בלוג בעיתון

הטוש מייצג בעיני תופעה מרתקת: חדירה של מותג מקוון לתוך העיתון תוך השתלטות מוחלטת עליו. זה בא לידי ביטוי בשם “דה-מרקר” שמחק לחלוטין את השם הקודם “כלכלה הארץ”, ממשיך בנוהג המשונה של העיתון לפרסם טוקבקים שכתבו גולשים באתר האינטרנט של המוסף וכעת נראה שנקבע שיא חדש.

במוסף הנדל”ן של הטוש התפרסם בסוף השבוע טור (אני לא יודע אם הוא טור קבוע כיוון שאינני קורא קבוע של המוסף) של אחד בשם אלוני מדר ושכותרת המשנה שלו היא “הבלוג של מדר”.

 nadlan blog

 (משום מה הטקסט הזה לא מופיע במהדורה המודפסת של מוסף הנדל”ן)

כן, כן. עיתון מודפס, מפרסם טור של כתב/עיתונאי או אפילו כותב אורח, וקורא לו “בלוג”. כבר מזמן לא נתקלתי בעירבוב מושגים כה מופרך ומגוחך. נראה כאילו הניסיון של הטוש לנכס לעצמו מאפיינים של אתר אינטרנט גם בתוך הפרינט מעביר אותו על דעתו.

(דיסקליימר: את מוסף הנדל”ן של הטוש עורכת חברה טובה מאוד שלי, אחת העיתונאיות הכי חכמות ומתוקות בהן נתקלתי: ענת ג’ורג’י)

8 מחשבות על “בלוג בעיתון

  1. אני חושבת שזה פשוט הפך להיות מושג
    לא כל ארטיק הוא “ארטיק”
    לא כל פלאפון הוא “פלאפון”
    ולא כל פריג’ידר הוא “פריג’ידר”

    זה פשוט הופך לאט-לאט להיות חלק מהשפה.
    האמת, שזה קורה הרבה יותר מהר ממה שחשבתי…

  2. פורצלינה, על פי אותו ההיגיון, יש לקרוא לעמוד השער של העיתון בשם: “פורטל”, ולקוראים אפשר לקרוא: “גולשים יקרים”. הרי גולש הוא לא תמיד גולש, נכון?

    אני מבין לגמרי מה שאמרת ועדיין, בתוך המילה בלוג מסתתר הצירוף Web Log. ווב? בעיתון?

    לכן לדעתי ג’יובל צודק. זה רצון להישמע עדכני, צעיר ורענן אבל כמו כל דבר אחר בחיים, כאשר עושים את זה באופן מאולץ זה יותר מגוחך ומביך מכל דבר אחר.

  3. א. טוב שהם לא השתמשו בשם הרשום “גלוב”, כי היינו תובעים להם את האמא.

    ב. זה פאתטי ופרובינציאלי. זה לא כמו לקרוא לכל מכשיר סלולרי “פלאפון”, אלא יותר כמו לקרוא לילדה “קוראל”. כי זה נשמע יותר אמריקה, יותר ביג טיים, יותר גרנדיוזי, יותר פיקטיזי.

  4. זה כמו הרופא שיניים שלי שקוראים למרפאה שלו dentist.com למרות שאין לו אתר באינטנט…

  5. פעם בימים העליזים של 2000 הייתה בהרצליה פיתוח מסעדה בשם steak.com.
    מישהו זוכר?

  6. ג’יובל – כבוד על הבלוג שהבאת. כזה טייפקאסט לא ראיתי הרבה זמן.

    יובל – אני התעצבנתי כשתפוז התחילו עם הבלוגTV שלהם שלדעתי היה עיוות ופופולריזציה של המושג הזה והאמת שעכשיו זה כבר דפוק. נראה לי שעברנו את שיא ההתלהבות מבלוגים בארץ, לא? שאולי אנחנו דווקא נמצאים עדיין על הגל.

    בכל אופן, חזק הקטע הזה של השמות. מעניין מתי נשמע מישהו אומר “אני הולך ל-toilets.com”.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

תצוגה מקדימה: