תירוצי סטודנטים: המדריך הכמעט המלא

מבחנים הם עניין מעיק, גם לסטודנטים וגם למרצים. כמות הזמן שאני משקיע בכתיבת מבחנים היא חסרת פרופורציה ביחס לכל מטלה אחרת שמעסיקה אותי בייחוד בשל העובדה שכבר במהלך הסמסטר אני צריך להגיש אותם. גם בדיקת המבחנים היא מטלה מעיקה, לעתים מטרידה, ותמיד גוזלת זמן ואנרגיה.

מזה כמה שנים אני נתקל בתגובות של הסטודנטים מיד כאשר הם יוצאים מהבחינה, בימים שלאחר הבחינה ומיד לאחר שהם מקבלים את תוצאות הבחינה. את אלו שמרוצים מהציונים שלהם נניח לרגע בצד (פוסט על “המרוצים”, או גוון אחר שלהם, ייכתב בנפרד – יש לי הרבה מה לומר עליהם) ונתרכז באלו שאינם מרוצים מהבחינה ו/או מהציון שקיבלו בבחינה.

מכיוון שאני מתרשם שחלק מהסטודנטים ממחזרים את “הסיבות” שבגינן לא הצליחו בבחינה, החלטתי לפרסם את המדריך הכמעט מלא לתירוצי הסטודנטים לאי הצלחה בבחינה. הקוראים מתבקשים להוסיף תירוצים נוספים על מנת להפוך את “המדריך הכמעט מלא” ל”מדריך המלא לגמרי”.

1.    הבחינה לא היתה הוגנת.
2.    הבחינה היתה קשה.
3.    הבחינה היתה הרבה יותר קשה מהבחינות בשנים הקודמות.
4.    ברור שהמרצה חיפש לתקוע אותנו.
5.    המתרגל/ת הכלב/ה הוריד/ה לי סתם נקודות. על כלום! בלי שום סיבה!
6.    לא הבנתי את השאלה הגדולה.
7.    לא הבנתי שכאשר בשאלה נכתב “הסבר” צריך להסביר.
8.    לא הבנתי שכאשר בשאלה נכתב “נמק” צריך להציג נימוקים.
9.    לא הבנתי שכאשר בשאלה נכתב “מדוע לדעתכם” אני צריך להביע את דעתי. מאיפה אני אביא עכשיו דעה? מהראש שלי?!
10.    לא הבנתי שכאשר בשאלה נכתב “הציגו שתי דוגמאות לפחות”, דוגמה אחת לא תספיק.
11.    לא הבנתי שכאשר בשאלה נכתב “הדגימו” אני צריך להביא דוגמאות.
12.    לא חשבתי שלא יבדקו את כל התשובה שלי למרות שכתוב בהנחיות הבחינה “חריגה לא תיבדק”.
13.    לא הבנתי שכאשר נכתב בהוראות הבחינה “יש לבחור שתי שאלות מתוך השלוש” אני יכול להסתפק בלענות על שתי שאלות. אז עניתי על כל השלוש! ואז לא נשאר לי מספיק זמן לחלק השני!
14.    לא ראיתי שיש חלק שני.
15.    היו טעויות כתיב בשאלה וזה ממש בלבל אותי.
16.    הייתי צריך לכתוב מחדש חצי מהמבחן אחרי שהבנתי שלא הבנתי את השאלה שעליה עניתי.
17.    יש לי כתב קטן וזה בטח עיצבן את המתרגל/ת.
18.    יש לי כתב לא ברור וזה בטח עיצבן את המתרגל/ת.
19.    התשובה שלי מלאה ונכונה במאה אחוז אבל היא היתה קצרה וזה בטח עצבן את המתרגל/ת.
20.    המתרגל/ת הטעה/הטעתה אותי כאשר שאלתי אותו/אותה שאלה בבחינה.
21.    לא היה מספיק זמן.
22.    לא ישנתי מספיק בלילה.
23.    התעוררתי מאוחר.
24.    היו פקקים בדרך ואיחרתי ולכן הייתי בלחץ.
25.    הייתי בלחץ.
26.    אני לחוץ בבחינות.
27.    אמא שלי הלחיצה אותי.
28.    החברים שלי הלחיצו אותי.
29.    אני לחוץ מטבעי.
30.    אני לחוץ מטבעי ולכן עישנתי משהו ככה טוב-טוב אבל אז לא זכרתי לאיזו בחינה הגעתי.
31.    לא מצאתי את החדר שבו התקיימה הבחינה.
32.    היה לי כאב ראש.
33.    היה לי בלאק-אווט.
34.    המשגיחות עשו רעש.
35.    המשגיחות כרסמו לי סנדוויץ’ באוזן.
36.    היה קר מדי בחדר.
37.    היה חם מדי בחדר.
38.    שכחתי להביא אוכל.
39.    שכחתי להביא מים.
40.    היתה לי אתמול הפסקת חשמל כל הערב.
41.    המחשב שלי התקלקל.
42.    הדיסק הקשיח שלי נשרף.
43.    היה לי וירוס וכל החומר שלי נמחק.
44.    גנבו לי את המחשב הנייד.
45.    גנבו לי את האוטו.
46.    פרצו לי לדירה.
47.    הלכו מכות בדירה מולי והגיעה משטרה.
48.    התנתק לי האינטרנט ולכן לא יכולתי להגיע אל הפורטל ובו היו קישורים למאמרים.
49.    לא ידעתי שיהיו בבחינה מושגים.
50.    לא ידעתי שיהיו מושגים מהמאמרים.
51.    לא ידעתי שצריך לקרוא את המאמרים.
52.    לא ידעתי שצריך לקרוא את כל המאמרים.
53.    היו המון שאלות על מאמרים.
54.    היו המון מאמרים ללמוד.
55.    היו המון מאמרים ללמוד והמרצה הכלב לא הסכים לעשות מיקוד.
56.    המאמרים היו באנגלית.
57.    המאמרים היו בעברית אבל הם היו ארוכים.
58.    המאמרים היו בעברית ולא היו ארוכים אבל לא היו סיכומים למאמרים שעליהם שאלו במבחן.
59.    הסיכומים היו מחורבנים.
60.    הסיכומים היו מצוינים אבל לא הסכימו לתת לי אותם כי לא הייתי באף שיעור ואני לא מכיר אף אחד.
61.    בבחינה נשאלה שאלה על חומר שנלמד רק השנה אבל הסיכומים היו מהשנה שעברה. איזה מין דבר זה?!
62.    אתמול בלילה גיליתי שהחבר/ה שלי בגד/ה בי.
63.    לא הייתי בחלק מהשיעורים כי הייתי חולה.
64.    לא הייתי בחלק מהשיעורים כי הייתי בחו”ל.
65.    אני חולה.
66.    אני מקיא.
67.    אני משלשל / קלקול קיבה.
68.    אני סובל מפריחה.
69.    אני סובל מגירוד.
70.    היה לי התקף אסטמה. אבל ממש קשה.
71.    ביליתי אתמול כל הלילה במיון. מכל מיני סיבות.
72.    אמא שלי מתה.
73.    אבא שלי מת.
74.    סבא שלי מת.
75.    סבתא שלי מתה.
76.    היתה אתמול אזכרה לאמא/אבא/סבא/סבתא שלי.
77.    אחותי התחתנה.
78.    אחי התחתן.
79.    החבר/ה הכי טוב/ה שלי התחתן/ה.
80.    גיליתי שאני בהיריון.
81.    גיליתי שאני לא בהיריון.
82.    היתה לי אתמול יומולדת.
83.    היתה לי אתמול יומולדת והשתכרתי.
84.    השתכרתי.
85.    היתה לי אתמול יומולדת וחשבתי על התאבדות.
86.    הייתי מעורב בתאונת דרכים.
87.    ראיתי תאונת דרכים.
88.    נפלתי מסולם.
89.    נפל עליי סולם.
90.    הלכתי מתחת לסולם – היה ברור שהמבחן הזה יהיה על הפנים.
91.    נשפכו עליי מים רותחים.
92.    נשפך עליי שמן.
93.    נשרפתי בשמש.
94.    רבתי עם הבוס שלי בעבודה.
95.    פיטרו אותי אתמול מהעבודה.
96.    היה לי מבחן קשה לפני יומיים ולא היה לי זמן ללמוד למבחן הזה.
97.    יש לי מבחן קשה עוד יומיים ולא היה לי זמן ללמוד למבחן הזה.
98.    יש לי השבוע שלוש בחינות.
99.    יש לי החודש שש בחינות.
100.    סיבות אישיות.

 

57 מחשבות על “תירוצי סטודנטים: המדריך הכמעט המלא

  1. גדול. אני גאה לומר שבארבע שנים באקדמיה השתמשתי אולי בגרגר מהתירוצים האלה
    (המרצה באמת היה כלב! מפה אילמת??? וואט דה פאק??? זה קורס בהיסטוריה, יא יצור! המחלקה לגיאוגרפיה זו בכלל פקולטה אחרת, למקרה שפספסת, ואתה גם גמד מכוער).

  2. אני משתמש בלינוקס והאתר של המכללה תומך רק באקספלורר.

    אני חושב שאם מישהו מביא כזה תירוץ, צריך לתת לו מאה. אבל יכול להיות שזה רק אני…

  3. לא ידעתי שהמצב עד כדי כך גרוע. מעולם לא השתמשתי באף תירוץ ואני לא מתכוון להתחיל. מצד אחד , הרגשת פספוס. מצד שני, זה מחליא.

  4. ואם מכבי הפסידה בכדורסל כמה ימים לפני? ושבוע לפני? וגם בליגה למכבי אשדוד?
    ואם מכבי בכדורגל לא מנצחת בצורה נורמאלית כבר יובלות? ואם אני רואה חדשות ומספרים
    שם שיאיר לפיד רץ לכנסת? סיבות טובות לא להצליח, זה אפילו לא תירוצים יובל, זה ממש סיבות טובות.

  5. “לא חשבתי שצריך להסביר את המושגים שהשתמשתי בהם בתשובה, המתרגל/ת מכיר/ה אותם”
    זה אמיתי.

  6. 101. המרצה לא יודע לכתוב בחינות

    חס וחלילה לא אתה. מרצים אחרים, כמובן. (-;

    ועכשיו הסבר. במסגרת העבודה שלי במוזיאון המדע פיתחנו תערוכה על בחינות יחד עם המרכז הארצי לבחינות והערכה. בעבודה המשותפת למדתי שהרבה מדי מרצים פשוט לא יודעים לכתוב בחינה. זו (עוד) מיומנות שמניחים שהיא “טבעית” אבל לא כך הדבר.

    באתר המרכז הארצי אפשר למצוא קצת מידע על עקרונות והנחיות לכתיבה ולהערכה של מבחנים אקדמיים.

    https://www.nite.org.il/index.php/he/publications/academic-tests.html

  7. מה עם התרוץ הקלאסי:
    “הכלב אכל לי את המחברת”

    תוספת למתקדמים:
    “הכלב אכל לי את המחברת ואז הקיא הכל על המחשב”

  8. במועד א’ כמעט עברתי (סיבה להיות לא מרוצה מציון 25 במועד ב’)
    במועד א’ לפני שנה כמעט עברתי (סיבה לא להיות מרוצה מציון במועד א’ או ב’)
    במועד א’ לפני שנתיים כמעט עברתי (טוב, אני יודע שזה פתאטי, אבל זה אמיתי מהחיים)

  9. קיבלתי מחזור בבוקר, ויום ראשון למחזור הוא הכי קשה.

    דווקא שתי המאמרים שלא היה עליהם סיכומים בקבוצה בפייסבוק הופיעו בבחינה.

    הוא אמר שהמושג: ״נאדה״ יהיה בבחינה, למה הוא לא היה את המושג????

    חשבתי שזה מספיק לראות את ההרצאה של יובל ביוטיוב כשהתארח אצל לונדון וקירשנבאום וסיפר על שריקי וגלדוול והאקטיבזם המקוון. מה לא?

    צריך פקטור!!!!!!!

  10. הכנתי אחלה מחברת בחינה של כל החומר בקורס לבחינה שהיתה בחומר פתוח, אבל בבוקר של הבחינה כל המדפסות בפקולטה היו מקולקלות, וכך ניגשתי לבחינה בחומר פתוח בלי חומר.

    (סיפור אמיתי. ציון 78 בבחינה)

  11. אוקיי היום הייתי בבחינה אז יש לי אחד בשבילך: יש לי תשובות ממש מפורטות בראש אבל הכתיבה שלי לא עומדת בקצב

  12. יש לי הפרעת קשב וריכוז.
    הדוד התפוצץ וכל הלילה גרפתי מים.
    אמרו בטוויטר שלא צריך לקרוא את המאמרים.

    ואגב, לול. הורס לגמרי.

  13. 142. זה שקבעתי להעתיק ממנו הבריז
    143. העותק של הבחינה שהעבירו בינינו מראש היה זיוף
    144. בדיוק התחיל ממ טוב בטוויטר ולא התרכזתי כי במוח שלי עלו כל הזמן רק עוד רעיונות לממ
    145. בחינות הן עניין כמותי ומכני שלא מודד את האיכות האמיתית של הבנתי את החומר
    146. חשבתי שיהיה מבחן בעל פה
    147. מה זה משנה, הכל חסר משמעות ממילא 

  14. עיקר שכחתי: יום אחד בקרוב יהיה סטודנט שיוכל תאורטית להשתמש בתרוץ הזה –
    148. ״בדיוק יצאתי להפציץ באיראן״
    תאורטית, כי סביר שעקב מתקפת נגד יבוטלו המבחן, האוניברסיטה ומדינת ישראל בכללה.

  15. אפשר גם את המדריך ה(כמעט)מלא לתירוצי סטודנטים שנתפסו מעתיקים בבחינה? כי יש לי אחד ממש טוב. 🙂

    וחוץ מזה: המרצה/מתרגל לא הגיעו לענות על שאלות
    המרצה/מתרגל לא הסכימו לענות לי על השאלה ו/או לא הסכימו להגיד לי אם התשובה שלי נכונה, אז הבנתי שהם רומזים לי שלא ולכן עניתי תשובה אחרת

  16. בתור סטודנט לשעבר שלך אני רוצה לערער על סעיף 9. ישנן מספר מרצים לא מבוטל שלא באמת מתכוונים לדעתי. זכור לי ששבוע אחרי מבחן שלך, היה לי מבחן אחר עם מרצה (מהאדירות בארץ) שנכנסה באמצע המבחן, זאת השנה השלישית ברצף והזכירה לנו ששוב, כשהיא שואלת “מהי דעתכן”, היא מתכוונת “מהי דעתי” ושדעתנו לא באמת מעניינת אותה.

  17. המתרגלת הזו ממש קשוחה כי היא בהריון, אם המתרגלת השנייה נתנה ציונים יותר טובים.

    סיפור אמיתי. אוניברסיטת תא 2006

  18. הפעם אני בוחר להשתמש בשם שלי ולא מאחורי כינוי זה או אחר….
    קודם כל יותם מכבי באמת הפסידה לאשדוד ואז לקאנטו, אבל זה לא מה שמשנה או אמור להוות גורם לאי הצלחה או לחוסר הבנה, בסופו של דבר (וכאן אני מאוד מסכים גם עם הדוקטור וגם איתך יותך ) כל אחד צריך לדעת להיות אחראי לעצמו, ובדיוק כמו שכל אחד יזקוף לעצמו הצלחה, אנחנו צריכים לדעת לקחת אחריות, לדעת לבוא ולומר אני אשם , אני לא למדתי מספיק הייתי צריך לחכות ולשאול את המתרגל גם עבור הספק הכי קטן, וחשוב מכל הגיע הזמן שכולם יפסיקו להאשים את כל העולם אשתו (ואת מי שביניהם) בכישלונות שלהם או לחלופין לא בהצלחה מספקת…..

  19. במבחן עם חומר פתוח, דף יחיד:
    הפונט היה כלכך קטן שלא ראיתי מה רשמתי.

    קראו לי לצו 8 שבוע לפני המבחן, ובמועד ב המבחן היה שגוי והמשגיח לא עזר לי.

    ישבתי ליד 2 אנשים שלא הפסיקו לדבר

  20. מ-ע-ו-ל-ה. לא הפסקתי לצחוק

    321. בדיוק התחיל “קאליפורניקיישן”
    322. בדיוק נגמר “אימפריית הפשע”
    323. בדיוק עברתי השתלת קרנית.
    324. היא לא נקלטה.
    325. שוב היה וינדווס אפדייט והאופיס שלי לא עולה יותר.
    מה, בדיוק עכשיו לפרמט? אני לפני מבחן!
    326. שמרתי את כל החומר למבחן במגהאפלואד ואני לא יכול לגשת אליו!
    327. אני סטודנט עני. הייתי חייב לממן את עצמי ע”י תרומת זרע. תרמתי יותר מדי.

  21. ואף מילה על הפרעות קשב וריכוז, תירוצו האולטימטיבי של כל סטודנט*?

    * למען הסר ספק, אכן יש אנשים שיש להם הפרעת קשב וריכוז, שלא מאפשרת להם להיבחן בתנאים של שאר הסטודנטים. אבל יש גם את שאר הסטודנטים, שגילו שזה תירוץ נורא אפקטיבי.

  22. אני חייבת לערער על סעיף 21. היה לי מרצה, שבינתיים הפך לאמריטוס, שבתור מדיניות לא היה נותן מספיק זמן בבחינה. הוא גם אמר את זה במפורש, שזו מבחינתו דרך להכריח אותנו לא לבזבז לו את הזמן על קריאת מלל מיותר, או משהו כזה. רק מה, כדי לתמצת ולכתוב מעט מלל צריך גם זמן כדי, אפעס, לחשוב. אז המבחנים אצלו הזכירו לי יותר מכל דבר את הטירונות, עניתי על שאלות באופן חלקי פשוט כי לא היה לי זמן לנסח אותן כמו שצריך ולא הייתי מאוד מופתעת כשגיליתי שאני צריכה להגיד תודה על ה-78 שלי, כי בערך 40% מהכיתה נכשלה. וזה היה מדעי הרוח, שנה א’.
    ואני גם מצטרפת למגיב 23: אתה ומרצה נוספת הייתם היחידים בכל התואר שבאמת רציתם את דעתנו. כל השאר רצו את דעתם, ולפעמים גם אמרו את זה במפורש. בשנה א’ התמימה איבדתי נקודות בבחינה אחת בה המתרגל/ת ציין/ה, לצד התשובה שלי לסעיף ‘חווה דעתך’ כלשהו, ש”התשובה הייתה אמורה להיות X, ולא מה שכתבת”, או משהו בסגנון.

  23. שכחתי את המחשבון בבית.
    שכחתי את הדף נוסחאות בבית.
    שכחתי לכתוב את הנוסחה בדף נוסחאות.
    אני לא מבין את הכתב שלי בדף נוסחאות.
    כתבתי קטן מדי בדף נוסחאות.
    לא למדנו התפלגות F.

  24. המרצה פמיניסטית אז היא נתנה רק ציונים גבוהים לבנות

    אם יש כל כך הרבה נכשלים זה בטוח בגלל המרצה

    שמעתי שמפטרים את המרצה אז הוא התמרמר על כולם ונתן חרא ציונים

    זה יכול רק להמשיך ולהמשיך…

  25. * חטפתי מיגרנה באמצע המבחן (קרה במבחן של שנה שעברה).
    * חטפתי התקף אפילפסיה באמצע המבחן (קרה במבחן השנה).

    מבוא לתכנות, אונ’ בר-אילן

  26. 452. חשבתי שאם אני שוכבת עם המרצה אני לא באמת צריכה לכתוב משהו.
    453. המרצה סתם דפקה אותי בציון בגלל ששכבנו.
    454. המרצה כעס בגלל שאני יותר חכם ממנו.

  27. מפתיע שעוד לא כתבו את אלה :
    455: לא חשבתי שיהיו גם שאלות פתוחות. לא פייר.
    456: חשבתי שיהיו 30 שאלות סגורות ו-2 פתוחות, במקום זה היו 90 סגורות. לא פייר.

  28. אצלי הבחינות הן בדר”כ סגורות (אמריקאיות) ולכן זה הולך ככה:

    503. היו לי שלושה ג’ רצופים אז חשבתי שלא יכול להיות עכשיו עוד ג’
    504. סימנתי א’ + ב’ נכונים ורק א’ היה נכון, אז זה לא פייר שלא קיבלתי חצי מהנקודות
    505. סימנתי ג’ ושאלתי את המרצה אם אני בכיוון אז הוא צחק עלי
    506. אז מה אם סימנתי שתי תשובות בדף התשובות? צריך היה להתחשב בזאת הנכונה

  29. הרגת אותי !!! גם אני עשיתי את המבחן הזה בהיסטוריה עולמית ולא הבנתי מאיפה הוא הפליץ את זה !

  30. מקרה שקרה באמת:
    אני בעלת ליקויי למידה אבל אין לי אישור כי אני בתוכנית למצטיינים.

  31. 521. לא הכנתי את דף הנוסחאות בעצמי. תוכל לעזור לי לחפש איפה כתובה בו הנוסחה שאני צריך?
    522. אין את הנוסחה שאני צריך בדף הנוסחאות. תוכל להביא לי דף נוסחאות של מישהו אחר?

    (true story)

  32. אחת הכתבות המשעשעות!! 🙂
    נראה לי שאני אדפיס ואחלק לסטודנטים. שימוש בתירוץ מהרשימה = הורדת נקודה מהציון (בצחוק, בצחוק).

    ואם יורשה לי להוסיף:

    1001. לא פתרנו שאלה כזו בכיתה
    1002. אבל התשובה כתובה מאחורי דף הנוסחאות/טיוטה, מתחת לקשקוש ליד כתם הטיפקס. מה, לא ראית?
    1003. מאיפה לי לדעת ש”ציון תקן” זה ה-Z הזה שלמדנו עליו (אמיתי, בחיי).

  33. אני היחיד שתמיד משתמש ב “סעמק, לא למדתי מספיק…פעם הבאה נלמד יותר טוב” ?

    קצת כמו לקום עם הנגאובר ולהגיד “אני לא שותה יותר בחיים…”

  34. מבחר תיאורטי:
    9901: במבחן שהורדתי מן האינטרנט (שסטודנט משנה שעברה גנב) היו שאלות אחרות
    9902: במבחן שהורדתי מן האינטרנט (שסטודנט משנה שעברה גנב) היו תשובות אחרות
    9903: במבחן שהורדתי מן האינטרנט (שסטודנט משנה שעברה גנב) היו מספרים אחרים
    9904: במבחן שהורדתי מן האינטרנט (שסטודנט משנה שעברה גנב) היו מודלים אחרים
    990X: בגלל מבחן שהורדתי מן האינטרנט (שסטודנט משנה שעברה גנב) לא למדתי ולכן אני לא יודע.
    990Y: לא הבנתי שהמרצה יודע בדיוק מי העתיק ומי גנב.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

תצוגה מקדימה: