לפני כשבועיים בערך, התפרסם מאמר שלי בכתב העת New Media & Soceity, תוצאה של מחקר שערכתי לפני כשנה וחצי. המחקר מתרכז בארבעה מכתבים יוצאי דופן שנכתבו על ידי מייסדי ארבע חברות: גוגל, זינגה, גרופון ופייסבוק. המכתבים יוצאי דופן לא רק בשל התוכן שלהם אלא גם בשל ההחלטה של כותביהם לפרסם אותם במסגרת טופס S-1, מסמך שמוגש לרשויות הפיננסיות האמריקאיות לפני הנפקה בבורסה האמריקאית ואשר כולל פירוט נרחב של הביצועיים העסקיים של החברות.
במחקר שלי ניסיתי להבין כמה דברים:
1. למה המייסדים כתבו את המכתב מלכתחילה?
2. מדוע הם פרסמו אותו במסגרת S-1?
3. מה הם טוענים במכתבים שלהם?
4. מה הם מנסים להשיג?
5. כיצד העיתונות הכלכלית מתייחסת לתוכן המכתבים?
6. מה אפשר להסיק מהתשובות לשאלות 1-5?
לאחר שסיפרתי על המאמר, היו שביקשו שאתמצת בקצרה את הממצאים. לשמחתי, גם עורכי "לונדון וקירשנבאום" ראו את הסטטוס שלי בפייסבוק והזמינו אותי לאולפן כדי לספר על המחקר. הנה התוצאה, שכמובן עושה עוול לטקסט בן 8,000 מילה, ובכל זאת מספקת הצצה.
כתיבת תגובה