משענת מחשבתית-מעשית

אושרת קוטלר חוזרת למסך עם איזו סדרת תעודה חדשה ובמקביל מוציאה ספר ראשון. מזל טוב! בקרח ציטטו את ההסבר של קוטלר או הוצאת הספרים שלה או משרד יחסי הציבור שלה באשר למהותו של הספר.

במסגרת המסע הנפשי, מציגה המחברת קשר פילוסופי-תיאורטי שבו היא מוצאת משענת מחשבתית-מעשית, שבסופו של מהלך מחלץ אותה מהמשבר בו היתה נתונה. מדובר בקשר בין הפילוסופיה של שפינוזה, פילוסופיית הזן בודהיסטית והפסיכואנליזה, קשר המוצג לקורא מנקודת מבט אישית וחוויתית

אה??

לפותרים נכונה סופשבוע בפתח-תקווה, מתנת מלון קלאב-הוטל לוטרקי יוון.

24 מחשבות על “משענת מחשבתית-מעשית

  1. כשנחמן שי יכתוב ספר על הסדרה המהוללת בכיכובו זה אמור להיות משהו כזה:

    במסגרת מסע הפרסום האינסופי, מציגה הסדרה קשר כלכלי-עסקי שבו היא מוצאת משענת שיווקית-פיננסית, שבסופו של מהלך מביא לזכיינית שלה יותר רייטינג ממה שהיא חלמה עליו. מדובר בקשר בין הפילוסופיה של חברות כרטיסי האשראי וכרטיסי החיוג הבינלאומיים, פילוסופיית קריינות הרקע המופלצת וסתם פריימים של מטוסי אל על ששטים מעל העננים וממלאים את כולנו גאווה פטריוטית. זהו קשר המוצג לקורא מנקודת מבטם של נחמן שי, איילה חסון ואחד שהיה פעם משהו בחיל האויר. וכן, זה פשוט בלתי נסבל.

  2. להיפך. לעומת מוסיף שקנה את מעמדו בעמל רב אני סתם עוד משועמם שמחובר לרסס של יובל ולא יכל לחשוב על שם הולם יותר מ"גורע". אם יתגבש רוב נגד העניין אני תמיד יכול להחליף ל"קורע".

  3. "קורע" יוצר ציפיות שלא אוכל לעמוד בהן. קצת כמו יפה, המחנכת שלי בתיכון, שבהחלט לא עמדה בציפיות שהשם שלה יצר.

  4. עכשיו נראה כמו זמן טוב להעלות היה שמטרידה אותי כבר זמן מה:
    איך מבטאים "מוסיף"? במלעיל או מלרע? זה עם חולם או שורוק? ומה זה בכלל?! והאם יתכן שהוא דמות פיקטיבית?!

  5. לשאלתך דנדוש וכיוון שהתחיל פה דיון על שמי, אני מרגיש חובה לחדד את הנושא.

    יש מחלוקת בין בית שמאי לבית הלל בנוגע לדרך בה צריך להדליק נרות חנוכה. בין הלל אומרים שמוסיף והולך (כלומר: מתחילים בנר אחד וכל יום מדליקים נר אחד יותר) ובית שמאי אומרים שפוחת והולך (כלומר, מתחילים בשמונה נרות וכל יום מפחיתים נר). אם הייתי חושב שמשם הגיע שמו של מוסיף הייתי קורא לעצמי "פוחת".

    יש טריק של דוסים שנוהגים לריב בבית הכנסת בגלל הבעיה שרק שבעה אנשים יכולים לעלות לתורה. לטריק הזה קוראים מוסיף. אחרי ששבעה אנשים עלו לתורה אפשר להעלות עוד אינסוף אנשים לקרוא את אותו הקטע שהשביעי קרא אבל לא לקרוא לזה "שמיני" ו-"תשיעי", אלא "מוסיף". אחרי המוסיף בא המפטיר. בלעכס, עכשיו אני קצת מצטער שלא קראתי לעצמי מפטיר.

    וכמובן יש את הפתגם הסיני העתיק "כל המוסיף גורע" שאף פעם לא הבנתי מתי משתמשים בו ומתי ב"כל המרבה הרי זה משובח". כיוון שרוב בני האדם מכירים את המילה מוסיף בקונטקסט הזה (או, בשפת הגלוב, המחרוזת הזאת תחזיר יותר תוצאות בגוגל), חשבתי לאמץ את "גורע".

    ולשאלתך, בנוגע להטעמה, אני לא מכיר שימוש ב"מוסיף" במלעיל, אבל לך תדע איך החברים של מוסיף צועקים לו מלמטה כשהם יוצאים למשחק כדורגל.

  6. שאלה יותר טובה זה מה סבתא שלי תגיד כשהיא תכנס לגלוב (מיד שכנארגן חיבור פס רחב לקלנועית) ותראה פה איזה "דנדוש" וזה לא אני! כבר 25 שנה היא קוראת לי דנדוש ולדעתי אנחנו בדרך למשבר….

    או כמו שסבא שלי נוהג להגיד לתא הקולי שלי: "הלו! איפה דנדוש?! למה את לא נותנת לי לדבר עם דנדוש?! דנדוש?! מי זו?! דנדוש!!"

  7. אני חושבת שגם אושרת קוטלר, או הוצאת הספרים שלה, או משרד יחסי הציבור שלה לא ישנים מספיק בלילה

  8. תומר, אני לא בטוחה למה אתה מתייחס כשאתה אומר (כותב) "מייל", אבל אם זה הדבר לגביו שאלתי, הרשה לי לצטט את סמנתה מSex & The City

    You've dated Mr Big, and I'm dating Mr Too Big

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

תצוגה מקדימה: