המחשב הנייד בשידורי החדשות

אני לא יודע אם שמתם לב אבל מהדורת החדשות של ערוץ 10 נפתחת כאשר המנחה (מיקי חיימוביץ או יעקב אילון) עומדים מאחורי שולחן כזה שעליו מונח מחשב נייד. אתמול ראיתי שבאותה הפוזה ניצבת גם יפעת זמיר שהנחתה את המהדורה הבינלאומית של חדשות ערוץ 2 (למרות שיש לציין שלדעתי לחדשות ערוץ 10 יש Tablet PC ולחדשות ערוץ 2 יש מחשב נייד "רגיל").

לא ברור לי למה מעצבי האולפן סבורים שאם המנחה עומד מאחורי מחשב נייד (שמן הסתם לא מחובר לשום דבר ובמקרה טוב משחקים בו סוליטר) זה גורם לו להיראות מודרני יותר (?) חשוב יותר (?) מעודכן יותר (?) בעל סמכותי יותר (?).

אבל אני לא סתם מעביר ביקורת. לאאאאא. אני מציע חלופות. אני מציע שבמקום שהמנחים ישחקו אותה יעני הם מתקתקים במחשב מיד אחרי שהם מעבירים לפרסומות, הם יתקעו לעצמם אוזניות לבנות באוזניים ויתחילו להזיז את הראש בקצב ההיפ-הופ. מה רע? זה טוב לדמוגרפיה של הקהל הצעיר.

18 מחשבות על “המחשב הנייד בשידורי החדשות

  1. במקרה(!) ראיתי אתמול את הרגע-לפני-כותרות-הסיום של "מועדון לילה" של ארז טל. השימוש שנעשה שם במחשב הנייד, בקטע בו טל כביכול מטקבק על התוכנית שלו עצמו, הוא מהמביכים שראיתי לאחרונה, וראיתי.

  2. אני מוכן לתרום למערכת הגלוב NEC ורסה (166 משהו, פנטגרם אחד) עם פסים על כל האמצע של המסך. החיבור לחשמל קצת מצ'וקמק אבל עדיין עובד. רק שלוש קילו (אבל מרגיש כמו מאה)

    אם תסתירו את הגוף (בטטה), את שולי המסך (קצת שבורים) ותנקו את האבק מהמאחורה של המסך, יו איזה פאסון יהיה לכם

    רק אל תשכחו לתת לו פור של חצי שעה לפני הפתיחה (הסטארטר כבר לא מה שהיה פעם)

  3. למה לא לראות מחשב נייד כאביזר עיצובי? ומסך פלאזמה 60 אינצ'? ומטוס פרטי בחנייה עם הלוגו האישי שלי?

    אני חושב שהשאלה שצריכה להשאל היא האם אותו מחשב נייד הוא אכן תוצר עיצובי או דווקא כלי פרסומי ששולם במיטב המצלצלין על מנת שיוצג כך…?

  4. מקומו ששל המחשב תלוי כמובן בטכנולוגיה שמאחורי החדשות…
    ערוצי החדשות בישראל די מפגרים טכנולוגית (בערוץ שתיים עדיין יש מישהו שממש מגלגל נייר בין שני גלילים כשמצלמה מעליו והם קוראים לזה פרומפטר.) ולכן אני די בטוח שהמחשב הוא פריט עיצובי למרות שהיתה פעם אחת בה ראו את קושמרו מנהל שיחה עם מישהו והמחשב (NOTEPAD) אחוז בידיו והוא משתעשע בסטיילוס על המסך.

    גם בסקיי ניוז ראיתי את מגיש פינת הספורט עם מחשב מולו ועל המחשב נייר מודפס.

    בערוצי חדשות שעברו למערכת דיגיטלית נטולת קלטות, המחשב משמש את האנקור לקבלת דיווחים של מקורות כמו רויטרס וכדומה בזמן אמת כך שלא צריך לעדכן את הפרומפטר או להכניס איזה צטל'ע כתוב בפרסומות.

  5. אני די בטוח שלפחות פעם אחת ראיתי באחד הערוצים שבערב הבחירות המגיש מקריא את תוצאות המדגמים ממסך המחשב (בתקופה שבה לא היה מחשב על השולחן בימים רגילים).

    תמר: אולי אחד הגורמים לכך שהקטע נראה לך מביך הוא העובדה שלא הכרת את ההקשר (לטענתך): הקטע עם הטוקבקים קבוע, חלק מהבדיחות בו סדרתיות (האספקט הקומי שלהם נובע בעיקר מההמשכיות שלהן מתוכנית לתוכנית) ואם חששת שמא המחשב מונח לפני טל במהלך התוכנית – הוא מוציא אותו רק על רקע הכתוביות. ולפעמים הפינה הזאת משעשעת.

  6. הביכה אותי לא פחות הפוזה של "דברו בקצב הכתבה, אני כאילו מקליד ואפילו חוזר על סוף המשפטים, איזה מגניב אני שיש לי לפטופ".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *