היה מתכנת באקטיוינט

יריב נחשון הוא באמת טיפוס מיוחד. צפיתי בקטע שבו הוא השתתף בפאנל בכנס של הטוש והיה לי ברור שזה עניין של זמן עד שיארגנו לו שם כתבה. הוא מכיר ויודע מה מפעיל את התקשורת. העניין הוא שהתקשורת לעתים קרובות מדי לא מבינה מי עומד מולה.

הכתבת נופר סיני, מספרת על נחשון: "נחשון עבר לחברת אקטיווינט, שניסתה להביא את האינטרנט לטלוויזיה, ושם למד לתכנת. בתור שיעורי בית הוא בנה את פלונטר, חנות מחשבים באינטרנט. כש"שיעורי הבית" התחילו לקבל הזמנות, התברר שנולד עסק – עסק לא רע בכלל. בתוך כמה חודשים התרומם פלונטר, אחד מאתרי המכר הראשונים בישראל, לכדי עסק שמגלגל מחזורים ומעסיק עובדים".

ועכשיו למציאות. אקטיוינט היתה סוג של מעשה עוקץ של אחד בשם ישראל רוזנפלד שלפני כמה שנים דן אותו בית המשפט המחוזי (אם אני לא טועה) בירושלים לכמה שנות מאסר בכלא (לא על מעשה הנוכלות הזה, על מעשה נוכלות אחר). אני הייתי לקוח של אקטיוינט ולמעשה זה היה המגע הראשון שלי עם העיתונות ועם אחד בשם עידו אמין שדיווח על השתלשלות הפרשה (והיו דיווחים נוספים). איפה זה ואיפה "אקטיווינט, שניסתה להביא את האינטרנט לטלוויזיה"?? הרי יש ארכיון לעיתון. אפשר להשקיע שתי דקות ולבדוק!

בפרשת אקטיוינט הובטח מחשב חינם למתחברים. המחשב היה אמור להגיע מ"פלונטר" של יריב נחשון וכמובן שרבים – רבים מאוד – מעולם לא קיבלו את המחשב. אם אני זוכר נכון (אני לא בטוח בזה, אז קחו את זה בערבון מוגבל) גם בפרשת שופס.קום שמאחוריה עמד אותו רוזנפלד, ניצב לצידו יריב נחשון. גם אז הובטחו מחשבים שמעולם לא הגיעו. בשנים שלאחר מכן קיימתי עם נחשון כמה שיחות ובכולן טען שנפל קורבן לרוזנפלד בדיוק כמו שאר הלקוחות שלו.

אני מסופק.

העובדה שנחשון מנסה להקטין את חלקו בסיפור אקטיוינט, שלא לדבר על לספר סיפור אחר לחלוטין ("תחום הטלוויזיה"???), מלמדת גם היא משהו על האיש.

19 מחשבות על “היה מתכנת באקטיוינט

  1. הלמו: התארגנו להגיש תביעה יצוגית, היה עורך דין, התגבשה קבוצה ולפני שהספקנו להגיש מסמך אחד לבית המשפט החברה הכריזה על פשיטת רגל. התביעה מעולם לא הוגשה.

  2. יובליקו העלת לי זכרונות רוזנפלד.. אחח..
    הנקודה התקשורתית אבל היא המעניינת כאן. האבחנה היפה שלך יובל היא איך הנחשון הזה יודע לספר את הסיפור כל כך עסיסי וטוב ככה שהתקשורת תעוט עליו. אין ספק שיש לו כישרון לזה:

    "…נחשון נולד וגדל בתל אביב וכיום מתגורר ביפו. את המחשב הראשון, קומודור, קיבל כמתנת בר-מצווה ב-1980. "לא היו אז חנויות מחשבים", מסביר נחשון. "לא היתה ספרות בנושא, ועל משחקי מחשב לא היה מה לדבר. אני ועוד חבר התחלנו לכתוב משחקים ולהחליף אותם"."

    סתם איזה אי דיוק שנשמע רומנטי לאללה – החלוץ נחשון מביא את בשורת משחקי המחשב עוד הרבה לפני שבפלסטינה שמעו אודות גדולות המיחשובישי.

    גם אני חייתי ב-1980, ואפילו היה לי מחשב של טקסס אינסטרומנטס ורבותי ב-1980 בכל חור היתה חנות מחשבים (אפילו בפתח תקווה!!) ובכל מקום מכרו משחקים למחשבים וספרות למחשבים של קומודור 64, ול-TI, ולאפל ולעוד הרבה הרבה מחשבים אחרים.

  3. אנונימוס,
    תקרא מה כתוב בסעיף 1 לפסק הדין:

    המדובר בערבות אשר נחתמה ביום 22.4.98 על-ידי המבקש ושניים נוספים, הלוא הם רוזנפלד ישראל (להלן: "רוזנפלד") ולצטר ישראל (להלן: "לצטר"), נתבעים 1 ו- 2, בהתאמה, בתובענה זו. על פי הוראות כתב הערבות, בנוסף להיותה ערבות על פי דיני הערבות הכלליים, היא מהווה אף ערבות בגין כל שטר, שיק או כל מסמך סחיר אחר

  4. אני מכיר את יריב מאז שהייתי בן 13, הוא בחור חביב שמנסה לעבוד קשה. אני לא הכרתי את הצד הזה שבו, ובתכ'לס, יכול להיות שזה נכון, אבל גם מה שהלמו כתב לא מראה על ערבות אישית של יריב לאקטיבינט, יכול להיות שגם הוא היה קרבן עוקץ?

  5. יהונתן – כאמור זה בדיוק מה שיריב אמר לי לא פעם. אם אני זוכר נכון (ושוב, זה ממש בערבון מוגבל), גם בסיפור שופס.קום היה מעורב נחשון יחד עם רוזנפלד, מה שהופך את הטענה שהוא קורבן לקצת, קצת מוזרה.

  6. לא אמרתי שהוא לא היה שותף, אמרתי שאני לא מכיר אותו ככזה, אבל יכול מאוד להיות שהוא כן היה. אדם בדרך כלל לא נעקץ פעמיים באותה השיטה. מה גם שיריב הוא מבריק מדי כדי להעקץ פעמיים. יכול להיות שאתה צודק. מי יודע?

  7. אהלן יובל (דרור?) והלמו היקר (וכל השאר)
    הייתי עובד בארטיוינט ובזכות השרתים שלהם ושל שני יכולתי להקים את פלונטר. בעצם הפלטפורמה שעליה פלונטר פותחה היתה שפת תיכנות שבה פותח גם קניון אקטיוינט. פלונטר היתה ספק המחשבים בקניון ובגלל שפלונטר קיבלה תשלום בשוברי כרטיסי אשראי של לקוחות אקטיוינט פלונטר חטפה מכה של כמה עשרות אלפי שקלים (עד כמה שזכור לי זה היה קרוב ל 100,000 ש"ח) כתוצאה מקריסתה של אקטיוינט וביטולים של הלקוחות שלהם של החיובים בכ"א. אבל פלונטר מעולם לא היתה בבעלותם של בעלי שני טכנולוגיות ואקטיוינט.

    כן. הכרתי את ישראל רוזנפלד והייתי בצוות שניסה לבנות את המחשב לגלישה בטלויזיה שהתבסס בהתחלה על ה PIPPIN של אפל ובנדאי (ויש לי עדיין את פלטפורמת הפיתוח שהבאנו מצרפת) ואת ההקמה של פלונטר אני חייב ליוסי מיבר וישראל רוזנפלד שסיפקו לי את התשתית עלייה הוקמה פלונטר (וגם את הנזק הכלכלי בשנת 1998 שהביא להכנסת השותף שלי לפלונטר).

    כששופס.קום הוקמה בא אלי ישראל רוזנפלד ורצה לקנות ממני מחשבים. הפעם המחשבים סופקו מול מטבע קשה ועשינו מהסיפור כסף טוב ומאוחר יותר שופסס התחילה ליבא מחשבים לבד מארה"ב ואפילו קנינו מהם ציוד שמכרנו אותו בפלונטר. (לכן לא נעקצתי לא בפעם הראשונה ולא בשנייה כי בראשונה הוא קרס ועד כמה שידוע לי לא נשאר לו גרוש מזה ובפעם השנייה הרווחנו יופי של כסף שהתקרב לכסות את ההפסד שנגרם מאקטיוינט).

    כמו כן בזכות ישראל רוזנפלד פלונטר קיימת כי פלונטר החלה כ http://plonter.actvnet.co.il אבל למזלי הרב קניתי את plonter.co.il ו plonter.com והעברתי את האתר תחת שם ששרד את הקריסה שלהם. ובזכות כל הפרסום שאקטיוינט שפכו בעיתונים פלונטר גדלה ופרחה. (בסוף זה עלה כ 100,000 ש"ח אבל לך תדע שזה מה שיקרה)

    מכאן ועד להיות שותף (ראו את פסק הדין שצורף פה) הדרך ארוכה.

    ועוד דבר קטן.
    אקטיוינט לא היתה עוקץ. היא היתה חלום ענק של אדם משוגע. הוא עשה דברים מתוך טירוף אבל פיזר רשת אלחוטית בכל הארץ עם ציוד של בריזקום ועשה דברים משוגעים לגמרי מתוך מגלומניה. אותו ישראל רוזנפלד אמנם גייס כספים בדרכים משונות מאוד אבל עד כמה שהתרשמתי מעבודה איתו ומולו זה היה מרשים. אם בזק לא היו עומדים בדרכו במלחמה רגולטורית הוא היה הופך את כל ישראל למדינה עם אינטרנט אלחוטי חופשי בשנת 1998 (והיו איזורים שכבר החלו להיות כאלה בזכותו).

    גם שופסס היה רעיון לא פחות מטורף שהקדים את זמנו ביותר מדי שנים ולכן לא שרד. הוא שלח משאיות עם מוצרים ללקוחות שהזמינו באינטרנט אבל הבעייה היתה שהיו מעט מדי אנשים. הוא חיבר אנשים בנל"ן כי לא היה עוד אינטרנט מהיר.

    יש היום הרבה אנשים שעבדו באקטיוינט ושופסס שחייבים הרבה לישראל על החשיפה לטכנולוגיה שלא היתה בשום מקום הורמאלי אחר כי זה לא היה מקום נורמאלי בכלל.

  8. יריב נחשון, מדוע לאחר שנכוות לטענתך מישראל רוזנפלד, המשכת לעשות איתו עסקים. היה את נושא הגיגים או הכסף הוירטורלי ואף הרשת לאדם זה להכין פשטידות?! (ללא רישיון ממשרד הבריאות וללא רישיון עסק) בחנות שלך.

    לכן, אין עליך להלין אלא על עצמך. מי שהולך לישון עם כלבים שלא יתפלא עם יקום עם פרעושים.

  9. כל הדיבורים שלכם המאשימים את זה ואת זה מבוססים על אפס ידיעה והרבה חוצפה. לא פלונטר ולא רוזנפלד ולא שני – היו גנבים אבל לא אלו אחד מהם מופיע כאן כעיתונאי השני כלקוח פגוע.
    היה עוד אחד שידע לכתוב על רוזנפלד ועל האחרים דברים דומים, היום הוא מבלה ארבע וחצי שנים בכלא.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *