בסופרמרקט בו מוכרים יינות החליפו חוקרים בריטים את המוזיקה: יום אחד השמיעו מוזיקה צרפתית מסורתית (משהו עם אקורדיון) וביום אחר השמיעו מוזיקה גרמנית מסורתית (תזמורת כלי נשיפה). מסתבר שבימים שבהם הושמעה המוזיקה הצרפתית 77% מהיינות שנמכרו בחנות היו צרפתיים. בימים שבהם הושמעה המוזיקה הגרמנית – 73% מהיינות שנמכרו היו גרמניים.
החלק היותר מעניין (לא שעד עכשיו זה לא מעניין) הוא שרק 1 מבין 44 הנשאלים שענו על שאלות כאשר יצאו מהחנות אמר כי רכש את היין בשל מוזיקת הרקע. 86% מבין הנשאלים אמרו שמוזיקת הרקע כלל לא השפיעה על ההחלטה שלהם לקנות יין זה או אחר.
מצד אחד יש כאן קשר סטטיסטי מדהים ומצד שני אנשים טוענים שהוא כלל לא משפיע עליהם.
האם הקשר הסטטיסטי מקרי? האם מוזיקה פועלת עלינו בכאלו רמות עמוקות מבלי שנשים לב?
(מקור: GeekPress)
כתיבת תגובה