בעזרת הפטושופ

זה לא חדש (לא הלינק ולא הקונספט) ועדיין כאשר רואים איך לוקחים מישהי שנראית לא רע בכלל, ובעזרת כמה נגיעות בפוטושופ הופכים אותה ל”דוגמנית-על”, זה מרגיז.

זה מרגיז עוד יותר כיוון שלא רבים מבינים שחלק ניכר (אם לא כל) הנשים שאנחנו רואים על המגזינים הן פרי דמיונם הקודח של אנשי הפוטושופ. הנשים האלו כלל לא קיימות במציאות, אבל עבור בנות רבות (טוב נו, וגם בנים), הן מודל לחיקוי – בה בשעה שאי אפשר לחקות אותן – הן לא קיימות!

(מקור: Digg)

10 מחשבות על “בעזרת הפטושופ

  1. להפך!
    הפוטושופ הפך את החיים של האנשים המכוערים לטובים יותר.

    לי אישית יצא לתקן לחברים קרובים תמונות פספורט בהן נראו נמשים, שומן, שערות ושאר חולירות גניטיות בצורה כזו שתמונת הפספורט תיראה יותר יפה. יצא לי אפילו לתקן תמונה של חבר שבה הוא נראה קצת שמנמן לתמונה של בחור קצת יותר רזה.

    את תמונות הפספורט הללו הם העלו לאתרי הכרויות או שלחו לבנות שהתכתבו איתם.

    הפוטושופ הוא לא רק נחלתם של הדוגמניות.
    כל אזרח ואזרח יכול להשתמש בפוטושופט כדי לתקן תמונות של עצמו.

  2. אני חושב שהגישה הזו שלך היא חלק ממגמה כללית בחברה לפיה אנחנו כל הזמן צריכים לעסוק בשיפוץ עצמי. צריכים לשפר את עצמנו, לתקן את עצמנו, להפוך את עצמנו ליותר טובים, יותר נחמדים, יותר יפים, יותר רזים – אולי אז יהיה לנו סיכוי.

    אני סולד מהמגמה הזו שמטיפה לך כל היום שאתה צריך לעמוד בסטנדרטים של החברה, שאתה צריך לעסוק בעבודת אינסטלציה בלתי פוסקת של האישיות והחיצוניות שלך.

  3. שמע, במשפט “הם מודל לחיקוי”, יש לך שגיאה בעברית.

    צריך להיות “הן מודל לחיקוי”.

    אם היה לי פוטושופ הייתי מתקן לך את זה.

  4. תסתכל מסביבך. המדיה השיווקית מלמדת אותנו לשנוא את עצמנו. מילא אנשים שלא קיימים במציאות הפיסית, אני חושב שהאדם הסביר יודע להבחין בין אמת ופיקציה, ואנחנו יודעים “שבחיים” הם לא נראים כמו בתמונה, אבל מה עם תשקורת נוסח: כל עו”ד ואנשי העסקים המצליחים שייכים למוצא אתני מסויים, בזמן שעובדי הכפיים שייכים “לגזע אחר”.

    כשמצליבים את הדימויים הויזואליים עם המידע הסטטיסטי נוסח “אשכנזים מרווחים יותר” מקבלים מדע בידיוני של ממש שלא משאיר לכל השאר, אשכנזים או מזרחים, אלא לשנא את עצמם.

    יהיה מעניין לראות עם “התרבות החופשית” תצליח לנשל את התקשורת מהשליטה על הדימוי העצמי שלנו, כמו שהיא עושה כיום בתחומים אחרים שקשורים בהפצת ידע ועיצוב דעת הקהל מאחר שהיא עוקפת את מנגונני ההפצה המסחריים.

    הזכיר לי את המופע האחרון של DV8 שיצא לי לראות: Just for show שעסק בדיוק בעניין זה.

    http://linmagazine.co.il/node/view/8870
    http://www.dekretser.com/efliers/dv8/flier.htm?eid=dv8

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

תצוגה מקדימה: