למות מפחד

אני לא אוהבת לטוס. יש משהו בכלי העצום הזה, שעושה לי רע. תסתכלו על מטוס, חתיכת מתכת שעפה בשמיים, ותבינו שזה נס, פשוט נס, שהוא לא מתרסק מיד כשהוא עוזב את הקרקע. זה נראה לכם רציני שמאות אנשים עולים למטוס, שיכול להתרסק רק כי איזו ציפור החליטה לתפוס זרם אוויר ומצאה את עצמה במנוע? ואיך בדיוק אמורות חגורות הניילון האלה להציל אותי כשאתרסק לתוך האוקיינוס? ומה אכפת לי שיציאות החירום הן כאן, כאן ושם, כשברור שהמטוס יתפוצץ מיד כשנהיה בגובה יותר מדי רגל כדי להינצל? מבחינתי, בכל פעם שאני עולה למטוס, אני צפויה להיכחד באיזו תאונת תעופה מחרידה, וברור לי שכל אלה שמנפנפים מולי בסטטיסטיקות של יותר-בטוח-לטוס-מאשר-לעשות-אוריגאמי לא יודעים על מה הם מדברים.

ויקטוריה, בחורה לונדונית נחמדה, סבלה מפחד גבהים, אבל החליטה להתגבר על העניין, וכדי לצלוח את האימה, בחרה להתמודד באמצעות צניחה חופשית קבוצתית. המטוס שלה התרסק. לא עדיף אוריגאמי?

18 מחשבות על “למות מפחד

  1. גם וונת'וורת' מילר עשה ציפורי נייר.
    תראי לאיפה הוא הגיע. ברח לו המטוס שתי דקות לפני שהוא הגיע לשדה התעופה.

  2. מזמן לא קראתי פוסט שיכולתי להזדהות איתו כל כך (נס שצינור המתכת הרעוע הזה לא מתרסק בכל המראה, נס!). הסיפור של ויקטוריה הוא הכותרות של העיתון שלמחרת כל טיסה עליה אני אוזרת עוז לעלות.

  3. טפוי, רק בשבוע שעבר שיבחתי את אתר הארץ בשוא"ש ועכשיו הכל הפוך. זה מה שקורה כשמחמיאים לאנשים.

  4. אם כבר מדברים על התרסקויות, הנה תעלול נחמד שעושים נערים פוחזים בטיסות פנים במקום בו אני גר (אוסטרליה):

    לרשות כל נוסע יש עותק מאוייר של הוראות החילוץ מהמטוס – ששוכן לבטח בכיס של המושב לפני הנוסע, היחד עם מגזין הטיסה, תפריט הארוחות וכו'.

    באיור ניתן לראות כיצד המטוס נוחת נחיתת חירום במים – כשהוא בחתיכה אחת (כן, בטח…) דמויות מצויירות זעירות מצויידות במצופים צהובים יוצאות מפתחי החירום שבצידי המטוס וגולשות למים.

    האיור הנ"ל מוגן משחיקה, רטיבות וסתם ונדליזם ע"י למינציה, אך כל זה לא מונע מהפוחזים לצייר בטוש סנפירי כרישים ואף ראשי כריש אימתניים עם פה פתוח (מתוך 'מלתעות') מסביב לנוסעים שזה עתה גלשו מהמטוס למים הבטוחים…

    חבל שלא שמרתי עותק כזה – זה מצחיק כל פעם מחדש – עשיתי לי נוהג לחפש את המודים האלו בכל טיסה שאני עולה אליה.

  5. גם נחיתה על המים זה מיתוס, אף פעם[לא השתמשתי באפעם, ז"א אני די רציני], אף פעם עדיין לא הצליחו להנחית מטוס על המים, בתאונת יותר ידועה שצולמה, רואים איך 747 מתכונן לנחיתה על המים, מתקרב, פעם הקצה של אחת הכנפיים נוגעת בגל, קטן, הגרר שנוצר גורם למטוס להסתובב 180 מעלות במהירות של איזה 350 קמ"ש, המטוס נקרע מכוחות הג'י, מיכלי הדלק מתפוציים, המטוס נחצה לשניים, ממש סופר התרסקות. 0 ניצולים.

    גם יש את התוכנית חקירות אסונות תעופה בNGC, שמה רואים ממש אסונות, מיכל דלק שמתפוצץ באמצע הטיסה, הקונקורד, מטוס שבאמצע הטיסה הגג פתאום נקרע, טיסה של DC-10 עמוסה בילדים שאיזה פיצוץ באיזור בזנב גורם למלא רסיסים לעוף באוויר ולקרוע את שלושת הצינורות של הנוזלים ההידרואלים[וכל השלושה מופקדים על אותם תפקידים- יש אחד ראשי ושניים משניים למקרה של תקלה(בטח לא חשבו שיש סיכוי ששלושתם יידפקו בו זמנית)], מה שגרם לכך שהמדפים נתקעו בלי יכולת לזוז, מה שאומר שהם היו צריכים ללמוד ולתרגל שיטת ניווט חדשה[המבוססת על פתיחה וסגירה של המצערות] ולהנחית את המטוס, כשעליו מלא אמהות וילדים. אולי 35 אמהות וילדים נספו.

    איזה כיף לטוס, אה?

  6. היה גם את הטיסה בחברת התעופה הבינלאומית של רוסיה, שקנו מטוס איירבאס כדי לשפר את התדמית שלהם לדתמית יותר אמינה, אך הקברניט נתן לבן שלו את ההגהים בכאילו כשהטייס האוטומטי פועל, אבל מנגנון של מטוסי איירבאס גורם לכך שהטייס האוטומטי ינותק תוך 30 שניות אם ההגה בתזוזה[ז"א מישו מנסה לנווט] וכל מה שמודיע שהוא מנותק, זה נורית חיווי קטנה[ מתוך איזה 500 נוריות, לעומת מטוסים רוסיים שיש קול רם שאומר שהטייס האוטומטי כבוי, אז מה שקרה, זה שהמטוס נטה על הצד, הטייס האוטו' נכבה, פתאום הוא התחיל לנטות, יותר לנטות ולאבד גובה, זה גרם להיווצרות של כוחות ג'י שלא איפשו לטייס לחזור לכסא, וכשהוא חזר לכסא, זה היה מאוחר מידי, הוא ניסה להתרומם, אבל התרסק על הר. 0 ניצולים.

    גם היה את התאונה שבה שני מטוסים התנגשו אחד בשני בגלל טעות של פקח במגדל פיקוח. והתוכנית של האסונות האלו רצה כבר…. 3 עונות…? אבל בכל זאת, בכל שנה יותר אנשים נהרגים בגלל חמורים מאשר בגלל תאונות תעופה…. אבל מצד שני יש הרבה יותר חמורים מאשר מטוסים… טוב, תעשו את השיקול לבד ;]

  7. רועי הטיסה שעליה אתה מדבר היתה התרסקות של מטוס חטוף באתיופיה (אאל"ט) – שצולמה על ידי מתרחצים בחוף. היו ניצולים, בנהם לפחות ישראלי אחד (והרוגים – וכמה ישראלים בנהם).

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *