שועל בחליפת איומים

מלחמת הדפדפנים תופסת תאוצה. באתר "משמיד האקספלורר" טוענים כי תומכי הפיירפוקס דיברו חלש, בשעה שהאקספלורר ממשיך להיות חרא של דפדפן, אבל פופולרי להחריד. "לפני שמונה חודשים התחלנו לדבר על שיטות אגרסיביות לעודד אנשים לעבור לפיירפוקס. זוכרים את דפי האינטרנט שהכריזו 'עמוד זה ניתן לצפייה רק באמצעות אינטרנט אקספלורר'? מה אם היה המצב הפוך? מה אם עמודי אינטרנט היו מודיעים 'דף זה אינו ניתן לצפייה באמצעות אינטרנט אקספלורר, אנא התקן פיירפוקס להמשך הגלישה'?", כתבו ארבעת יוצרי האתר, אקטיביסטים ואוהבי שועלי אש.

הקבוצה החליטה על מספר דרכים לעידוד השימוש בשועל, המעודנת ביותר מציעה להוריד את התוכנה, והעצבנית מביניהן לא מאפשרת גלישה בלעדיה. בעל האתר, מצדו, ייקבל דולר על כל גולש שהוריד באמצעותו את הפיירפוקס.

למען האמת, זה מטריד אותי. מטריד אותי שבניסיון לסלק את האקספלורר האגרסיבי, משתמשים בשיטות אגרסיביות לא פחות. מטרידה אותי הטענה שבגלל שהשועל הוא הדפדפן הטוב בעולם, צריך לשכנע אנשים לעבור אליו, "להחזיר בתשובה" את הנפשות הטועות, את התינוקות שנשבו בידי ביל. כמשתמשת שועל ותיקה, אני מכירה היטב את יתרונותיו, ואני מספרת בשבחו באוזניי מי שמתעניין, אבל שיטות שכנוע (ואני מתאפקת לא לכתוב "מיסיונריות") כאלה לא חביבות עליי.

באופן אישי, אתר שמאיים עליי כי אי אפשר לצפות בו באמצעות דפדפן מסוים, גורם לי לקחת את העכבר שלי ולהקליק על האיקס האדום.

16 מחשבות על “שועל בחליפת איומים

  1. למעשה הם כבר התחילו בקמפיין האגרסיבי מזמן, אבל האתר שממנו עושים את ה-download נגיש רק לבעלי פיירפוקס.

  2. וMאיה, לשאלתך, פיירפוקס הוא מטוס רוסי סודי שפותח בשנות השבעים, ייחודו שהוא מריץ מערכת הפעלה программированиеשהתבססה על פטנט שנראה מטומטם בזמנו, של כל מיני חלונות שנפתחים. בילי חשב שיש פוטנציאל ולכן שלח את קלינט שיגנוב אותו בשבילו, ומכאן הכל היסטוריה….בילי שלנו פיתח את windows, שגם היום אחרי 30 שנים של פיתוח היא עדיין "דרקס" ולא מתקרבת לקרסוליה של программирование האגדית.

  3. אני עם תמר. זו לא חוכמה גדולה לשחק במשחק הבריונות – זה רק מוכיח שהאלימות משתלמת. העובדה שזה נכון (ע"ע בילי בוי), לא מונעת מהפיירפוקס להתעלות מעל זה. הוא לא זקוק לקמפיין אגרסיווי כזה. הוא קיבל את ה-PR הכי טובים שרק אפשר – הוא תוכנת קוד פתוח חתרנית שגם עובדת ועובדת מצוין.

    כאן צריך להיות הלוז – אנחנו טובים יותר, יש לנו תמיכה קהילתית רחבה, ועל כן תורידו אותנו. לא במלחמה אידיאולוגית אלימה. גם אם במדורי מחשבים ובפורומים של מוזילה שוכחים את זה, רובנו בסך הכל רוצים תוכנה שעובדת ומספקת את הסחורה בצורה הטובה (הזולה) והנוחה ביותר – לכן לינוקס עדיין לא הצליחה ולכן גם אפל לא השתלטו על השוק. פיירפוקס הוכיח שהוא יכול לנצח את האקספלורר עם יד אחת קשורה מאחורי הגב. ואפשר לראות בטוקבקים ברחבי הרשת שכל פעם שעדת הלינוקסאים/שועלים שולפים את השלטים, זה גורר תגובת נגד של החבר'ה שנשבר להם מהעלייה הזאת על הבריקדות (ולא כולם בהכרח עובדי מיקרוסופט).

    דרך אגב פיגו, מה עם הלייב בוקמארקס בשאול 1.5.0.2.4.5.6? – הם הדבר הראשון שגרם לי להשתמש בנוחות מסוימת ברסיסים

  4. פינגבק: xslf.com ~

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *