הטוקבקיסט היומי

אתר "הארץ" פרץ ביוזמה חדשה ומעניינת. מדי יום בוחרים עורכי האתר טוקבק אחד אותו הם מפרסמים כאייטם העומד בפני עצמו.

אני יכול להבין את הרציונל שעומד מאחורי הרעיון הזה: אם הטוקבקיסטים יבינו שיש מצב שאחד הטוקבקים שלהם יהפוך לאייטם, הם יכתבו עוד ועוד טוקבקים. נחמד. ללא קשר אם זה מצליח או לא (זאת יודעים רק האנשים שיושבים על הסטטיסטיקות של האתר), התוצאה משעשעת ומרתקת (ברמה האנתרופולוגית, כן?).

ראשית, האייטם שמבוסס על הטוקבק הופך למושך טוקבקים בפני עצמו כאשר הטוקבקיסטים נותנים לכותב "מהתרופה שלו" (כפי שנהוג לומר באינגליזית) – כלומר, יורדים עליו רצח. שנית, הטוקבקיסטים שלא נבחרו מעבירים ביקורת על הטוקבק שנבחר כמו גם על כך שאין קריטריונים ברורים לבחירת הטוקבק, עובדה שמקשה עליהם להיכנס לתחרות (ראו כאן, תגובה מס' 23).

באופן אישי אני חושב שזה המשך טבעי ליוזמה של הטוש שבראשית דרכו פרסם את הטוקבקים הנבחרים במהדורה המודפסת שלו (אני לא יודע אם הנוהג המשונה הזה עדיין נמשך). כמו במקרה של הטוש, כך במקרה של אתר "הארץ" אני חושב שזה מגוחך. אני מבין את הסיבות לרעיון, מבין את המוטיבציה שעומדת מאחורי הרעיון ועדיין חושב שיש בזה משהו נמוך.

אם תשאלו אותי למה, אני לא בטוח שאדע להסביר.

11 מחשבות על “הטוקבקיסט היומי

  1. אני לא חושב שהם בוחרים את הליצנים. אני חושב שהם דווקא מנסים לבחור תגובות מעניינות. העניין הוא שהדינמיקה שמתרחשת בעקבות הבחירה היא מחוץ לשליטתם.

  2. אפשר לסדר את זה עם הרחבה
    יש גם סריפט לgreasmonkey
    אני רואה שם הכל מצויין כרגע. לא שממש עברתי על הכל אז יש סיכוי שעוד יש בעיות

  3. במהדורת הנייר של דה-מרקר עדיין מפרסמים טוקבקים נבחרים מהאתר.

    לי יש בעיה עם הממשק הלא נוח לקריאת תגובות באתר של הארץ. ב-Ynet וב-Nrg אני עוד יכול לפעמים לרפרף על הטוקבקים (או אם ממש משעמם לי, לספור נניח כמה פעמים מופיעה התגובה "שחר ניצחה", כאן: http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3258234,00.html), בהארץ, רק לעיתים נדירות מאוד אני אטרח ללחוץ ולחכות שיפתח לי החלון המעפן של התגובות שם.

  4. הארץ?

    אה, זה האתר הזה שיש לספארי שלי בעיות איתו, כן, נהגתי לקרוא בו פעם.

    (מתי ב"הארץ" ילמדו שתוספים זה לא פתרון?)

  5. דווקא לשועל שלי אין בכלל בעיות עם הארץ, ואיכשהו עניין הטוקבק היומי מזכיר לי בעיקר את פינת המכתבים למערכת של העיתונות המסורתית.

  6. זהו, שטוקבק שונה מאוד ממכתב למערכת. אני לא מסוגלת לדמיין טוקבקיסט נושך את קצה עפרונו, מהסס לפני ניסוח, מוחק ומתקן. למרות שוודאי יש טוקבקיסטים שכותבים כך, זה לא עולה בקנה אחד עם הטכנולוגיה.

  7. אביבה, לגבי טוקבקים בכללי, אני בהחלט מסכימה. אני חושבת שהרעיון של הטוקבק היומי, והדוגמה שיובל הציג מראה את זה (לצערי למרות חיפושים רבים לא מצאתי עוד טקבקים יומיים), הוא להציג דעה מגובשת ומנוסחת היטב של קורא.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *