עושים טכנולוגיה

לאורך השנים יצא לי להתנסות בכמעט כל מדיום אפשרי. שימשתי ככתב ועורך בעיתונות המודפסת ("הארץ", "ידיעות אחרונות"), כתבתי ואני עדיין כותב ברשת בכל מיני מקומות אבל בעיקר ב"העין השביעית" וכמובן היה לי הכבוד להגיע לאולפני טלוויזיה – בעיקר זה של "לונדון וקירשנבאום" – אבל אני מתקשה לחשוב על ערוץ טלוויזיה שלא ביקרתי בו בשלב כזה או אחר.

המדיום היחיד שלא התנסיתי בו לאורך זמן ובאופן שיטתי היה רדיו.

לפני כמה שנים התבקשתי להגיש תכנית מיוחדת לכבוד שבוע הספר של "ספרים רבותיי, ספרים" בגלי צה"ל. זה היה תענוג צרוף. מאז חיפשתי את ההזדמנות להתנסות עוד ולעשות עוד מהמדיום הקסום הזה שנקרא רדיו. כמובן שיכולתי להיעזר בשירותיה של 106FM (השם יקום דמה), תחנת הרדיו הסטודנטיאלית של בית הספר לתקשורת במכללה למנהל, אבל ה-DNA שלה היה מוזיקה אלטרנטיבית וממילא לשלב תכנית רדיו יחד עם תפקיד דיקאן בית הספר היה בלתי אפשרי.

נדמה היה לי שהחלום של רדיו ייאלץ לחכות. אבל אז קיבלתי טלפון מרן לוי.

רן הוא האיירה גלאס של ישראל, האדם הזה שהאמין בפורמט של פודקאסטים עוד לפני שזה היה פופולארי, שהצליח להוכיח שניתן לעשות פודקאסט בעברית – עושים היסטוריה – שהוא נגיש, מצחיק ומעניין. הוא מגיש את הפודקאסט שלו מאז 2007 ולפני כמה שנים הוא הקים חברה, חברה שלימה, שעוסקת בהפקה של פודקאסטים בתחומים שונים ומגוונים.

ההצעה של רן היתה פשוטה: להנחות את "עושים טכנולוגיה" מבית "עושים היסטוריה". לא הייתי צריך הרבה זמן כדי להשיב בחיוב. הקלטנו פיילוט, נהנינו, צחקנו ומצאתי את עצמי חלק מחבורה אדירה של מנחים של פודקאסטים מצוינים.

היום עולה הפרק הראשון בהנחייתי שעוסק באלגוריתם אחד שעשה עבודה כל כך טובה שהמפתחים שלו החליטו שהוא מסוכן מדי. בפרק הזה אירחתי באולפן את מתי מריאנסקי, מי שמנהל את קבוצת הפייסבוק המופלאה "עליית המכונות".

הגדרתי את הפודקאסט ככזה שמטפל ב"טכנולוגיה, אנשים ומה שמביניהם" מה שאומר שכמעט כל מה שנמצא בתווך הזה, מעניין אותי. גם העיסוק בפורמט עצמו, בפודקאסט, מעניין אותי. בשני הפרקים הראשונים, שכבר הקלטתי, הזמנתי לאולפן אורחים אבל אני כבר חושב על דרכים לשבור את פורמט השיחה ולפחות מדי פעם לעשות משהו קצת שונה.

אחת לשבועיים לערך יעלה פרק חדש ואני מזמין אתכם לעשות מנוי על הפודקאסט, להגיב, לשלוח שאלות ולספר לי על נושאים, אורחים וסוגיות ששווה וראוי לטפל בהם. זו הזדמנות להודות לארנון זמיר, המנחה היוצא של "עושים טכנולוגיה" על עבודה נפלאה.

האזנה נעימה.

5 מחשבות על “עושים טכנולוגיה

  1. המון בהצלחה!
    הייתי מאזין קבוע של ״עושים טכנולוגיה״ מאז שעלה לאוויר והפסקתי רק לאחרונה (הפורמט החדש לא התאים לי). אשמח מאוד לשוב ולהאזין

  2. היי דרור.
    שמי יוני קנטי ואני מאזין כבר מעל שנה לעושים טכנולוגיה ומאד נהנה. חושב שפרק טוב הוא כזה שמכניס אותך לעולם מקביל שלא ידעת שקיים או כמה הוא מורכב.
    מהבחינה הזו אני חושב שראיון בנושא מציאות מדומה הוא קלאסי.
    אני מנהל כבר חמש שנים את הפורום הגדול בארץ לנושא VR/AR, קבוצת הפייסבוק VR.IL.
    מהיום שהתנסיתי בערכת פיתוח ראשונית נשאבתי לנושא, ומאז אני מנסה כל מערכת VR שיש בארץ, משחק כל יום, וקורא המון המון על הטכנולוגיה, המדע מאחוריה, ושימושים קיימים ועתידיים שישפיעו כמעט על כל תחום.
    אשמח לבוא לראיון בפודקאסט, לבד או עם חבר. יכול לדבר שעות על הנושא המגוון הזה.
    אם ניסית בעצמך פעם VR מבוסס PC, אני בטוח שאתה יודע איזו תחושה חזקה זו להיות משוגר לעולם אחר ולהתנסות בחוויות שרק חולמים עליהם.
    מקווה להמשך שיחה
    יוני

    https://www.facebook.com/groups/VR.Israel/

  3. היי יוני,
    תודה רבה על ההצעה. אין ספק שזו טכנולוגיה שאטפל בה (ואפילו יותר מפעם אחת).
    אהיה בקשר!
    יובל (דרור הוא שם המשפחה שלי).

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *