edge-Ucation, של המכללה למנהל. צירוף המקרים הזה לכד את תשומת לבו של הורביץ שביקש ממנה הסברים. ההסברים המלאים נמצאים בטקסט של הורביץ ומטעמי קיצור ושעמום, לא אביא אותם כאן.

באופן לא צפוי, חרות-סובר שרבבה גם את השם שלי לתגובתה כסוג של רמיזה עמומה. בהינתן שלאחר פרסום הטקסט הראשון שלה – זה שטינף על המכללה ועל בית הספר שלי – הפיצו כמה נשמות טובות ובכירות במכללה, שהמקור של חרותי-סובר הוא אני (באמת, כמה חמור צריך להיות בשביל לנסות ולמכור גללי שוורים שכאלו?), שמחתי לראות שכעת רומזת חרותי-סובר שאני הוא המקור של הורביץ. אני ממש הצב ב"צריף של תמרי" שנהג לומר "אני פה, אני שם, אני בכל מקום בעולם".

בעוד שאני מוכן למחול על כבודי, אני סבור שחשוב שאגיב לרמיזות המכוערות של אביב הורביץ ביחס לחרותי-סובר. על זה אני לא מוכן לעבור בשתיקה.

אני מבקש לקבוע בצורה ברורה ובלי להותיר ספק אצל אף אחד: טלי חרותי-סובר היא לא מושחתת. לא! אם מישהו יגיד לי, שהיא מלמדת במכללה למנהל כדרך, אתם יודעים, קצת להשתיק אותה, אני אגיד לו "לא ולא!". טלי חרותי-סובר היא אדם שהאתיקה היא נר לרגליו ואי אפשר להשתיק אותה בתמורה לכמה מאות שקלים בחודש. השתגעתם?!

טלי חרותי סובר
מתוך הסרטון "טלי חרותי-סובר"

לכולם ידוע שהיא שומרת הסף, המפקדת העליונה, המנהלת הראשית של האתיקה באקדמיה ובעיתונות הישראלית גם יחד. היא, שרודפת בכל פינה, בכל מזג אוויר ובכל תנאי אחרי הפרות אתיות חמורות של כל מיני מטפלים באספרגוס שמתחזים לדוקטורים, היא לא תמכור את עצמה ואת האתיקה המשובחת והידועה שלה, בשביל קורס במכללה למנהל, קורס שעל אף שהיא עצמה לא דוקטור, עשוי במקרים מסוימים להחליף קורסים שניתנים על ידי דוקטורים אמיתיים. לא ולא! אני לא מוכן לשמוע את זה!

על אף שאינני יכול להדגיש מספיק את אמונתי בפרקטיקות העיתונאיות של חרותי-סובר, אינני רוצה להאריך מדי ולכן אסכם ואומר: הטקסט של אביב הורביץ הוא טקסט קטנוני. הוא מציג עיתונאית רצינית, שפרסמה טקסט רציני, מתוחקר וממוסמך, שנשען על מקורות שעל אף שאין לזהותם, היא מזהה אותם, כעיתונאית מפוקפקת. האם אין לך בושה אביב הורביץ?

בטקסט שלו רומז הורביץ שחרותי-סובר, שהאשימה את אחד המוסדות הגדולים, הוותיקים והנחשבים בישראל כמוסד שסובל מ"צמצומים, ירידה בהישגים ומינויים תמוהים" קיבלה בחלוף שלושה שבועות בסך הכל להעביר קורס כמו-אקדמי והיא עשתה זאת בשמחה, ללא כל בעיה ובהתלהבות גדולה. יש גבול לרמיזות האלו. אי אפשר להסתובב בעולם ולהאשים בצורה מופקרת עיתונאית רצינית. קיימים צירופי מקרים ואם המקרים לא מצטרפים למקריות מקרית הרי שיש הסברים שמניחים את הדעת וטוב עשתה חרותי-סובר שהעמידה את הורביץ במקומו.

למרות תגובתה המשכנעת, אני בטוח שטלי חרותי-סובר תשתמש בכל הערוצים שעומדים לרשותה על מנת להבהיר להורביץ בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים שהיא, טלי חרוצי-סוסר, שהמוניטין שלה הולך לפניה בתוך מערכת דה-מרקר ומחוצה לה, לא תמכור את שמה הטוב, את יוקרתה, תדמיתה ועבודתה החשובה בשביל קורס. בייחוד במוסד שסובל מכל כך הרבה כשלים! באמת! בשביל קורס! במוסד כל כך בעייתי! באמת! כמה נמוך אפשר לרדת?!

אני קורא מכאן לאביב הורביץ להתנצל ואם מישהו מהקוראים יעז ללכלך בתגובות על טלי חרותי-סובר אני מודיע לכם: אמחק מיד את תגובתו. יש גבול!

וכעת, נחזור לשידורנו הרגילים.

7 מחשבות על “טלי חרותי-סובר היא עיתונאית רצינית

  1. דורית – מחקתי את תגובתך. לא אתן לך ללכלך את שמה של עיתונאית מהשורה הראשונה! כל הרמיזות שנקשרו בשמה לאורך השנים – שעליהן כתבת – כולן שגויות!

  2. אני לא בקיא בפרטים. אך אם הסיפור הוא על פסבדו-עיתונאית שהכינה כתבה שלילית על מוסד מסויים ומספר שבועות לאחר מכן החלה לעבוד עבור אותו מוסד, היותה עיתונאית רצינית או לאו היא כלל לא הסיפור.

    ישנם אנשים חלשי אופי והמשכורות בעיתונות הן לא משהו. אז יופי, מצאת דג רקק שפעל שלא בתום לב.

    הסיפור החשוב פה הוא ש״אחד המוסדות הגדולים, הוותיקים והנחשבים בישראל״ משחד לכאורה מישהי שכתבה עליו דברים לא יפים. אלא אם הצעת משרה (והעסקה) של מישהי שלא מתאימה לתפקיד אינם שוחד.

    אם הדברים שכתבה אינם אמת, שיגיבו ויתבעו אותה או את העיתון שהיא עובדת עבורו. אם הדברים שכתבה אמת שיפעלו לתיקון הפגמים.

  3. טלי חרותי שלום את כתבת את המאמר על הד"ר המתחזה אלי לבושיץ מטופ איכילוב ויצמן 14 ת"א
    אני אחד הקורבנות שלו גיליתי אחרי ששילמתי ואחרי שירדתי במעלית אמרתי לעצמי איזה טעות עשיתי הוא לא רוצה להחזיר לי 4200 שקל הם רימו אותי…
    להל"ן חלק מהכתבה שלך

    ד"ר אלי לובושיץ, מנהל מרכז רפואי לטיפול במחלות מטבוליות, טופ איכילוב. מעל 25 שנות ניסיון קליני" – האם לא הייתם מניחים מיד שמדובר ברופא ותיק ובעל ניסיון עצום במחלות מטבוליות ובעל קשר לבית החולים איכילוב? ומה הייתם חושבים אם הייתם ממשיכים לקרוא ומגלים שתחת הכותרת "ניסיון קליני" כותב על עצמו לובושיץ: "קופת חולים מכבי, מרכז רפואי מירב – התמחות מיוחדת בילדים במשך שלוש שנים"?
    מה הייתם חושבים אם הייתם מגלים שללובושיץ יש לא תואר שלישי אחד מארה"ב אלא שניים, ובהשכלתו הוא מציין את "בית הספר לרוקחות באוניברסיטה העברית בירושלים" או שהוא "מרצה בכיר וגם ראש מגמה, ממייסד המרכז לרפואה מתקדמת וגם מרצה אורח של מוסדות לימוד שונים בחו"ל"?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *