קודם כל, שיעשו סדרת חוקנים

אילנה מסר כותבת בלמהנט על ד"ר עדי סאקר (Sucker?), מומחה לתזונה ולפסיכולוגיה, שעלה מלוס אנג׳לס לישראל לפני שבע שנים, ומאז הוא מתרכז בשיפור הרגלי האכילה והעיכול שלנו. מסתבר שלד”ר סאקר (Sucker??) יש תוכנית ניקוי הגוף מרעלים שהוא מעביר ב”מרכז סאקר לאיזון הגוף”.

למה רעלים? כי יש לו תובנות קשות על הרגלי האכילה שלכם (לא שלי, כן?).

הרגלי האכילה של הישראלים נובעים לדעתי מכל העכבות האפשריות, ולכן יש פה לכולם עצירות. אני רואה בקליניקה דוגמניות יפהפיות, רזות, והן מתלוננות על עצירות וגזים.

זה מסביר הרבה מאוד דברים! מצד שני, מה אתה כבר מצפה מאדם שעשה את הדוקטורט שלו על עצירות?

בכל אופן, אל דאגה, לסאקר (Sucker?!?) יש פיתרון לכל הבעיות. קודם כל אסור לאכול כשאתה עצבני או כשאתה במתח. לא! זה אסור! מה כן צריך לאכול? הנה:

אני ממליץ לקום בבוקר מוקדם, לשתות מיץ פירות, לאכול ירקות ולקנח בתה (…) בצהריים, אני ממליץ על אגוזים, פירות, ירקות, אורז מלא, קינואה (דגנים). בערב, אני מציע דג או טופו, עוף או הודו וסלט ירקות גדול

לך חפש ת'חברים שלך! תאכל אתה את הדברים האלו. אני עצבני רק מלהגיד טופו. וקינואה? WTF זה קינואה? יש בכלל כזה דבר או שהוא המציא את זה על המקום?! רק מלהגיד קינואה בא לי סטייק.

טוב, נו. אם תצליחו לצלוח את הכתבה תגלו שבסוף, הוא מדבר על כל מיני נשים יפות שמגיעות אליו לקליניקה (פפפףףף) עם מצבי רוח וחרדות קשות. אז מה עושים?

קודם כל, שיעשו סדרת חוקנים

האמת? כשאני במצברוח רע, אני מיד תוקע איזה חוקן אחד או שניים. למוסיף, כן?

30 מחשבות על “קודם כל, שיעשו סדרת חוקנים

  1. השם ישמור. יש לי כל כך הרבה דברים להגיד, שאני אפילו לא יודעת מאיפה להתחיל.

    היות ובראש רשימת הדברים שמוציאים אותי מדעתי נמצאים האנשים שבקול תקיף וידעני מפזרים עובדות מדעיות בלתי ניתנות לסתירה שיש להן רק בעיה אחת קטנה, הן לא אמיתיות, בואו נתחיל במספרים. הד"ר המלומד טוען שלרוב הנשים בארץ יש הפרעת אכילה כלשהי. אני נתקלתי בדי הרבה נתונים, האמין ביותר היה ש 1 מ100 אנשים בארץ סובלים מהפרעת אכילה. בעבר חשבו שזו מחלה רק של נשים, אח"כ דיברו על 90 – 10 והיום עדיין רוב החולים הן חולות, אבל הנתונים כבר מדברים על כ30% גברים, 40%(מהם הומוסקסואלים, אגב). הפרעות אכילה, אגב, אם מתקטננים על עובדות, לא נובעות מאכילה לא נכונה וחוקנים מרובים מוגדרים גם הם כסוג של הפרעת אכילה.
    גם ההשוואה בין ישראל לארה"ב נשמעת, איך לומר בעדינות, קצת מפוקפקת. האשה האמריקאית הממוצעת אוכלת נכון יותר מהאשה הישראלית הממוצעת? מודעת יותר להרכב האוכל שלה? אוכלת פחות אוכל מעובד ואוכלת פחות מחוץ לבית מהאשה הישראלית? מר דוקטור, אפשר את המקור לנתונים שלך? כי בפעם האחרונה שאני פגשתי את העובדות הן היו קצת שונות.

    נתונים אחרים שהד"ר הציג דווקא מתאימים למחקרים שיצא לי לפגוש, למשל העובדה שיותר מ90% מהדיאטות מסתיימות בכישלון, או שלמבוגרים רבים יש חוסרים בויטמינים חשובים. הגורם לכך, אגב, הוא לא שהם לא "מתנקים". הגורם לכך הוא שהם לא אוכלים נכון ושכשהם כבר עושים דיאטה הם מתגלגלים לכל מני המצאות ממשפחת מרק כרוב, אטקינס ו… ניחשתם נכון. חוקן.

    נמשיך. באתר של מרכז סאקר התכנית מוצגת כתכנית להורדה במשקל, כדיאטה ומציעה תוספים ומינרלים בהתאמה אישית. מילים כמו טיהור, מזון רעיל, הרגשה קלה ונקיה ושאר ביטויים השאובים ישירות מעולמם של אנה, מיה וחברותיהן.

    ודבר אחרון, באמת נראה לכם שמשהו שהפך לטירוף הוליוודי יכול להיות בריא או מומלץ?

    לסיום ממש, גילוי נאות. אני נורא אוהבת קינואה, וטופו, ואת כל הירקות שיש

  2. אה, וגם אני באמת הייתי סומכת על רופא שנותן דוגמניות רזות כדוגמה לאנשים שמפליא שיש להם בעיות עם אוכל.

  3. "למה לריב, אם בשקט אפשר להכניס חוקן? "
    – לוי אשכול כשהיה רה"מ היה אומר את זה, בדרך כלל על בן-גוריון

  4. הוא עלה לפני שבוע בתוכנית הצהריים של רדיו תל אביב וגם שם דנה ספקטור ירדה לחקר הסאקר ומסתבר שהוא מאיית את זה SACKER

  5. חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
    זה השרשור תגובות הכי מצחיק שראיתי.

    הבלונדינית- קבלי ח"ח על המאמר שכתבת. מדוע העולם אינו צריך את ד"ר סאקר. אבל כשתאגלי את הבוריטו עגל הזה, את תביני למה העולם כן זקוק לד"ר סאקר, וחוקני אצטון.

  6. בוריטו עגל? השם ירחם, זה משהו שאוכלים בפרדס חנה כדי להוריד את הוודקה הביתית מכימיקלים מובחרים ואת הערק שנולד משאריות של חיות שאכלו פעם אניס?

  7. האמתי זה מה שקורה כשנותנים למישו ששתה את העראק והוודקה של פרדס חנה לבשל ולתת לו להשתמש בנבדקים של הבדיקות בטיחות של הוודקה והעראק של פרדס חנה.

  8. טופו / סויה זה דוקא נחמד, תלוי איך עושים אותו. עם תיבול והכנה נכונים אפשר ליצור מזה כל דבר – יש גבינה לבנה שהיא בעצם טופו ויש נקניקיות שהן בעצם סויה (ומסויה עושים טופו).
    הבעיה היחידה היא שרוב המוצרים האלו בסופר לא מוכנים מספיק טוב.

    קינואה זה איכס. זה כמו אורז רק בכדורים קטנים יותר ויש לו טעם של "אני אמור להיות אורז-י כזה אבל אני כל כך בריא שחייב להיות לי טעם משעמם, ואתה תרגיש אשם להודות בזה שאני לא טעים, כי מה, זה בריא, תאכל".

  9. 3 – כל הכבוד.
    16 – חוקני אצטון נשמעים מאוד כואבים. מאוד מאוד כואבים (ויכול להזדהות כל מי שהסניף פעם בטעות(!!!) מלוא הנחיר אצטון).
    20 – לטופו יש טעם של התבלינים ששמים עליו ותו לא. לקינואה יש טעם נוראי. סלטא זה רצח. בשר זו הדרך היחידה! 🙂
    21 – מאיזור מלחמה אחד לאיזור מלחמה שני. אני לא רואה בעייתיות.

  10. אני לא יודע, וזה גם לא כתוב בכתבה. אני כן יודע שהשיגעון לחוקנים (זה לא ייחודי לו) הוא חסר כל ערך רפואי, ואני אומר את זה ב-100% בטחון. בנאדם שנתפס לשטות כזו וחוזר עליה בכל הזדמנות – אני מפקפק בכל דבר אחר שיש לו לומר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *