מדפסת, כבל ואלימות רצחנית

אז קניתי אחר הצהריים מדפסת לחמי. יש לו יומולדת אז קניתי לו מדפסת הזרקת דיו צבעונית של HP בחנות של “באג”. פתחתי בחנות את הקופסה ואז הסתבר שאין כבל USB. אין. לדברי הבחור, במשלוח הנוכחי של מדפסות HP לא הגיעו כבלי ה-USB. התכופף הבחור מתחת לדלפק, הוציא כבל USB, נתן לי ונפרדנו לשלום.

הגעתי הביתה, הוצאתי את כל הקלקרים, סלוטייפים ושאר ניג’וסים, התקנתי, חיברתי, ו – כלום. המדפסת לא מזוהה. ניסיתי לחבר אותה ליציאת USB אחרת, אבל כלום. אז יש שתי אפשרויות. או שהמדפסת דפוקה או שהכבל דפוק. אני הימרתי על הכבל.
נכנסתי לאוטו ונסעתי שוב לחנות “באג” עם הכבל בידי.

“אפשר לקבל כבל תקין”, שאלתי (בעצבנות, בעצבנות)
“מה, הוא לא תקין?”, ענה האיש
“אני מקווה שהוא זה שלא תקין שכן אם לא כך, כנראה שזו המדפסת”.
הלך הבחור וחיפש בכל שאר הקופסאות של HP כבל USB ולא מצא.
“למה אין כבלי USB בקופסאות?”, שאלתי.
ואז הסביר מר בחור כי HP החלה למכור את המדפסות שלה ללא כבל. את הכבל צריך לקנות בנפרד. שזו פשוט חוצפה שאין כדוגמתה. אולי בפעם הבאה אדרש לרכוש גם את כבל החשמל בנפרד? ואז את מגש הנייר? מה זה צריך להביע???

בכל אופן, הלך הבחור למעבדה מאחורה שם, הביא כבל USB ונתן לי. ואז מתערב בחור מספר 2 שעובד בחנות.
“תגיד, מאיפה לקחת את הכבל, מפה?”, הוא שואל ומצביע על המגירה בדלפק.
“כן, למה?”, התעניין בחור מספר 1.
“כי היה עליו פתק. לא תקין”.

הייתי צריך לשבור להם את הראש. באמת שהייתי צריך. אבל אני עדין. באמת שאני עדין.

5 מחשבות על “מדפסת, כבל ואלימות רצחנית

  1. חבל, דווקא היה לי רושם טוב מבאג., שלא לדבר על HP.
    לא מספיק שהם מוכרים מדפסות חדשות עם מיכלי דיו חצי מלאים?
    לא שמעתי על חוצפה שכזאת, בעיני הם מוחרמים עד הודעה חדשה.

  2. לקרוא לחנות מחשבים “באג”, זה כמו לקרוא לחנות ספרים “טעות דפוס”, או למסעדה – “קלקול קיבה”.

  3. יובל,
    נפלת בפח.

    HP כן מוכרת את המוצרים שלה עם כבל, אבל המוכרים בחנות נוהגים להעלים (לגנוב) את הכבלים, כי הכבלים שווים הרבה כסף (כמה עשרות שקלים חדשים).

    בפעם הבאה תסתכל בספר של המוצר.
    בכל ספר מוצר יש רשימת מלאי.

  4. שלילי קטלני, כל המדפסות הזולות מגיעות בלי כבל USB (לפחות בארץ). הסיבה היא שגם כך הם מוכרים את המדפסות האלה במחירי הפסד מטורפים – את הכסף הם עושים מלמכור לך דיו במחיר מופקע. בכל מקרה, אני מציע לכל מי שקורא את זה לא לקנות מוצר כלשהו של HP בישראל לעולם. השירות שלהם מסתכם בדרך כלל בזה שאתה מגיע לשם, נותן את המכשיר, העובד בדלפק יורק לך בפרצוף (לפעמים בעין!!) ודורש ממך לשלם בערך 70% מערך המוצר תמורת מוצר אחר – מחודש – כי המדיניות שלהם היא לא לתקן כלום. גם אם המוצר עדיין בתקופת האחריות אתה מקבל מוצר מחודש – אפילו אם קנית את שלך לפני יומיים.
    עד ש-HP העולמית לא יעשו סדר בנציגות שלהם בישראל, אני ממליץ בחום להימנע. ל-Canon יש אחלה מדפסות הזרקה, כולל מגש מגניב כזה שמאפשר לך להדפיס ישר על תקליטור.
    גילוי נאות: לי אישית יש מדפסת HP דגם 5550 שלא התקלקלה מעולם. המוצרים שלהם טובים, אין להכחיש. זה רק השירות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

תצוגה מקדימה: