70 באיילון

נסעתי הלילה באיילון. קורה.

שעה מאוד מאוחרת, כמעט אין אף אחד על הכביש.
אבל מה, מעל הכביש, בשלטים התלויים האלו, איפה שתמיד יש סימון אלקטרוני שאומר שהאיילון פקוק, הודיע השלט שיש לנסוע במהירות של 70 קמ”ש מה שלא הפריע לנהג שנסע הכי לאט בקטע שבו אני נסעתי לנסוע במהירות 100 קמ”ש (וגם זה אם אני מפרגן לו).

ולכן אני אומר שני דברים:
1. לנסוע לאט מדי מסוכן לא פחות מלנסוע מהר מדי. אם מישהו היה מחליט “לציית לחוק” ולנסוע 70, היתה נגרמת כזו תאונה, שחבל על הזמן.
2. זו דוגמה מצוינת לסיבה שבגינה לפעמים אנשים שמים פס על החוק. כי לפעמים הוא חסר כל היגיון. כמו החוק שאומר שאסור להחליף קבצים.

סתם.

5 מחשבות על “70 באיילון

  1. השלט האלקטרוני הוא לא חיווי על המהירות הממוצעת בקטע?
    לא שזה פחות מוזר (איך ייתכן שהחיישנים של אילון החליטו שקצב הנסיעה שם הוא 70 קמ”ש) אבל עד כמה שידוע לי השלט לא מנחה אותך באיזו מהירות לנסוע אלא רק מיידע אותך מה צפוי בהמשך.

  2. עגנוניסימו, ככל הידוע לי מדובר בשלט שמורה מהי המהירות המותרת בקטע. המהירויות מתחלפות בהתאם למצב על האיילון. כאשר יש תנועה כבדה, הוא יורד ל-50 או 60, כאשר הוא פנוי הוא עולה ל-90. מה שאני ראיתי, 70, אמור לייצג עומס תנועה בינוני – שזו פשוט בדיחה.

  3. אם נהג חכם היה מחליט בבת אחת לרדת ל-70, בהחלט היתה תאונה…
    אבל אם אותו נהג היה מאט לאיטו וזז לנתיב השמאלי, הוא פשוט היה נוסע לאט וכולם היו עוקפים אותו.

    בכל מקרה…אני מסכים שהחוק לא הגיוני והמהירות נקבעת על פי תנאי הכביש והסביבה, ולא החוקים.

  4. השלט מצביע על המהירות הממוצעת בקטע ולא על המהירות המותרת. זה לא אומר שהוא עובד כמו שצריך במיוחד, אבל זה אומר שאולי אחרי היציאה שבה עלית, המהירות היתה נמוכה יותר, ולכן היה לך רק 70. אולי. באיילון מותר לנסוע קצת יותר מהר מ-70 קמ”ש.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

תצוגה מקדימה: