תחרות היופימיזם הקרבי

כבר דיברנו בעבר על כך שבמשטרה ובצבא ממציאים כל מיני מילים משעשעות כדי לתאר פעולות שונות אבל גם בצבא וגם במשטרה יש נוהג להשתמש במילים רגילות לגמרי כדי לתאר פעולות רגילות לגמרי באופן שמשווה להן נופך דרמטי (טה-דה-דה-דאם!)

היום בבוקר שמעתי בגלי צה"ל את אחד השוטרים שלכדו את בני סלע כשהוא מספר שהוא יצא ממשטרת נהריה "וצמצמתי לכיוון המחסום" (מכיוון שלהגיד "נסעתי לכיוון המחסום" זה לא מספיק קרבי). כאשר הוא צמצם מספיק, הוא ראה את הרכב הגנוב כאשר הנהג "פורק את עצמו מהרכב ומתחיל לברוח". מה עשה השוטר? "פרקתי מהרכב והתחלתי לרדוף אחריו".

"פרקתי מהרכב"? WTF?

נראה לי שאין ברירה. אנו מכריזים בזאאאת (!) על תחרות היופימיזם הקרבי: בנו משפטים המורכבים ממילים דרמטיות כדי לתאר פעולות יומיומיות.

הזוכה המשעשע יזכה לפריקת כתף.

35 מחשבות על “תחרות היופימיזם הקרבי

  1. קודמתי לתגובות (1) התכוונה להדגים "שתיקה רועמת" שהוא ניסוח דרמטי לכשסתם אין מה להגיד.
    ואני לא חושב שמגיע לי קנס על נסיון להסביר בדיחה.

  2. המטרה נרכשה ללא התנגדות, התחלנו בהרצת יחידות קול
    תרגום:
    קניתי איפוד, ואני שומע עכשיו מוזיקה

  3. במענה לזיהום סביבתי חמור, סרקתי מאחור, זיהיתי את החשוד, ביצעתי נוהל מעצר והתקפלתי מהזירה.

    תרגום:
    נכנסתי לחדר של הילדים, היה ריח של חרא באויר, בדקתי להם בחיתולים, מצאתי את המקור, החלפתי חיתול וברחתי מהחדר שניה לפני שאיבדתי את ההכרה.

  4. במהלך פעילות חשאית בעורף האוייב התחוור לי שהאמצעים העומדים לרשותנו אינם מאפשרים את ביצועה התקין של המשימה. בהסתמך על מידע מודעיני מוקדם לקחתי החלטה פיקודית ושלחתי שני סוכני שטח, שחברו לאוכלוסיה המקומית ושדרגו את המטב"חיה.

    ובעברית: הייתה ישיבה ובאמצע המאנצ' גילינו שאין שום דבר לאכול. סינג'רתי שני פראיירים שירדו לפיצוציה והביאו במבה להמונים.

  5. תהליך גיבוש המסקנות מעוכב בשל הצורך בהשגת מודעין אלטרנטיבי באמצעות טכנולוגיה מתקדמת (כרגיל, אני קורא בלוגים במקום לכתוב את התזה)

  6. "פרקתי מהרכב" זה צבאי, אני חושב.

    ובין כה וכה, עד שקציני המשטרה לא יפסיקו ללבוש את הכנפ"ץ הצבאי על חולצתם, אני לא רואה הבדל מי יודע מה.

  7. פרקתי את הנוזל הירוק במהירות של מאך וחצי והוא התרסס אל האוויר תוך פיזור החלקיקים שסביבו.

    תרגום:
    התעטשתי.

  8. צמצמתי לכיוון היעד הוירטואלי, השקפתי בעין בלתי מזויינת ופירשתי את הנתונים, פתחתי באש לכיוון חלקו התחתון של היעד והשארתי את חותמי.

    תרגום:
    באתי,קראתי,תגבבתי

  9. סליחה שאני נדחף, אבל אני לא חושב שהדוגמאות של יובל בפוסט הן ממש יופימיזם.
    זה מין ז'רגון פנימי שכזה, אבל אין פה ניסוח מתחכם שמעוות את המשמעות. לא?
    זה לא "עדכון תעריפים" של הבנקים או חברות הסלולר, שמשמעותו העלאת מחיר

  10. נאלצתי לנטוש את המחפורת, נגמרו הנוזלים הלבנים, נעתי בשורה עורפית (למרות שאני לבד ….) תוך שמירה על צללית נמוכה כשירדתי מהגבעה לכיוון הנקודה בה הושארו החמים והנוזלים הלבנים ע"י הרס"פ כדי לחדש מלאים

    (קמתי בלילה וגיליתי שהבקבוק מים שליד המיטה שלי נגמר אז יצאתי מהפוך וירדתי בשקט לקומה למטה ולקחתי אחד חדש מהארון במטבח – איפה שאבא שלי הניח את הבקבוקי מים)

  11. אני מצטרפת לעידן ודחליל ומלללת את ההצעה של אייל.
    תגידו, גם מקצוענים יכולים להשתתף? יש למישהו את המייל של גל הירש? הוא הרי יסתנן למרחב התחום במיומנות מתחפרת ויכתת חרבו למקלדת שופעת מרגליות.

  12. אט אט, תוך סריקת שטח איטית, עברתי על שתי הגבעות וירדתי לואדי שביניהם. הכוח המשיך להתקדם בקצב איטי-אך-אחיד דרומה, תוך מעבר במכתש הקטן וביער השחור עד שדיווחנו התמקמות אל מול המערה.

    מול המערה הכוח התארגן מחדש לחדירת לש"ב, ועקב מזג האויר המהביל שבמערה הצטייד בחליפת סערה מגומי. הזקיף הקטן שבכניסה טופל באופן מהיר ע"י כח משנה של חמישה גפרורים, ולאחר מכן הכוח פרץ בראש חץ אחד ובחדירה מסיבית פנימה אל תוך המערה.

    כבישת המערה התבצעה במספר גיחות לאור העובדה שהמים זרמו במערה כנהר שוצף, כאשר לאחר מספר דקות ניתנה פקודת ירי. כדקה לאחר תחילת ההפגזה הוכרז "חדל", לאחר שהתברר שהיה מעצור – כל הכדורים נתפסו בחליפת הסערה ולא נרשמה פגיעה במטרה.

    (לאחר מכן הורדתי את הקונדום והלכתי להתקלח. כשחזרתי – היא כבר לא הייתה שם).

  13. קצת אחרת, עכשיו שאני מנהלת את כנס קאבום, הגענו במסקנה באחת משיחות הטלפון שהפעולה לעבודה על הכנס היא לקבם: קיבמתי, קיבמת, קיבמנו. (קחו גם קצת הטיות)

  14. שיפצרתי את הסייר והכלי הביא בגימלים
    (ניסיתי לשדרג לאקספלורר 7 והמחשב נתקע)
    ביצעתי נוהל פזצט"א
    (אמרתי – "פאק, זה צפוי טומטום, אתחל ת'מכונה" ואיתחלתי)
    בסוף הפז"מ, הכלי נצנצץ והביא אותה בבלת"מ בזנ"ט
    (כשהמערכת עלתה סוף סוף, קבלתי הודעת שגיאה – עליך להתקין מחדש את מע' ההפעלה)
    נשארתי חמשוש, אך היעד נכבש מחדש
    (הלך כל סוף השבוע על ניסיונות להרים את המע' מחדש לנקודת הפתיחה – בסוף הצלחתי)

  15. אולי לא שייך, אבל אחד הכחולים המרוצים מעצמם עם הרבה ברזלים על הכתפיים התראיין אתמול ב-TV והשתמש בביטוי "מידעים". יעני "קיבלנו מידעים שזרמו אלינו" " ניתחנו את המידעים שהתקבלו" וכו וכו

    איכסססס

  16. ניתקתי מגע עם תומך עגולים, בפזצטא וגלגול הצידה ניסיתי להתחמק אולם מצאתי את עצמי חובר למרותקת למקום תוך שאני נתון לעווית רוטטת ולכאב חד מקומי.

    ובתרגום: נפלתי מהכסא לרצפה ונקרעתי מצחוק מהתגובות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *