שלומי אריבטמן כמשל

שוב הצליח לבני ציפר עם טור שגורם לך לחשוב. אני לא משוכנע שכל מה שהוא כותב נכון אבל מה שבטוח הוא שלמורים אין היום כלים להתמודד עם התלמידים שגוררים את הכיתה לאחור. ציפר מדבר גם על רמת הפינוק הבלתי נסבלת של התלמידים וזה הזכיר לי (אם כבר מדברים על "גלובס"), שהיום בבוקר התפניתי לקרוא את "גלובס" ותפס את עיני ראיון שערך מדור הספורט של העיתון עם שלומי אריבטמן, שחקן מכבי חיפה שכל הזמן חוטף אדומים בגלל שהוא מתנהג כמו ילד מפונק. הנה אחד מהתוצרים של מערכת החינוך שלנו, הנה גיבורי התרבות של חלק לא מבוטל של בני הנוער שלנו:

חשבון הטלפון הכי גדול שקיבלת?
5,000 שקל, בחודש שעבר. סטנדרטי זה 1,500. אני מדבר המון בטלפון. כמה? כל היום.
ספר אחרון שקראת?
שלמה שרף, 'השפיץ של הנעל'. לפני חודש
דיסק אחרון שקנית?
לא קונה דיסקים. מורידים לי מוזיקה לאיי-פוד.
סרט אחרון שראית?
'מחיר הבגידה' ו'המעניש'. סרטים גדולים.
אתה יכול להיכנס לחנות ולהוציא 5,000 שקל על בגדים?
יכול, יכול. אולי קצת פחות מ-5,000 אבל קרוב לזה.
נותנים לך 50 אלף שקל לבזבז בחצי שעה.
נכנס לחנות בגדים, מפרק אותה. בגדים, נעליים, שעון.
מה המקום שאתה הכי אוהב לצאת לחופשה בו?
בגלל הכדורגל והצבא לא הייתי בחופשה. אבל אחרי הצבא אני מת לנסוע לתאילנד. איפה שכולם הולכים, גם אני שם.
מה אתה עושה בצבא?
עבודות רס"ר.

45 מחשבות על “שלומי אריבטמן כמשל

  1. כן, אין ספק. התשובה למצוקות החינוך בישראל היא לקבוע את גורלו של אדם בגיל 14. וגם להפריט את החינוך.אני מצטרפת לצווחתם ההיסטרית של עשרות טוקבקיסטים: יולי תתפטרי, ציפר ולפיד למשרד החינוך.

  2. הגזים בני ציפר הזה. לי יש קשיי למידה, ואני לא נחשב תלמיד מפריען, פשוט קשה לי להתרכז[זה לא אומר שנאי מדבר, זה אומר שקשה לי להתרכז בדבר אחד]. עם ריטלין אני תלמיד מעולה. יש אצלי בכתה לפחות 5 ילדים שאין להם שום בעייה, הם סתם אוהבים להפריע ול אוהבים ללמוד. הוא היה צריך לציין את העניין הזה.

  3. הטיעון שלו אומנם מוצג בצורה פשטנית אבל יש מאחוריו הרבה אמת שצריך להתמודד איתה. אני מצטרף לקריאתם של עשרות הטוקבקיסטים ומפלל להפרטת מערכת החינוך. לצערי מערכת החינוך בארץ מאמצת את הכשלונות של המערכת האמריקאית, ועוד באיחור אחרי שיש כבר ממצאים על כך שהיא נכשלה!

  4. רוגל, בדבריו של ציפר יש הרבה אמת שיש להתמודד איתה ובעיה אחת קטנה: להעיף את החלשים זאת לא התמודדות.

  5. בינינו, ניתוח מושכל של שני הטקסטים יגלה שציפר הוא תמונת הראי של ארביטמן: שני ילדים מפונקים שמחפשים צומי, זה משופטים ומאוהדים וזה מטוקבקיסטים ומקוראים. ושניהם כמסתבר גם אנשי תרבות, אם כי לדעתי שלומי מוביל – ציפר לא קרא את השפיץ של הנעל, וחבל.

  6. בלונדינית ס., למה צריך להתמודד?

    למה כ-ו-ל-ם צריכים ללמוד לבגרות?
    עוד עשר שנים לא יהיו יותר מוסכניקים יהודים. לא יודע מה יהיה על נגרים, ושאר בעלי המלאכות.

    למה מערכת החינוך צריכה לרדת למכנה המשותף הנמוך ביותר?

    להעיף את החלשים זה לא התמודדות, זה להגיד להם את האמת: "אתם חלשים". שהם יתמודדו, לשם שינוי.

  7. אני חושב שכדאי שבטרם נצח, כולנו צריכים להביט על עצמנו.

    חשבון הטלפון הכי גדול שקיבלת?
    2,700 ש"ח, הייתי יומיים בז'נבה והשתמשתי בGPRS כל הזמן
    ספר אחרון שקראת?
    מיקל וולצר "על הסובלנות" היום
    דיסק אחרון שקנית?
    BenQ ריק, X52
    סרט אחרון שראית?
    'קלרקס 2'
    אתה יכול להיכנס לחנות ולהוציא 5,000 שקל על בגדים?
    כן, אבל אני מעדיף שלא
    נותנים לך 50 אלף שקל לבזבז בחצי שעה.
    נכנס לeBay
    מה המקום שאתה הכי אוהב לצאת לחופשה בו?
    פתח תקווה
    מה אתה עושה בצבא?
    מקצץ לו את התקציב

  8. מאפוא ההמצאה שמערכת חינוך מופרטת משמעותה פגיעה בתלמידים החלשים? הבעיה שהתרגלנו להקריב את "החזקים" על מזבח התמיכה "בחלשים". האם הפרדה והתאמת תוכניות לימוד בהתאם לרמת התלמיד היא פגיעה בחלשים ? (וזה ללא קשר להפרטה) אני מסופק.
    מגיב בשכר, בארה"ב לא הפריטו את מערכת החינוך אלא יצרו (בעיקר בתחילת המאה שעברה) מערכת חינוך ציבורי בנוסף או על יד החינוך הפרטי. מערכת החינוך הציבורי נוצרה אגב על מנת לספק כ"א מיומן לתעשייה ולא על מנת לספק השכלה. אולם ככל שזו התפתחה היא איננה מספקת לא השכלה ולא מיומנות.
    למעשה המתנגדים הגדולים ביותר לתוכנית השוברים, אשר תאפשר למשפחות נזקקות לשלוח את ילדיהם לבתי ספר פרטיים, הם ארגוני המורים אשר דואגים למשרותיהם גם על חשבון איכות החינוך. למתעניינים אני מציע לעקוב אחרי המאבק בין ראש עיריית ניוארק,ניו ג'רזי (דמוקרט וליברל לעילא ולעילא) אשר מנהל מלחמת עולם נגד ארגוני המורים על מנת לאפשר לילדים ממשפחות מצוקה לזכות בחינוך איכותי יותר (דהיינו בתי ספר פרטיים).

  9. הוא קרא לי מפלצת!!
    יש משהו בדבריו. באמת כולם היום חושבים שהם צריכים ללכת לאוניברסיטה, וגם התלמידים שברור שלא יעשו כלום עם כל הידע הזה ניגשים לבגרויות.
    יש לי בכיתה ערס שהוא דוגמא מצויינת לחינוך שציפר מדבר עליו: ילד מעצבן, מפריע, חסר כבוד לכל העולם ואחותו, מבריזן ועף מהכיתה כל הזמן. אבל מדי פעם, כשיש לו מצב רוח טוב, הוא עונה למורה תשובות טובות ואינטליגנטיות. עם חינוך נכון הוא יכל להיות אחד התלמידים הטובים בכיתה, אבל בינתיים לא נראה לי שמצפה לו הרבה מעבר למכולת השכונתית.
    להעיף את החלשים זה כן התמודדות. בתי ספר מקצועיים אולי מונעים בחירה חופשית של מקצוע בעתיד, אבל הם נותנים מקצוע. הם נותנים פרנסה לכל החיים לתלמידים שנודדים בין בתי ספר בלי שום פיתרון. אני מכירה ילדים שהיו שמחים ללכת לבית ספר מקצועי רק בשביל להיפטר מהעבודה שהם משקיעים בלימודים. יש לי דוגמא הפוכה לילד שכתבתי עליו קודם: עזרתי אתמול לילד מהכיתה שלי לעשות עבודה בלשון, וחשבתי על זה קצת. זה ילד שמקשיב בשיעורים ומכין ש"ב, אבל עדיין לא מצליח. הוא פשוט לא מצליח להבין, אחרי שנה שלמה של תרגול, משהו שאני פתרתי לו ב5 דקות. לא כל אחד יכול להצליח בלימודים וחבל שבית ספר מקצועי הוא אופציה מאיימת כל כך ומפלט אחרון לכל מי שכבר עף מכל בתי הספר האפשריים.

  10. צפריר, כ-ו-ל-ם צריכים ללמוד לבגרות כי מלבד חריגים מובהקים רוב הילדים בגיל 14 הם פוטנציאל שממתין להתממש. רוב הילדים בגיל 14 לא יודעים מה ירצו להיות כשיהיו גדולים אבל לרובם (שוב, מלבד מקרי קיצון) יש את האפשרות התיאורטית לעשות מה שהם רוצים. להפנות ילד/ה בני 14 למסלול מקצועי, לא לאפשר להם השכלה בסיסית (כן, היסטריה, אנגלית, אזרחות, מתמטיקה, קצת מדעים וקצת ספרות ו השכלה בסיסית) ובאותה הזדמנות לשלול מהם את כרטיס הכניסה היחיד לחלק גדול מתחומי העיסוק הקיימים (ואל תיתממו, יש מעט אופציות עבודה ואף אופציה של השכלה גבוהה לנטולי ת. בגרות) זה לא הוגן, לא מוסרי ולא חכם.

    בנוסף, המשוואה שלך להתמודד עם החלשים = לרדת למכנה הנמוך ביותר היא מטרידה מאוד. להתמודד עם החלשים לא אומר, ואסור שיאמר, הורדת הסטנדרטים ובוודאי שאסור שיאמר פגיעה בחזקים בשם איזשהו שוויון דמיוני. התמודדות עם החלשים פירושה הקטנת הכיתות, הגדלת הסגל, התאמה של שיטות הלימוד ללקויות שונות, התאמת שיטת הלימוד לסוג החומר הנלמד, יצירת קשר אישי בין מורים לתלמידים, יצירת מחוייבות ללמידה ועוד עשרות פתרונות שדורשים שני דברים: כסף ומוכנות לעבודה קשה. שני דברים שהחברה הישראלית מסרבת להשקיע במערכת החינוך שלה.

  11. הבעיה היא ההתייחסות ל"מסלול מקצועי". אם מסלול מקצועי היה כולל לא רק מכונאות רכב וקירור ומיזוג אלא גם סיסאדמינים, לדוגמא (שגם הם לא דורשים הרבה יותר מאשר מכונאות רכב) אז פתאום היוקרה של המסלול המקצועי היתה משתקמת. אפשר להקים מסלולים מקצועיים במתכונת מצומצמת שתתמוך בקידום שכבות חלשות על סמך הכשרה למקצוע שיוציא אותם ממעגל העוני (כך היתה מכונאות רכב בשנות ה70, וכך הוא הסיסאדמין, QA או וובמאסטר של היום).
    כמובן, שאני חושב שאפשר לוותר על מוסד הבגרות כנגד תעודות פנימות של מוסדות. כך בעצם "בוגר בי"ס" יהיה משהו שאפשר לכמת, בתי ספר יוקרתיים יותר ופחות (אפילו אם הם מדינתיים) יוכלו להתחרות על תלמידים. בתי ספר ירצו ללמד לא רק "בשביל לעבור את הבגרות" (וכיצד לעבור את הבגרות) אלא מקצועות אמיתיים. לא חייבים להפריט אותם בשביל זה כמובן; ומצד שני אפשר לתת ליזמים גם להקים בתי ספר.
    שימו לב שבתי הספר הפרטיים משמשים יותר ויותר כמכונות ליצור בגרויות (תכון תל-אביב לדוג')

  12. Mabu
    אני ממש מתנצלת על מה שאני עומדת לכתוב, אבל ילדים בני 15 לא צריכים להחליט החלטות שישפיעו על שארית חייהם, בדיוק בגלל החשש שהשיקול שיעמוד מאחורי הבחירה שלהם הוא שהם לא יצטרכו להשקיע בלימודים. צר לי, אני יודעת שזה מעליב, אני יודעת שזה נשמע מתנשא, אבל ככה זה.

    ולגבי הערס הכיתתי שלך, נכון, התנהגות ותרבות הן בעיות קשות שדורשות פתרון. בית ספר מקצועי הוא לא הפתרון. בלי קשר ליכולת האינטלקטואלית שלו (ולפי מה שאת מתארת היא גבוהה ולכן בכל מקרה הוא לא נופל לקריטריון של ציפר), אני חושבת שישלכם כאנשים שסובבים אותו, לנו כחברה, לי כפרט, אינטרס מאוד ברור להתמודד עם ההתנהגות שלו.

    ונקודה אחרונה- בתי הספר המקצועיים כבר לא באמת מספקים מקצוע לחיים. הדרישות מאנשי מקצוע הולכות ועולות ובתי הספר המקצועיים לא מסוגלים להכשיר את התלמידים שלהם באופן הולם, כך שבסופו של דבר הם נשארים בלי כלום.

  13. יהונתן, ההצעה שלך מצויינת בעקרון, אבל מעלה בעיה אחת חמורה, בפועל רוב מי שמגיע לבתי הספר המקצועיים הם ילדים ממעמד כלכלי נמוך או ילדים שגרים בפריפריה*. לי באופן אישי נראה לא הגיוני שהרוב המוחלט של הילדים שגדלים בעיירות פיתוח לא מסוגלים להגיע לבגרות (עד העשור האחרון בשום עיירת פיתוח לא היה תיכון עיוני, היו תיכונים מקצועיים והיו מקיפים, שבהן היו כתה- שתיים בשכבה שנגשו לבגרות והשאר כיתות מקצועיות). הנתונים האלה מעידים על אחת משתי בעיות: או שההסללה (ככה קראו לזה פעם) נעשית על פי קריטריונים לא ראויים, או שהתנאי להצלחה בלימודים עיוניים היא שלהורים שלך יהיה כסף (נגיד לשעורים פרטיים, כי יש בעיה עם אופן הלימוד בכתה).

    אל תאמינו לי, תקראו את סבירסקי

  14. בלונדינית
    בקשר לזה שלא צריך להחליט על בסיס קושי בלימודים את צודקת, אבל אני חושבת שבית ספר מקצועי צריך להיות אופציה רלוונטית בשביל תלמידים שלא לומדים כלום בבית ספר רגיל ונודדים בין בתי ספר במקום להגיע למקום שיענה על הצרכים שלהם. או תלמידים כמו הילד שעזרתי לו, שכמעט נשאר כיתה פשוט כי הוא לא מצליח. בתי ספר מקצועיים היום הם כנראה כבר לא כל כך מקצועיים (אני לא ניגשתי לעשות מחקר לפני שהגבתי, אז כנראה שאני לא מבינה בזה מספיק) ולכן אחד הפתרונות של מערכת החינוך יכול להיות העלאה ברמה של בי"ס מקצועיים כך שהם באמת יהוו פיתרון. אני זוכרת שקראתי לפני כמה חודשים כתבה על סגירה של מגמת עיצוב שיער בבית ספר מקצועי בת"א, וריאיינו שם תלמידה שאמרה איך לימוד המקצוע הציל אותה ואיפשר לה לסיים בית ספר בכבוד וגם להרוויח מקצוע לחיים. ככה חשבתי על האופציה הזו כשכתבתי את התגובה שלי, ועכשיו אני מבינה שטעיתי.

    בקשר לערס, נתתי אותו בתור דוגמא לחינוך רע, לא אמרתי שצריך לשלוח אותו לבית ספר מקצועי.

  15. קצת עדויות מהשטח – במדינה האירופית בה אני מתגורר כ-50% מהתלמידים מחליטים בגיל 15-16 לעבור לחינוך המקצועי. לומדים שם גם מקצועות מחשוב, ואפילו מנהל עסקים. ניתן להגיע מהחינוך המקצועי למשהוא מקביל לקולג' – לא לאוניברסיטה. החשוב ביותר הוא הבחירה – תלמיד שבוחר בתיכון עיוני מחויב אליו, וכך זה נראה (טוב). מצד שני המדינה יכולה להשקיע יותר משאבים בלמידים מחויבים.
    ועוד דבר – במדינה המשונה הזאת זה לא בושה להיות פועל/שרברב/מנקה/קופאי/ השלם את המיותר. המשכורות מכבדות את העובדים, ולא כולם חייבים להיות מנהלים,עו"ד ורופאים (לפחות ברופאים יש תועלת…)
    כך שהחינוך הוא לא רק טוב יותר – הוא אחר. פחות תחרותי, ומטרת רוב האנשים הימא לאוו דווקא להרוויח הרבה ומהר.

  16. אני לרגע לא חושבת שלהיות עו"ד/מנהל/רופא זה יותר טוב או חשוב מלהיות נגר/שרברב/קופאי. אני גם לרגע לא אומרת שלהיות אקדמאי זו איזו מטרת על קיומית. כל מה שאני אומרת זה שלסגור אופציות בגיל 14-15 זה רעיון לא חכם. בנוסף אומרת שמה שקורה בכיתות בארץ (לא מכירה מקומות אחרים) עד שמגיעים לשלב הזה הופך את ההחלטה להרבה יותר בעיתית.

  17. חשבון הטלפון הכי גדול שקיבלת?
    אין. התקשורת היחידה שאני מנהל היא טלפאטית עם מדוזה מובטלת.

    ספר אחרון שקראת?
    מה?

    דיסק אחרון שקנית?
    עןד מוכרים כאלה?

    סרט אחרון שראית?
    זה מביך. סופרמן. גרוע, משעמם.

    אתה יכול להיכנס לחנות ולהוציא 5,000 שקל על בגדים?
    לא.

    נותנים לך 50 אלף שקל לבזבז בחצי שעה.
    קונה דברים של אפל. ומקלדת.

    מה המקום שאתה הכי אוהב לצאת לחופשה בו?
    Popup.co.il בגלל הניתוק מהעם.

    מה אתה עושה בצבא?
    צרות. או לפחות זה מה שהייתי עושה.

  18. אני מסכים עם ציפר חלקית . הרמה זאת באמת בעיה אבל זאת הבעיה הכי קטנה במערכת החינוך בארץ . לעלות את הרמה זה רק עניין של החלטה . הבעיה היותר קשה זה השווין הזדמנויות :
    לתלמידים עשירים אין בעיה , הם יסתדרו בכל רמה . הם ישכרו מורים פרטיים הם ישקיעו בספרי עזר ובחוברות ויצליחו . תלמידים עניים לעומת זאת גורלם נחרץ (שים לב שאמרתי עניים , לא טיפשים ) , אין להם את התנאים הבסיסים להוכיח שהם מסוגלים להתמודד עם החומר כך שאתה אפילו לא מסוגל לשפוט האם הם "חכמים" או "טיפשים" . אתה חורץ את גורלם ללא משפט .

    רתם

  19. אם כך מי שלא הולך להיות עורך דין או רופא (וכו') לא צריך לקבל ידע כללי? נגזר לעיו להיות בור?
    חינוך והסכלה בבית הספר זה רחוק מהכנה למקצוע…
    יש תלמידים חכמים יותר ואינטלגנטיים יותר ויש ילדים פחות. יש ילדים מופרעים יותר ויש כאלו שפחות.
    אבל לבוא ולהגיד שכל ילד שיש לו בעיה, במקום לפתור אותה להגיד לו שהוא אדיוט ולכן הוא לא יוכל להצליח, זה לדעתכם פיתרון? זה בערך כמו להגיד שצריך להרוג את העניים כדי להוריד את שיעור העוני במדינה.

    אגב זה מזכיר לי. דיברו בתקשורת על זה ששיעור העניים הזקנים ירד. מעניין אם זה ירד בגלל שהעלו את הקצבה או בגלל משהו אחר…

  20. אני אומרת זה שלסגור אופציות בגיל 14-15 זה רעיון לא חכם.

    ב.ס., שם

    לא בכל מחיר. כשיש תלמיד בן 14-15 שכבר הועבר משלושה בתי ספר שונים, לא טרח להגיע ללימודים וכשכבר התייצב ברוב טובו העדיף להסתובב במסדרונות בזמן השיעורים ולעשן מאחורי אולם הספורט, ובבית עם החברים עוסק בעישון דברים קצת פחות לגאליים מסיגריות (אם לא חמור מכך), נראה לי שגיל 14 זה גיל מצויין להרוג את הבעיה כשהיא עוד קטנה.

    ועכשיו בנימה קצת פחות דמגוגית – יש מקרים אבודים. יש תלמידים שלא יצליחו להתרומם גם אם ישקיעו בהם את כל המשאבים הדרושים. במקרים האלה צריך לטפל, ומוטב מוקדם מאשר מאוחר. גם אם זה אומר לזרוק תלמיד מהלימודים בגיל 14, וגם אם זה אומר "בריחה" ולא "התמודדות". יש מקרים שאין טעם להתמודד איתם, גם אם זה נראה לא מוסרי לעשות את זה.

  21. לטפל ב"מקרים האבודים" שאתה מתאר זה לא לזרוק אותם מבית ספר. לטפל בהם זה לגרום להם כן להשתלב בו. מה לעשות שהדרך לפיטרון של סוגיות בעיתיות היא לא לזרוק אותן לפח כמו זבל.

  22. חשבון הטלפון הכי גדול שקיבלת?
    משהו כמוו 100 שקלים, בדרך כלל החשבון טלפון הסלואלארי שלי הוא 4.30 רק בגלל דמי שירות…

    ספר אחרון שקראת?
    אדון השבטים(לא, זה לא קשור לצופים).

    דיסק אחרון שקנית?
    היה רשום שהוא 870מגה אבל מכרו לי כאלה שהם רק 700 מגה!

    סרט אחרון שראית?
    נחשים על מטוס, עם יהונתן ואח שלי הקטן בסינמה סיטי

    אתה יכול להיכנס לחנות ולהוציא 5,000 שקל על בגדים?
    אם תרצו אין זו אגדה

    נותנים לך 50 אלף שקל לבזבז בחצי שעה.
    קונה חיבור יותר מהיר לאינטרנט, מחשב חדש, תקופת משחק ארוכה של וואוו ועם העודף(שקל חצי) קונה חלקת אדמה ב"פתח תקווה"

    מה המקום שאתה הכי אוהב לצאת לחופשה בו?
    עם החבר'ה, גם לשכנע אותם לא להתנחל אצלי בבית.

    מה אתה עושה בצבא?
    צבא?! רב סמל בוואוו

  23. חשבון הטלפון הכי גדול שקיבלת?
    נראה לי 150, הרוב אסמסים.

    ספר אחרון שקראת?
    ניל גיימן וטרי פראצ'ט- בשורות טובות.

    דיסק אחרון שקנית?
    Fatboy Slim- Half Way Between The Gutter And The Stars

    סרט אחרון שראית?
    סופרמן. סרט טוב.

    אתה יכול להיכנס לחנות ולהוציא 5,000 שקל על בגדים?
    אני מסוגל, אבל אני לא נוהג לעשות כאלו דברים[אני לרוב מבזבז פחות מ100].

    נותנים לך 50 אלף שקל לבזבז בחצי שעה.
    קונה לפטופ ללימודים, מחשב למשחקים, קטנוע, ספות חדשות, מקרן HD לאבא, מערכת קולנוע ביתית לאמא, לאח הגדול קונה מכונית יד 6, לאח הקטן קונה מחשב טוב, ובמה שנשאר אני קונה לעצמי לחדר דיוידי דיווקס, מיטה חדשה[אני יותר ארוך מהמיטה הנוכחית שלי :(], הרבה מדיות צריבה לדיוידי לכל מחשב בבית חיבור של 5 מגה ואת מה שנשאר נותן להורים :X

    מה המקום שאתה הכי אוהב לצאת לחופשה בו?
    עדיין לא החלטתי איזה אני הכי אוהב, אבל אני אשמח לבקר עוד פעם בשוויץ.

    מה אתה עושה בצבא?
    אני הרמטכ"ל של מדינת ישראל. באתי לחזק ויצאתי מחוזק!

  24. חשבון הטלפון הכי גדול שקיבלת?
    150 שקל. בד"כ זה 12 ש"ח.

    ספר אחרון שקראת?
    Foundation של אסימוב.

    דיסק אחרון שקנית?
    קונים אותם?!

    סרט אחרון שראית?
    נחשים על מטוס! נחשים שוגלי אמהות על מטוס שוגל אמהות! D:

    אתה יכול להיכנס לחנות ולהוציא 5,000 שקל על בגדים?
    קניית בגדים זה לחלשים!

    נותנים לך 50 אלף שקל לבזבז בחצי שעה.
    קונה מניות של טבע. יוצא יום אחרי ויושב וחושב קצת יותר מחצי שעה איך לבזבז אותם.

    מה המקום שאתה הכי אוהב לצאת לחופשה בו?
    אני אודיע לכם אחרי שאני אנסה את זה… "חופשה"… מוזר.

    מה אתה עושה בצבא?
    משתחרר! D:

  25. חשבון הטלפון הכי גדול שקיבלת?
    250 ש"ח לא כולל מע"מ

    ספר אחרון שקראת?
    עריצה היא הלבנה, אחלה ספר!

    דיסק אחרון שקנית?
    אני קונה אותם בחבילות של 100… של סילבר ליין, אחלה דיסקים!

    סרט אחרון שראית?
    חתונת רפאים, חרא סרט, אנימציה מגניבה.

    אתה יכול להיכנס לחנות ולהוציא 5,000 שקל על בגדים?
    בטח שאני יכול, כל מי שיש לו 5000 שקל יכול, אבל למה שאני אעשה את זה?

    נותנים לך 50 אלף שקל לבזבז בחצי שעה.
    הולך לאיזו חנות מ חשבים גדולה עם הרבה גאדג'טים, אבל אני חושב שהרעיון של עומר עם מניות טבע הוא מצויין.

    מה המקום שאתה הכי אוהב לצאת לחופשה בו?
    למה לזרות לי מלח על הפצעים?

    מה אתה עושה בצבא?
    וואלה לא יודע, נראה לי שתוך יומיים אני בכלא צבאי, אבל באמת שאני לא יודע.

  26. אם בענייני מורים ומערכות חינוך עסקינן, נדמה לי שהראיון היה שונה לגמרי, לו היה לו הכבוד ללמוד אצל יוסף הדר.

  27. חשבון הטלפון הכי גדול שקיבלת?
    $130. אוסטרליים (בערך 75 סנט אמריקאי לדולר)

    ספר אחרון שקראת?
    The Cave של סארמאגו

    דיסק אחרון שקנית?
    בכנות – לא זוכר. ייתכן שזה היה לפני 5 שנים. לורינה מק'קניט, או וונאסה מא.

    סרט אחרון שראית?
    2:37
    סרט אוסטרלי מעולה – מציג עכשיו בבתי הקולנוע כאן

    אתה יכול להיכנס לחנות ולהוציא 5,000 שקל על בגדים?
    כן, אבל אני לא אעשה את זה. מחסום פסיכולוגי. נדמה לי שאני יכול בקלות לבזבז את זה
    בחנות לציוד outdoor

    נותנים לך 50 אלף שקל לבזבז בחצי שעה.
    מזמין חופשה בדרום אמריקה – גלפגוס, פלוס כרטיס מסביב לעולם שאוכל לבקר גם בארץ בדרך חזרה הביתה

    מה המקום שאתה הכי אוהב לצאת לחופשה בו?
    האי הדרומי של ניו זילנד. לא שבעתי ממנו עדיין

    מה אתה עושה בצבא?
    עשיתי. זה היה לפני 10 שנים. ופעם אחרונה עשיתי מילואים ב2003.

  28. אני רואה שזה אופנתי לענות על שאלונים

    חשבון הטלפון הכי גדול שקיבלת?
    70 ש"ח, זה עולה עם הזמן.

    ספר אחרון שקראת?
    "אבות אבותינו" של איטאלו קאלווינו. אתמול בערב.

    דיסק אחרון שקנית?
    פחח. לקנות. הדיסק האחרון שהורדתי, לעומת זאת, היה האלבום הכפול Pearl של ג'ניס ג'ופלין. אלבום מעולה.

    סרט אחרון שראית?
    גארפילד 2

    אתה יכול להיכנס לחנות ולהוציא 5000 שקל על בגדים?
    אם יאיימו על חיי אולי אני אצליח, וזה יקח כמה ימים. אני שונאת לקנות בגדים.

    נותנים לך 50 אלף ש"ח לבזבז בחצי שעה.
    קונה יאכטה. או קטמרן. או שניהם.

    מה המקום שאתה הכי אוהב לצאת לחופשה בו?
    שוויץ. המקום הכי מקסים שאי פעם הייתי בו.

    מה אתה עושה בצבא?
    חיל הים, אני מקווה. יש לי עוד זמן.

  29. ממש גיליון ענק של "לאישה" נהיה כאן עם כל השאלונים… אז יאללה-

    חשבון הטלפון הכי גדול שקיבלת?
    200 ש"ח

    ספר אחרון שקראת?
    צלה של הרוח

    דיסק אחרון שקנית?
    קונה רק ישראלי. לא זוכר את הפעם האחרונה…

    סרט אחרון שראית?
    צופן דה-וינצ'י. פשוט לא…

    אתה יכול להיכנס לחנות ולהוציא 5000 שקל על בגדים?
    בכיף

    נותנים לך 50 אלף ש“ח לבזבז בחצי שעה.
    קונה 50,000 פריטים בחנות של הכל בשקל

    מה המקום שאתה הכי אוהב לצאת לחופשה בו?
    מסכים עם גלעד. האי הדרומי של נ"ז- גן עדן עלי אדמות

    מה אתה עושה בצבא?
    משוחרר. אבל בעיקר שש-בש

  30. אני לא יודע איך מדיון על חינוך הגענו לשאלונים המטופשים האלו.
    בעצם אני כן יודע איך, אבל אני לא יודע למה. למה, באמת?

    ~

    גם מהדיון הזה וגם מדיונים אחרים בנושאי חינוך, קיבלתי את ההתרשמות הבאה:
    בלונדינית סודית, יש לך אחלה תגובות בנושא. כאילו, אני מסכים עם מה שאת אומרת.

    ועוד משהו קטן שיש לי להוסיף, אם כי אני לא בטוח שלא נאמר כבר (אין לי כוח לדלג על כל השאלונים הללו ולבדוק לבד)~
    אם תלמיד מעדיף לבלות בתוך העשן מאחורי אולם הספורט, זה לא בעיה שלו, אלא בעיה של בית הספר שלו.

  31. חשבון הטלפון הכי גדול שקיבלת?
    900 ש“ח בנייד. הממוצע סביבות ה300, אבל אני משתמש בו לעסקים…

    ספר אחרון שקראת?
    מבוא אישי של חיים כהן (שופט העליון, לא השף)

    דיסק אחרון שקנית?
    אתמול הזמנתי שני דיסקים של ג'אז מאמאזון, מייק ג'ונז הוא מלך הפסנתרנים!

    סרט אחרון שראית?
    בקולנוע היה שודדי הקריביים 2, בבית, אה… סרט שודים בכבלים עם ואל קילמר וכריסטיאן סלייטר. לא זוכר את השם.

    אתה יכול להיכנס לחנות ולהוציא 5000 שקל על בגדים?
    לא. אבל על מסך מחשב שטוח 21"….

    נותנים לך 50 אלף ש“ח לבזבז בחצי שעה.
    קונה איזה תכשיט יקר ואומר יפה תודה, אח"כ מוכר אותו ברווח ומפקיד בתיק ההשקעות שלי 🙂

    מה המקום שאתה הכי אוהב לצאת לחופשה בו?
    חופשה… תזכירו לי מה זה? הייתי רוצה להגיע לניוזילנד, איסלנד, נורווגיה, איטליה, יוגוסלביה, צ'כיה, להמשיך?

    מה אתה עושה בצבא?
    משוחרר זמנית. כעקרון טכנאי תקשורת אבל לצערי במילואים רוב הזמן שמירות מבזבזות חיים 🙁

  32. חשבון הטלפון הכי גדול שקיבלת?
    700 ש"ח, בנייד, בעיקר סמסים, עברתי גמילה קשה….

    ספר אחרון שקראת?
    מובי דיק, המרן מלוויל, בתרום נוראי

    דיסק אחרון שקנית?
    sinom & garfunkel's greatest hits

    סרט אחרון שראית?
    שודדי הקריביים 2

    אתה יכול להיכנס לחנות ולהוציא 5000 שקל על בגדים?
    ברור, אחרת לא היו נותנים לי להיות בחורה

    נותנים לך 50 אלף ש“ח לבזבז בחצי שעה.
    מחליפה את כל הריהוט בבית, כולל מכשירי חשמל

    מה המקום שאתה הכי אוהב לצאת לחופשה בו?
    ראה תגובה מס' 38

    מה אתה עושה בצבא?
    רשמית- מש"קית אב"כ, מעשית- ביד

  33. צפריר, תודה. ואני מסכימה איתך וגם עם ירדן. כדור מרובע: כמה מחברי הטובים בילו את רוב התיכון שלהם בענן עשן (לגאלי יותר או פחות) מאחורי אולם המחול (לא היה אולם התעמלות בבי"ס שלי באותה תקופה) וגדלו להיות מבוגרים משכילים, אחראיים שתורמים לחברה. מטעמי עצלות אני אפנה אותך לתגובות שלי בפוסטים קודמים, שם נמצאים ההסברים לשינוי הפלאי. ומנסיוני תלמיד שבגיל 14 כבר הועף מ3 בתי ספר שונים הוא בדרך כלל אותו תלמיד שבגיל 8 אף מורה לא הצליחה לשים לב שהוא לא יודע לקרוא.

    ולשאלון:
    חשבון הטלפון הכי גדול שקיבלת?
    אני מניחה שבתקופה שהיה לי מכשיר חברה לצרכי עבודה עברתי את האלף ש"ח לחודש, אבל כאמור… עבודה (במיל').

    הספר האחרון שקראת?
    אפס, ביוגרפיה של רעיון מסוכן

    דיסק אחרון שקנית?
    אני באמת לא מצליחה להזכר

    סרט אחרון שראית?
    מכוניות (הלכתי מתוקף עבודתי ולמרבה ההפתעה נהניתי) והר ברוקבק בקולנוע המתנפח על החוף, שהיה בעיני קומדיה מצויינת. חבל שבתקציר היה כתוב שזו דרמה…

    אתה יכול להיכנס לחנות ולהוציא 5,000 שקל על בגדים?
    זה כל כך לא מוסרי שאני מתביישת, אבל כן, ואפילו בקלות.

    נותנים לך 50 אלף שקל לבזבז בחצי שעה.
    הייתי קונה בערך 100 ספרים , טסה ללונדון ושם קונה את שלושת התיקים שאני מפנטזת עליהם כבר שנים ובעודף בגדים ונעליים אצל היפניות המטורפות בקמדן מרקט.

    מה המקום שאתה הכי אוהב לצאת לחופשה בו?
    לונדון. לא, ניו יורק. בעצם לונדון. אולי בכל זאת ניו יורק?

    מה אתה עושה בצבא?
    כמו בכל מקום שאני מגיעה אליו, בעיקר בלאגן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *