הסיפור לא התפשט כמו שצריך

"החוקר" מפרסם סיפור לפיו זושה עומדת לעשות לוידאו את מעשה ג'ימייל – כלומר, היא תאפשר להעלות לשירות הוידאו שלה כל קטע וידאו ללא הגבלת נפח, גודל או משקל.

החלק שמעניין בדיווח הזה מגיע דווקא בסופו. כותב הסיפור פרסם עדכון ובו כתב משהו נוסח: הסיפור הזה, שפורסם באיזשהו בלוג ביום שלישי, לא מתפשט כמו שהוא צריך. רוצה לומר, אם הסיפור היה אמיתי, סביר להניח שעוד כמה אתרים חוץ מהבלוג הזה היו מפרסמים אותו אבל אף אחד לא מפרסם אותו ולכן יכול להיות שזה קשקוש.

באופן אישי נמאס לי לחלוטין מבלוגים כמו זה של הנרי פוץ, שמפרסמים כל גיהוק שמתרחש בממלכת זושה. החברה הזו זוכה ליחסי ציבור מטורפים ללא שום הצדקה. נכון, ישנם אירועים שמשנים את הזירה. השקת ג'ימייל היה אחד מהם. אבל השקת פיקאסה ווב לדוגמה, הוא נון-אירוע ברמות קשות. זה די מרגיז לראות את זושה בונה באופן מוחלט על יחסי הציבור שהיא מקבלת באופן קבוע מהבלוגרים. כל שהיא צריכה לעשות זה להשיק איזה חצי פיצ'ר מטופש (מה שהיא עושה לעתים קרובות) וכולם כבר רוטטים מהתרגשות.

יאללה, די עם זה כבר.

35 מחשבות על “הסיפור לא התפשט כמו שצריך

  1. ואז בא איזה בלוגר אחר, וכותב ונותן לינק לפוץ ולזושה וממשיך את הדיון
    אם זושה היא טרול שאומר "גמאני יודע לעשות …" אז אולי צריך לא להאכיל אותו.

  2. אני מסכים איתך, אבל קודם צריך להבין שהדיווח הכפייתי על כל אירוע שמתרחש בזושה הוא סוג של טרוליזם. מהרגע שתהיה הסכמה על כך, אז צריך להפסיק להאכיל את הטרולים.

  3. אותי הבלוגים האלו בעיקר משעשעים, בגלל שהם לאו דווקא "מפרסמים כל גיהוק שקורה בממלכת זושה" אלא יותר "מפרסמים כל גיהוק שהיה נדמה להם ו/או היו רוצים שזושה תעשה".
    אז כן, מי שיורה לכל הכיוונים פוגע לפעמים, אבל זה לא הופך את הבלוגים לרציניים (אפילו להיפך).

    כנ"ל אגב עם בלוגים באותו סגנון על אפל.

    מה שמפתיע (ועצוב) הוא כמה מה"דיווחים" האלו (עם או בלי מרכאות) הופכים לידיעות בעיתוני רשת מיינסטרימיים יותר.

  4. רבותי, הטרולים מעבירים אתכם על דעתכם. באינטרווב יש מקום לכולם, גם לטרולים. בהחלט הגיוני שבעל אתר לא יסכים שטרולים ישאירו בו הודעות, אבל להתלונן על זה שלטרול יש אתר משלו?! הגזמתם. הנרי יכול להמשיך לזהם את ישראבלוג בכל מה שבא לו, וזושה יכולים להמשיך לעשות שמיניות באויר. ובעניין זה, הרי רק לאחרונה "אתה-צינור" הגבילו את אורך הוידאו ל-10 דקות בגלל אימפריית הרשע של המוזיקה והסרטים. האם גוגל יצליחו להילחם בהם? כי אם כן, אז שווה לסבול את כל הטרוליזם בעולם.

  5. ר"ש אני חושב שלא ירדת לסוף דעתי. לכל טרול מותר שיהיה בלוג. למעשה, צריך לחוקק חוק שמחייב את הטרולים להחזיק בלוג ולהיות הטרולים של עצמם. הבעיה היא הרבה יותר עמוקה.
    זושה מתרגלת לקבל יחסי ציבור על כלום וחמור מזה, היא סבורה שהיא לא חייבת שום דבר לאף אחד, שום דין וחשבון שכן ממילא היא מקבלת פרסום על מעשיה ללא קשר להתנהגותה. האופן שבו הבלוגים מסקרים את זושה יתפוצץ בסופו של דבר להם, לנו, ובעיקר לזושה, בפנים.

  6. יש לי הרגשה, בשבועות האחרונים, שהם הגיעו לנקודת המיאוס. כבר יש יותר דיבורים על מתי כבר יהיה עוד קילר אפ ועד מתי הם ימשיכו לנסות לסגור פערים תמוהים מכל חברה אחרת שיש לה נוכחות ברשת. אז נראה לי שנמשיך לראות כתבות זושה, אבל פחות משתפכות. אבל הדיווח בטח יוריד מינונים באופן דרסטי רק כשתבוא חברה אחרת ותתפוס את מקומה.

  7. יובל – אתה מוזמן להריץ את הגלוב בתור מועמד להיסטריה כלל בלוגית. אני מתנדבת לכתוב כל שבוע פוסט על הנעשה בגלוב, אם קצב פרסום הפוסטים אצלך יצליח לעבור את קצב פרסום הפיצ'רים של גוגל 🙂

  8. נו, נעשה תורנות. לך ולמוסיף ממילא אין חיים, ואני אוכל להקדיש לזה איזה רבע שעה ביום. מה את אומרת ג'ייני?

  9. נעשה דיו דיליג'נס, ואם ילך טוב – הבו לי חוזה חתום ע"י שלושת בכירי הקונצרן, שכולל אופציות. ואז תקבלו פוסט בשבוע. שזה המון בשבילי, אני אפילו לא כותבת פוסט בשבוע על עצמי.

  10. מוסיף: הסתכלתי על זה לתחרות של הווב 2.0. אמנם קטונתי מאוד מול גארטנר וזושה, אבל בזמנו לא נפלתי מהכסא. וגם, מכל היישומים האופיסיים זה נראה לי הכי פחות שימושי למשתמש הביתי. וגם למשתמש העסקי יש חלופות טובות יותר (וובינארים, אולי?).

  11. פיגו הראה לי לפני כמה שבועות איזו תוכנה משודרגת ביותר של מיקרוסופט למצגות. בכל מקרה לא נראה לי שגוגל מתכוונת כרגע להלחם עם מיקרוסופט על משתמשי אופיס. קראתי איפשהו שכל הרכישות האלה נועדו כדי להסיט את תשומת הלב של המתחרים מהתכניות האמיתיות של גוגל.

  12. אני עדיין לא מבין את הבעיה, יובל. אז גוגל עושים טעות? הגיע הזמן. לכל חברה ומותג יש פאנבויז. זו הסיבה היחידה שאפל עדיין בחיים. אני רק לא מבין למה אתה חושב שזה יתפוצץ לנו בפרצוף. מקסימום לגוגל. ואז המניה המנופחת לחלוטין שלהם תרד קצת, יעשו רה-ארגון בחברה, מנכ"ל חדש, ויהיה בסדר. בסופו של דבר, יש להם מוצר אחד טוב באמת, וזה מספיק להרבה חברות – אוראקל, לדוגמה.
    תראה מה קורה באינטל היום: אחרי שנתיים של דשדוש במקום בלי מוצר חדש, ועם מכירות שמתבססות אך ורק על המותג הידוע ועל שמרנותם של אנשי IT שפוחדים לעבור למתחרים, פתאום שמו לב שם ש-AMD נוגסים בהם בעוז, שהנציגות שלהם בעולם השרתים עלובה, בדסקטופ המצב לא משהו, ורק בניידים יש תקווה. אז מה עושים? החברה נכנסת לפאניקה ומוכרת נכסים שרק לפני כמה חודשים עוד הצהירה שהם הכיוון האסטרטגי של החברה. ככה זה כשאתה שאנן ומתנפח יותר מדי.

  13. ר"ש, האמת היא שיש להם כמה מוצרים טובים (gmail, gEarth…) , ודווקא החיפוש לא נמצא בראש הרשימה. אני אמנם עדיין הולך לזושה כל פעם בתור אופציה מספר אחת, אבל החיפוש של יאהו לא פחות טוב.

  14. הכל נכון ובכל זאת הם אחלה חברה והנה הפלצה שהפוץ לא פרסם אבל היא בהחלט מדליקה
    (ואני מודה, לכתוב את זה זה גם סוג של פוציות אבל זה מדליק(
    http://www.google.com/shakespeare,
    (אתר גוגל עם כל יצירות שקספיר)

  15. עודד, בפעם הראשונה שכתבתי את הפוסט הזה כתבתי אכן "המברר". אבל אז החלטתי להתייעץ ב"בבילון" והוא לא כל כך הסכים איתי. החלטתי לתת לו ליהנות מהספק.

  16. נו, לך תסמוך על בבלים. מברר יותר חמוד

    ואם כבר בתורת השמות הגלובית עסקינן: מאיפה צץ זושה?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *