מספרי המונדיאל

אז כמה אנשים שילמו מנוי לערוץ המונדיאל המיוחד? כמה עולה הערוץ ומי אחראי למחיר?

שאלות פשוטות, לא? הצחקתם אותי אחים שלי. בדקתי ארבעה עיתונים שונים – ידיעות אחרונות, גלובס, הארץ והטוש – ובכל אחד מהם סיפור אחר.

נתחיל בשאלה הראשונה: כמה אנשים שילמו לערוץ המונדיאל?

גלובס: בכותרת – “רק אלפים בודדים” ובתוך הטקסט – “לא יותר מעשרת אלפים”.
ידיעות אחרונות: בכותרת – “בינתיים רק 10,000 שילמו”. בתוך הטקסט – “פחות מ-10,000 מנויים”.
הארץ: בכותרת – “רק 1,700 איש רכשו את שידורי המונדיאל”.
הטוש: בכותרת – “רק 1,700 רכשו מנוי למודיאל”. בתוך הטקסט – “מספר המנויים אינו עולה על עשרת אלפים”. (בהערת ביניים מעניין לציין שבאתר הטוש הופיעה אתמול ידיעה שסיפרה את סיפור העשרת אלפים ובשעות אחר הצהריים באותה ידיעה ממש התחלפו המספרים ל-1,700)

מהו מחיר החבילה ומי אחראי למחיר?

גלובס: אין התייחסות, 492 שקל.
ידיעות אחרונות: בכותרת – “המונדיאל ב-189 שקל”. בתוך הטקסט – שיתוף פעולה בין בנק לאומי לחברת צ’רלטון הביא לכך שניתן לרכוש את המונדיאל במחיר מופחת של 189 שקל בעשרה תשלומים. לקוחות בנק לאומי המנויים לכבלים יוכלו לרכוש את חבילת המונדיאל ב-99 שקל. לאלה שלא יצטרפו למבצע המחיר יהיה 309 שקל.
הארץ: בכותרת – “המחיר יורד ל-309 שקל”. למה? בגלל מיעוט מצטרפים. בנק לאומי כלל לא מוזכר.
הטוש: אין התייחסות, 492 שקל (באתר העלו את הידיעה שהופיעה בעיתון)

מי אמר שאין פלורליזם בתקשורת הישראלית? מי?!?

עדכון: עכשיו טוענים בהוט שהמספר הנכון הוא בכלל 25 אלף.

נכתבו 13 תגובות לפוסט “מספרי המונדיאל”

  1. יובל אחר:

    אני מבקש כיסוי מלא להבא. שכחת את יתד נאמן, הצופה ואלסינארה.

    נ.ב.
    נכון שאם הדתיים-לאומיים-ציוניים לא היו תופסים את השם, “הצופה” היה יכול להיות אחלה שם לעיתון ביקורת טלויזיה וקולנוע?

  2. רואה שחורות:

    חסרים גם הג’רוזלם פוסט ולעצטע נייעס.
    בכל אופן, לי המספרים נראים הגיוניים. מי שקורא גלובס והטוש הוא עשיר ולא איכפת לו לשלם יותר. הארץ: גם עשירים, אבל פחות, וחוץ מזה הם סמולנים אשכנזים שלא רואים כדורגל. ידיעות זה עיתון של עניים שרוצים כדורגל, לכן המחיר שם הכי נמוך.
    אגב, אין עוד איזה עיתון יומי שחסר כאן? מתחיל ב-מ’… לא, לא נראה לי.

  3. אחד העם 18:

    ר”ש – מ’ זה לא עיתון. אפילו הדגים לא מוכנים שיעטפו אותם בו.

  4. Intellect or Insanity | הבלוג של יהונתן קלינגר |:

    נקמת הטוקבקיסטים:: שתיקה…

    Freedom of Expression in blogs, talkbacks and media. Should the media censor user comments and should the media be forced to allow talkbackers their freedom of expression? (hebrew)

    האם לטוקבקיסטים יש זכות לחופש ביטוי, ו…

  5. gyuval:

    1.נמאס מוולט
    2.סטרימינג שולת!!!1
    3.בידיעות לא ציינת שליד העמוד שמספר על מבצע יש גם פרסומת (דף שלם) להוט מה שסוף סוף מטשטש את הגבול לחלוטין בין הפרסומות לבין הכתבות
    4.כמה אנשים באמת רכשו מישהו מוכן להגיד לי? 10.000 או 1,700?

  6. קיימן:

    too little too late…
    או חינם או כלום

  7. אחד לשעבר:

    נראה לי שהבילבול מתחיל בחברות הטלוויזיה (הוט ויס) שלא מסוגלות להגיד בעצמן כמה זה עולה.
    הים ניסיתי להתקשר למוקד של הוט כמה פעמים כדי לברר כמה ולמה, העבירו אותי 15 פעם ובסוף לקחו את הטלפון שלי ואמרו שיחזרו.
    קדחת.
    זה הולך להיות אחד הפיאסקו הגדולים של הטלוויזיה הישראלית כי כולם יתקשרו יום לפני ויבקשו שיחברו אותם ולא יספיקו לחבר אף אחד.

  8. יהונתן:

    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3256561,00.html

    ” עשרות אלפים כבר רכשו את חבילת המונדיאל:
    בניגוד לפירסומים בנושא, “הוט” אישרה כי עשרות אלפי בתי אב בישראל כבר הבטיחו צפייה בכל 64 המשחקים שייערכו הקיץ בגרמניה. מצ’רלטון נמסר: “נתבע את מי שפרסם אחרת” ”

    גדול… אני מחכה לתביעה.

  9. אלי:

    אני מעריך שהידיעות הגיעו מאותו מקור וזו טקטיקה מכוונת של יצירת “ערפל קרב” בין המחרימים לבין צרלטון.
    הצגה של “אנחנו בלחץ ולכן מוותרים – ניצחתם” למחרימים. אני בטוח שהמספרים לא כוללים את מבצע אינטרנט זהב, לאומי וכו’
    בסופו של יום – מספר המנויים הגדול והמחיר הגדול הם הכי קרובים למציאות.

  10. קלינגר(14):

    אח שלו, אני חוזר על זה:
    “הפגנת ענק של סטודנטים…. היום בצהריים יפגינו כ200 סטודנטים….” כמובן ש”…” זה כיאלו אני מדלג על חלקים.

  11. MrM:

    הפגנות ענק זה לא מה שאח שלך מארגן? P:

  12. » בלוגים ובלוגרים:: האם יש קהילה?| הבלוג של יהונתן קלינגר |:

    […] 8.במאי 2006, יובל דרור כתב פוסט זועם על כך שדבורית שרגל לא נתנה קרדיט לדבריו כשהביאה ידיעה מסוימת בבלוג שלה. דרור מחה על אי קיום הנורמה הבסיסית של לינקוק. לדברי דרור: “אני לא מצפה מאף אחד שייתן לי קרדיט על דבר שכתבתי כאן. עם כל הכבוד לבלוגים (וגם לגלוב, כן כן) אנחנו לא מנהלים כאן גוף תקשורת שראוי שיצטטו אותו. מי שרוצה, עושה טראקבק, זה המקסימום שאפשר לבקש וגם זה לא חובה בעיניי. אני באתי לכאן ליהנות ולא כדי לרדוף אחרי כל שמנדריק שקרא אצלי משהו והחליט לכתוב משהו בעניין מבלי להזכיר את שמי. “, שרגל ענתה לדרור בבלוגה וכתבה “לרגל יומולדתי, כנראה, חורג מתמלל המאבדים ממנהגו, ואומר איזה שתי מילים טובות. הוא פותח שוב לדיון את השאלה מהו קרדיט ולמי מגיע, ומגיביו מעלים די הרבה נקודות מעניינות לדיון. כנסו, כנסו. אסביר שוב: כשאני כותבת “קרדיט” אני מתכוונת כולה ללינקוק זעיר. זה הכל. באגביות, בתוך הטקסט. לא לשבחים, לא לתרועות ולא לשירי הלל. אני מזכירה מה עשה אודיש ב”משחק מילים” בסופשבוע, כשהתייחס למשהו שקרא פה. ” (…) […]

  13. » האם הגולשים הם לקוחות של אתרי אינטרנט?| הבלוג של יהונתן קלינגר |:

    […] ההשלכות של החשבת גולשים כלקוחות יכולים להיות חמורים מאוד, שכן אז חוקי הגנת הצרכן היו צריכים לחול כאן (האם ניתן להחזיר כתבה לאחר הקריאה?), חוקי איסור אפליה היו חלים, חוקי איסור הטעייה היו חלים והיה חל חובה להסתכל על הצרכנים בתור אנשים שזכאים לקבל יותר. […]

הוספת תגובה משלך

תצוגה מקדימה: