כך נודע ל-Ynet

אחר הצהרים בישרה הכותרת הראשית של Ynet כי הפרופסור עמרם אולמרט, אחיו של ראש הממשלה אהוד אולמרט, צפוי לעזוב את "קדימה". “פרסום ראשון" התהדרו באתר, "כך נודע ל-Ynet” הדגישו שם כדי להבהיר מי פה בדיוק שיחק אותה. וזה לא היה הכל. הידיעה, שדיווחה על "מכה קשה לקדימה ולאולמרט", כבר כללה בתוכה גם פרשנות מפיהם של לא אחרים מאשר "גורמים בקדימה" שכנראה ניסו לשמור על קור רוח, אך נאלצו להודות ש"הקונספציה של קדימה קרסה".

כעבור כשעה בלבד נעלמה הידיעה המקורית מהאתר. על פי Nrg ברנז'ה, שם דווח על הסיפור (כמובן תוך טעויות הגהה בשמם של עמרם אולמרט, ושל כתב Ynet, אטילה שומפלבי – בלי זה לא ניתן טכנית להעלות ידיעות לערוץ הזה), פרופסור אולמרט כלל לא התבקש להגיב על הידיעה לפני שהיא עלתה לאוויר (במקביל היא גם שודרה ללא תגובה בקול ישראל). לאחר הפרסום הוא מיהר להעביר הכחשה גורפת לכל כלי התקשורת, ול-Ynet לא נותרה ברירה אלא להפוך – כמקובל במקרים כאלה – את ידיעת "הפרסום הראשוני" לידיעת הכחשה.

את הידיעה הזאת, אגב, לא תוכלו למצוא לא רק בעמוד הבית של Ynet אלא אפילו לא בתוך העמוד הראשי של ערוץ החדשות. מי שממש יתאמץ, או יפנה לגוגל – שם עדיין ניתן למצוא את תחילתה של הידיעה המקורית (אגב, הידיעה המקורית המלאה נמצאת עדיין באתר הזה) – יגלה לבסוף את הידיעה שכותרתה: "אחיו של אולמרט: איני פורש מקדימה". "עמרם אולמרט”, נכתב שם בפתחהּ, “…מכחיש הערב פרסומים על כוונתו לפרוש מפעילות במפלגת קדימה”. הבנתם? הוא מכחיש "פרסומים”. ואני הייתי בטוח ש"כך נודע ל-Ynet”.

ובכלל, אם סופרים גם את הידיעה המביכה הזאת (עליה נכתב גם אצל הופמן), כנראה שזה לא ממש היה היום של Ynet.

6 מחשבות על “כך נודע ל-Ynet

  1. קראתי את הפוסט שלו בעקבות הקישור של צפריר, ואני חייב לציין שלא ממש הצלחתי לחלץ משם אמירה קוהרנטית בעניין (לא שיש עם זה ממש בעיה, זה בלוג אישי ויכול להיות שהוא רק רצה לחלוק את תחושותיו וכו').

    דווקא בידיעה בנרג' שעלתה בהתחלה עם משפט לפיו שומפלבי סירב להתייחס לדברים, הוכנס בהמשך עידכון לפיו הוא "עומד מאחורי הידיעה כפי שפורסמה בתחילה" (לגבי אי לקיחת התגובה, אנחנו לא מכירים את כל הפרטים, אבל אם הוא בכלל לא ניסה לפנות לאח לפני שהידיעה עלתה לאוויר, אז נראה לי שהוא פישל).

    בכל מקרה, טוב הוא ו-Ynet כבר לא יצאו מזה – כי גם אם הוא עומד מאחורי הידיעה שלו כפי שהיא פורסמה בתחילה, Ynet, כפי שאפשר לראות מהקישור לידיעת ההכחשה, כבר לא עומד מאחוריה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

תצוגה מקדימה: