זושה תלת-ממד

א' הקורא המתמיד מן הגולה, שלח למחליף של האימייל הסגול עם הנקודות הצהובות (yuval.dror אצל ג'ימייל) קישור לצעצוע החדש של זושה. מדובר בתוכנת SketchUp, שמאפשרת ליצור מודלים תלת-ממדים. בשלב זה, זושה מציעה את התוכנה להורדה בחינם.

האם מישהו מסוגל להסביר את המהלך? למרות שבמקביל מציעה החברה תוכנת פרו במחיר של 495 דולר, אני עדיין לא מבין למה לה להתעניין בתחום הזה. היא הרי לא חברת תוכנה במובן הקלאסי של המילה אז בשביל מה לה הכאב ראש? זה כמו שהיא תציע תוכנה בתחום המוזיקה. כאילו, WTF?

19 מחשבות על “זושה תלת-ממד

  1. אני אהמר שזה תוצר לוואי של התעסקות ב google earth ופרוייקט פרטי של אחד המהנדסים (במסגרת 20% של פרוייקטים פרטים שהם מאפשרים למפתחים). אבל אני מודה שזה הימור פרוע.

  2. ממש קשה להבין…
    כנס לאתר
    http://sketchup.google.com/
    הבט בצד שמאל ושם כתוב שחור על גבי לבן
    "View your modeled world in…"
    ויש לוגו של Google Earth.

    מה אנחנו אמורים להבין מזה?
    פרס לעונים נכונה.

  3. חרמון – תכיר בבקשה את הנרי פוץ. הנרי פוץ נולד בגרמניה ב-1868 ובראשית המאה ה-20 הוא פתח חנות נעליים. אני עושה ביניכם היכרות כי בכל פעם שתתנהג כמו פוץ (הנה, ב-18:22 כבר כתבתי על זה. לידיעת י'), הנרי יקפוץ לביקור בתגובות שלך.

    רק בריאות חרמון, רק בריאות.

  4. יובל, יצירת עולם וירטואלי תלת מימדי וגישה לאחרים לטייל בעולם שיצרת דרך גוגל ארצ'
    ממש כמו שעשו במשחק second life
    http://secondlife.com
    וכשיש לך מאות אלפים שעושים זאת – הטיול בגוגל ארצ' יהיה הרבה יותר מהנה ממה שיש כיום.
    מה הפרס?

  5. חרמון את מי זה מעניין מי כתב את זה ראשון?
    אתה עושה תחרות עם יובל? למה אתה חושב שזה מעניין כאן?
    זה היה כתוב ב digg שלשום. מעניין לי את הת*ת.

  6. זה מאפשר לציבור הרחב להוסיף מידע משלו ל- Google Earth.
    זה כמעט כמו Google Base, רק גיאוגרפי ועוד תלת מימדי.
    קצת דומה למה שעשו ה- Mashups ל- Google Maps.

  7. אני חושב שהפרשנות הנכונה היא של 16.
    זה הסבר קרוב למה שקורה כמו פיקסה (אינטגרציה עם הווב בוא תבוא), וגוגלבייס – גוגל לא מחכים לווב הסמנטי, במקום זה הם יוצרים יותר ויותר סיטואציות בהן המשתמשים מעשירים את המידע במטאדטה באופן שלגוגל נוח יותר להשתמש בו (גם בסייטמאפס שלהם זה מה שקורה).
    הם מעוניינים ליצור את האפשרות הזאת בכל ז'אנר מידע אפשרי. מתישהו הם בטח ישחררו גם תוכנה לעריכת וידאו או אודיו עם אפשרויות מטא-דאטה מתקדמות.
    כאן יש מוצר שלוקח תחום מסובך יחסית, והופך אותו לנגיש לכל המעוניין, באופן שפותח גם הזדמנויות בגוגל ארת', וגם בכל מידע תלת מימדי עתידי (מנוע חיפוש לפי צורות?)

    עוד אספקט זה שגם כאן וגם בפיקסה מדובר במוצר עם ממשק משתמש יוצא מן הכלל, ובביזנס של גוגל יכולות עיצוב ממשק משתמש (להיות חדשני ועם זאת שמיש בתחום הזה זה כישון נדיר מאוד) תמיד כדאי לצרף.

  8. ועוד מחשבה בהקשר של גוגל ארת':
    אפשר לראות את גוגל ארת' הזה פשוט כגלובוס תלת ממדי, אבל בתוך ההגדרה הזאת מסתתר זה שהוא באותה מידה גם ייצוג וירטואלי של העולם, כלומר – יכול לכלול בו עולמות אפשריים.
    אז יש בבעלותך נכס כזה, ברור שכלי שמאפשר לאנשים לאכלס ולבנות בתוך הנכס הזה בפשטות, יעניין אותך גם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *