עידן השיווק המטומטם (2)

לפני שלושה שבועות פרסמתי ב”העין השביעית” טקסט תחת הכותרת “עידן השיווק המטומטם”. תוכלו לקרוא אותו כאן. הטקסט עוסק בתחרויות ובשיטות השיווק האינפנטיליות שפשו בכל פינה בפייסבוק. יאללה תביאו לייק!!!!!

למרות שכתבתי את הטקסט לאחר שצפיתי בלא מעט תחרויות אוויליות, שום דבר לא הכין אותי לזה: תחרות החריץ של המדינה (זהירות, מקדם בחילה גבוה).

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=XFkdYBg-494[/youtube]

התחרות, אשר מתנהלת בעמוד הפייסבוק של אתר “טוב תודה”, היא לא רק אווילית. הלוואי. הייתי לוקח אווילית, הייתי מחבק אווילית. התחרות היא הבהמיות בהתגלמותה. אבל אחים שלי, זה מה שהולך היום: בהמיות. למעשה, אפשר לבנות משוואה פשוטה שקובעת שאם בארה”ב המטרה העליונה בשיווק מותג ברשתות חברתיות היא לעשות אותו חכם, מתוחכם, משעשע ויוצא דופן, בישראל המטרה העליונה היא לעשות אותו גס, מטומטם, עילג ובהמי.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=e66XKxT8yDY[/youtube]

למי שעדיין לא הבין: בתקנון התחרות נכתב: על המשתתפים בתחרות לשלוח לכתובת הדואר האלקטרוני תמונה בה מוצג המשתתף מאחורה, כאשר ממכנסיו מבצבצים לפחות 2.5 סנטימטרים של חריץ אחוריו.

אז קדימה, לכו למדוד ת’חריץ של התחת שלכם ותשלחו תמונה ל”טוב תודה”. אולי תקבלו זיכוי להדברה.

19 מחשבות על “עידן השיווק המטומטם (2)

  1. בוא נפריד. את מה שיש בארה”ב שאתה רואה אפשר להגדיר בתור

    חכם, מתוחכם, משעשע ויוצא דופן

    ואת תחרויות החריץ של המדינה שלהם אתה לא רואה כי אף אחד לא ידבר עליהן.

  2. נו, רק צריך למצוא את האחראי לזבל הזה באחת התגובות בפוסט הקודם. אני רואה בעיני רוחי את הקמפיין הבא של מועצת הלול: “ביצי חופש? שלחו לנו תמונה של אשכיכם”

    למרבה הצער, האנשים שהוגים קמפיינים מהסוג הזה נוטים להתבשם מזה שכותבים עליהם, כלומר שמתייחסים אליהם, גם אם זו קטילה.

  3. העיקר שכלכליסט סימן ‘אנשי קידום ברשת החברתית’ כ”הייטקיסטים של העתיד”. למזלי אני מכיר מספיק אנשי הייטק כדי לדעת שיש לנוי סיכוי לעתיד טוב גם בלי גאונים מהסוג שהגה את הקמפיין האנין הזה.

  4. כל כך מסכים איתך. שיווק בפייסבוק הוא רוב הזמן קישקוש ובזבוז כסף של חברות מסחריות שזורקות את כספן בנהירה טיפשית אחרי טרנד.
    אין חברה אחת בארץ שעושה קמפיין פייסבוק מעניין – אפילו לא אחת!
    אין להן שום אסטרטגיה – לא מטרות ובטח לא מדידה של עמידה במטרות הללו.
    הדבר היחיד הוא מרדף אדיוטי אחרי לייקים. אבל מה עושים אחרי שגייסת מישהו (פעם הוא היה צריך להצטרף לקבוצה או להכריז על עצמו fan, היום רק לייק מספיק…) אף אחד לא יודע מה עושים איתם.
    כרגע זה נראה כאילו אנשים כל כך מתלהבים מהמדיום שממש לא מטריד אותם התוכן.
    בגלל זה הוא מדרדר מהר מאוד לחריצים של תחת 

  5. חסכתי מעצמי את הוידאו הראשון, אבל נחשפתי לראשונה לסיפור של אולד ספייס וזה פשוט תענוג צרוף. בתור מי שהציבה את ענף הפרסום והפרסומאים במקום הראשון בקטגוריית משלח היד הנתעב ביותר – אני מכרסמת את שולי כובעי ברגעים אלה ממש.

  6. כמו רוני מעליי דילגתי לסרטון השני, עד עכשיו לא ידעתי שכושי עושה לי את זה… good lord…
    ולעצם העניין, זה חלק מחגיגת הבורות, האינסטנט וחוסר התרבות, ראה הבדלי רייטינג בין ריאליטי לעמנואל הלפרין

  7. מה יש לכולם מהאולדספייס הזה? הפרסומת הראשונה הייתה נחמדה, בעיקר בגלל חילופי התפאורה הבלתי צפויים. קמפיין התגובות לגולשים היה מטומטם וטרחני, ממש לא הייתי קורא לזה “חכם ומתוחכם”.

  8. כתגובת נגד לתחרויות האוויליות האלה, אני חייב לציין את הקמפיין המופלא של בירה מכבי, שהשכילו לנצל את כישורי המשחק המופלאים של שלומי שבן ויצרו סדרה נהדרת של סרטונים (אפשר למצוא ביו טיוב) + תחרות מקסימה ביותר (שמבוססת על קהל איכותי בלי ספק של חובבי שלומי שבן), על פיה הם אמורים להצטלם עם אלבום אהוב.

    כאן אפשר לראות כמה מהצילומים הטובים ביותר.

  9. דניאל, זה אמנם לא חכם ומתוחכם בהשוואה לגתה או ויטגנשטיין, אבל אם מביאים בחשבון את הציפיות הנמוכות שעימן אנו ניגשים לצפייה בפרסומת – זה מרענן, משעשע, חמוד וכ-ל-כ-ך סקסי. לדעתי, יש הרבה קלילות והומור עצמי בפרסומות שלהם, הם לא מתייחסים לעצמם יותר מדי ברצינות, אבל משקיעים את המקסימום בהפקה, וזה שילוב מגניב למדי.

  10. “בארה”ב המטרה העליונה בשיווק מותג ברשתות חברתיות היא לעשות אותו חכם, מתוחכם, משעשע ויוצא דופן, בישראל המטרה העליונה היא לעשות אותו גס, מטומטם, עילג ובהמי.”

    אחד הדברים הנכונים ששמעתי בזמן האחרון!!!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

תצוגה מקדימה: