טוסטר ענק

הנה מכתב שהבת שלי הביאה אתמול מבית הספר:

"להורים שלום,

במהלך הקיץ האחרון הוצב בתוך חצר ביה"ס בקרבת הספרייה, עמוד מתח גבוה ועליו שנאי. נראה כי עמוד מתח גבוה שעמד ברחוב מעבר לכביש, הועבר לתוך חצר ביה"ס. עמודי מתח גבוה ושנאים גורמים לקרינה המסוכנת במיוחד לילדים. בנוסף, העמוד חשוף בחצר ביה"ס, ילדים משחקים בקרבתו ועלולים גם לטפס עליו.

הצבת עמוד מתח גבוה ושנאי בביה"ס עומדים גם בניגוד להוראות הבטיחות של משרד החינוך, האוסרות הצבת מתקנים כאלה בתי ספר. מיד כשנודע לנו הדבר החלה ההנהגה המוסדית לפעול על מנת להוציא את העמוד מביה"ס…

בשלב זה, ועד לפתרון הבעיה, אנו מבקשים כי תדברו עם ילדיכם ותזהירו אותם שלא לשחק בקירבת העמוד ולא לטפס עליו…"

ואני אומר לחברת חשמל – בשביל מה להביא עמוד מתח גבוה ושנאי? למה זה טוב? אם רוצים לטגן את הילדים לא יותר פשוט להביא טוסטר ענק, להכניס את הילדים אחד אחד לפי התור ולגמור עניין?

30 מחשבות על “טוסטר ענק

  1. התשובה היא לא, ואני לא מבין מה הקשר. לא מדובר באנטנה סלולרית אלא בשנאי שמותקן על עמוד מתח גבוה (כאילו שאנטנה סלולרית בתוך בית ספר זה בסדר).

  2. "…תדברו עם ילדיכם ותזהירו אותם שלא לשחק בקירבת העמוד …"

    כן, ידוע הרי שילדים תמיד עושים מה שאומרים להם, הם ממושמעים כמו רובוטים הממזרים הקטנים, דרך אגב בשבוע הבא בזק מתקינים מקלע 0.3 מסוג בראונינג בחצר בית הספר, לכן כדאי שתדברו עם הילדים לבל ירו איזה צרור למשרד המנהל.

  3. מקסים. גם הרשות המקומית/חברת חשמל שמעלים על דעתם לעשות דבר כזה, וגם הנהלת בית הספר שבמקום להקיף את העמוד בגדר ו/או להעמיד משגיח, מסתפקת במתן עצות חינוכיות להורים. אחר כך כשילד יתחשמל אפשר יהיה להצביע בקלות על ההורים האשמים.

  4. אני מדבר על הקרינה הבלתי מיננת המסוכנת לילדים קטנים שכל אחד מאיתנו סופג כשהוא מדבר בטלפון נייד, או על הקרינה החשמלית שאנחנו סופגים כשאנחנו משרתים ב"בורות" למיניהם בצבא או צוללים בקישון. זה מס הטימטום שאנחנו משלמים למדינה. כמאמר המשורר: הציבור מטומטם, ולכן הציבור ישלם/מה שבה בקלות, באותה הקלות יעלם/האזרח הקטן נאלץ לשלם בגדול/ ואותי מעניינת ירדנה יותר מהכל…

  5. אביר: אנא, אל תערבב. עמודי מתח גבוה גורמים ללוקמיה, וזה הוכח מדעית על ידי מספר מחקרים. אבל למרות שהדבר נחקר אינטנסיבית, קרינת הסלולר עדיין לא הוכחה כמזיקה. זה לא אומר שהיא לא מזיקה, אבל לא כדאי לעשות את ההקשר בינה ובין שנאי מתח גבוה.
    חוץ מזה – הקרינה מהאנטנות היא הדבר האחרון שצריך להדאיג אתכם. הקרינה מהמכשיר הרבה יותר חזקה (תזכורת פיזיקה: עוצמת הקרינה פוחתת ביחס ישר לריבוע המרחק).

  6. לדעתי בית הספר משקר. מה שבאמת קרה זה שבמהלך החופש בית הספר התרחב (זה קורה כשחם, אתם יודעים). אבל הכי קל להאשים את חברת החשמל שבאה והזיזה עמוד מתח גבוה לשטח בית הספר. כדאי שתשאל את עצמך, יובל, איפה באמת היה עמוד החשמל לפני החופש הגדול. נדמה לי שהתשובה תפתיע אותך.

  7. הקרינה הבלתי מייננת היא זו שדווקא לא 'נספגת', ולכן יש לה פוטנציאל יותר קטן לגרום נזק.
    יש גם הבדל בין עוצמות הקרינה של טלפונים סלולריים שסופגים האנשים שמדברים בהם, לבין הקרינה שפולטות אנטנות סלולריים (שעלולה לסכן את כל מי שבאיזור).
    להבדיל מקווי מתח גבוה – ככל שיש באיזור יותר אנטנות סלולריות, עוצמת הקרינה הכוללת יותר נמוכה, כי כל אחת משדרת בעוצמה נמוכה (כי היא משרתת שטח יותר קטן)

  8. חוץ מזה שברור שהעלות בטיפול בילדים אחרי שיחלו בלוקמיה לא משתווה בכלל לעלות של טמינת הכבלים באדמה, אבל מה לעשות שאנחנו מנוהלים ע"י כסת"חים ומטומטמים?

  9. רציתי להגיב, לכתוב כמה זה אידיוטי והכל, אבל פשוט התייאשתי. אנסה לגייס ממשקיע כוחות לנושא מאוחר יותר.

  10. ומהכתב איננו כסת"ח כלל. אתם ההורים, שלא נמצאים בביה"ס הספר כל היום עם הילדים, תזהירו אותם – וכך אנחנו המורים שפשוט יכולים למנוע מהם גישה למקום בהפסקות לא נהיה אחראים.

  11. אביר: שים לב שכל המחקרים הם בעניין משתמשי סלולרי, ולא קשורים לאנטנות. חוץ מזה, אני ראיתי פיזיקאי שאומר שלא יתכן שנגרם נזק מוחי מקרינה בתדר הרלוונטי (900MHz) וזאת בגלל שאורך הגל גדול מדי. בעמוד שנתת יש רק מחקרים שתומכים בטענה שהקרינה מסוכנת, ולא מביאים בכלל מחקרים שמצאו תוצאות אחרות – וזה כבר עושה אותו חשוד.

  12. אם הם מודיעים להורים רק עכשיו זה בגלל שזה נודע להם רק עכשיו? כאילו הם לא שמו לב שהתקינו להם עמוד חשמל באמצע הבית ספר? יום אחד הם יצאו לחצר ואמרו – "אה! זה תמיד היה פה?"

  13. אסף, בתי ספר לא פתוחים כל השנה. הם פתוחים עד אמצע/סוף יולי ואז, אם זה לא בית ספר לחינוך מיוחד נועלים אותם עד סוף אוגוסט. מעניין אם מנהל יכול לבוא לבית הספר ולגלות שאין בית ספר.

  14. חבר'ה, תפסיקו לערבב הכל.

    קרינה בלתי מיננת היא כשמה – לא מיננת. מקסימום מחממת.

    ר"ש, אתה בטוח שעמודי מתח גבוה? כאלה שיש בכל רחוב? אתה בטוח שאתה לא מתבלבל עם עמודי מתח עליון כמו אלה שיש ליד הכביש מחיפה לכיוון יקנעם, בגובה 40 מטר?

    בזמנו היה איזה סקנדל עם עמודים כאלה באיזה יישוב שהמדינה שכחה איפשהו ויום אחד מישהו פתח את הש"ג וגילה שלכולם יש סרטן, אבל אם, כמו שאתה אומר, כל עמוד מתח גבוה היה מסרטן, 75% מהאוכלוסיה היתה עכשיו חולת לוקמיה.

    אביר – הקישון הוא כן מיינן, שים לב.

    כל עניין פחד הקרינה הוא ברובו מין פוביה עממית שהתפשטה, ובלי ששמים לב אנשים יוצאים לרחובות ושורפים עמודים.
    לא שחברות הסלולר צדיקות גמורות, אבל מהנתונים שנאספו על ידי מודדי הקרינה שאנשים הזמינו במימונם, הסתבר שברוב הבתים שהיתה בהם קרינה חריגה, הסתבר שהיא באה ממכשירי הדקט, רשת אלחוטית ביתית ומיקרוגלים למיניהם.

    וגם אז, אני מזכיר, זו קרינה בלתי מיננת, שלא יוצרת שינויים במבני התאים, אלא מחממת בלבד, מה שעלול ליצור קטרקט.

    אבל אף אחד לא מפחד מקטרקט, נכון?

    – – – – –

    מחקרים מוכיחים שטיפוס על עמודי מתח גבוה מפתחים את השרירים והקואורדינציה 🙂

  15. אביר שלא היה (סליחה, רק עכשיו נכנסתי ללינק האחרון שנתת) – המחקר שמצוטט שם מדבר על קרינה רדיו-אקטיבית ומיננת, ההיפך הגמור מקרינה בלתי מיננת של טלפון סלולרי.

  16. או שאפשר פשוט לשלוח אותם הביתה לקומקום.
    לא, ברצינות. ביה"ס בא להתבכיין להורים שחברת החשמל לא עומדת בתקנים של משרד החינוך? מה השלב הבא? המורה ציפי תשלח מכתב שהגננת ריקי שתתה לה מהדיאט קולה שהיא שמרה במקרר לעודד את נפשה אחרי השעור בג3 המגעילה?

  17. כמו שאמרתי. חברת חשמל ניצלה בוודאי את הימים שבית הספר היה סגור.
    תאמרו שיד ימין לא יודעת מה שיד שמאל עושה?
    שהיו פתרונות קצת יותר יקרים שהיו חוסכים את כל הגועל נפש?
    ואולי, כדי שחברת החשמל תוכיח שאסור להפריט אותה, היא צריכה להגדיל ראש ולא תמיד לבחור בפיתרון הזול ביותר כאשר, נניח, קבלן רוצה לבנות בניין ועמוד החשמל מפריע לו?

  18. גם אני תוהה איך עמוד חשמל עם בומבה של שנאי הגיע לחצר בי"ס מבלי שההנהלה שיתפה פעולה, או לפחות השרת (אם יש עדיין כזה) שנתן להם מפתח.
    אני הייתי שואלת את ההנהלה אם לא היה יותר הגיוני, יעיל, פשוט, ומראה על כוונה אמיתית לדאוג לשלום המופקדים באחריותם, להגיש בקשה לצו מניעה, שלכל הדעות יותר אפקטיבי מלסגור את השער אחרי שכל הואטים כבר נכנסו בזרם גבוה.
    שחברת החשמל תתעסק שנים בלהוכיח מדוע צריך להקים שם עמוד, מאשר שביה"ס יתעסק שנים בלהוכיח מדוע צריך להסיר אותו.

    ואם אפשר בטוסט שלי אני מבקשת קצת גבינה, הרבה בזיליקום ועגבנייה פרוסה דק דק.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *