המנוע של הנשמה

אתמול קיבלתי מכתב מרגש מגברת עלומת שם:

"הינך מוזמן להרצאה מרתקת אודות החיים, על כוס קפה. שם ההרצאה: יעילות אישית".

מכיוון שאינני שותה קפה, מיהרתי להקליק על הקישור, והגעתי אל דף שכאילו נתלש מתוך עלון "השלום מתחיל אתם יודעים איפה":

"האם אי פעם שאלת את עצמך…
למה אנשים עושים שגיאות בחיים?
למה אנשים פועלים באופן רגשי ולא בהגיון?
למה אנשים חייבים, למרות כל הטעויות, להיות תמיד צודקים?
למה אנשים מאבדים אנרגיה, למה אין להם כוח נפשי להתמודד?
מה מניע אנשים לפעול באופן שגורם להרס-עצמי?
מה עומד מאחורי הספקות אצל אנשים? מאחורי חוסר היכולת שלהם להחליט?
ומאחורי מצבי הרוח המשתנים שלהם?
למה אנשים נכנעים לתרופות, סמים או אלכוהול?"

האמת שלא תהיתי, אבל המשכתי לקרוא, ונתקלתי באנלוגיה, שהיא ספק משל ספק מטאפורה מרופטת, שעשתה לי פלאשבק למבחן התיאוריה:

"נהג שלא יודע איך המנוע של האוטו עובד, קם בבוקר אל האוטו. חורף. גשם. האוטו לא נדלק. הוא עומד לאחר לעבודה וצפוי לפיטורין אם רק עוד פעם יפשל בעבודה. הוא מתעצבן, מקלל את ההורים, האישה או את החברים, ממש מתוסכל, בועט בגלגל, לא מסוגל לחשוב. האם הוא יגיע לעבודה בזמן או האם יפוטר? האם הוא חושב בהגיון כדי לפתור את בעיותיו?
מה אם אותו נהג היה פשוט יודע יותר על המנוע של האוטו, היה יודע איך הוא עובד, ממה הוא מורכב, ומה יכול להתקלקל בו. צדקת. הוא היה פשוט עושה את הדבר הנכון, הוא היה פותח את מכסה המנוע, מסתכל, רואה חוט שהשתחרר מכניס את החוט למקום, מתניע את האוטו, ומגיע לעבודה בזמן. הוא היה מרגיש ניצחון, שליטה וכיף אמיתי. שווה לדעת על המנוע, לא?"

אני מרגישה שאבדה לי התמימות. אם פעם הייתי צריכה לחשוש שהמוסכניק שלי יגנוב אותי, היום אני צריכה לפחד שהוא יתקע לאוטו שלי כדור אור בקרבורטור.

עדכון: סיינטולוגיה, סיינטולוגיה, סיינטולוגיה.

24 מחשבות על “המנוע של הנשמה

  1. האאאאאאאא אני ראשוןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןן1!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1111111111111אחדאחדאחדאחדאחד!!!

  2. לדעתי, יום יבוא ונטפל בסיינטולוגים, נוציא אותם אל האור.

    כמובן שכשאני אומר נטפל, אני מתכוון "נדווח לרשויות המס" וכן "נפעיל ענישה פלילית על זבלנים" וכן "נדאג להפיץ את הפרק של סאות'פארק שמציג את האידיאולוגיה שלהם".

  3. קיים גוף בשם "דימור" המאגד הוצאת ספרים, חנות, חברת כח אדם, בית דפוס, חברת יעוץ ועוד. כל החברות הללו מהוות למעשה ערוצים לא רשמיים המשמשים להפצה נלוזה של תכנים סיינטולוגים תחת מעטה מזוייף של חברה המתיימרת לתת שירותים מקצועיים מסוג אחר.מבין כל החברות הללו, נחותה במיוחד בעיני חברת כח האדם המתיימרת לספק תעסוקה לאנשים ובמקום התקווה לעתיד כלכלי טוב יותר, עוסקת בציד נפשות.

    *אם כבר ניו אייג', אני מעדיף דת המבוססת על סושי להמונים.

  4. יש לציין מיכאל שזו דעתך האישית ולא דעת הגלוב. היו"ר מתנער מדעות שעלולות להביא עליו תביעה משפטית.

    פפפףףף, יהונתן, איפה אתה כשצריך אותך?

  5. ר"ש, אם הייתי קם בבוקר והאוטו לא היה נדלק הייתי מאשים את הסיינטולוגים, עכשיו אחרי שקראתי את זה, בכך שהם מנסים לעוות לי את המעגל הקוסמי ולהחזיר אותי לתודעתם.

  6. איפה הניו-אייג'? קראתי בעיון את תוכן המכתב והוא בקלות יכול להיות כותרת להרצאה ב"מבוא לפסיכולוגיה" או "קבלת החלטות לכלכלנים" באוניברסיטה.

  7. אם הייתי קם בבוקר והאוטו לא היה נדלק, הייתי תובע(יהונתן) אותם על זה שכדור האור שלהם הפך את האופנוע שלי לקופסת מתכת חסרת תועלת

  8. מעניין שאצלי באוטו זה אף פעם לא חוט שצריך להכניס למקום, אלא ראש מנוע שצריך לנקות, רדיאטור שהתפחם או שסתם נתקע לי הארדונג.

  9. בהמשך לאנלוגיה –
    מה אם אותו נהג חושב שהוא מכיר את המנוע, מחבר איזה חוט לאנשהו, מתניע ונוסע לעבודה, מבסוט ובאושר, בעיקר כי אדי דלק ופחמן חד-חמצני עכשיו חודרים לתוך המכונית, הוא מתמסטל לגמרי סוטה למסלול הנגדי וגורם לתאונת שרשרת?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *